Toekomst Renault in de Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 25 juli 2015 - 15:51:53

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik denk dat de keuze van grote broer Red Bull de doorslag zal gaan geven  :)

Denken zij Ferrari met eigen motoren te kunnen verslaan? Dat was juist de redenen waarom ze naar Renault trokken.
Als Renault met een eigen team komt dan is Red Bull natuurlijk ook niet meer het 1e team voor de Fransen...

Ook Mercedes of zelfs Honda zou nog een optie kunnen zijn.
Honda heeft alleen McLaren als works-team en heeft al laten weten dat ze graag een extra team van motoren willen voorzien.
Maar of je op dit met Honda moet willen rijden  ;) Voor Max te hopen van niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Renault heeft trouwens ook vandaag aangekondigd haar fabriekssteun aan de WSR 3.5 stop te zetten.

Kunnen we misschien niet betere een apart topic openen? Bijvoorbeeld: Toekomst Renault in de F1

We zitten hier namelijk een beetje benepen omdat het het Max Verstappen topic is en ik deze discussie wel interesant vindt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 25 juli 2015 - 15:39:44
Citaat van: janke op 24 juli 2015 - 23:01:59
Citaat van: Maikel0230 op 23 juli 2015 - 22:41:21
Laat ik op mijn eerdere commentaar uitbreiden zodat het wat duidelijk is. Die stap is logisch omdat ze allebei in Italië zitten en er vroeger een goede verstandhouding is geweest die een nieuw contract wel gemakkelijker zouden moeten maken. Italianen onder elkaar, dat zou toch de zaak moeten vergemakkelijken.


Omdat het beiden Italianen zijn is dat logisch? Sorry, vind ik een beetje kort door de bocht. En wat Verstappen betreft was vandaag nou niet een goede dag.

Indien Renault de stekker eruit trekt dan vindt ik een terugkeer naar Ferrari logisch ja

omdat: A) Het allebei Italiaanse teams zijn, die staan natuurlijk sympathiek tegenover elkaar. Het personeel in beide teams is zo goed als 90% Italiaans wat een band alleen maar ken versterken

           B) Faenza and Maronello liggen bijna letterlijk en figuurlijk op steenworp afstand van elkaar.
           C) Er vroeger al een goede samenwerking was.

Is het nu niet meer zo kort door de bocht? ;)

Voor mij nog steeds. ;) Mogelijkheden zijn er, en dat hoeft niet Ferrari te zijn omdat het de buurman is. Wat al is gezegd, RBR zal de keuze maken en STR gaat daar in mee, tenminste dat denk ik ook. Alleen al om de kosten te drukken. Met één leverancier ben je goedkoper uit, lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Welke mogelijkheden zijn er dan? Renault uiteraard niet *, Honda focust zich eerst op haar eigen problemen voor ze in zee gaan met andere partners, dan blijft Honda over (en natuurlijk de minimale kans dat vw eindelijk de f1 gaat).

Dus de kans lijkt me praktisch 50 procent dat het Ferrari wordt. Dat dan afdoen als kort Door de bocht vind ik persoonlijk vrij mager, want tegenargumenten blijven ook uit.

* ik ga uit van de situatie waarbij een opvolger van Renault moet worden gezocht.

gloudiesaurus

Naar aanleiding van de discussie in het Max Verstappen topic, hier een apart topic over de toekomst van Renault in de Formule 1
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 25 juli 2015 - 16:37:16
Welke mogelijkheden zijn er dan? Renault uiteraard niet *, Honda focust zich eerst op haar eigen problemen voor ze in zee gaan met andere partners, dan blijft Honda over (en natuurlijk de minimale kans dat vw eindelijk de f1 gaat).

Dus de kans lijkt me praktisch 50 procent dat het Ferrari wordt. Dat dan afdoen als kort Door de bocht vind ik persoonlijk vrij mager, want tegenargumenten blijven ook uit.

* ik ga uit van de situatie waarbij een opvolger van Renault moet worden gezocht.

Ik denk dat Ferrari ook voor het meest voor de hand liggend is.

Ik ben benieuwd wat Renault gaat doen.

Ze hebben de samenwerking met de F. Renault 3.5 gestopt. En ze zijn met Lotus in gesprek.
Ik denk dat ze spoedig een akkoord zullen hebben met Lotus. Die hebben nu eenmaal ook geld nodig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik ga er ook vanuit dat Renault inderdaad vrij snel bekend gaat maken dat ze een nauwe samenwerking met Lotus aan gaat. En dan is het nog maar even zien of ze bij Red Bulll blijven. Ik denk het niet. Maar ook gezien de bekendmaking van de beslissing eerder vandaag van het F3.5 kampioenschap, denk ik wel dat er meer gefocust gaat worden op de F1.

Overigens over die beslissing. Is het inderdaad zo dat het nieuwe F2-kampioenschap wordt gezien als grote concurrent? Ik zou toch denken dat zowel F3.5 op dit moment een vrij goede reputatie heeft.  Beter dan GP2 denk ik zelfs.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Formule 2 krijgt veel meer punten dan Formule Renault voor je superlicentie. Dus de talenten gaan sneller kiezen voor Formule 2...
Renault liet al eerder weten hier niet blij mee te zijn.

In principe heeft Lotus nog een contract met Mercedes voor de komende jaren, en Red Bull en Toro Rosso met Renault voor 2016. Dus wat wordt interessant. Inmiddels is het ook al bijna augustus en is men al bezig met de auto's van volgend jaar. Belangrijk voor de ontwerpers om te weten welke motor erin de auto komt te leggen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Lijkt er toch op dat de Lotus Renault deal eraan zit te komen.

http://www.gppits.net/nieuws/overname_lotus_door_renault_bijna_rond/

Goed voor de Formule 1. Want ik denk dat Lotus het op eigen benen niet meer lang staande weet te houden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

... terwijl het als team sportief gezien al jarenlang toch goed weet te presteren. Het is geen manor of Caterham, Lotus voegt ook echt iets toe. Dus het zou inderdaad heel positief zijn als het voor de F1 behouden blijft, in welke vorm dan ook.

En dat geldt ook voor Renault. Ondanks alle troubles is het natuurlijk wel een indrukwekkende naam in de F1, qua prestaties door de jaren heen. Bovendien wordt het zonder hen wel heel karig qua fabrikanten.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2015 - 10:06:31
... terwijl het als team sportief gezien al jarenlang toch goed weet te presteren. Het is geen manor of Caterham, Lotus voegt ook echt iets toe. Dus het zou inderdaad heel positief zijn als het voor de F1 behouden blijft, in welke vorm dan ook.

En dat geldt ook voor Renault. Ondanks alle troubles is het natuurlijk wel een indrukwekkende naam in de F1, qua prestaties door de jaren heen. Bovendien wordt het zonder hen wel heel karig qua fabrikanten.

Eens, die mannen hebben zo'n 25 jaar lang topmotoren geleverd, die moet je niet afrekenen op de laatste 10 maanden. Lotus terug in de schuur bij Renault is goed voor F1.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 30 augustus 2015 - 00:24:58
Lijkt er toch op dat de Lotus Renault deal eraan zit te komen.

http://www.gppits.net/nieuws/overname_lotus_door_renault_bijna_rond/

Goed voor de Formule 1. Want ik denk dat Lotus het op eigen benen niet meer lang staande weet te houden...

Beter kan eigenlijk niet, vandaar dat Bernie waarschijnlijk ook Renault al meer geld beloofde van de TV inkomsten als zijnde een 'historic team'.

Op deze manier wordt Lotus gered en krijgt Renault weer een fabrieksteam waardoor ze blijven in de sport.

Maikel0230

Ik hoop ook dat Lotus overgenomen wordt door Renault. Niet alleen zodat Enstone blijft bestaan want er zijn daar echt wel indrukwekkende faciliteiten waar een Force India of Sauber een puntje aan mogen zuigen, maar ook omdat we nood hebben aan fabrieksteams in de F1. Twee is mij net wat te weinig om het status quo te bewaren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Misschien kan Renault zich beter net als Honda beter focussen op hun eigen team en eventueel een klein team als Marussia erbij nemen voor de nodige testkilometers.

gloudiesaurus

http://www.onestopstrategy.com/article/25633-Renault+poised+to+sign+Lotus+purchase+'option'.html

Naar het schijnt zijn er dus 2 opties:
- Renault koopt Lotus en het team heet volgend jaar nog Lotus incl. Maldonado die blijft. In 2017 wordt het team Renault. Ook het contract met Red Bull/ Toro Rosso wordt uitgediend
- Renault koopt Lotus en doopt het team meteen om. Maldonado onzeker. Contracten Red Bull/ Toro Rosso worden per direct verbroken
GPPits.net: als Formule 1 een passie is