Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 10 september 2015 - 19:42:30

« vorige - volgende »

janke

Hulkenberg ligt op race-pace. Komt de bocht op een ideale lijn binnen. Groot voorbeeld van een race incident.  Die straf is een lachertje vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Naar mijn mening wel overduidelijk dat als er een schuldige was, het Hülkenberg was. Dat vonden Brundle en Crofty er ook van op de Britse Sky, maar ook daar vond men een straf onnodig. Ik denk dat dit een beetje de algemene strekking is bij de fans ook.

Brundle zei nog dat hij dacht dat Hülkenberg Massa gewoonweg niet had gezien omdat die laatste in de dode hoek zat. Maar Hülkenberg gaf daarna zelf op Sky toe dat hij Massa wel had gezien. Tja... Gewoon dom.

Wat de order van Toro Rosso betreft, speelde misschien nog mee dat Verstappen die plaats alleen maar had dankzij falen van het team bij Sainz' pitstop. Misschien wilde het team het goedmaken bij Sainz. Tja, pech gehad Carlos. Volgende keer meer geluk.

Arthur

De duitsers zochten er veel meer achter.... Maar even iets anders. Ik zat me gruwelijk te ergeren aan die VSC, ronden lang om dan tot de conclusie te komen dat de SC alsnog moest komen om de baan fatsoenlijk te kunnen vegen... Had dan direct die SC gebracht!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jozef op 20 september 2015 - 21:13:40
Wat de order van Toro Rosso betreft, speelde misschien nog mee dat Verstappen die plaats alleen maar had dankzij falen van het team bij Sainz' pitstop. Misschien wilde het team het goedmaken bij Sainz. Tja, pech gehad Carlos. Volgende keer meer geluk.
Maarja, reed Sainz er dan niet voor omdat Verstappen zijn start mis ging? Mol zei iets over vast zitten in de eerste versnelling. Persoonlijk leek me dat alleen nogal sterk, want het lijkt mij dat je dan toch alsnog van je plek moet komen, of ben ik nou heel dom?


Van Wijk


Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 21:17:11
De duitsers zochten er veel meer achter.... Maar even iets anders. Ik zat me gruwelijk te ergeren aan die VSC, ronden lang om dan tot de conclusie te komen dat de SC alsnog moest komen om de baan fatsoenlijk te kunnen vegen... Had dan direct die SC gebracht!

Ik denk dat ze in eerste instantie alleen dachten aan het wrak van Hulkenberg wegtakelen en daarna bleek er zoveel zooi op die baan te liggen dat de VSC uiteindelijk niet nodig was. Tuurlijk had dat wellicht meteen of sneller gesignaleerd moeten worden, maar voor de rest vond ik dat er goed gereageerd is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Pancake Shield op 20 september 2015 - 22:14:30
Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 21:17:11
De duitsers zochten er veel meer achter.... Maar even iets anders. Ik zat me gruwelijk te ergeren aan die VSC, ronden lang om dan tot de conclusie te komen dat de SC alsnog moest komen om de baan fatsoenlijk te kunnen vegen... Had dan direct die SC gebracht!

Ik denk dat ze in eerste instantie alleen dachten aan het wrak van Hulkenberg wegtakelen en daarna bleek er zoveel zooi op die baan te liggen dat de VSC uiteindelijk niet nodig was. Tuurlijk had dat wellicht meteen of sneller gesignaleerd moeten worden, maar voor de rest vond ik dat er goed gereageerd is.

Dat laatste vond ik zeker met die wandelaar op de baan. Jammer dat dat dan weer tot zoveel ronden leidt met de SC.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 22:16:10
Citaat van: Pancake Shield op 20 september 2015 - 22:14:30
Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 21:17:11
De duitsers zochten er veel meer achter.... Maar even iets anders. Ik zat me gruwelijk te ergeren aan die VSC, ronden lang om dan tot de conclusie te komen dat de SC alsnog moest komen om de baan fatsoenlijk te kunnen vegen... Had dan direct die SC gebracht!

Ik denk dat ze in eerste instantie alleen dachten aan het wrak van Hulkenberg wegtakelen en daarna bleek er zoveel zooi op die baan te liggen dat de VSC uiteindelijk niet nodig was. Tuurlijk had dat wellicht meteen of sneller gesignaleerd moeten worden, maar voor de rest vond ik dat er goed gereageerd is.

Dat laatste vond ik zeker met die wandelaar op de baan. Jammer dat dat dan weer tot zoveel ronden leidt met de SC.

Dat was nu iets wat ik niet snapte. Waarom duurde de SC-periode zolang toen die wandelaar op de baan liep?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

De VSC is natuurlijk een nieuw systeem dit jaar. Dat dat soms niet soepel wordt toegepast, vind ik niet eens zo'n ramp.

Waarom de SC-periode zo lang duurde met die wandelaar, geen idee. Misschien omdat het hele veld eerst in elkaar moest schuiven? Misschien dat er 3 bewakers zeker moesten weten dat het gat nu goed afgesloten was?

Pancake Shield

Ik had sowieso het idee dat die wandelaar daar ook echt liep van "Oh shit, dit is niet de weg naar de toiletten"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:20:56
De VSC is natuurlijk een nieuw systeem dit jaar. Dat dat soms niet soepel wordt toegepast, vind ik niet eens zo'n ramp.

Waarom de SC-periode zo lang duurde met die wandelaar, geen idee. Misschien omdat het hele veld eerst in elkaar moest schuiven? Misschien dat er 3 bewakers zeker moesten weten dat het gat nu goed afgesloten was?

Ik dacht ook dat eerst de leider opgevangen moest worden waarna het veld in elkaar kan schuiven en achterblijvers door mochten. Maar of dat zoveel ronden moest duren?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ligt eraan, als de achterblijvers weer aan moeten sluiten, dan gaat het wel even duren inderdaad... maar wat daar de regels over zijn, durf ik niet te zeggen.

Arthur

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:28:50
Ligt eraan, als de achterblijvers weer aan moeten sluiten, dan gaat het wel even duren inderdaad... maar wat daar de regels over zijn, durf ik niet te zeggen.

Overigens waren bij de 2e SC niet alle achterblijvers door [Rossi zat er nog] dus dat is niet DE reden. Maar goed, weer een les te leren net zoals bij de VSC?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Achterblijvers hoeven dit seizoen niet meer helemaal aangesloten te zijn voordat het spul weer kan worden losgelaten. Is juist aangepast omdat de SC-perioden veel te lang duurden door dat gehannes met coureurs die een ronde terugkregen en dan het hele parcours nog een keer moesten overbruggen voor ze er weer waren.

Ik was dus ook verbaasd dat de SC-periode met de verdwaalde toerist zo lang duurde, maar wellicht vond de arrestatie plaats in een no-go zone (bijvoorbeeld tussen twee rijen hekken) en durfde men het daarom nog niet aan om weer groen te zwaaien.