Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Matthijs

En Gutierrez. Is Mexicaans dus lijkt me logischer. Al zou ik Vergne toejuichen.

Perton

Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2015 - 11:19:46
En Gutierrez. Is Mexicaans dus lijkt me logischer. Al zou ik Vergne toejuichen.
je besefte dat ik een grapje maakte, toch?

Matthijs

Ik maak de hele dag door grappen, maar dan mis ik vervolgens de allergrootste inkopper...

(gaat zich in een hoekje zitten schamen)

Perton


Pancake Shield

100% officieel dus dat het Gutierrez is: https://www.haasf1team.com/news/haas-f1-team-names-guti%C3%A9rrez-2016-race-seat

Dat was voor die paar mensen die wellicht nog dachten dat het Vergne of Rossi werd. Guttierez heeft wel af en toe eens wat leuks laten zien in de Sauber, maar zijn laatste paar races daar waren toch niet van de beste. Markttechnisch is dit natuurlijk wel een hele goede keus.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Een Amerikaans team en een Mexicaanse coureur. Die moeten heel Noord-Amerika voor zich kunnen winnen. Misschien dat Jacques Villeneuve nog een leuk hitje over ze wil zingen.

Perton

In zijn eerste jaar vond ik Gutiérrez het in de laatste paar races eigenlijk best wel heel aardig doen. Het tempo begon er toen een beetje in te komen, etc. Maar vorig jaar was het weer helemaal niks. Wat ik ook bij zijn F1-debuut zei: zijn carrière is heel wisselend: enorm sterk in de Formule BMW, matig in de F3, enorm sterk in de GP3, subtop en eigenlijk allemaal net niet in de GP2. Dat patroon herhaalde zich in zijn debuutseizoen dus een beetje (in mijn optiek), en die stijgende lijn heeft hij toen in 2014 niet weten door te zetten. De vraag is natuurlijk of dat aan de matige Sauber lag, of aan hemzelf.

Gutiérrez zou verre van mijn eerste keus zijn, en gezien zijn prestaties van 2014 lijkt het me niet iemand die de kar kan trekken als het moeilijk gaat, maar ik ben toch wel benieuwd welke van de twee Gutiérrezen die er zijn gaan zien.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2015 - 10:59:00
100% officieel dus dat het Gutierrez is: https://www.haasf1team.com/news/haas-f1-team-names-guti%C3%A9rrez-2016-race-seat

Dat was voor die paar mensen die wellicht nog dachten dat het Vergne of Rossi werd. Guttierez heeft wel af en toe eens wat leuks laten zien in de Sauber, maar zijn laatste paar races daar waren toch niet van de beste. Markttechnisch is dit natuurlijk wel een hele goede keus.

Het was meer hoop. ;) Vergne vond ik sterk rijden alleen niet consistent. Bij hem overheerst echter wel zijn sterkte eigenschap. Gutiérrez vind ik bij tijd en wijle ook best aardig sturen alleen zijn die sterke momenten beduidend minder dan bij Vergne. Maar goed, volgens mij was het al een tijd duidelijk dat Gutiérrez het zou worden. Commercieel beter en 'a part of the Ferrari-deal'. Te verwachten, jammer, maar het zij zo.

Kootje

Och ... van Vergne heb ik ook geen hoge pet op, nooit gehad ook, dus mij is het eigenlijk om het even. Daarbij verwacht ik de komende jaren ook niets van het Haas team zelf, dus al hadden ze Vettel in die auto gezet, dan nog zie ik ze niet verder komen dan het gevecht om de rode lantaarn.

Wings

Geen idee. Ik verwacht dat ze de strijd aan kunnen met Sauber en denk niet dat Haas zou toetreden zonder toekomstperspectief.

Kootje

Maar die toekomstverwachtingen hadden/hebben (voormalig) teams als Super Aguri, Virgin, Manor, HRT, Lotus/Caterham de laatste jaren ook. We weten allebei hoe die er voor staan.

Wings

Het is ook een gevoel wat ik erbij heb. Overigens vond ik Super Aguri zo slecht nog niet.

Pancake Shield

Over de Manor-coureurs gesproken. Met pay-drivers worden die idd pas laat bekend gemaakt. Al verwacht ik toch in zekere zin dat Leimer op de short-list staat, was die niet reserve-rijder in het begin van het jaar?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

janke

Doorgestoken kaart allemaal. Wordt volgend jaar een satelliet team van AMG-Mercedes. ;)
Some things are too important to be left in the past.