Ronde 10: Grote Prijs van Hongarije - 2015

Gestart door 0634, 22 juli 2015 - 08:52:06

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 juli 2015 - 21:50:31
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 20:26:06
Citaat van: Perton op 26 juli 2015 - 19:10:18
Straf voor Hamilton vond ik eerlijk gezegd terecht.  Dit was gewoon een domme actie.

En dat met Rosberg was ook zijn eigen schuld. Rosberg deed daar niks fout. Lewis maakte een belabberde start en leek daar de rest van de race compleet door van slag. Snap daar niks van.

Even plat gezegd: Max V had ook een beroerde start, maar die liet zich niet gek maken en reed gewoon zijn eigen wedstrijd.

Aan de start op zich van Max was niet zo veel mis. Het was meer dat hij in de 1e bocht klem kwam te zitten en daarvoor voorbij gereden werd. Kan gebeuren... hij bleef rustig en behield gewoon zijn pace.

Ik wilde net zeggen, zo slecht was die start niet. Pakte alleen niet goed uit. Zijn vader wist om een of andere reden altijd maar de goede kant te kiezen bij starts, dat lukte Max vandaag niet. Kan gebeuren.

0634

Citaat van: Arthur op 26 juli 2015 - 20:47:57
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 20:38:33
Daarom vind ik Hamilton ook niet behoren tot de categorie Schumacher. Hamilton is goed en bij tijd en wijlen zelfs briljant maar dan moet hij wel de wind in de rug hebben en bergaf kunnen.


*trekt een kogelvrij vest aan.

Ben ik helemaal met je eens. Hamilton maakt gewoon teveel [domme] fouten om van een buitencategorie te kunnen spreken. Soms een beetje het Montoya verhaal. Rare wilde onbeheerste acties. Zelfbeheersing verliest hij dan denk ik...

Ik vind dat altijd te kort door de bocht. Sinds hij bij Merc zit heeft hij nauwelijks een echt slechte race gekend, dit was er dan eentje. Nou dat mag ook een keer. Voor de rest heeft hij nauwelijks wilde en onbeheerste acties meer en rijdt hij doorgaans als een heel groot kampioen.

Overigens vind ik dat van Montoya ook nog steeds. Daar had meer ingezeten en zijn reputatie van wildebras deed niet altijd goed recht aan zijn kwaliteiten. En nog steeds trouwens. Hamilton en JPM zijn echte, pure racers, meer dan klassementsrijders. Er gebeurt vaak wat als ze rijden. Maar Lewis Hamilton heeft daarbij echt wel geleerd hoe je races naar je hand zet en uitrijdt.

Maar vandaag was slecht. Zeker. Wat ik dan wel mooi vind is dat hij zichzelf dan ook niet in bescherming neemt. Zei gewoon dat hij kut reed en boos excuses aan bij het team. Klasse. Geen gejank verder.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 22:17:15
Vond het wel raar. Volgens mij vroeg Romain of hij erbij kwam maar 'weigerde' hij. Mja, iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier.

Ja, ik denk dat hij gewoon even zelf een momentje wilde. Ecclestone heeft natuurlijk meer dan de meeste in de F1 al veel doden meegemaakt en ik denk dat hij daar gewoon even bij stil stond.

Mooiste vond ik trouwens dat iemand van de coureurs (op Sport1 zeiden ze Massa, maar ik weet dat niet 100% zeker) de familie van Bianchi erbij haalde zo van: "Jullie hoeven niet op de achtergrond te staan, wij zijn hier ook voor jullie"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 23:01:41
Citaat van: Arthur op 26 juli 2015 - 20:47:57
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 20:38:33
Daarom vind ik Hamilton ook niet behoren tot de categorie Schumacher. Hamilton is goed en bij tijd en wijlen zelfs briljant maar dan moet hij wel de wind in de rug hebben en bergaf kunnen.


*trekt een kogelvrij vest aan.

Ben ik helemaal met je eens. Hamilton maakt gewoon teveel [domme] fouten om van een buitencategorie te kunnen spreken. Soms een beetje het Montoya verhaal. Rare wilde onbeheerste acties. Zelfbeheersing verliest hij dan denk ik...

Ik vind dat altijd te kort door de bocht. Sinds hij bij Merc zit heeft hij nauwelijks een echt slechte race gekend, dit was er dan eentje. Nou dat mag ook een keer. Voor de rest heeft hij nauwelijks wilde en onbeheerste acties meer en rijdt hij doorgaans als een heel groot kampioen.

Overigens vind ik dat van Montoya ook nog steeds. Daar had meer ingezeten en zijn reputatie van wildebras deed niet altijd goed recht aan zijn kwaliteiten. En nog steeds trouwens. Hamilton en JPM zijn echte, pure racers, meer dan klassementsrijders. Er gebeurt vaak wat als ze rijden. Maar Lewis Hamilton heeft daarbij echt wel geleerd hoe je races naar je hand zet en uitrijdt.

Maar vandaag was slecht. Zeker. Wat ik dan wel mooi vind is dat hij zichzelf dan ook niet in bescherming neemt. Zei gewoon dat hij kut reed en boos excuses aan bij het team. Klasse. Geen gejank verder.

Hamilton is zeker wel een stuk volwassener geworden in al die jaren. Waar hij een paar jaar geleden nog had zitten mokken enzo, nam hij nu gewoon volledig de schuld op zich enzo. Maar ja, het klopt wel Hamilton en JPM zijn wel pure racers, maar als er dan iets misgaat dan gaat het ook altijd goed mis. Ik weet dat Olav Mol het altijd vergeleek met een knikkertje. Als dat knikkertje perfect stil bleef liggen, dan was ie niet te verslaan. Maar zodra dat begon te bewegen dat was het afgelopen en waren ze het padje kwijt. In dat opzicht is Hamilton wel serieus verbeterd overigens vind ik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Pancake Shield op 26 juli 2015 - 23:42:05
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 23:01:41
Citaat van: Arthur op 26 juli 2015 - 20:47:57
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 20:38:33
Daarom vind ik Hamilton ook niet behoren tot de categorie Schumacher. Hamilton is goed en bij tijd en wijlen zelfs briljant maar dan moet hij wel de wind in de rug hebben en bergaf kunnen.


*trekt een kogelvrij vest aan.

Ben ik helemaal met je eens. Hamilton maakt gewoon teveel [domme] fouten om van een buitencategorie te kunnen spreken. Soms een beetje het Montoya verhaal. Rare wilde onbeheerste acties. Zelfbeheersing verliest hij dan denk ik...

Ik vind dat altijd te kort door de bocht. Sinds hij bij Merc zit heeft hij nauwelijks een echt slechte race gekend, dit was er dan eentje. Nou dat mag ook een keer. Voor de rest heeft hij nauwelijks wilde en onbeheerste acties meer en rijdt hij doorgaans als een heel groot kampioen.

Overigens vind ik dat van Montoya ook nog steeds. Daar had meer ingezeten en zijn reputatie van wildebras deed niet altijd goed recht aan zijn kwaliteiten. En nog steeds trouwens. Hamilton en JPM zijn echte, pure racers, meer dan klassementsrijders. Er gebeurt vaak wat als ze rijden. Maar Lewis Hamilton heeft daarbij echt wel geleerd hoe je races naar je hand zet en uitrijdt.

Maar vandaag was slecht. Zeker. Wat ik dan wel mooi vind is dat hij zichzelf dan ook niet in bescherming neemt. Zei gewoon dat hij kut reed en boos excuses aan bij het team. Klasse. Geen gejank verder.

Hamilton is zeker wel een stuk volwassener geworden in al die jaren. Waar hij een paar jaar geleden nog had zitten mokken enzo, nam hij nu gewoon volledig de schuld op zich enzo. Maar ja, het klopt wel Hamilton en JPM zijn wel pure racers, maar als er dan iets misgaat dan gaat het ook altijd goed mis. Ik weet dat Olav Mol het altijd vergeleek met een knikkertje. Als dat knikkertje perfect stil bleef liggen, dan was ie niet te verslaan. Maar zodra dat begon te bewegen dat was het afgelopen en waren ze het padje kwijt. In dat opzicht is Hamilton wel serieus verbeterd overigens vind ik.

Jawel, maar vandaag zie je dat als het niet allemaal perfect gaat die knikker ineens weer 'daar' is het en het fout gaat. Zeker verbeterd, maar als hij niet vooraan begint en er als een haas vandoor kan gaan of tegenslag kent dan kan het helemaal omslaan en valt hij weer terug in slechte eigenschappen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Jammer voor STR dat Sainz uitviel. De Spanjaard was, net als zijn teamgenoot, goed bezig en mogelijk op weg naar de vijfde plaats. En dan was, volgens mij, het team opgeklommen naar plek 5 in de stand om het kampioenschap der instructeurs - voor Force India en Lotus. Maar ja, als...

Matthijs

Citaat van: Fietser op 27 juli 2015 - 12:10:12
Jammer voor STR dat Sainz uitviel. De Spanjaard was, net als zijn teamgenoot, goed bezig en mogelijk op weg naar de vijfde plaats. En dan was, volgens mij, het team opgeklommen naar plek 5 in de stand om het kampioenschap der instructeurs - voor Force India en Lotus. Maar ja, als...
Ik denk dat Alonso hem al had ingehaald voordat de problemen begonnen, maar een zesde plek was zeker mogelijk geweest. Inderdaad jammer. Ik gun het Toro Rosso wel en stiekem ook wel Carlos Sainz (zolang Verstappen het maar beter doet ;))

Wings

Citaat van: Fietser op 27 juli 2015 - 12:10:12
Jammer voor STR dat Sainz uitviel. De Spanjaard was, net als zijn teamgenoot, goed bezig en mogelijk op weg naar de vijfde plaats. En dan was, volgens mij, het team opgeklommen naar plek 5 in de stand om het kampioenschap der instructeurs - voor Force India en Lotus. Maar ja, als...

Inderdaad. Want zonder technische malheur deed Hülkenberg (Force India) het gewoon beter.

0634

Tja... Of Raikkonen. Zonder de pech van anderen was STR sowieso geen 4e en 6e (of zoiets) geworden. Dus dat 'zonde dat Sainz pech kreeg' argument kan je hanteren, maar dat kunnen een aantal anderen ook nog wel zeggen.

Arthur

Als, als, als.... Helaas telt dat allemaal niet mee en heeft Max die vierde plek maar mooi te pakken 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Jammer voor STR. Sainz had ook zeker punten gescoord. Alleen Verstappen was gewoon sneller. En Alonso zat ook nog tussen Max en Sainz in. Button zat er ook niet ver achter.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 10:46:23
Jammer voor STR. Sainz had ook zeker punten gescoord. Alleen Verstappen was gewoon sneller. En Alonso zat ook nog tussen Max en Sainz in. Button zat er ook niet ver achter.
Met de punten van Sainz had STR ze nu een 5e plek gehad bij de constructeurs. Het gat naar Lotus en Force India is nu echter ook in 1 klap bijna gedicht.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2015 - 20:21:44
Tja... Of Raikkonen. Zonder de pech van anderen was STR sowieso geen 4e en 6e (of zoiets) geworden. Dus dat 'zonde dat Sainz pech kreeg' argument kan je hanteren, maar dat kunnen een aantal anderen ook nog wel zeggen.

Daarom eindigde ik ook met 'als'. Mijn posting was dan ook geheel vanuit STR-perspectief geschreven en daarom erg subjectief en weinig betekenend.   

Jehoentelaar

Wat ik nog even over de race wil zeggen is dat alle actie in de eerste bocht voor een deel te danken is aan een uitstekend functionerend DRS-systeem in deze race. De strook was door de lay-out van het circuit lekker kort en dat pakte heel aardig uit. Mag ook wel eens vermeld worden, op zich.

Matthijs

Inderdaad. Ook Pirelli had het goed voor elkaar.

Dankzij DRS en Pirelli is Hongarije van een saaie optocht in een spectaculair circuit veranderd.