Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Arthur

Het zou Grosjean om het opstapje naar Ferrari gaan [eens] en zelfs lees ik dat hij al een [soort van] voorcontract getekend zou hebben met Ferrari...?  Tja, dan zou ik het kunnen begrijpen. Maar ik vraag me terdege af of dit gaat lopen zoals Grosjean wenst. Kan me levendig voorstellen dat het anders gaat lopen dan waar Grosjean van droomt...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Ik vraag me wel af waarom Maldonado heeft verlengd bij een op sterven na dood Lotus? Of heeft hij dat gedaan met de wetenschap dat Renault de boel overneemt. En is dat niet zo dan is het einde verhaal F1 voor hem, denk ik.
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

En misschien weet Maldonado iets meer als wij weten?
En misschien helpen zijn 50 a 60 miljoen aan persoonlijke sponsors een beetje ?

0634

Als Renault Lotus eerst wil laten klappen, is het contract met Maldonado niks meer waard. Als Renault het team overneemt voor het failliet gaat vinden ze het bedrag dat hij meeneemt blijkbaar heel interessant.


janke

Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 19:50:25
Als Renault Lotus eerst wil laten klappen, is het contract met Maldonado niks meer waard. Als Renault het team overneemt voor het failliet gaat vinden ze het bedrag dat hij meeneemt blijkbaar heel interessant.

Of Renault laat het klappen en neemt de boel voor een prikkie over. Ze starten opnieuw op en Maldonado wordt met zijn centjes met open armen ontvangen. Eerste rijder wordt.........................Button. :D
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: Sabai op 25 september 2015 - 18:38:35
Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 17:39:51
Wat is er mis met Haas? Vind je het perspectief bij Lotus zo geweldig momenteel dan?

Er is niks mis met Haas maar ik zie het als een soort van Caterham.Of ze de stap vooruit kunnen gaan maken moet nog maar gaan blijken.Dus ik zie het als een stap terug waar ik had gehoopt op een stap vooruit voor hem.Lotus word waarschijnlijk over genomen door Renault en word een fabrieks team wat meer perspectief bied imo.
weet je wat het is. Ik ben het op zich niet oneens met je, maar net als hamilton bij mclaren en Alonso bij Ferrari ben je als coureur soms gewoon klaar bij een team. Hamilton werd ook voor gek verklaard toen ie mclaren verliet, maar ik vond het logisch. Het werd tijd om op eigen benen te staan. Dat het zo'n succes zou worden had ik niet verwacht.  Als fan vreesde ik zelfs een beetje dat ie nooit meer kampioen ging worden.

Anyhow, ik denk dat de stap van grosjean ook niet zozeer moet worden gezien als echte keuze voor haas (al speelt het Ferrari perspectief natuurlijk wel mee), maar, net als hamilton, vooral als een vertrek bij zijn huidige team. Dat kan resultaattechnisch verkeerd uitpakken, maar voor zijn eigen plezier misschien heel goed.

Maikel0230

Yep, het klassieke nieuw team, verse start verhaal.

Men mag ook niet vergeten dat Grosjean al vanaf 2008 verbonden is aan Enstone en alleen in 2010 niet ten dienste stond van het team.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 19:50:25
Als Renault Lotus eerst wil laten klappen, is het contract met Maldonado niks meer waard. Als Renault het team overneemt voor het failliet gaat vinden ze het bedrag dat hij meeneemt blijkbaar heel interessant.

Renault kan wel willen dat het klapt maar de vraag is of de huidige eigenaar dat laat gebeuren. Het is een investeringsmaatschappij en de afweging daar is wat het minste verlies oplevert [in de doelstelling de hoogste winst]. Als ze de beurs gesloten houden gaat Lotus waarschijnlijk failliet en dan is de investering volledig verloren. Neemt Renault het over dan is dat waarschijnlijk gunstiger dan failliet laten gaan. Er wordt nu dus op van alles en nog wat bezuinigd maar zomaar failliet laten gaan zullen ze niet laten gebeuren. En dus kan Renault wel hopen maar het hoeft dus niet...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: janke op 25 september 2015 - 20:20:56
Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 19:50:25
Als Renault Lotus eerst wil laten klappen, is het contract met Maldonado niks meer waard. Als Renault het team overneemt voor het failliet gaat vinden ze het bedrag dat hij meeneemt blijkbaar heel interessant.

Of Renault laat het klappen en neemt de boel voor een prikkie over. Ze starten opnieuw op en Maldonado wordt met zijn centjes met open armen ontvangen. Eerste rijder wordt.........................Button. :D

Die zegt letterlijk 'McLaren of niets.'

En ik geloof hem.

0634

Citaat van: Arthur op 25 september 2015 - 21:34:42
Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 19:50:25
Als Renault Lotus eerst wil laten klappen, is het contract met Maldonado niks meer waard. Als Renault het team overneemt voor het failliet gaat vinden ze het bedrag dat hij meeneemt blijkbaar heel interessant.

Renault kan wel willen dat het klapt maar de vraag is of de huidige eigenaar dat laat gebeuren. Het is een investeringsmaatschappij en de afweging daar is wat het minste verlies oplevert [in de doelstelling de hoogste winst]. Als ze de beurs gesloten houden gaat Lotus waarschijnlijk failliet en dan is de investering volledig verloren. Neemt Renault het over dan is dat waarschijnlijk gunstiger dan failliet laten gaan. Er wordt nu dus op van alles en nog wat bezuinigd maar zomaar failliet laten gaan zullen ze niet laten gebeuren. En dus kan Renault wel hopen maar het hoeft dus niet...

Nou ja, er is (zover ik weet) geen andere potentiele koper. Dus Renault kan ook gewoon zeggen 'prima, ik wacht af.' Gaat het failliet, kopen ze het, gaat het niet failliet, dan toch geen team. Renault heeft de kaarten in handen in deze.

SDG

Citaat van: janke op 25 september 2015 - 16:36:39
Grosjean zou definitief vertrekken bij Lotus als ik wat sites lees. Wordt hij volgende week bekend gemaakt bij Haas F1.

'Grosjean kiest het hazenpad bij Lotus.' Kan dat ermee door als woordgrap?  :P

Wings

Citaat van: Perton op 25 september 2015 - 20:40:39
Citaat van: Sabai op 25 september 2015 - 18:38:35
Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 17:39:51
Wat is er mis met Haas? Vind je het perspectief bij Lotus zo geweldig momenteel dan?

Er is niks mis met Haas maar ik zie het als een soort van Caterham.Of ze de stap vooruit kunnen gaan maken moet nog maar gaan blijken.Dus ik zie het als een stap terug waar ik had gehoopt op een stap vooruit voor hem.Lotus word waarschijnlijk over genomen door Renault en word een fabrieks team wat meer perspectief bied imo.
weet je wat het is. Ik ben het op zich niet oneens met je, maar net als hamilton bij mclaren en Alonso bij Ferrari ben je als coureur soms gewoon klaar bij een team. Hamilton werd ook voor gek verklaard toen ie mclaren verliet, maar ik vond het logisch. Het werd tijd om op eigen benen te staan. Dat het zo'n succes zou worden had ik niet verwacht.  Als fan vreesde ik zelfs een beetje dat ie nooit meer kampioen ging worden.

Anyhow, ik denk dat de stap van grosjean ook niet zozeer moet worden gezien als echte keuze voor haas (al speelt het Ferrari perspectief natuurlijk wel mee), maar, net als hamilton, vooral als een vertrek bij zijn huidige team. Dat kan resultaattechnisch verkeerd uitpakken, maar voor zijn eigen plezier misschien heel goed.

Hamilton werd vooral door Martin Whitmarsh voor gek verklaard. De rest van de wereld zag dat Mercedes en McLaren uit elkaar groeide en wisten dat Mercedes zich ging toespitsen op een eigen team. Verder schreef ik al eerder hier dat rijders soms gewoon klaar zijn. En dan geldt dat verandering van spijs doet eten. Ik denk dat deze schoen Romain wel past.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 24 september 2015 - 00:55:13
Nah als Manor echt een nieuw chassis krijgt en een Mercedes motor, dan kunnen we ze nog redelijk competitief worden hoor.

Ze kunnen by far niet aansluiten. Als Manor dat gat binnen een seizoen kan dichten en ook nog competitief kunnen zijn denk ik niet dat de engineers lang bij Manor zullen blijven. ;)

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 24 september 2015 - 12:42:11
Overigens kondigt Button zijn afscheid nog niet aan:
http://www.gppits.net/nieuws/ik_praat_met_het_team_over_2016_-_button/

Het schijnt dat McLaren hem zo graag wil behouden dat men hem overtuigt om de Formule 1 niet te verlaten en nog een seizoen mee te draaien: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/330686/mclaren-wil-verder-met-fantastische-button/

gloudiesaurus

Olav Mol vertelde het vanmorgen, Kvyat wordt in verband gebracht met Lotus.
Kan het zelf haast niet geloven...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is