Ronde 11: Shell Grand Prix van België

Gestart door gloudiesaurus, 17 augustus 2015 - 19:56:09

« vorige - volgende »

Perton

Mijn ervaring als 14-jarige jongen op Spa was wat betreft Verstappen-fans uitstekend te noemen, toen ik met mijn Montoya-petje tussen alle Nederlanders op de tribune zat. Dronken Schumacher-fans daarentegen...

Het tuig dat hooliganisme kan worden verweten zal denk ik ook nooit daadwerkelijk een race bezoeken, maar vooral lekker op internet stoer blijven doen, en als ze al naar de races gaan in zo'n kleine meerderheid zijn dat ze niet zo erg opvallen.

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 20 augustus 2015 - 17:18:18
Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2015 - 16:41:39
Citaat van: Jehoentelaar op 20 augustus 2015 - 12:04:12


Op zich, maar niet voor mij persoonlijk. Foto's maken is erg lastig daar en je moet mazzel hebben met een enkele inhaalpoging op Eau Rouge. Wat wel meteen megavet is natuurlijk.


Als ik er morgen ben, blijf ik niet zitten [gold 2] op mijn kont...Ik zal zeker een rondje gaan lopen over het circuit en hoop mooie sfeerfoto's te maken. Alleen die boeren...mag hopen dat ze op een [zo groot mogelijke] afstand worden gehouden door de politie.

Wijdt eens uit over die "boeren" Frankie? Ik heb wel eens gehoord van belabberd gedrag van neerlands bloem der natie, maar wat is er nou specifiek aan de hand geweest met die "verstappen hooligans" ? ik heb daar buiten dit forum eigenlijk nooit iets van meegekregen. Ja, als je op een circuit bent, wordt er gek genoeg onvoorstelbaar gezopen door een deel van het publiek. Dat leidt dan tot bepaald gedrag, zal ik maar zeggen, maar dat is niet typisch voor 'Ollanders toch?


http://www.gppits.net/nieuws/gp_belgie_verstoring_grand_prix_door_boeren/


Alstu.... :)

0634

Verstappen-hooligans... echt nooit wat van gemerkt terwijl ik in die jaren toch best wat races op Spa heb bezocht. Flauwekul. Topweekenden gehad.

(ik sloeg overigens in die jaren iedereen op de bek die niet voor Verstappen was en gooide stenen door winkelruiten. Maar hooligans heb ik daar nooit gezien)

gloudiesaurus

Hooligans bij de Formule 1? Die heb ik nog nooit gezien...
Dat is het mooie van Formule 1, iedereen zit door elkaar en dat gaat altijd goed  :)

Franky bedoelde de boeren die wellicht dit weekend actie gaan voeren op de toegangswegen naar Spa.
Ik hoop het niet, want die toegangswegen zijn toch al vaak een crime....

Gold 2 lijkt me een prima plek. Je zit vrij hoog en kan de auto's vanuit La Source tot vlak na Eau Rouge zien. Daarnaast zie je de GP2-pits en de uitgang van de F1-pitsstraat. Zonder TV-scherm is de race inderdaad moeilijk te volgen.

Ik vind op Spa de busstop ook een mooie plek. Je ziet zo op volle snelheid aankomen en dan door die chicane gaan. Even in eau rouge staan is ook leuk, langs de balletje balletje boys  ;) Je ziet dan pas hoe hard die Formule 1-auto's door die bocht gaan. En je ziet hoe stijl het daar is, dat zie je niet op tv.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2015 - 23:09:08
Hooligans bij de Formule 1? Die heb ik nog nooit gezien...
Dat is het mooie van Formule 1, iedereen zit door elkaar en dat gaat altijd goed  :)
Wereld van verschil met MotoGP. Dat kan dan dichter bij de fans staan en weet ik veel met welke verhalen MotoGP-fans altijd komen, maar ME-charges heb ik bij autosport nog nooit meegemaakt.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 20 augustus 2015 - 23:12:44
Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2015 - 23:09:08
Hooligans bij de Formule 1? Die heb ik nog nooit gezien...
Dat is het mooie van Formule 1, iedereen zit door elkaar en dat gaat altijd goed  :)
Wereld van verschil met MotoGP. Dat kan dan dichter bij de fans staan en weet ik veel met welke verhalen MotoGP-fans altijd komen, maar ME-charges heb ik bij autosport nog nooit meegemaakt.

Ik ook niet. Ben zelf in de Schumacher-tijd op de Nurburgring/ Hockenheim geweest. En daar zaten de Hill/ Hakkinen fans destijds ook gewoon tussen de Schumi-fans. Ging ook altijd goed.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

 
Citaat van: Jeroen op 20 augustus 2015 - 22:41:44
Verstappen-hooligans... echt nooit wat van gemerkt terwijl ik in die jaren toch best wat races op Spa heb bezocht. Flauwekul. Topweekenden gehad.

(ik sloeg overigens in die jaren iedereen op de bek die niet voor Verstappen was en gooide stenen door winkelruiten. Maar hooligans heb ik daar nooit gezien)

:) :) :D ;D

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2015 - 22:20:29
Citaat van: Robbert65 op 20 augustus 2015 - 17:18:18
Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2015 - 16:41:39
Citaat van: Jehoentelaar op 20 augustus 2015 - 12:04:12


Op zich, maar niet voor mij persoonlijk. Foto's maken is erg lastig daar en je moet mazzel hebben met een enkele inhaalpoging op Eau Rouge. Wat wel meteen megavet is natuurlijk.


Als ik er morgen ben, blijf ik niet zitten [gold 2] op mijn kont...Ik zal zeker een rondje gaan lopen over het circuit en hoop mooie sfeerfoto's te maken. Alleen die boeren...mag hopen dat ze op een [zo groot mogelijke] afstand worden gehouden door de politie.

Wijdt eens uit over die "boeren" Frankie? Ik heb wel eens gehoord van belabberd gedrag van neerlands bloem der natie, maar wat is er nou specifiek aan de hand geweest met die "verstappen hooligans" ? ik heb daar buiten dit forum eigenlijk nooit iets van meegekregen. Ja, als je op een circuit bent, wordt er gek genoeg onvoorstelbaar gezopen door een deel van het publiek. Dat leidt dan tot bepaald gedrag, zal ik maar zeggen, maar dat is niet typisch voor 'Ollanders toch?


http://www.gppits.net/nieuws/gp_belgie_verstoring_grand_prix_door_boeren/


Alstu.... :)
Ah, die boeren :-D

nee, ik las hier nu en dan over Verstappenhooligans, (ja, dat schrijf je aan elkaar) en daarmee worden dan kennelijk internettende slaapkamerhooligans (ja, dat schrijf je aan elkaar) mee bedoeld. Dat wist ik niet. Ik dacht, dat hooligans dat gedrag dat Jeroen zo plastisch beschreef vertoonden. Ach, het was een misverstand. Ik gun iedereen die afreist de komende dagen een geweldige belevenis op Spa! Enjoy, en vertel uitgebreid na behouden thuiskomst!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2015 - 23:15:02
Citaat van: Perton op 20 augustus 2015 - 23:12:44
Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2015 - 23:09:08
Hooligans bij de Formule 1? Die heb ik nog nooit gezien...
Dat is het mooie van Formule 1, iedereen zit door elkaar en dat gaat altijd goed  :)
Wereld van verschil met MotoGP. Dat kan dan dichter bij de fans staan en weet ik veel met welke verhalen MotoGP-fans altijd komen, maar ME-charges heb ik bij autosport nog nooit meegemaakt.

Ik ook niet. Ben zelf in de Schumacher-tijd op de Nurburgring/ Hockenheim geweest. En daar zaten de Hill/ Hakkinen fans destijds ook gewoon tussen de Schumi-fans. Ging ook altijd goed.

Eens. Ik heb ooit eens op een groot grasveld bier gedronken met Hill en Schumi fans door elkaar heen. Topavond gehad. WAs op de zaterdag voor de race. Ging allemaal perfect.

Helaas is het ook wel eens anders. Ik herinner me nog levendig dat Hill ernstig bedreigd werd uit Duitse hoek en in Hockenheim met bodyguards om zich heen moest lopen omdat het wel heel serieus leek.

Maar goed, dat was zover ik weet wel een incident.

Edwin90

Ze zijn er wel. Maar in heel (heul heul) kleine mate. Denk maar aan de 'stoere mannen' die Eddie Jordan bedreigden in 2004 toen Jos daar toch niet ging rijden.

Op de circuits inderdaad nooit iets meegemaakt daarvan. Stond in 2008 in Assen voor Casey Stoner te juichen terwijl de gele Rossi petjes hun held in de eerste ronde in de grindbak zagen belanden. Niets aan de hand.

Dat komt overigens ook omdat je bij het voetbal een 'twee tegen twee' situatie hebt. Je hebt supporters van de één tegen de ander. In de racesport is het natuurlijk altijd een bont gezelschap van deelnemers, fans daarvan en neutrale fans niet te vergeten.

0634


Perton


Pancake Shield

Verstappen-fans (of fans van Nederlandse coureurs in general) zijn voornamelijk actief op het internet of buiten het circuit. Op de circuits zelf valt het wel mee, dan kan inderdaad de Schumacher-fan gerust naast een Montoya-fan etc gaan zitten.

Met name op het internet zijn de Verstappen-hooligans het ergst. Daar gaan ze idd echt met bedreigingen, scheldpartijen en weet ik wat aan het werk om 'hun idool' te verdedigen. Hier op het forum valt het wel mee. Maar ik weet dat op nieuwssites de mensen die iets negatiefs zeggen over Verstappen of uberhaupt nog niet vinden dat Verstappen 'god' is, dat die getrakteerd worden op een flinke scheldpartij.

Buiten de circuits zijn ze toch ook iets minder fijn. Dat is ook de reden waarom ik liever sowieso niet meer naar F1-races ga. Daar word je gewoon daadwerkelijk uitgescholden en met lege blikjes bekogeld als je langs een groep (dronken) Nederlanders loopt en je draagt niet iets van Verstappen. Bij DTM-races of andere race-klasses nooit dit soort ervaringen gehad. Maar bij F1-races is dat echt wel opmerkelijk met name in Spa. Maar dan ga ik er ook even vanuit dat die mensen als vijf dagen op een camping bier zitten te hijsen en denken dat het JOS Verstappen is en Schumacher nog meerijdt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Sorry, ik ben er toch vaak genoeg bij geweest en ik draag nooit shirts of petjes van een rijder, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Nog nooit ook maar iets van narigheid meegemaakt. Ook niet naar anderen toe.