Man vd race: Spa

Gestart door 0634, 23 augustus 2015 - 15:37:10

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag?

HAM
0 (0%)
ROS
0 (0%)
GRO
9 (34.6%)
KVY
0 (0%)
PER
1 (3.8%)
MAS
0 (0%)
RAI
0 (0%)
VES
16 (61.5%)
BOT
0 (0%)
ERI
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 24 augustus 2015 - 19:17:49
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2015 - 17:33:31
Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 augustus 2015 - 14:59:14
Gelukkig zijn er wel ontzettend veel supporters die Max steunen. Dat was wel even anders voor Jos op het F1 forum van Veronica...  :( 

Groet,

C.G. de Beaufort

Max is ook gewoon een klasse beter dan Jos en bovendien minder chagrijnig.

Als Max de rest van zijn carrière bij Manor moet slijten wordt ie ook chagrijnig hoor :D

Voorlopig moet in ieder geval Max nog aan de bak. Volgens de nieuwe puntentelling heeft Jos zo'n 126 punten gehaald, meestal in brakke wagens.

Groet,

C.G. de Beaufort




Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2015 - 10:26:58
Voorlopig moet in ieder geval Max nog aan de bak. Volgens de nieuwe puntentelling heeft Jos zo'n 126 punten gehaald, meestal in brakke wagens.
Van die 126 (?) punten heeft hij er anders omgerekend 44 gehaald in een topauto. Maar eerlijk gezegd vind ik dat omrekenen niet fair. In de jaren 90 viel stelselmatig de helft van de rijders uit, nu bijna nooit meer dan op 1 hand te tellen. Dat is ook 1 van de redenen dat de puntentelling is aangepast.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 25 augustus 2015 - 10:15:34
Citaat van: Robbert65 op 25 augustus 2015 - 10:02:27Ik ben niet met je eens fietser, dat het Jos Verstappen aan talent ontbrak, zijn carrière heeft zwaar te lijden gehad van strategisch verkeerde keuzes, te vroeg bij een topteam komen en de dood van Postlewait, waardoor het Hondaproject werd afgebroken.
Jos heeft absoluut pech gehad, bijvoorbeeld met een onmogelijke teamgenoot als Schumacher, met het faillissement van Simtek, met het overlijden van Postlethwaite, met de fratsen van Walkingshaw en zo kan ik nog wel even doorgaan. Helaas viel het dubbeltje steeds de verkeerde kant op.

Maar laten we ook niet doen dat we aan Jos een wereldtalent zijn ontnomen. Als hij écht van buitencategorie was geweest, dan had hij minder moeite gehad met teamgenoten als Salo (1997), De la Rosa (2000), Bernoldi (2001) en Wilson (2003). Niet dat deze mannen koekenbakkers waren (Salo zeker niet), maar ook dit waren geen toppers.

Geheel mee eens. Tuurlijk zat het Jos soms tegen. Maar zijn snelheid was onvoldoende om zijn teamgenoten af te drogen: de crux van het spelletje. Doe je dat met regelmaat dan stijg je op de ladder, doe je dat niet dan eindig je onderaan. Daar belandde Jos dan ook.
Ik hoop - en denk! - dat het zijn zoon veel beter zal vergaan. Talent van zijn moeder?

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 25 augustus 2015 - 10:44:19
Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2015 - 10:26:58
Voorlopig moet in ieder geval Max nog aan de bak. Volgens de nieuwe puntentelling heeft Jos zo'n 126 punten gehaald, meestal in brakke wagens.
Van die 126 (?) punten heeft hij er anders omgerekend 44 gehaald in een topauto. Maar eerlijk gezegd vind ik dat omrekenen niet fair. In de jaren 90 viel stelselmatig de helft van de rijders uit, nu bijna nooit meer dan op 1 hand te tellen. Dat is ook 1 van de redenen dat de puntentelling is aangepast.

Ja dat vind ik ook, denk dat je vroeger in een brakke auto zeker niet moeilijker punten scoorde dan tegenwoordig, ook al krijgen ze nu veel meer punten.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 27 augustus 2015 - 12:00:12
Citaat van: Matthijs op 25 augustus 2015 - 10:44:19
Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2015 - 10:26:58
Voorlopig moet in ieder geval Max nog aan de bak. Volgens de nieuwe puntentelling heeft Jos zo'n 126 punten gehaald, meestal in brakke wagens.
Van die 126 (?) punten heeft hij er anders omgerekend 44 gehaald in een topauto. Maar eerlijk gezegd vind ik dat omrekenen niet fair. In de jaren 90 viel stelselmatig de helft van de rijders uit, nu bijna nooit meer dan op 1 hand te tellen. Dat is ook 1 van de redenen dat de puntentelling is aangepast.

Ja dat vind ik ook, denk dat je vroeger in een brakke auto zeker niet moeilijker punten scoorde dan tegenwoordig, ook al krijgen ze nu veel meer punten.

In 1994 (debuutjaar van Jos) kwamen per race gemiddeld 11 rijders aan de finish. Dus 5 rijders haalden geen punten. Tegenwoordig komen gemiddeld 17 coureurs aan de finish, waarvan dus 7 geen punten. Kortom, het is nu veel makkelijker om te finishen, maar als je eenmaal bent gefinisht is de kans kleiner dat je punten hebt dan 21 jaar geleden.

Hamilton#44

Precies, dat is ook, zoals Matthijs terecht opmerkt, 1 van de reden waarom de puntentelling is aangepast.

meatball

En vroeger kon je met een minder goede wagen na een goede kwali op sommige circuits jezelf beter verdedigen.
Nu met DRS komen de beste wagens steeds weer snel vooraan , je ziet nooit meer een verassende winnaar , iets wat vroeger soms wel eens gebeurde.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

#52
In 2012 hadden we 7 vwerschillende winnaars in 7 races, vond ik verrassend.

meatball

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 20:18:33
In 2012 hadden we 7 vwerschillende winnaars in 7 races, vond ik verrassend.
OK winnaars was wat overdreven , maar het is toch wel zo dat DRS de betere wagens zwaar bevoordeeld.
Vroeger kon je jezelf met een mindere wagen toch veel beter verdedigen , iets wat nu totaal zinloos is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jehoentelaar

In bijna alle jaren met DRS hadden we één dominant team. In 2012 niet en toen ging het meteen helemaal los met verschillende winnaars. Vind dit meer zoeken naar argumenten dan dat er iets wordt aangetoond.

0634

Vind ik ook. Ik zie niet zo waarom een goede wagen meer voordeel heeft van DRS dan een mindere wagen.

meatball

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 21:02:19
Vind ik ook. Ik zie niet zo waarom een goede wagen meer voordeel heeft van DRS dan een mindere wagen.
Simpel toch ,met een betere wagen rij je op je gemak tot op 1 sec en dan krijg je op de rechte lijn plots nog een voordeel , terwijl je al in de betere wagen zit.
Draai volgende race de kwali's gewoon om en nog eindigen de teams ongeveer op hun plaats.
Hoe moet je in godsnaam jezelf verdedigen , als de man achter jou met een betere wagen plots nog een extra voordeel krijgt.
Andersom is het toch bijna onmogelijk om tot op 1 sec te komen van een snellere wagen.
Dus DRS bevoordeeld de beste wagens nog eens extra.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jehoentelaar

Hoezo? Een langzamere auto dat binnen één seconde zit krijgt ook DRS. En dat snellere auto's in de regel weglopen en inlopen op langzamere auto's is nooit anders geweest.

meatball

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:28:00
Hoezo? Een langzamere auto dat binnen één seconde zit krijgt ook DRS. En dat snellere auto's in de regel weglopen en inlopen op langzamere auto's is nooit anders geweest.
En hoe komt een tragere wagen op 1 sec ?
Inlopen is niet hetzelfde als inhalen he , eigenlijk zeg je het nu zelf , de snellere hebben altijd ingelopen maar kregen vroeger geen extra voordeel .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Arthur

Volgens mij wordt bedoeld dat DRS ook nog eens voordeel oplevert dat auto's die op een ronde gezet worden ook het DRS voordeel geeft aan de inhalende auto die binnen een seconde komt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel