Seizoen 2015 - De tussenbalans

Gestart door 0634, 28 juli 2015 - 21:48:51

« vorige - volgende »

0634

En hou op met dat 'groet 'eronder.

Fietser

Ben het met een paar heren hierboven eens dat Kvyat het zeer behoorlijk doet. Naar mijn mening zit de jonge Rus - toch een relatieve nieuweling - dichter op teamgenoot Ricciardo dan de ervaren rot en 4-voudig wereldkampioen Vettel vorig jaar!

Overigens vind ik dat 'groet' van De Beaufort best geinig. Past wel bij een jonkheer.

FolkertE

Kvyatt doet het zeker erg goed en toch ook pas zijn 2de jaar.

0634

Zijn begin was niet geweldig, maar inmiddels prima.

C.G. de Beaufort

En Pancake, waarom mag ik niet zeggen dat jij Maldonado een 8 geeft voor z'n optreden tot nu toe en dat ik het een complete flauwekul vindt? Je vindt hem b.v. beter dan Ricciardo, Sainz, Verstappen, Raikkonen, Alonso? Zo..., wat is daar nu verkeerd aan?

Groet,

C.G. de Beaufort

0634

Volgens mij snap je het topic niet helemaal, Care Godin. Het gaat er hier niet om wie beter is dan een ander. Het gaat erom hoe je de prestaties van de heren in de eerste seizoenshelft beoordeeld. Dan staat niet altijd de beste bovenaan.

Matthijs

En waarom eindigen dit soort topics altijd in een welles-nietes? Soms is het toch gewoon prima om van mening te verschillen? Het feit dat een forum het mogelijk maakt om elkaars standpunten te betwisten betekent nog niet altijd dat we het hoeven doen?

gloudiesaurus

Laten we gewoon elkaars rapportjes posten, en back on topic gaan  :)
En elkaars mening respecteren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

#38
Mercedes - 9,5 - simpel weg het sterkste team
44. Lewis Hamilton - 9 - sneller dan Rosberg, simpel als dat. Het moet heel raar lopen als hij geen werelkampioen wordt
6. Nico Rosberg - 8 -  wint zijn races, maar Hamilton is gewoon sneller...

Ferrari - 8 - het gaat de goede kant op, nu Mercedes nog verslaan
5. Sebastian Vettel - 9 - top, weer helemaal opgebloeid!
7. Kimi Raikkonen - 5 - stelt me enorm teleur. Had er veel meer van verwacht

Red Bull Renault - 5 - Red Bull wijst vooral naar Renault maar het RB-chassis is ook niet top
3. Daniel Ricciardo - 7 - maakt er het beste van
26. Daniil Kvyat - 6,5 - eerste paar races teleurstellend, lijkt nu het ritme gevonden te hebben

McLaren Honda - 2 - McLaren onwaardig. Vooral dankzij Honda.
14. Fernando Alonso - 6,5 - Probeer het maximale uit de auto...
22. Jenson Button - 6,5 - Heeft vaker pech dan Alonso...

Force India Mercedes- 6,5- Minder dan vorig jaar, vooral door de slechte voorbereiding
11. Sergio Perez - 7 - rijdt degelijk en volwassen
27. Nico Hulkenberg - 7 - de grote prijs behaalde hij toch in Le Mans. Ik denk dat hij wel hogerop kan. Is wel steeds bij het verkeerde team op het verkeerde moment...

Williams Mercedes - 8,5 - opnieuw een topauto
77. Valtteri Bottas - 7 - had meer van hem verwacht tegenover Massa. Is dit het toptalent voor Ferrari? Ik twijfel.
19. Felipe Massa - 7,5- had hem eigenlijk al afgeschreven maar hij blijft Bottas de baas

Sauber Ferrari - 6,5 - sterke start maar ze zakken terug, de 2e seizoenshelft wordt moeilijk...
12. Felipe Nasr - 7 - laat af en toe leuke dingen zien. Vooral Australië deed hij erg goed.
9. Marcus Ericsson - 6,5 - vooral dankzij de knikkers in de Formule 1. Formule 1-onwaardig. Nasr is de betere maar hij Ericsson doet het vol waar niet slecht.

Toro Rosso Renault - 7 - Pitstops en strategie kan beter. Chassis is goed, de Renault-motor niet...
33. Max Verstappen - 8,5 - top! Vooral China, Oostenrijk, en Hongarije. Nu nog werken aan de kwalificatie.
55. Carlos Sainz - 8 - Groot talent, maar Max is de snellere in de races.

Lotus Mercedes - 7 - doen weer leuk mee, vooral dankzij Mercedes...
8. Romain Grosjean - 7 - goed, maar toch niet de echte topper...
13. Pastor Maldonado - 7 - met vlagen zeer goed (Oostenrijk) maar dan zijn er ook weer die vreemde acties.... Hij zal het wel nooit afleren.

Manor Ferrari - 5,5 - Leuk dat ze erbij zijn, wel kansloos achteraan...
28. Will Stevens - 6 - Sneller dan Merhi al schijnt Stevens ook de beste auto te hebben
98. Robert Merhi - 5,5 - meedoen is belangrijker dan winnen  ;) Maakte zich belachelijk in FR 3.5
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Mercedes - 9,5 - simpel weg het sterkste team
44. Lewis Hamilton – 9,5 – Op Hongarije na rijd Hamilton foutloos, maar elke kampioen heeft wel eens een race waar niks loopt. Maar ondanks tegenslagen, weet Hamilton dat toch vaak om te buigen naar een goed resultaat. Niks lijkt hem meer in de weg te staan voor titel nr 3.
6. Nico Rosberg - 8 -  Lijkt wat sterker dan vorig jaar, alleen is Lewis nog sterker geworden. Verschil met vorig jaar is voornamelijk dat Rosberg toen de leiding van het WK in de schoot geworpen kreeg door de pech van Hamilton. Dat is nu verdwenen en lijkt Rosberg al verslagen van af de eerste race. Heeft 3 goede races gereden, maar de rest zijn maar matige tot goede prestaties geweest.
Ferrari - 9 – Ondanks de bevriezing van de ontwikkeling van de motoren, heeft Ferrari bewezen enorme sprong te kunnen maken. 
5. Sebastian Vettel – 8,5 – Top, ten opzichte van vorig jaar is dit weer een Vettel die ik zal vrezen voor de titel. Sidns hij bij Ferrari rijd, kan ik hem ook makkelijker verdragen.
7. Kimi Raikkonen – 6,5 – Kimi vind ik moeilijk in te schatten. Heeft veel pech, maar mist ook net die snelheid om Vettel altijd moeilijk te maken. Ik hoop op een heel sterk vervolg, maar ik vrees er voor.
Red Bull Renault - 5 – Ten opzichte van vorig jaar is dit toch wel matig.
3. Daniel Ricciardo – 7,5 – Doet het redelijk, maar is toch ook wel beperkt door Motor.
26. Daniil Kvyat - 6,5 – Begint beter te worden met elke race. Al was zijn P2 toch wel een klein beetje te danken aan de pitstop van Ricciardo. Maar zijn promotie is meer dan verdiend.

McLaren Honda - 2 – Wat een drama. Nog nooit een top team zo zien falen. Maar de enorme stap van Ferrari geeft hoop voor 2016.
14. Fernando Alonso – Beide coureurs ga ik geen cijfer geven, halen uit de auto wat er in zit, maar dit is voor beide coureurs kampioensonwaardig. Hopen dat Honda een flinke stap kan zetten.
22. Jenson Button  - Beide coureurs ga ik geen cijfer geven, halen uit de auto wat er in zit, maar dit is voor beide coureurs kampioensonwaardig. Hopen dat Honda een flinke stap kan zetten.


Force India Mercedes- 6- Komt wel beter in vorm, maar de start was slecht. 
11. Sergio Perez - 7 – Rijd goed, maar weinig in beeld.
27. Nico Hulkenberg - 7 – Hulk vind ik altijd een lastige. Is nog steeds slechts een talent, maar rijd al 5 jaar in de F1 en de pech nooit te zijn op gepikt door een top team. Voornamelijk door zijn lengte.
Williams Mercedes - 8 – Goede auto, maar duidelijk minder dan vorig jaar.
77. Valtteri Bottas - 7 – Na vorig jaar had ik een groter verschil met Massa verwacht, stelt enigszins teleur
19. Felipe Massa - 8- Na een matig 2014 seizoen, blijft hij Bottas nu vaker lastig maken. 

Sauber Ferrari - 1 – Ik weet dat het meer om de auto en racen gaat, maar het hele contractgate verhaal was toch dramatisch. Auto lijkt een goede verbetering.
12. Felipe Nasr - 7 – Is toch meer dan een paydriver. Nog wel te wisselvallig. Verdiend een 2de jaar.
9. Marcus Ericsson - 6 – Doet het niet heel slecht, maar toch lastig te beoordelen. Is wel de mindere ten opzichte van Nasr. le 1. Formule 1-onwaardig. Nasr is de betere
Toro Rosso Renault - 7 – Sterke auto, waar velen verwachte dat STR vaker in de achterhoede zou rijden, rijden ze vaak goed in de punten.

33. Max Verstappen – 9,5 – Chauvinistisch als de pest, maar ik ben helemaal lyrisch over onze Max. Kwalificatie is een verbeter punt.
55. Carlos Sainz - 8 – blijft goed in de buurt van Max en is zeker een Talent met een hoofdletter. Kan mooie strijd worden tussen de 2.
Lotus Mercedes - 6 – Ze vallen me een beetje tegen met die Mercedes motor.
8. Romain Grosjean - 6 – een net niet topper. Heeft vaak ten onrechte nog de crashkid titel achter zijn naam.
13. Pastor Maldonado - 5 – Met een 5 ben ik nog royaal. Heeft hele sterke momenten, maar volgt die vaak op met vreemde acties.
Manor Ferrari - 5,5 - Leuk dat ze erbij zijn, wel kansloos achteraan...
28. Will Stevens - 6 - Sneller dan Merhi al schijnt Stevens ook de beste auto te hebben
98. Robert Merhi - 5,5 - meedoen is belangrijker dan winnen    Maakte zich belachelijk in FR 3.5+

Manor copieer ik maar letterlijk, want daar heb ik echt geen idee van :P

C.G. de Beaufort

Héhé, ik ben het eens met FolkertE. Alleen wat betreft de rjjders van McLaren, daar wil ik nog wel punten voor geven. Gezien de ex-wereldkampioenen, zou ik Alonso een  8 willen geven en Button een 7.  Ze halen eruit wat er in zit in McLaren. En  dat is voorlopig ontzettend weinig.. Maar goed. gezien de laatste F1 in Hongarije, wordt de auto langzamerhand wat beter. 

Groet,

C.G. de Beaufort

0634

Hulkenberg en Grosjean... ze lijken de boot gewoon te hebben gemist. Zeker nu er jongere, frissere talenten op stoom zijn geraakt. Bottas moet nu naar Ferrari, houden ze Raikkonen daar nog een jaar aan, vrees ik dat ook hij de boot mist en Ferrari toch een ander gaat kiezen.

janke

Het enigste wat Hulkenberg mist is een snelle auto en betrouwbaarheid. Wie hier grandioos de boot mist zijn teams en niet coureurs, vind ik. McLaren, Lotus en Force. Te gek voor woorden dat dan de coureur maar de lu. is. Al ben je een Senna, met een badkuip kom je niet ver. En jammer dat je door forummers all over the place daar op afgerekend wordt. RAAR.
Some things are too important to be left in the past.

Mickey

Misschien een geruststellende gedachte dat er vast geen coureur is die zich druk maakt over wat er op een forum over 'm geschreven wordt.  ;)

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 31 juli 2015 - 22:23:13
Het enigste wat Hulkenberg mist is een snelle auto en betrouwbaarheid. Wie hier grandioos de boot mist zijn teams en niet coureurs, vind ik. McLaren, Lotus en Force. Te gek voor woorden dat dan de coureur maar de lu. is. Al ben je een Senna, met een badkuip kom je niet ver. En jammer dat je door forummers all over the place daar op afgerekend wordt. RAAR.

Hülkenberg en Grosjean hebben kansen zat gehad om zich te onderscheiden. Echte toptalenten zijn in ieder geval een stuk beter dan hun teamgenoten (tenzij je in de weinig voorkomende situatie zit dat je twee toptalenten in huis hebt). Dat Grosjean dichtbij Maldonado rijdt en dat Hülkenberg best vaak Perez nabij zich heeft zegt wat dat betreft al een heleboel. Verder betekent 'de boot missen' meer dat deze coureurs een dusdanige leeftijd hebben bereikt dat de nieuwe generatie van talenten al interessanter is dan zij zelf.

Niemand rekent hier coureurs af op de prestaties van het chassis. Wel zijn hier mensen die de 'big picture' goed in de smiezen hebben.