Ronde 10: Grote Prijs van Hongarije - 2015

Gestart door 0634, 22 juli 2015 - 08:52:06

« vorige - volgende »

0634

En dankzij de slechte Mercedes-starts.

Van Wijk

Citaat van: Jehoentelaar op 28 juli 2015 - 20:39:36
Wat ik nog even over de race wil zeggen is dat alle actie in de eerste bocht voor een deel te danken is aan een uitstekend functionerend DRS-systeem in deze race. De strook was door de lay-out van het circuit lekker kort en dat pakte heel aardig uit. Mag ook wel eens vermeld worden, op zich.

Inderdaad! Laten we eens opsommen waarom iedereen zo helemaal wegloopt met deze race !
Schoot !

Van Wijk

Zal zelf dan maar beginnen :
Zelf de wedstrijd zondag live ( BBC ) gekeken , niemand om mij heen, de tour was reeds beslist.
Bijna twee uur lang in de TV gekropen van start tot finish...
Max Verstappen vierde , Alonso vijfde, een ongelofelijke ervaring waanvan mijn vrienden zeggen: waar heb je het over?
Whaptsappen met een F1 vriend in Amsterdam waarbij ik de crash tussen RIC en ROS al voorspelde ( hoopte )....
Dit niet alleen, gewoon de chaos, de hektiek, de spanning, het al drie dagen en nachten flash backs krijgen over de mooie momenten. ( elkaars striping van de banden middels wheel banging eraf rijden ).
Man,man wat kijk ik uit naar Spa ( ben ik live bij ) al ben ik bang dat deze race onevenaarbaar  wordt.

0634

Spa heeft een traditie van teleurstellende races. Tenzij het regent.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 26 juli 2015 - 23:55:41
Citaat van: Pancake Shield op 26 juli 2015 - 23:42:05
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 23:01:41
Citaat van: Arthur op 26 juli 2015 - 20:47:57
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 20:38:33
Daarom vind ik Hamilton ook niet behoren tot de categorie Schumacher. Hamilton is goed en bij tijd en wijlen zelfs briljant maar dan moet hij wel de wind in de rug hebben en bergaf kunnen.


*trekt een kogelvrij vest aan.

Ben ik helemaal met je eens. Hamilton maakt gewoon teveel [domme] fouten om van een buitencategorie te kunnen spreken. Soms een beetje het Montoya verhaal. Rare wilde onbeheerste acties. Zelfbeheersing verliest hij dan denk ik...

Ik vind dat altijd te kort door de bocht. Sinds hij bij Merc zit heeft hij nauwelijks een echt slechte race gekend, dit was er dan eentje. Nou dat mag ook een keer. Voor de rest heeft hij nauwelijks wilde en onbeheerste acties meer en rijdt hij doorgaans als een heel groot kampioen.

Overigens vind ik dat van Montoya ook nog steeds. Daar had meer ingezeten en zijn reputatie van wildebras deed niet altijd goed recht aan zijn kwaliteiten. En nog steeds trouwens. Hamilton en JPM zijn echte, pure racers, meer dan klassementsrijders. Er gebeurt vaak wat als ze rijden. Maar Lewis Hamilton heeft daarbij echt wel geleerd hoe je races naar je hand zet en uitrijdt.

Maar vandaag was slecht. Zeker. Wat ik dan wel mooi vind is dat hij zichzelf dan ook niet in bescherming neemt. Zei gewoon dat hij kut reed en boos excuses aan bij het team. Klasse. Geen gejank verder.

Hamilton is zeker wel een stuk volwassener geworden in al die jaren. Waar hij een paar jaar geleden nog had zitten mokken enzo, nam hij nu gewoon volledig de schuld op zich enzo. Maar ja, het klopt wel Hamilton en JPM zijn wel pure racers, maar als er dan iets misgaat dan gaat het ook altijd goed mis. Ik weet dat Olav Mol het altijd vergeleek met een knikkertje. Als dat knikkertje perfect stil bleef liggen, dan was ie niet te verslaan. Maar zodra dat begon te bewegen dat was het afgelopen en waren ze het padje kwijt. In dat opzicht is Hamilton wel serieus verbeterd overigens vind ik.

Jawel, maar vandaag zie je dat als het niet allemaal perfect gaat die knikker ineens weer 'daar' is het en het fout gaat. Zeker verbeterd, maar als hij niet vooraan begint en er als een haas vandoor kan gaan of tegenslag kent dan kan het helemaal omslaan en valt hij weer terug in slechte eigenschappen....
Ben ik het zeker niet mee eens. Vorig jaar is hij 2 keer van achteren naar voren gereden. Iederen coureur maakt wel eens fouten. Vettel vorig jaar en dit jaar ook enkele. Alonso heeft ook enkele fouten gemaakt onder druk. 1 keer zelfs een fout die hem de titel koste. Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat hij direct weer terug valt in zijn slechte eigenschappen. Soms inderdaad, zoals Zondag, maar ik vond dat hij na kleine foutjes ( met grotere gevolgen) hij wel sterk terug kwam. Ok, de beste Mercedes , maar  dan nog. De start was overigens niet de fout van Hamilton. En ja het waren fouten, maar het waren ook niet fouten waar van je zegt dat ze gigantisch stom waren. Maar ja, nog steeds fouten.
Straf vond ik zeker niet terecht, want dit is nou precies waar racen om gaat.

0634

Vorig jaar reed hij hier zelfs geweldig van achteraf.

Arthur

Nou, ik vond het fouten die hij op 'zijn' niveau [of waar hij op geklasseerd wordt] niet hoort te maken. En ja, dan zie ik toch weer de Hamilton die weer even de controle kwijt is. Zeker lang niet meer gebeurd [chapeau daarvoor] maar het viel me toch weer op.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Maar de coureur die nooit een kutrace reed heeft nooit bestaan. Ook Senna niet.  Ook Schumacher niet.

Arthur

Maar die gingen er in een keer af, einde race. Niet dat geklungel van Hamilton...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Vroeger waren er grindbakken, tegenwoordig die suffe uitloopstroken.  ;-)

0634

Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 23:43:40
Maar die gingen er in een keer af, einde race. Niet dat geklungel van Hamilton...

Ik weet niet of dat positief of negatief is om eerlijk te zijn...

Plus, wat Mickey boven mij zegt.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 23:43:40
Maar die gingen er in een keer af, einde race. Niet dat geklungel van Hamilton...
maar klungelt Schumacher dan niet meer dan Hamilton? Hamilton scorede punten, Schumacher niet dus.


FolkertE

Citaat van: Mickey op 28 juli 2015 - 23:45:01
Vroeger waren er grindbakken, tegenwoordig die suffe uitloopstroken.  ;-)
Hamilton ging anders even goed door een grindbak heen en scoorde nog punten.

0634

Of je nou een grote fout gaat en er in een keer af knalt of via wat blundertjes alsnog op P6 komt heeft ook met wat geluk of pech te maken, maar in beide gevallen ga je fors in de fout. Slecht is slecht. Hamilton was slecht dit weekend, maar daar is niks unieks aan tov andere kampioenen.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 22:34:43
Spa heeft een traditie van teleurstellende races. Tenzij het regent.
Spa heeft sinds 2008 een gemiddeld rapportcijfer van 7,5 gekregen op F1Fanatic (door lezers) en die durven best een onvoldoende te geven als het teleurstellend is.