Round 12: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 03 september 2015 - 11:41:47

« vorige - volgende »

0634

Vind ik niet. Vroeger was niet alles beter maar nu ook niet. Ik heb niets tegen nieuwe locaties, maar jij slaat ook weer door.

Momenteel is er een mooie combi van traditionele races en nieuwe races. Gewoon houden zo.

Maikel0230

Kijk dat F1 moderne economische markten aanboort dat hoort erbij en daar heb ik mij ook bij neergelegd maar Ecclestone overdrijft. Hij krijgt gigantische kapitalen van landen als Rusland, Abu Dhabi, Singapore en China. Dit gebruikt hij als excuus om ook de Europese races uit te knijpen. Die kunnen meestal niet anders dan zwichten want Ecclestone heeft waarschijnlijk enkele landen klaarstaan om hen te vervangen. Vanaf het moment dat die geen kant meer uitkunnen is het game over gaan we naar een of andere zandbakkiestan.

Dat een klein beetje erfgoed in eren houden blijkbaar geen prioriteit heeft is uiterst dieptreurig. Een Monza, wat je er ook van vindt als baan, ademt in sommige bochten meer historie uit dan vijftig Sochi's samen.

Ik heb er een slecht gevoel bij. Als Monza gaat dan zal Spa ook gaan als het contract uitgediend is. De huidige Waalse Regering heeft tegen die tijd helemaal gene budget meer om daar nog geld in te pompen want de regionale regeringen zullen minder federale budgetten ontvangen vanaf 2016.

We zullen op zijn minst nog Monaco hebben, maar of dat dan nog zoveel uitmaakt is maar de vraag...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 september 2015 - 13:56:04
Monza draagt bij aan de populariteit van de F1. Kijk maar eens naar de commitment van de Italiaanse fans, terwijl groot succes al lange tijd uitblijft. Net zo goed als het oude Hockenheim en Silverstone bijdraagt aan de populariteit en de uitstraling van F1. Niet alleen voor de fans van het thuisland, maar voor alle fans.

Dus hoewel ik Monza geen bijzondere baan vind is het wel meer dan traditie. Het is een uithangbord van je sport.

Helemaal mee eens. Vind ik trouwens ook van Monaco. Ondanks dat Monaco niet bekend staat dat het de mooiste races voortbrengt zijn de kijkcijfers daar het hoogst. Dit soort races is gewoon gemeengoed dat je moet beschermen.

Fietser

Ik heb niets tegen de locatie van Monza, maar tegen de baan. Als men daar per se wil racen - vanwege traditie, erfgoed (net zoiets als Paleis Soestdijk of de draaischijf op onze telefoons, zeg maar) - dan vind ik dat uitstekend. Maar doe er dan wat aan! Spa is ook niet meer het klassieke circuit van weleer - gelukkig niet. Ooit was het extreem lang, bloedsnel en (dodelijk) saai. En nu - Spa 2 - is het door iedereen omarmd als een klassieker. Zeer terecht, maar het is wel een nieuwe klassieker. Silverstone idem dito. 'We' kunnen wel ons (autosport)leven lang teren op een paar rechte stukken, een stel chicanes, veel pasta en boe-roepende tifosi, maar ik ga er gewoon niet in mee. Sorry Monza. Persoonlijk vond ik Reims, 'the Glen', East London, ja zelfs Andersdorp veel sfeervoller, maar om wat voor reden dan ook verdwenen ze van de kalender. Heeft meer met Darwin dan met Ecclestone te maken.
Ik heb mijn punt gemaakt en ga er niet verder op door.

0634



lieven

had hij extra koeling nodig?
ik heb het begin gemist wat is er gebeurd met max?

Jehoentelaar

Las dat de boel uit elkaar viel in de derde bocht maar dat er al problemen waren gedurende Q1 waardoor hij in eerste instantie überhaupt niet naar buiten kwam.

gloudiesaurus

Hamilton op Pole, maar de Ferrari's zitten dichterbij dan ik had verwacht.
Raikkonen morgen maar een goede start maken dan maar?

En Max op P19, het zit hem niet mee dit weekend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2015 - 17:17:42
Hamilton op Pole, maar de Ferrari's zitten dichterbij dan ik had verwacht.
Raikkonen morgen maar een goede start maken dan maar?

En Max op P19, het zit hem niet mee dit weekend.

Grootste verschil zit zich in de longruns volgens mij. Nu weet ik niet wie wanneer met welke afstelling reed (long- of shortrun) maar volgens mij zat Vettel continue een seconde achter Hamilton. Ik verwacht niet dat ze morgen een vuist kunnen maken naar de Mercedes van Hamilton al hoop ik vurig dat ze ons trakteren op een mooi duel.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 05 september 2015 - 17:55:22
Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2015 - 17:17:42
Hamilton op Pole, maar de Ferrari's zitten dichterbij dan ik had verwacht.
Raikkonen morgen maar een goede start maken dan maar?

En Max op P19, het zit hem niet mee dit weekend.

Grootste verschil zit zich in de longruns volgens mij. Nu weet ik niet wie wanneer met welke afstelling reed (long- of shortrun) maar volgens mij zat Vettel continue een seconde achter Hamilton. Ik verwacht niet dat ze morgen een vuist kunnen maken naar de Mercedes van Hamilton al hoop ik vurig dat ze ons trakteren op een mooi duel.

Ferrari was dan ook vrijdag nog op zoek naar de juiste set-up. Ze hebben verscheidene vleugels geprobeert en alvorens te settelen in FP3, toen waren de tijden ook al meer in de buurt.

Maar het klopt wel denk ik dat Mercedes nog de bovenhand heeft. De start zal cruciaal zijn. Komt Hamilton slecht weg dan zal hij in de vuile lucht rijden, waarvan we weten dat zijn Mercedes dat absoluut niet graag heeft.

Van Rosberg verwacht ik vrij weinig aangezien die met een nogal versleten motor onderweg is.

We hebben dus wel kans op een leuke race morgen maar voorzichtigheid is zeker geboden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar


Wings

Ik denk het ook. En van Hamilton weten we dat hij meestal wel goed wegkomt. Ondanks dat het twee maal niet helemaal jofel verliep.

Arthur

Citaat van: Mickey op 05 september 2015 - 14:44:42


8)

Hey! Weer een kans om een straf uit te delen: DT .... Maar hij heeft al een gridstraf van 10 plaatsen...? Nou en, dit is toch geen gridstraf? Goed voor onze quota...???!!!  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Hiervoor zou je Max juist 10 plaatsen vooruit moeten plaatsen. Prachtige foto! Laat me denken aan Robocop wiens ziel is blootgelegd. ;)