Nummers

Gestart door Georg, 23 augustus 2015 - 11:18:09

« vorige - volgende »

0634

Naja gering oppervlakte... zoals de 28 op de flank van de Ferrari hierboven kan nu ook nog steeds.

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 september 2015 - 08:36:36
Die onderste foto van Wings is wel het beste voorbeeld van wat er 'mis' is met de herkenbaarheid van de rijders. Startnummer 5 is bijna niet te zien dus dan moet je weten van wie de helm is. Maar Vettel wisselt liefst zo vaak mogelijk van helm en ook de design van Raikkonens helm is erg afhankelijk van het team waarvoor hij rijdt. Dus als je dit jaar de F1 niet zo goed hebt gevolgd, kun je onmogelijk weten dat het Vettel is in de onderste foto.

Exactly.

0634

Maar ja, aan de andere kant, met voetbal herkennen ook alleen de die hards de spelers. De mensen die zo af en toe eens kijken zien ook niet of Suarez de bal heeft of Messi.

Hamilton#44

Teams zetten denk ik ook liever een sponsor op hun auto dan een nummer.

0634

Zoveel sponsoren staan er niet meer op. De bont gestickerde auto's van twee decennia geleden zien we niet meer.

Maikel0230

Er kan gerust wat plaats gemaakt worden voor een goed zichtbaar nummer op die endplates. Ik roep dit al enkele jaren en er zijn wel meer mensen die dat doen, maar luistert er iemand in de F1?

Ik denk het niet, teams houden die plaatsen liever vrij voor sponsoren, ook al hebben ze er niet zo veel meer. Dit is een van de moderne ziektes van de F1. Kleine simpele dingetjes worden gewoon naast zich neergelegd, alsof die stikker miljoenen gaat kosten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 12:54:35
Maar ja, aan de andere kant, met voetbal herkennen ook alleen de die hards de spelers. De mensen die zo af en toe eens kijken zien ook niet of Suarez de bal heeft of Messi.

Als diegene kwijlt en kwispelt is het Suarez heb ik mij laten vertellen. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 17:36:12
Zoveel sponsoren staan er niet meer op. De bont gestickerde auto's van twee decennia geleden zien we niet meer.



<3

0634

Die ja. Zoek het startnummer... Tegenwoordig zou dat eenvoudiger moeten zijn.

Jehoentelaar

De zijkanten en de achterkant van de achtervleugel hadden ze in die tijd vaak, maar ik heb ook Minardi's gezien met startnummers op de voorvleugel en zelfs een Jordan met een piepklein nummertje op de zijkant van het vleugeltje voor het achterwiel (heeft dat een naam?).

Wings

De Benetton was wel de uitzondering die de regel bevestigd.









Nummers zijn gewoon goed zichtbaar. Bovendien personaliseren ze nummers uit commerciƫle overweging. De bedoeling is niets anders dan het startnummer te linken aan de rijder. Goed voorbeeld is dat als je iemand ziet met een sticker waar in het geel startnummer 46 op staat. Zonder dat ik groot Moto GP fan ben (afgelopen 10 jaren misschien 3 races half gezien) weet ik wel direct dat Rossi bedoeld wordt. De vraag van de topicstarter snijdt dus wel degelijk hout.

Maikel0230

Absoluut, ik blijf ervoor ijveren dat die nummer groter kunnen en moeten zijn in de toekomst. Het wordt tegenwoordig alsmaar moeilijker om de coureurs uiteen te houden. Je moet al echt een volger van de sport zijn om te weten wie je op je scherm ziet, en zelfs dan kom je al eens verkeerd uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Klopt. Daarom vind ik het jammer dat een helm vaak aan de lay-out van de auto wordt aangepast (zie ook Hamilton nu).

0634

Zelf heb ik er weinig problemen mee, maar als velen dit wel graag willen (verduidelijking van de startnummers) zou ik geen reden kunnen verzinnen om niet te luisteren. Het lijkt me maar een kleine aanpassing met nauwelijks negatieve gevolgen.

SDG

Begin de jaren '80 waren bij Renault de startnummers steeds in een verschillende kleur op de auto geschilderd: de 15 in het rood, de 16 in het blauw. Dat zorgde ook meteen voor herkenbaarheid. Of denk ook terug aan de legendarische 'Red Five' van Nigel Mansell.