Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Pancake Shield op 01 oktober 2015 - 17:31:31
Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2015 - 17:23:01
Is Alesi ooit een grootheid geweest?  ???

Alesi is een van de grotere talenten van die jaren, jah. Ik schaal Alesi hoger in dan Hill. Alesi kon destijds kiezen voor Ferrari of Williams, hij koos toen voor Ferrari. De kenners twijfelen er niet aan dat als hij naar Williams was gegaan dat hij meervoudig wereldkampioen was geworden

Kenners twijfelen daar niet aan omdat die Williams geweldig was, een gedresseerde aap werd er in 97 ook kampioen mee. Alesi zelf was zeker een talent, maar misstaat opzichtig in een rijtje dat jij aanmerkt als grootheden. De man was niets beter dan Coulthard, Berger of Heidfeld. Meer niet. Hill was een klasse beter, niet qua wagenbeheersing, maar veel consistenter en slimmer.

janke

Alesi was zekers geen grootheid. Daar was die gedresseerde aap wel even wat beter. ;)
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:09:18
Ja wat heeft Button nog te winnen met een jaar achteraan keutelen.  :-\

Heb jij een glazen bol?? Ik begrijp de teleurstelling bij fans van Stoffel/Kevin. Maar Button brengt wel een brok ervaring mee. En Honda zal zijn zegje ook wel gedaan hebben. McLaren hoest die 16miljoen (tenminste dat lees ik) niet op hoor. In de keuze vd coureur zal Honda best een statement hebben gehad. Maar buiten dat, ik ben er blij mee dat Jenson volgend jaar weer op de grid staat. McLaren moet Stoffel gewoon vrij laten om te kijken naar een ander team.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Jammer voor het aanstormend talent maar ik ben toch blij dat Jenson nog een jaar blijft en het op kan brengen bij te dragen aan de ontwikkeling van de combi McLaren/Honda. En ik hoop van ganser harte dat het gaat lukken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: janke op 01 oktober 2015 - 20:27:56
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:09:18
Ja wat heeft Button nog te winnen met een jaar achteraan keutelen.  :-\

Heb jij een glazen bol?? Ik begrijp de teleurstelling bij fans van Stoffel/Kevin. Maar Button brengt wel een brok ervaring mee. En Honda zal zijn zegje ook wel gedaan hebben. McLaren hoest die 16miljoen (tenminste dat lees ik) niet op hoor. In de keuze vd coureur zal Honda best een statement hebben gehad. Maar buiten dat, ik ben er blij mee dat Jenson volgend jaar weer op de grid staat. McLaren moet Stoffel gewoon vrij laten om te kijken naar een ander team.
Mwoah tegen Sky schijnt Dennis gezegd te hebben dat ie wel om een salarisverlaging heeft gevraagd bij Button maar dat dat niet is doorgegaan. Dus die 16 miljoen wordt wel opgehoest.

Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt dat Honda een deel ervan betaalt, en dan mag je mijn post negeren.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:09:18
Ja wat heeft Button nog te winnen met een jaar achteraan keutelen.  :-\
Omdat hij oprecht gelooft dat het volgend jaar beter zal gaan. Tenminste, daar ga ik vanuit.

Robbert65

Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 23:14:24
Citaat van: janke op 01 oktober 2015 - 20:27:56
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:09:18
Ja wat heeft Button nog te winnen met een jaar achteraan keutelen.  :-\

Heb jij een glazen bol?? Ik begrijp de teleurstelling bij fans van Stoffel/Kevin. Maar Button brengt wel een brok ervaring mee. En Honda zal zijn zegje ook wel gedaan hebben. McLaren hoest die 16miljoen (tenminste dat lees ik) niet op hoor. In de keuze vd coureur zal Honda best een statement hebben gehad. Maar buiten dat, ik ben er blij mee dat Jenson volgend jaar weer op de grid staat. McLaren moet Stoffel gewoon vrij laten om te kijken naar een ander team.
Mwoah tegen Sky schijnt Dennis gezegd te hebben dat ie wel om een salarisverlaging heeft gevraagd bij Button maar dat dat niet is doorgegaan. Dus die 16 miljoen wordt wel opgehoest.

Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt dat Honda een deel ervan betaalt, en dan mag je mijn post negeren.
in ieder geval heeft Ron Dennis dat niet in het interview bij Sky na afloop van de race gezegd, want dat interview heb ik twee keer gezien, daarin ins een salaris(verlaging) voor Button totaal niet aan de orde geweest.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Toen was Button ook nog niet bevestigd he. Hij schijnt het gister gezegd te hebben, maar ik las op F1Today dat ie dat gedaan had.

C.G. de Beaufort

Citaat van: janke op 01 oktober 2015 - 20:20:22
Alesi was zekers geen grootheid(..)

Klopt, hij had de enige en tevens de laatste GP die hij op z'n naam heeft geschreven, namelijk de Canadese in 1995. Dus grootheid, nee. Hij was een gemiddelde coureur.

Groet,

C.G. de Beaufort



Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 02 oktober 2015 - 13:11:50
Dus grootheid, nee. Alesi was een gemiddelde coureur.
Ik vond Alesi meer dan een gemiddeld coureur, maar zo was mijn lijstje niet bedoeld. De kern van mijn verhaal was dat na het stoppen van de generatie Prost, Senna, Piquet en Mansell er een nieuwe generatie opkwam. De term grootheid is dan door mij wellicht verkeerd gekozen, ik bedoelde alleen grootheid in zijn generatie (van de jaren '90 dus). Daar sta ik nog steeds achter, maar prima als jullie een andere mening hebben.

Wel jammer dat alleen het woordje 'grootheid' overblijft van mijn betoog over generatie coureurs in de F1.

Robbert65

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 12:21:14
Toen was Button ook nog niet bevestigd he. Hij schijnt het gister gezegd te hebben, maar ik las op F1Today dat ie dat gedaan had.
Oké, vandaar mijn voorbehoud, er is een tweede interview geweest en dat wist ik dan weer niet. Maar waarom nu dit persbericht, als Dennis zondag al bevestigde: Alonso én Button in 2016? :S
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 01 oktober 2015 - 16:25:16
25 miljoen USD o.i.d.?

Dat is inderdaad een goed argument.  ;)

Maar dan voor gewone stervelingen zoals ons, Button heeft misschien wel 200 miljoen op zijn bankrekening staan.
Die krijgt ie toch al niet meer op dus ja, om dan in je laatste jaren achteraan te gaan rijden bij McLaren.
Hij kan ook Le Mans gaan doen of een andere mooie uitdaging, daar heeft ie nu de leeftijd nog voor.  :)

Perton

Citaat van: Robbert65 op 02 oktober 2015 - 14:37:26
Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 12:21:14
Toen was Button ook nog niet bevestigd he. Hij schijnt het gister gezegd te hebben, maar ik las op F1Today dat ie dat gedaan had.
Oké, vandaar mijn voorbehoud, er is een tweede interview geweest en dat wist ik dan weer niet. Maar waarom nu dit persbericht, als Dennis zondag al bevestigde: Alonso én Button in 2016? :S
Omdat a) Ron Dennis niks heeft bevestigd, mensen moeten eens ophouden dat te beweren. Hij heeft alleen gezegd dat McLaren de optie om het contract te verbreken niet zou inlossen en Button dus gewoon een contract had. Dat zegt niks over het al dan niet eventueel stoppen van Button, wat nog altijd een optie was. En b) een interview heeft geen enkele waarde wat betreft officiële bekendmakingen. Officiële bekendmakingen zul je in dit soort situaties altijd hebben. Bottas is immers ook officieel bevestigd door Williams ondanks een doorlopend contract. Maar blijkbaar speelde daar ook iets met opties enzo mee, waardoor het toch nuttig was het even op officiële wijze te vermelden.

Robbert65


Nee, dat klopt niet. Op een directe gesloten vraag van Martin Brundle "Do Alonso and Button have a seat at McLaren for 2016" antwoordde Ron Dennis "Yes".  Zondagochtend, om een uur of kwart over negen / half tien Hollands horloge... Wat betreft je stelling dat een interviewantwoord geen officiële bekendmaking is, da's waar natuurlijk. Bon, het is gewoon heel fijn, dat we nog een jaartje genieten kunnen van Button wat mij betreft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Ah, dan heeft ie het inderdaad bevestigd, maar dan is het (zoals je zelf ook aangeeft) nog geen officiële bevestiging, vandaar het persbericht.

Overigens geniet ik dusdanig veel van Button, maar ik heb ook niks tegen hem. Dus van mij mag ie ook best nog een jaar blijven.