Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Inderdaad, Max bij Mclaren bv zou ook snel kunnen verwelken en net als Algusuari nu zijn helm aan de wilgen hangen.
Vandoorne zou ergens anders aan de slag moeten, want achteraan hobbelen in de Mclaren helpt hem niks. Mclaren is haast gewoon verplicht een 2de team te nemen om haar rookies een kans te geven. Probleem wel is dat een 2de team waarschijnlijk ook met Honda motoren gaan rijden en ook niet vooruit komen. Tenzij dat team andere motoren mag behouden.

0634

Nou inderdaad. Ik ben benieuwd hoe Nederland op Max Verstappen zou hebben gereageerd wanneer hij dit jaar bij McLaren had gedebuteerd ipv bij STR...

Robbert65

Ik ben benieuwd hoe die McLaren had gepresteerd als Max Verstappen bij McLaren had gereden dit jaar in plaats van bij STR... Volgens mij zit het verschil tussen Alonso en Button tussen de oren van Jensen, niet dat die auto nog slechter is dan de andere. Een jonge hond in die auto zou dat team wel eens meer vooruit geholpen kunnen hebben. (als Buttonfan moet ik dat eigenlijk helemaal niet zeggen natuurlijk...)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Nou, reacties als " zo vader,  zo zoon."

Of Izie je wel dat die te jong was?  Zouden over het internet vliegen.
Nee Mclaren doet er in mijn ogen goed aan om met Button en Alonso verder te gaan. En dit zou nog wel eens gunstig kunnen zijn voor Nick de Vries.
Niet dat ik het Vandoorne het niet gun,  maar ik ben chauvinistisch genoeg om liever een Nederlander in een Mclaren te zien.

0634

Citaat van: Robbert65 op 05 oktober 2015 - 18:50:58
Ik ben benieuwd hoe die McLaren had gepresteerd als Max Verstappen bij McLaren had gereden dit jaar in plaats van bij STR... Volgens mij zit het verschil tussen Alonso en Button tussen de oren van Jensen, niet dat die auto nog slechter is dan de andere. Een jonge hond in die auto zou dat team wel eens meer vooruit geholpen kunnen hebben. (als Buttonfan moet ik dat eigenlijk helemaal niet zeggen natuurlijk...)

Wat ik bedoelde had niks met Button te maken, zover achter Alonso staat hij nooit. Het ging er meer omdat Verstappen zich in de STR kan onderscheiden, maar dat lijkt mij in de McLaren van dit jaar compleet onmogelijk aangezien zelfs Alonso dat niet kan.

Robbert65

Lijkt mij ook, dat Max nu beter af is bij STR dan ie bij McLaren zou zijn geweest, maar je weet het pas als je het weet. We zullen het nooit echt kunnen meten, het blijft speculeren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Nou, ik vind Verstappen een fenomeen maar op dit moment in zijn loopbaan lijkt hij me niet beter dan Alonso. En als die zich niet kan onderscheiden... tja. Dramatisch voor een rookie, lijkt me. Dan is er ineens geen hype, geen fenomeen. Dan klapt heel Holland zijn handen niet blauw. Dan is het gewoon een heel zwaar jaar, denk ik.

FolkertE

Ik denk dat we masaal in een depressie waren geraakt en heel Nederland op zou houden met bestaan.

Maar inderdaad,  op dit moment doet Alonso wat hij altijd deed,  alleen nu is die auto gewoon te langzaam.

Arthur

De McLaren op dit moment is een driewieler vergeleken met een Mercedes of Ferrari. Dus forget it al je probeert daarmee te scoren. Verloren zaak, voor Alonso en dus ook voor een ander w.o. Verstappen. Behoeft verder geen betoog!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 05 oktober 2015 - 13:18:48
Dat McLaren Button aanhoudt hoeft niet perse te betekenen dat ze geen vertrouwen hebben in Magnussen en Vandoorne.
Ik kan me voorstellen dat ze in de huidige crisis graag ervaren coureurs willen waarvan bekend is wat ze kunnen.
En die de spaarzame keren dat ze punten kunnen halen die punten ook over de streep kunnen trekken en geen beginnersfouten meer maken. Daarnaast is de feedback van een Button met jarenlange ervaring natuurlijk altijd beter dan die van Magnussen of Stoffel.

Maar ze hebben toch Alonso? Button is volgens mij niet echt een rijder die auto's beter maakt. Als hij een snelle auto heeft, kan hij racen, maar niet iemand die het team op sleeptouw neemt. Dat deed hij niet bij BAR en ook de afgelopen jaren bij McLaren is het team afgegleden. Alonso heeft die reputatie juist wel. Bovendien denk ik dat er geen noodzaak is om twee ervaren rijders te hebben om te ontwikkelen. Kan ook averechts werken als beiden andere karakteristieke rijeigenschappen prefereren. Je moet wel goed op één lijn zitten dus. Plus het verlies van ervaringsopbouw is onomkeerbaar. Stel McLaren wordt over 2-3 seizoenen competitief? Alonso en Button zijn dan 37 en 38 als ze aan de voet staan van successen. Of dat wenselijk is waag ik te betwijfelen. Ik riep al eerder dat het mij niet verbaasd als ze bij McLaren dadelijk in de poel van gegarandeerde successen vissen en proberen om mannen als Ricciardo aan zich te verbinden.

0634

Alonso heeft die reputatie wel? Op basis van wat dan? Ik hoor alleen maar dat hij slecht ligt bij teams en arrogant is. Niet bepaald iemand die het team op sleeptouw neemt. En de Ferrari werd alleen maar slechter door de jaren heen, dus stellen dat Alonso auto's beter kan ontwikkelen dan Button lijkt me niet.

Gezien het karakter van beide heren en wat je zoal door de jaren heen hebt gehoord lijkt de rustige, stabiele Button mij een prettiger iemand om in je team te hebben - wanneer je op dit moment McLaren bent - dan het emotionele stuk chagrijn dat men Alonso noemt.

Als je eenmaal een goede wagen hebt, en je wint, ja, dan is er geen betere dan Alonso.

Wings

Ik had er bij willen schrijven dat ik mij afvraag of die reputatie nog rechtop staat. Hoofdreden is dat de successen bij Ferrari uitbleven. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het gedoe met de windtunnel niet positief heeft bijgedragen aan de ontwikkeling maar oké, eerlijk is waar, de kritieken dat hij arrogant is en het team bij Ferrari niet naar zijn hand heeft kunnen zetten hebben mij ook bereikt.

Verder heb je wel gelijk dat Button een stabiele factor is alleen maakt dat geen auto's sneller en is dat wel het uiteindelijke doel. Wat blijft staan is dat als McLaren aan de voet staat van nieuwe successen zij dadelijk twee rijders hebben die dat niet kunnen dragen. Ik denk niet dat als de tijd daar is om te profiteren zij debutanten in hun auto's gaan plaatsen maar zullen kiezen voor bewezen talent. Alleen dan zou ik het logisch vinden dat ze nu kiezen voor een Button om die rust te bewaren in het team.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2015 - 21:43:08
Alonso heeft die reputatie wel? Op basis van wat dan? Ik hoor alleen maar dat hij slecht ligt bij teams en arrogant is. Niet bepaald iemand die het team op sleeptouw neemt. En de Ferrari werd alleen maar slechter door de jaren heen, dus stellen dat Alonso auto's beter kan ontwikkelen dan Button lijkt me niet.

Gezien het karakter van beide heren en wat je zoal door de jaren heen hebt gehoord lijkt de rustige, stabiele Button mij een prettiger iemand om in je team te hebben - wanneer je op dit moment McLaren bent - dan het emotionele stuk chagrijn dat men Alonso noemt.

Als je eenmaal een goede wagen hebt, en je wint, ja, dan is er geen betere dan Alonso.
Dat heb ik dus ook. Alonso is nog steeds 1 van de beste van het moment, maar de de ontzettend complete coureur die men hem ooit toedichten zie ik toch niet meer. Nu is het uitblijven van echte successen bij Ferrari niet alleen zijn schuld, maar echt helpen deed hij ook niet echt. Wat ik de laatste tijd steeds vaker hoor is dat Alonso slecht in het team van Ferrari lag en altijd wel op een of andere manier zijn frustraties uitte. De auto was vaak goed na de wintertesten, maar tijdens het seizoen was het ineens een flut auto.
Van Button heb ik tot nu toe ook niet echt zulke frustraties als Alonso horen uiten.
En ik ben in het verleden 1 van Button's grootste criticasters geweest, maar binnen het team heeft hij altijd goed gelegen. Hij is een echte gentlemenscoureur.

0634

Citaat van: Wings op 05 oktober 2015 - 21:55:40
Ik had er bij willen schrijven dat ik mij afvraag of die reputatie nog rechtop staat. Hoofdreden is dat de successen bij Ferrari uitbleven. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het gedoe met de windtunnel niet positief heeft bijgedragen aan de ontwikkeling maar oké, eerlijk is waar, de kritieken dat hij arrogant is en het team bij Ferrari niet naar zijn hand heeft kunnen zetten hebben mij ook bereikt.

Verder heb je wel gelijk dat Button een stabiele factor is alleen maakt dat geen auto's sneller en is dat wel het uiteindelijke doel. Wat blijft staan is dat als McLaren aan de voet staat van nieuwe successen zij dadelijk twee rijders hebben die dat niet kunnen dragen. Ik denk niet dat als de tijd daar is om te profiteren zij debutanten in hun auto's gaan plaatsen maar zullen kiezen voor bewezen talent. Alleen dan zou ik het logisch vinden dat ze nu kiezen voor een Button om die rust te bewaren in het team.

Ik wil overigens zeker niet beweren dat het niet lukken van het doorontwikkelen van de Ferrari aan Alonso lag. Ik bedoelde alleen dat ik niet op basis van zijn Ferrari jaren zou durven beweren dat hij beter is in het doorontwikkelen van een wagen dan Button. Ik heb daar geen idee van, echt geen flauw benul.

Overigens zou ik normaal gesproken ook een jonge rijder naast Alonso hebben gezet (of naast Button maar contractueel lijkt dat me lastiger). Al blijf ik vinden dat de huidige staat van McLaren zich niet leent voor rookie. Overigens had ik Perez destijds al niet weggedaan. Dus ik kan de McLaren-keuzes sowieso niet altijd begrijpen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2015 - 18:29:25
Nou inderdaad. Ik ben benieuwd hoe Nederland op Max Verstappen zou hebben gereageerd wanneer hij dit jaar bij McLaren had gedebuteerd ipv bij STR...
De haat richting McLaren en Honda zou immens zijn, dat vooral.