Seizoen 2015 - De tussenbalans

Gestart door 0634, 28 juli 2015 - 21:48:51

« vorige - volgende »

Wings

Geen idee of dat daadwerkelijk de doorslag heeft gegeven maar het werkt natuurlijk ook niet bevorderend. Dus nee niet al te wijs nee. Maar goed, dat kun je nu niet meer terugdraaien. En het tegendeel is bewezen lijkt mij.

0634

Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 19:38:13
Als je het zo aanvliegt kun je fora wel sluiten. Wie beter is? Zie stats. Man van de race? Zie stats.

Dat is onzin. Want de discussie is niet over wie beter is. De discussie is over of het gat te groot is. Dat gat is meetbaar aan stats inderdaad en daaruit blijkt dat er nauwelijks een gat is.


Wings

Je opent een topic en vraagt aan je medeforummers om iets te vinden van rijders en teams en hun te beoordelen. Als dat vervolgens gebeurd ga je d.m.v. cijfers (terwijl ik aangeef, het idee te hebben, dat deze een vertekend beeld te geven over het daadwerkelijke onderlinge snelheidsverschil) eronderuit halen en een soort van barricade opwerpen hoe een mening niet tot stand moet komen. Prima hoor maar ik vraag me af waarom je vraagt om een mening als deze toch al vaststaat...

Frank F1

Mercedes
8. Heeft de zaken nog steeds goed voor elkaar, maar wel minder dan vorig jaar. Wet van de remmende voorsprong uiteraard.
44. Lewis Hamilton
8,5 Op weg naar een derde wereldtitel, al liet de GP van Hongarije zien dat hij nog steeds zijn schoonheidsfoutjes maakt.
6. Nico Rosberg
7,5 Heeft niet alle geluk, maar moet Lewis ook beter onder druk kunnen zetten. Vind wel dat hij beter presteert dan menigen hier beweren.

Ferrari
7,5 Doet het beter dan vorig jaar. Lijkt tactisch het ene moment erg sterk, maar slaat dan de plank weer volledig mis.
5. Sebastian Vettel
9. Presteert maximaal, maakt zijn slechte seizoen van vorig jaar goed en laat zien waarom hij al viervoudig WK is.
7. Kimi Raikkonen
5. Doet pijn in mijn hard, maar moet zelf ook beseffen dat het beter moet. Lijkt ook de motivatie wat kwijt te zijn.

Red Bull Renault
6 Dat Renault een slechte motor bouwt is één, maar outperformed worden bij STR mag natuurlijk nooit gebeuren. Wagen valt dus tegen, al laat het team wel progressie zien.
3. Daniel Ricciardo
7. Minder impact dan vorig jaar, maar de wagen is ook minder. Desondanks degelijk.
26. Daniil Kvyat
6,5 Moet beter presteren in de tweede seizoenshelft, anders kunnen de geruchten wel eens waarheid worden dat het bij 1 seizoen RBR blijft.

McLaren Honda
2
14. Fernando Alonso
Valt weinig over te zeggen
22. Jenson Button
Valt weinig over te zeggen.

Force India Mercedes
7 Presteert zoals verwacht
11. Sergio Perez
7 Rijdt prima, maar lijkt iets behoudener te rijden dan eerst. Dat is niet erg, maar mist daardoor wel wat schwung.
27. Nico Hulkenberg
7,5 Goede coureur, hoop dat hij ooit nog de kans krijgt op meer.

Williams Mercedes
7,5 Heeft de motor natuurlijk mee, maar bewijst toch dat het met mindere middelen dan andere teams goed blijft scoren.
77. Valtteri Bottas
8 Laat zien dat vorig jaar geen toeval was, ben benieuwd hoe ver hij komt in de F1.
19. Felipe Massa
7,5 Nooit een fan geweest van Massa, maar blijft zichzelf toch steeds weer bewijzen.

Sauber Ferrari
6 Na de openingsrace ver weggezakt.
12. Felipe Nasr
7 Alleraardigste coureur, en dat voor een paydriver. Wil hem wel in een betere wagen zien.
9. Marcus Ericsson
5 Heeft niets in de Formule 1 te zoeken, zonde dat hij een plek voor andere coureurs bezet houdt.

Toro Rosso Renault
8 Goede wagen, zonde van de motor..
33. Max Verstappen
7,5 Hier en daar wat knullige foutjes door het enthousiasme, maar bewijst dat hij talent heeft.
55. Carlos Sainz
7,5 Rijdt minder spectaculair, maar wel constanter dan zijn teamgenoot. Zonde dat hij zo vaak uitvalt.

Lotus Mercedes
6,5 Presteert toch wel teleurstellend, zouden hoger móeten staan.
8. Romain Grosjean
7. Erg onzichtbaar, al is dat beter dan enkele jaren geleden.
13. Pastor Maldonado
7. Minder fouten dan eerst, maar blijft toch wel een ruwe diamant.

Manor Ferrari
7 Team heeft beperkte middelen, maar laat relatief goede betrouwbaarheid zien en werkt aan de pace. Waardeer ik.
28. Will Stevens
7,5 Presteert gewoon goed naar omstandigheden, in hoeverre je dat nu kunt beoordelen.
98. Robert Mehri
6 Wordt er uitgereden door zijn teamgenoot, en dat is toch het enige wat telt bij een achterhoede team.

0634

Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 20:54:01
Je opent een topic en vraagt aan je medeforummers om iets te vinden van rijders en teams en hun te beoordelen. Als dat vervolgens gebeurd ga je d.m.v. cijfers (terwijl ik aangeef, het idee te hebben, dat deze een vertekend beeld te geven over het daadwerkelijke onderlinge snelheidsverschil) eronderuit halen en een soort van barricade opwerpen hoe een mening niet tot stand moet komen. Prima hoor maar ik vraag me af waarom je vraagt om een mening als deze toch al vaststaat...

Okee. Dus je geeft cijfers en argumenten, maar iemand mag de argumenten niet betwisten als hij er anders over denkt? Dag leuk forum, tot ziens. Ik heb het niet over het cijfers voor Kvyat, ik betwist alleen dat het groot zou zijn. Want dat is het niet.

Van Wijk

@ paul F1: netjes omschreven , hier kan ik mij redelijk in vinden.
Inderdaad jammer voor Raikonnen, die valt ( helaas ) wat tegen.
Wellicht is hij er wel een beetje klaar mee en gaat zich in de toekomst wat meer richten op zijn MX team ( ice1 ).
Hij heeft trouwens Redbull als hoofdsponsor......... :)

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2015 - 20:32:13
Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 19:38:13
Als je het zo aanvliegt kun je fora wel sluiten. Wie beter is? Zie stats. Man van de race? Zie stats.

Dat is onzin. Want de discussie is niet over wie beter is. De discussie is over of het gat te groot is. Dat gat is meetbaar aan stats inderdaad en daaruit blijkt dat er nauwelijks een gat is.

Je leest niet. Ik zeg juist dat ik het idee heb dat de cijfers een vertekend beeld geeft en geef aan niet onder de indruk te zijn van Kvyat. Door te stellen dat het gat meetbaar is, suggereer je dat ik doel op statistieken én stel je bovendien een criterium waarop ik een mening moet baseren. Daar ageer ik tegen. 

0634

Ik suggereer niet dat jij je baseert op statistieken, maar dat zou je in het geval van 'hoe groot is een gat' juist wel moeten doen. Dit itt tot wanneer je het hebt over 'hoe goed is een rijder', dan zijn er veel meer factoren. 'Hoe goed' is veel meer een mening, 'hoe groot' kan je feitelijk vaststellen zonder dat een mening daarover een rol speelt.

Maar soit, ik hou erover op. We dwalen te ver af.

Wings

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 19:34:00
Ik suggereer niet dat jij je baseert op statistieken, maar dat zou je in het geval van 'hoe groot is een gat' juist wel moeten doen. Dit itt tot wanneer je het hebt over 'hoe goed is een rijder', dan zijn er veel meer factoren. 'Hoe goed' is veel meer een mening, 'hoe groot' kan je feitelijk vaststellen zonder dat een mening daarover een rol speelt.

Natuurlijk kan je dat feitelijk vaststellen alleen lijkt het maar niet tot je door te dringen dat ik heb het dat deze cijfers een vertekend beeld weergeven.

0634


janke

Citaat van: Jehoentelaar op 31 juli 2015 - 23:16:52
Citaat van: janke op 31 juli 2015 - 22:23:13
Het enigste wat Hulkenberg mist is een snelle auto en betrouwbaarheid. Wie hier grandioos de boot mist zijn teams en niet coureurs, vind ik. McLaren, Lotus en Force. Te gek voor woorden dat dan de coureur maar de lu. is. Al ben je een Senna, met een badkuip kom je niet ver. En jammer dat je door forummers all over the place daar op afgerekend wordt. RAAR.

Hülkenberg en Grosjean hebben kansen zat gehad om zich te onderscheiden. Echte toptalenten zijn in ieder geval een stuk beter dan hun teamgenoten (tenzij je in de weinig voorkomende situatie zit dat je twee toptalenten in huis hebt). Dat Grosjean dichtbij Maldonado rijdt en dat Hülkenberg best vaak Perez nabij zich heeft zegt wat dat betreft al een heleboel. Verder betekent 'de boot missen' meer dat deze coureurs een dusdanige leeftijd hebben bereikt dat de nieuwe generatie van talenten al interessanter is dan zij zelf.

Niemand rekent hier coureurs af op de prestaties van het chassis. Wel zijn hier mensen die de 'big picture' goed in de smiezen hebben.

Sorry voor de late reactie, we hebben enige dagen in Brugge vertoefd, een aanrader.

Hülkenberg wordt/werd met Ferrari in verband gebracht. Die jongen kan met de beste wil een 75% goede auto niet elke keer aan de finish brengen, lees punten halen. En ik wil alleen maar zeggen dat een slecht chassis gelijk staat dat een coureur teleursteld. Ik vraag mij af of een ieder dan die Big Picture in de smiezen hebben.

Maargoed ieder zijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 20:54:01
Je opent een topic en vraagt aan je medeforummers om iets te vinden van rijders en teams en hun te beoordelen. Als dat vervolgens gebeurd ga je d.m.v. cijfers (terwijl ik aangeef, het idee te hebben, dat deze een vertekend beeld te geven over het daadwerkelijke onderlinge snelheidsverschil) eronderuit halen en een soort van barricade opwerpen hoe een mening niet tot stand moet komen. Prima hoor maar ik vraag me af waarom je vraagt om een mening als deze toch al vaststaat...

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 22:15:45
Fijne avond verder Wings.

Je hebt liefhebbers en filosofen die er een levenswerk van maken. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Robbert65

Ik vind dit wel een sterk topic. Ik zit er al een tijd naar te kijken en ik heb serieus geprobeerd ook cijfers te geven, maar ik vind het erg lastig. Als ik maar meteen met de angel van het verhaal begin: Wat moet je die jongens van Manor, Stevens en Merhi nou voor cijfers geven? Een 8 voor het volhouden en op tijd opzij gaan? een 3 omdat de resultaten een beetje erg slecht zijn? Een 1 voor de moeite, zoals mijn tekenleraar altijd zei? Of een 6, om ervan af te zijn? ik kwam er niet uit. Hoe weeg je de kwaliteit van de auto mee? Áls de auto's bij McLAren exact gelijkwaardig zijn, moet Button minder punten krijgen dan Alonso, maar ik vind helemaal niet, dat Button slechter reed, wel meer pech had. (Dat komt vast ook omdat ik een onverbeterlijke Button fan ben?) En zo kan ik een tijdje doorgaan, het gaat van dilemma naar dilemma en zo kom ik er niet toe een lijstje met punten te publiceren waar ik zelf al geen hele discussie over moet voeren, laat staan de gewaardeerde en inmiddels zo geliefde mede-forummers.
Niet dat ik bang ben voor andermans mening natuurlijk, maar ik vind mezelf niet capabel om tot een gedegen en gewogen beoordeling te komen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

O ik wel hoor. Het is ook niet meer dan vermakelijke onzin. Want het boeit verder niemand of ik Vettel een 8 geef of een 2.

Verder overigens met je eens dat sommigen lastig zijn. Zeker de McLaren-boys omdat die auto zoooo slecht is dat het eigenlijk nauwelijks aan de coureur ligt.

Robbert65

#104
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 17:20:43
O ik wel hoor. Het is ook niet meer dan vermakelijke onzin. Want het boeit verder niemand of ik Vettel een 8 geef of een 2.

Verder overigens met je eens dat sommigen lastig zijn. Zeker de McLaren-boys omdat die auto zoooo slecht is dat het eigenlijk nauwelijks aan de coureur ligt.


Ja, er was nog zoiets, Hulkenberg. Ben ik met heel andere ogen gaan bezien toen hij Le Mans won. MAar als je dat mee gaat wegen, dan beantwoord je niet aan de vraag. Toch kan ik het niet laten hem minstens een 7,5 te geven. Klopnie. dus nou ja, dan maar geen lijstje van Robbert :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel