Ronde 10: Grote Prijs van Hongarije - 2015

Gestart door 0634, 22 juli 2015 - 08:52:06

« vorige - volgende »

0634



Programma:

Vrijdag 24-7-2015     
10:00-11:30    Eerste vrije training   
14:00-15:30    Tweede vrije training   

Zaterdag 25-7-2015         
11:00-12:00    Derde vrije training   
14:00-15:00    Kwalificatie   

Zondag 26-7-2015         
14:00    Race

Onze Max heeft er zin in en verwacht er nogal wat van: http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_verwacht_veel_van_hungaroring/

Zijn vader gaf jaren geleden in ieder geval het goede voorbeeld.



Leuk weetje 1: Voor wie hoop heeft op een keertje geen Hamilton als winnaar: Lewis won hier al 4 keer, Nico Rosberg en Sebastian Vettel nog nooit.

Leuk weetje 2: Tazio Nuvolari won in 1936 als eerste de GP van Hongarije. Dat klinkt heel lang geleden, maar Bernie Ecclestone was toen allang geboren.

FolkertE

Leuk weetje 3 (ICM weetje 1): In de jaren dat Hamilton het WK won, won hij niet op Hongarije. 2008 werd hij 5de, 2014 werd hij 3de. Dus als je geld wilt verdienen.

Hamilton#44



0634

Citaat van: Hamilton#44 op 22 juli 2015 - 11:11:49
Kartbaantje, niet mijn ding.

Dat is de algemeen heersende gedachte ook wel. Maar niet de mijne. Ik vind het altijd een lollige baan en bovendien heb ik er best mooie races gezien, net zoals dat ik op het epische Spa genoeg baggerraces zag. Ik vind Hongarije leuk en hoort er inmiddels ook wel echt bij in mijn ogen.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2015 - 08:52:06Tazio Nuvolari won in 1936 als eerste de GP van Hongarije.

Zie het circuit:


Wat was GP-racing in die tijd toch heerlijk eenvoudig.


Perton

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2015 - 14:40:45
Citaat van: Hamilton#44 op 22 juli 2015 - 11:11:49
Kartbaantje, niet mijn ding.

Dat is de algemeen heersende gedachte ook wel. Maar niet de mijne. Ik vind het altijd een lollige baan en bovendien heb ik er best mooie races gezien, net zoals dat ik op het epische Spa genoeg baggerraces zag. Ik vind Hongarije leuk en hoort er inmiddels ook wel echt bij in mijn ogen.
Dit inderdaad. Hoewel de Hungaroring niet per se mijn favoriete baan is, zijn de races er echt niet minder dan op een droog Spa.


gloudiesaurus

Precies, een Mickey Mouse baan zoals ook Max Verstappen zegt. Maar we hebben er toch vaak hele leuke Grand-Prix gezien!  :)

Ben er in 2000 zelf geweest. Erg warm en stoffig maar als toeschouwer heb je ook een mooi overzicht over bijna het hele circuit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 22 juli 2015 - 22:25:31
Ben er in 2000 zelf geweest. Erg warm en stoffig maar als toeschouwer heb je ook een mooi overzicht over bijna het hele circuit.
Grappig, ben er in hetzelfde jaar geweest. Maar laten we eerlijk zijn, die race was niet veel aan. Maar sinds de introductie van oa DRS en Pirelli zijn de traditioneel 'saaie' banen opeens veel vaker spannend en de traditioneel 'spannende' banen wat vaker saai.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 23 juli 2015 - 09:59:33
Citaat van: gloudiesaurus op 22 juli 2015 - 22:25:31
Ben er in 2000 zelf geweest. Erg warm en stoffig maar als toeschouwer heb je ook een mooi overzicht over bijna het hele circuit.
Grappig, ben er in hetzelfde jaar geweest. Maar laten we eerlijk zijn, die race was niet veel aan. Maar sinds de introductie van oa DRS en Pirelli zijn de traditioneel 'saaie' banen opeens veel vaker spannend en de traditioneel 'spannende' banen wat vaker saai.

Ik zat in de laatste bocht bij het opkomen van het rechte stuk  ;) Mooie plek...

Voor DRS en Pirelli waren er ook al enkele mooie Grand-Prix. Denk aan 1997 waar Hill bijna won en of die van 1998, het gevecht van Schumacher met Hakkinen en Coulthard?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 23 juli 2015 - 12:27:26
Citaat van: Matthijs op 23 juli 2015 - 09:59:33
Citaat van: gloudiesaurus op 22 juli 2015 - 22:25:31
Ben er in 2000 zelf geweest. Erg warm en stoffig maar als toeschouwer heb je ook een mooi overzicht over bijna het hele circuit.
Grappig, ben er in hetzelfde jaar geweest. Maar laten we eerlijk zijn, die race was niet veel aan. Maar sinds de introductie van oa DRS en Pirelli zijn de traditioneel 'saaie' banen opeens veel vaker spannend en de traditioneel 'spannende' banen wat vaker saai.

Ik zat in de laatste bocht bij het opkomen van het rechte stuk  ;) Mooie plek...

Voor DRS en Pirelli waren er ook al enkele mooie Grand-Prix. Denk aan 1997 waar Hill bijna won en of die van 1998, het gevecht van Schumacher met Hakkinen en Coulthard?

Hadden we elkaar de hand kunnen schudden, daar zat ik ook!
Je hebt gelijk, er waren zeker mooie races in Hungaroring. Maar het imago was vaak dat er saaie races waren.

gloudiesaurus

Grappig!
Lekker warm was het destijds.

We waren destijds mee met een georganiseerde reis. Ik meen RTL GP reizen ofzo  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ik weet dat ik het hele weekend met een handdoek over mijn hoofd heb gezeten. 35 graden in de schaduw, maar dan vol in de zon zitten...  :o
De race was saai, maar de F1-auto's uit 2000 waren magisch qua geluid en qua uiterlijk.