Round 12: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 03 september 2015 - 11:41:47

« vorige - volgende »

0634

Dat lijkt mij geen rol spelen. Dit is een klip en klare regel. Als er voor te weinig bandenspanning een DSQ staat dan komt er een DSQ. Als er een tijdstraf voor staat een tijdstraf. Daar heeft Italie weinig mee van doen.

Terminator

En waarom dan geen zwarte vlag geven als het zo duidelijk zou zijn dat dit een diskwalificatie gaat opleveren?
Ik denk dat ze het zelf niet weten, en dat het met een sisser of boete afloopt.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 06 september 2015 - 15:57:01
Dat lijkt mij geen rol spelen. Dit is een klip en klare regel. Als er voor te weinig bandenspanning een DSQ staat dan komt er een DSQ. Als er een tijdstraf voor staat een tijdstraf. Daar heeft Italie weinig mee van doen.

Ja, dat bedacht ik me later. Heb het al aangepast. Ga er ook vanuit dat de FIA professioneel genoeg is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: Jeroen op 06 september 2015 - 15:57:01
Dat lijkt mij geen rol spelen. Dit is een klip en klare regel. Als er voor te weinig bandenspanning een DSQ staat dan komt er een DSQ. Als er een tijdstraf voor staat een tijdstraf. Daar heeft Italie weinig mee van doen.

Wel banden van Italiaanse makelij waar het mis bij gaat. ;D

Mickey

Nutteloze en risicovolle reactie dus eigenlijk ook van het team. De verkeerde bandenspanning was immers reeds vastgesteld. Kan je aan het eind wel weer goed zitten, maar dat maakt de fout niet goed.

Jozef

Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 15:58:52
Nutteloze en risicovolle reactie dus eigenlijk ook van het team. De verkeerde bandenspanning was immers reeds vastgesteld. Kan je aan het eind wel weer goed zitten, maar dat maakt de fout niet goed.

Als het bestraft wordt met 25 seconden (wat niet erg waarschijnlijk is, maar stel), dan wint Hamilton de race met 0.042 seconden voorsprong. Dus het lijkt me geen gekke call van het team geweest te zijn...

Mickey

Citaat van: Jozef op 06 september 2015 - 16:02:08
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 15:58:52
Nutteloze en risicovolle reactie dus eigenlijk ook van het team. De verkeerde bandenspanning was immers reeds vastgesteld. Kan je aan het eind wel weer goed zitten, maar dat maakt de fout niet goed.

Als het bestraft wordt met 25 seconden (wat niet erg waarschijnlijk is, maar stel), dan wint Hamilton de race met 0.042 seconden voorsprong. Dus het lijkt me geen gekke call van het team geweest te zijn...

Tja, je weet niet wat voor straf er uitgedeeld gaat worden. Om dan je toch al niet echt stressbestendige coureur zonder enige uitleg vragen om te pushen vind ik nogal risicovol. Nog los van de grotere kans op technisch malheur, maar die kans is misschien niet zo heel groot. Door een tijdstraf tweede of derde worden, is vanuit Hamiltons positie geen ramp.

0634

Citaat van: Terminator op 06 september 2015 - 15:57:26
En waarom dan geen zwarte vlag geven als het zo duidelijk zou zijn dat dit een diskwalificatie gaat opleveren?


Dat was niet wat ik zei.

0634

Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 16:07:58
Citaat van: Jozef op 06 september 2015 - 16:02:08
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 15:58:52
Nutteloze en risicovolle reactie dus eigenlijk ook van het team. De verkeerde bandenspanning was immers reeds vastgesteld. Kan je aan het eind wel weer goed zitten, maar dat maakt de fout niet goed.

Als het bestraft wordt met 25 seconden (wat niet erg waarschijnlijk is, maar stel), dan wint Hamilton de race met 0.042 seconden voorsprong. Dus het lijkt me geen gekke call van het team geweest te zijn...

Tja, je weet niet wat voor straf er uitgedeeld gaat worden. Om dan je toch al niet echt stressbestendige coureur zonder enige uitleg vragen om te pushen vind ik nogal risicovol. Nog los van de grotere kans op technisch malheur, maar die kans is misschien niet zo heel groot. Door een tijdstraf tweede of derde worden, is vanuit Hamiltons positie geen ramp.

Hamilton is stressbestendig genoeg. Hij kon die tijden rijden, als je daarmee boven de 25 sec uit kan komen ben je gek als je het niet doet.

Pancake Shield

Iedereen zou gek worden als je in je oor te horen krijgt: "Je moet zo hard mogelijk gaan rijden. Wel zonder risico's te nemen. Geen vragen stellen. We leggen alles straks uit".

Dan snap ik wel dat iedere coureur ff stress in de benen krijgt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Wat was precies het risico? Hij had toen al 22 seconden voorsprong, zelfs als deze call tot een grote spin had geleid had het ze helemaal niks gekost. In je eentje uiit de race crashen is zo goed als onmogelijk op een droog Monza. Het is geen Monaco of Singapore...

Mickey

Citaat van: Jeroen op 06 september 2015 - 16:12:48
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 16:07:58
Citaat van: Jozef op 06 september 2015 - 16:02:08
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 15:58:52
Nutteloze en risicovolle reactie dus eigenlijk ook van het team. De verkeerde bandenspanning was immers reeds vastgesteld. Kan je aan het eind wel weer goed zitten, maar dat maakt de fout niet goed.

Als het bestraft wordt met 25 seconden (wat niet erg waarschijnlijk is, maar stel), dan wint Hamilton de race met 0.042 seconden voorsprong. Dus het lijkt me geen gekke call van het team geweest te zijn...

Tja, je weet niet wat voor straf er uitgedeeld gaat worden. Om dan je toch al niet echt stressbestendige coureur zonder enige uitleg vragen om te pushen vind ik nogal risicovol. Nog los van de grotere kans op technisch malheur, maar die kans is misschien niet zo heel groot. Door een tijdstraf tweede of derde worden, is vanuit Hamiltons positie geen ramp.

Hamilton is stressbestendig genoeg. Hij kon die tijden rijden, als je daarmee boven de 25 sec uit kan komen ben je gek als je het niet doet.

Ach, zoals hij zojuist met trillend stemmetje op de boordradio te horen was, heb ik hem vaak genoeg gehoord in het verleden. En waarom reageren op de mogelijkheid van nou net die 25 seconden tijdstraf, die stond (en staat?) allerminst vast.

Citaat van: Jozef op 06 september 2015 - 16:22:34
Wat was precies het risico? Hij had toen al 22 seconden voorsprong, zelfs als deze call tot een grote spin had geleid had het ze helemaal niks gekost. In je eentje uiit de race crashen is zo goed als onmogelijk op een droog Monza. Het is geen Monaco of Singapore...

Dat coureur of auto het zou begeven. Met een tweede of derde plek zou hij nog steeds ruim aan de leiding gaan. Met  al het voornoemde in gedachten vind ik het een onverantwoorde keuze.

Franky R.

Volgens Lauda een kwestie van interpretatie. Tijdens de race zou de spanning volgens de regels zijn. Voor de race nog niet omdat de auto's stil stonden en de banden koud waren.


En bovendien waren de banden die bij de pitstop van de auto's werden gehaald ook goedgekeurd qua bandenspanning.


De vraag volgens Niki Lauda is dus: Moeten de banden vóór de opwarmronde al de juiste spanning aangeven?

0634

Dat is een tamelijk eenvoudige vraag, aangezien de opwarmronde gewoon meetelt in het totaal aantal ronden. Dus ja.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 september 2015 - 16:55:20
Dat is een tamelijk eenvoudige vraag, aangezien de opwarmronde gewoon meetelt in het totaal aantal ronden. Dus ja.


Touche...