Round 12: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 03 september 2015 - 11:41:47

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2015 - 23:53:18
Op basis waarvan is het opzet?

Omdat ik met de beste wil me niet voor kan stellen dat het een foutje is. Ze weten toch immers dat verzegelingen er niet voor de show op zitten? En ze weten verdoemd goed wat te doen om het te verbreken? Vandaar mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ik was er niet bij toen het gebeurde en meer dan onderbuikgevoelens kan ik er niet in lezen. Niet dat ik vind dat je die mening niet kunt hebben (integendeel), maar ik zie vooralsnog geen reden om erin mee te gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 06 september 2015 - 10:30:31
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 10:26:33
Citaat van: Maikel0230 op 06 september 2015 - 10:05:04
Citaat van: Mickey op 06 september 2015 - 09:31:32
Wat is daar de achterliggende gedachte van dan? Ik zou me juist kunnen voorstellen dat Renault belang heeft bij een slechter presterend Lotus-team, want slechtere prestaties -> lagere waarde en daarmee een betere onderhandelingspositie voor Renault.

Money!

Als Lotus dit jaar hoger eindigt komen er van het prijzengeld ook volgend jaar meer knopen binnen!

Maar dat zou Lotus toch juist meer waard maken?

Dat is dus de grote hamvraag. Er is daar een schuldenberg, dus dat verlaagt sowieso al de marktwaarde. Dat extra prijzengeld kan dienen om de put te dichten zonder dat Renault zelf diep in de buidel moet duiken.

Ik zeg niet dat het zo is hé, ik gooi maar wat ideeën in de groep.

Precies, Olav Mol vertelde gisteren ook zoiets in de kwalificatie-uitzending op Sport1.
Geen idee of het waar, feit is wel dat de update er ook in Sochi nog niet is:
http://www.gppits.net/nieuws/verbeterde_motor_renault_niet_in_sochi/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Nou Renault, het valt echt niet op dat Red Bull en Toro Rosso in de steek gelaten wordt ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 06 september 2015 - 12:02:30
Nou Renault, het valt echt niet op dat Red Bull en Toro Rosso in de steek gelaten wordt ::)

Ze hebben wel de schijn tegen zo  ;)
Aan de andere kant lijkt het me dat Renault ook zo goed mogelijk voor de dag wil komen, het is en blijft marketing voor hun merk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2015 - 11:57:25
Ik was er niet bij toen het gebeurde en meer dan onderbuikgevoelens kan ik er niet in lezen. Niet dat ik vind dat je die mening niet kunt hebben (integendeel), maar ik zie vooralsnog geen reden om erin mee te gaan.

Eens, maar ik sluit het zeker niet uit.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 06 september 2015 - 12:01:13
Precies, Olav Mol vertelde gisteren ook zoiets in de kwalificatie-uitzending op Sport1.
Geen idee of het waar, feit is wel dat de update er ook in Sochi nog niet is:
http://www.gppits.net/nieuws/verbeterde_motor_renault_niet_in_sochi/

Ik kan het moeilijk geloven. Hoe beter Lotus presteert en hoe meer prijzengeld er is, hoe meer Renault ook ter overname zal moeten betalen mochten ze Lotus daadwerkelijk willen overnemen. Aan deze theorie zitten een hoop weerhaken.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 06 september 2015 - 12:19:19
Citaat van: gloudiesaurus op 06 september 2015 - 12:01:13
Precies, Olav Mol vertelde gisteren ook zoiets in de kwalificatie-uitzending op Sport1.
Geen idee of het waar, feit is wel dat de update er ook in Sochi nog niet is:
http://www.gppits.net/nieuws/verbeterde_motor_renault_niet_in_sochi/

Ik kan het moeilijk geloven. Hoe beter Lotus presteert en hoe meer prijzengeld er is, hoe meer Renault ook ter overname zal moeten betalen mochten ze Lotus daadwerkelijk willen overnemen. Aan deze theorie zitten een hoop weerhaken.

Mhhmm.... klopt maar er is ook nog de schuldenberg nietwaar. Bij een overname verdwijenen die niet natuurlijk en zal Renault in de buidel moeten taste, dus dat speelt ook mee.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Mickey

Ook het verkleinen van de schuldenlast maakt het team natuurlijk waardevoller. En daarmee voor Renault duurder om over te nemen. Maakt het tot nog toe voor mij weer een typisch Olav Mol-verhaal.  ;)

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey


Jozef

DSQ voor Lewis is zeker niet uitgesloten. Het gaat om de bandendruk van de mediums bij de start van de race, op beide Mercedessen.

0634

Dat hoort zelfs een DSQ te zijn, lijkt me. Zelfde als te weinig benzine aan boord hebben of dat soort zaken.

Pancake Shield

#59
Het is Italie he. En al zitten er dan ook allerlei nationaliteiten in de wedstrijdleiding, dat blijft wel voelbaar.

EDIT: aan de andere kant denk ik dat de FIA wel professioneel genoeg is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock