Seizoen 2015 - De tussenbalans

Gestart door 0634, 28 juli 2015 - 21:48:51

« vorige - volgende »

Perton

Om dan maar terug te komen op Hülkenberg, James Allen schreef laatst dat gebaseerd op informatie die hij kreeg van engineers (als in engineers van andere teams die intussen wel precies analyseren wat de concurrentie doet), het grote probleem van Hülkenberg is dat ie consistentie mist. Het is geen Vettel, Alonso, Hamilton of Button die altijd maximaal presteert.

Nu zeg ik niet dat James Allen (althans zijn bronnen) daarin gelijk heeft, maar het komt wel overeen met wat ik zelf ook al jaren over Hülkenberg roep. Hij is naar mijn mening niet veel meer dan een Webber, Coulthard, Rosberg, Barrichello. Een prima coureur en zeker niet slecht als tweede man, maar daar heb je er genoeg van. Het is ook niet alsof Hülkenberg echt afrekent met Pérez en dat is toch iemand die het (om wat voor reden dan ook) niet zo heeft gered bij een topteam.

Ik vind het dan ook totaal geen gemis dat Hülkenberg niet wordt opgepikt door een topteam. Ongetwijfeld zullen zijn fans en liefhebbers tot in de lengte der dagen eeuwig blijven volhouden dat hij de coureur was die het had moeten worden, en zal ik daar (tenzij Hülkenberg om wat voor reden dan ook ooit alsnog wel naar een topteam gaat) uiteraard ook geen argumentatie voor hebben waar geen speld tussen te krijgen is, maar so be it.

Franky R.

Geen tussenbalans van mij, jongens. Daarvoor heb ik te weinig races gezien dit jaar. Maar ik ben het wel eens dat Hamilton zijn derde WK-titel gaat ophalen. Alleen door eigen toedoen zal de Brit geen kampioen kunnen worden. En wat is dat met de starts van de Mercs tegenwoordig?

FolkertE

Mee eens. Iets wat ik ook altijd over Hulk roep. Erg snelle coureur en laat vaak mooie dingen zien,  maar te grillig. Hij kan niet zoals Vettel,  Hamilton of Alonso altijd voor het maximale gaan of van uit een slechte positie toch nog een goed resultaalt halen.

Maar hij heeft ook noo8t echt de kans gehad daarvoor. En ik gun hem die kans wel.

0634

Ook eens met James Allen. Daarbij aangetekend dat voor mij Bottas niet veel meer is. Dat klinkt negatiever dan bedoeld, maar als je niet met Massa kan afrekenen, ben je voor mij categorie Webber en DC. Nog steeds verdomde goed dus, maar geen buitencategorie.

Perton

Maargoed de echt grote jongens komen ook niet jaarlijks binnen natuurlijk. Lalonso was 2001, button 2000, hamilton en vettel 2007. Tijdstechnisch zou Max het dan toch maar moeten zijn ;)

Matthijs

Citaat van: Perton op 03 augustus 2015 - 12:20:26
Maargoed de echt grote jongens komen ook niet jaarlijks binnen natuurlijk. Lalonso was 2001, button 2000, hamilton en vettel 2007. Tijdstechnisch zou Max het dan toch maar moeten zijn ;)

Als je de geschiedenis van de F1 erop terugslaat, dan lijkt het er vaak op dat er af en toe 'overgangen van tijdperken' zijn. Zo was begin jaren '90 zo'n voorbeeld, waarbij de grote helden Senna, Mansell, Prost, Piquet allemaal kort naar elkaar stopten en er nieuwe helden opstonden: Schumacher, Hakkinen, Hill, Alesi. Waarschijnlijk vond er door het stoppen van de grootheden allemaal verschuivingen binnen de teams plaats waardoor er plek ontstond voor nieuw talent.

Ander voorbeeld was rond de eeuwwisseling: Hakkinen, Alesi en Hill stopten waar juist coureurs als Alonso, Raikkonen, Button, Massa en Montoya opkwamen.

Nu Alonso, Massa, Raikkonen en Button in de herfst/winter van hun carrière zitten, lijkt een nieuwe aardverschuiving aanstaande. Hopelijk zit Max dan bij de nieuwe lichting grootheden, mogelijk samen met een selectie uit de pool Sainz, Leclerc, Ocon (Kvyat, Ricciardo, Bottas)?

Jehoentelaar

Bottas zou dan moeten hopen op een carrièreverloop zoals Button dat heeft. Ben ook wel benieuwd wat er verder nog bij zou kunnen komen uit de lagere klassen, volg dat dit jaar eigenlijk totaal niet meer.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 04 augustus 2015 - 15:47:57
Bottas zou dan moeten hopen op een carrièreverloop zoals Button dat heeft. Ben ook wel benieuwd wat er verder nog bij zou kunnen komen uit de lagere klassen, volg dat dit jaar eigenlijk totaal niet meer.

Leclerc is nu het nieuwe supertalent. Ocon wankelt, maar is voor mij ook nog een groot talent. Vandoorne moeten we natuurlijk ook niet vergeten. Op termijn misschien ook Deletraz (zoon van).

0634

Ook wel leuk, de stats: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/31/team-mate-battles-whos-ahead-at-the-mid-point-of-2015/

Zoals gezegd zitten Ricciardo en Kvyat niet zo heel ver meer uit elkaar, kan Bottas zich maar niet onderscheiden tov Massa en had er bij Sainz echt wel wat meer ingezeten dan dat hij binnen heeft geharkt.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 22:55:33
Ook wel leuk, de stats: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/31/team-mate-battles-whos-ahead-at-the-mid-point-of-2015/

Zoals gezegd zitten Ricciardo en Kvyat niet zo heel ver meer uit elkaar, kan Bottas zich maar niet onderscheiden tov Massa en had er bij Sainz echt wel wat meer ingezeten dan dat hij binnen heeft geharkt.
Ook interessant om de eerste reacties te lezen waarin een discussie ontstaat of Verstappen nu wel of niet voorgetrokken wordt. Leuk om te lezen hoe buitenlanders er tegenaan kijken (alhoewel ook Nederlanders zich mengen in de discussie).

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 22:55:33
Ook wel leuk, de stats: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/31/team-mate-battles-whos-ahead-at-the-mid-point-of-2015/

Zoals gezegd zitten Ricciardo en Kvyat niet zo heel ver meer uit elkaar, kan Bottas zich maar niet onderscheiden tov Massa en had er bij Sainz echt wel wat meer ingezeten dan dat hij binnen heeft geharkt.

Dat geldt voor allen. Daarom ga ik ook niet prat op dit soort lijstjes. Gevaar is dat het een (ietwat) vertekend beeld geeft over de werkelijke krachtverdeling.

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2015 - 19:45:42
Citaat van: Jehoentelaar op 04 augustus 2015 - 15:47:57
Bottas zou dan moeten hopen op een carrièreverloop zoals Button dat heeft. Ben ook wel benieuwd wat er verder nog bij zou kunnen komen uit de lagere klassen, volg dat dit jaar eigenlijk totaal niet meer.

Leclerc is nu het nieuwe supertalent. Ocon wankelt, maar is voor mij ook nog een groot talent. Vandoorne moeten we natuurlijk ook niet vergeten. Op termijn misschien ook Deletraz (zoon van).

Vandoorne heeft niet kunnen doorbreken. Wordt volgend jaar 24. Niet dat het dan niet meer kan maar of het nog iemand is die we kunnen bijvoegen aan de potentiële toonaangevende rijders van de Formule 1 waag ik toch te betwijfelen. Ik blijf het verschrikkelijk jammer vinden dat McLaren koos voor Magnussen. Daarmee vervloog een goede kans. Ikzelf denk dat als het volgend jaar niet lukt hij beter kan uitwijken naar een andere autosportklasse.

0634

Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 17:46:38
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 22:55:33
Ook wel leuk, de stats: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/31/team-mate-battles-whos-ahead-at-the-mid-point-of-2015/

Zoals gezegd zitten Ricciardo en Kvyat niet zo heel ver meer uit elkaar, kan Bottas zich maar niet onderscheiden tov Massa en had er bij Sainz echt wel wat meer ingezeten dan dat hij binnen heeft geharkt.

Dat geldt voor allen. Daarom ga ik ook niet prat op dit soort lijstjes. Gevaar is dat het een (ietwat) vertekend beeld geeft over de werkelijke krachtverdeling.

Nee, je gaat liever uit van een niet te onderbouwen gut-feeling dat het gat tussen Kvyat en Ricciardo enorm is, terwijl de feiten toch heel duidelijk uitwijzen dat er helemaal geen groot gat is.

Wings

Als je het zo aanvliegt kun je fora wel sluiten. Wie beter is? Zie stats. Man van de race? Zie stats.

FolkertE

VanVoorne lijkt een beetje de zelfde kant op te gaan als Frijns. Ontzettend jammer. Beiden verdiende een kans, maar hebben net niet voldoende om door te breken. Al had Frijns natuurlijk ieets midner arrogant moeten zijn en RBR kans met beide handen moeten aanpakken.