Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 10:37:22
Button blijft nog een jaar.  :)

Denk dat Maqnussen eruit vliegt en Stoffel 3e coureur om het in 2017 over te nemen.

Denk je dat McLaren een 25-jarige coureur laat debuteren als het dan vecht om kampioenschappen (even ver vooruit kijkend)? 

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 11:16:23
Ze 'blokken' daarmee wel jong talent, McLaren en Ferrari zijn 1 van de weinige teams die het zich kunnen veroorloven coureurs zonder (groot) sponsorbudget in te zetten.

McLaren en Ferrari zijn door de regel genomen niet teams waar je debuteert. Uitzonderingen daargelaten. Ik denk dus niet dat  die gedachten helemaal aansluiten op de werkelijkheid. Bovendien zegt het ook iets over de andere kandidaten dat gekozen wordt voor Button. Als daar supertalenten alla Verstappen tussen zouden zitten zou McLaren wel knettergek zijn om Button te contracteren en de supertalenten buitenspel te zetten.

0634

Citaat van: Wings op 04 oktober 2015 - 12:45:17
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 10:37:22
Button blijft nog een jaar.  :)

Denk dat Maqnussen eruit vliegt en Stoffel 3e coureur om het in 2017 over te nemen.

Denk je dat McLaren een 25-jarige coureur laat debuteren als het dan vecht om kampioenschappen (even ver vooruit kijkend)?

Ik zou niet weten waarom niet. In 2007 deed men het ook met Hamilton.

Perton

Maar die was 22. Da's een wereld van verschil.


Wings

Kunnen jullie lacherig over doen, ik vind van wel. Hoe je het ook wendt of keert, de gemiddelde leeftijd van debutanten ligt lager dan 25. Zeker de talenten. Ik heb niet van iedereen de leeftijd op het netvlies waarbij hij debuteerde maar alleen Maldonado was een 'laatbloeier'. En waarom hij het tot de Formule 1 heeft geschopt weten we allemaal. De rest debuteert zo rond de 20-22. De één een jaartje jonger, de ander een jaartje ouder. Alles daar buiten mag je best boven of beneden gemiddeld vinden.

Matthijs

Ik heb hier niet lang geleden een overzicht gepost dat debutanten gemiddeld 23 jaar zijn als ze debuteren, met uitzondering van Red Bull-juniors, die zijn jonger.

Wings

Maar die horen net zo goed meegenomen te worden met het gemiddelde waardoor deze dus nog lager uitvalt.

0634

Maar als McLaren het in 2007 aandurft om een potentieel kampioensjaar in te gaan met een debutant naast Alonso, waarom zou dat in 2017 niet kunnen? Denk je werkelijk dat er een leeftijdsrestrictie geldt in plaats van een kwaliteitsrestrictie?

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 04 oktober 2015 - 20:06:12
Maar die horen net zo goed meegenomen te worden met het gemiddelde waardoor deze dus nog lager uitvalt.

Een gemiddelde ligt tussen lagere én hogere waarden. Als het gemiddelde iets onder 23 zit kan debuteren op iets hogere leeftijd dus prima.

Wings

Kan ook. Maar het neemt niet weg dat gezegd mag worden dat iemand dan ouder is dan gemiddeld en dus minder vanzelfsprekend dat iemand direct debuteert bij een topteam. Ik zeg niet dat hij van MARS komt en met vissen kan praten.

Jehoentelaar

Oh ja, maar over topteams heb ik het in de dertig discussies over dit onderwerp ook niet gehad.

Hamilton#44

Dat McLaren Button aanhoudt hoeft niet perse te betekenen dat ze geen vertrouwen hebben in Magnussen en Vandoorne.
Ik kan me voorstellen dat ze in de huidige crisis graag ervaren coureurs willen waarvan bekend is wat ze kunnen.
En die de spaarzame keren dat ze punten kunnen halen die punten ook over de streep kunnen trekken en geen beginnersfouten meer maken. Daarnaast is de feedback van een Button met jarenlange ervaring natuurlijk altijd beter dan die van Magnussen of Stoffel.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 05 oktober 2015 - 13:18:48
Dat McLaren Button aanhoudt hoeft niet perse te betekenen dat ze geen vertrouwen hebben in Magnussen en Vandoorne.
Ik kan me voorstellen dat ze in de huidige crisis graag ervaren coureurs willen waarvan bekend is wat ze kunnen.
En die de spaarzame keren dat ze punten kunnen halen die punten ook over de streep kunnen trekken en geen beginnersfouten meer maken. Daarnaast is de feedback van een Button met jarenlange ervaring natuurlijk altijd beter dan die van Magnussen of Stoffel.
Dat laatste vraag ik me af, eigenlijk. De problemen zitten hem in de turbo, daarin heeft Button (behalve dat ie er een jaar meer dan Magnussen mee heeft geracet) ook niet bijzonder veel ervaring. Zou het nou gaan om simpelweg het afstellen van de auto, dan gaf ik je volledig gelijk, maar ik zie wat betreft het ontwikkelen van de motor eigenlijk niet zo gek veel verschil tussen Button en in ieder geval Magnussen, en eigenlijk ook niet met Vandoorne. Het effect zal er misschien wel iets zijn, maar mijn persoonlijke mening is niet bijzonder veel.

De rest van de post ben ik volledig met je eens trouwens.

0634

Voor een rookie is de huidige staat van Mclaren inderdaad een ramp. Dan kan je beter proberen hem ergens anders te stellen. Een team als Manor of Sauber zal misschien niet sneller zijn, maar de verwachtingen en bijkomende druk zullen aanmerkelijk minder zijn. Eigenlijk wat Red Bull ook doet met Toro Rosso.