Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:42:14
Dat wordt Vandoorne denk ik. Magnussen is gewogen en blijkbaar te licht bevonden. Ik denk niet dat die nog snel een kans krijgt. Vandoorne valt niet langer te negeren in mijn ogen, echt een supertalent, niveau Verstappen. De vraag is alleen of McLaren volgend jaar wel klaar is voor een rookie.

Dat zeg je wel, Vandoorne mist dat verfijnde. Instappen en winnen. En hij zit inmiddels al 2 jaren bij McLaren. Als McLaren hem niet in de auto plaatst denk ik toch dat hij licht overschat wordt. Zo enthousiast is men kennelijk niet.

Perton

Hij mist het verfijnde? Vijfde in zijn rookieseizoen in de Eurocup, dat doen er echt heel weinig hem na, hoor. Die klasse doe je doorgaans niet in je eerste Formule Renault 2.0-seizoen. Robin Frijns en Nyck de Vries zijn twee van de weinige uitzonderingen daarop. Meteen tweede in de 3.5 in zijn debuutseizoen en tweede in zijn GP2-seizoen en de gewenningsraces niet meegerekend veruit de beste scorende coureur dat jaar. De GP2 is niet hetzelfde als acht jaar geleden, dat je hem wel even won als rookie. Ervaring is daar nu noodzaak. Om dan tweede te worden in je eerste jaar, veel verfijnder ga je het niet krijgen...

Wings

En toch is hij al 23 en pikt geen enkel team hem op. Even los van wat ik vind hé.

Perton

Dat vind ik niet zo gek, persoonlijk. Hij is namelijk verbonden aan McLaren, waarom zou een ander team hem dan inlijven als testcoureur? Daar gaat ie altijd nee tegen zeggen. En dan is jouw weerwoord natuurlijk dat ie ook geen racestoeltjes krijgt: Red Bull neemt alleen haar eigen coureurs aan (oké, Verstappen is daarop een uitzondering, maar die was dan ook nog niet verbonden aan een ander team), en praktisch alle andere teams kijken toch ook behoorlijk erg naar het budget dat wordt meegenomen.

Qua juniorresultaten had hij het echt niet veel beter kunnen doen. Leg je de carrières van Vettel, Hamilton en dat soort mannen ernaast, dan doet hij echt niet voor ze onder. Misschien stiekem nog wel iets beter. Dus daar ligt het echt niet aan. Ricciardo werd bijvoorbeeld ook niet opgepikt door andere teams. Kijk waar hij nu is. Goed, je kan het over HRT hebben, maar volgens mij heeft Red Bull zich daar ingekocht.

Ik denk dat Vandoorne echt wel het talent heeft, en dat sommige mensen zich veel te erg focussen op zijn leeftijd.

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:29:45
Dat Maldonado bijtekent is wel opvallend, Renault zal dat contract moeten respecteren als ze Lotus overnemen.

Was ook ongeveer mijn eerste bedenking: aangezien hier ongetwijfeld weer veel sponsorgeld mee gemoeid gaat, betekent dit dat Lotus weer wat gezonder is en Renault dus niet zomaar voor een prikje zal kunnen overnemen.

Arthur

Citaat van: Jozef op 21 september 2015 - 20:27:47
Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:29:45
Dat Maldonado bijtekent is wel opvallend, Renault zal dat contract moeten respecteren als ze Lotus overnemen.

Was ook ongeveer mijn eerste bedenking: aangezien hier ongetwijfeld weer veel sponsorgeld mee gemoeid gaat, betekent dit dat Lotus weer wat gezonder is en Renault dus niet zomaar voor een prikje zal kunnen overnemen.

Je bedoelt dat Lotus weer wat verwijderd is van deadbroke  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Ik vind het een vreemde beslissing, aangezien de eerder berichtgeving stelde dat Renault niet echt met Maldonado in zee wou gaan. Zit me toch dwars dat die oelewapper toch maar weer eens een jaartje erbij doet, en dit vermoedelijk met een fabrieksstoeltje! Had toch echt verwacht dat het eindelijk game over was voor Pastor.

De macht van het geld zeker?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 21 september 2015 - 19:15:35
Qua juniorresultaten had hij het echt niet veel beter kunnen doen. Leg je de carrières van Vettel, Hamilton en dat soort mannen ernaast, dan doet hij echt niet voor ze onder. Misschien stiekem nog wel iets beter. Dus daar ligt het echt niet aan. Ricciardo werd bijvoorbeeld ook niet opgepikt door andere teams. Kijk waar hij nu is. Goed, je kan het over HRT hebben, maar volgens mij heeft Red Bull zich daar ingekocht.

Ricciardo werd bij HRT gestald door Red Bull, dus dat klopt wel.

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 21 september 2015 - 20:43:50
Ik vind het een vreemde beslissing, aangezien de eerder berichtgeving stelde dat Renault niet echt met Maldonado in zee wou gaan. Zit me toch dwars dat die oelewapper toch maar weer eens een jaartje erbij doet, en dit vermoedelijk met een fabrieksstoeltje! Had toch echt verwacht dat het eindelijk game over was voor Pastor.

De macht van het geld zeker?

Dat moet wel. Zonder geld had hij allang niet meer gereden......
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 18:48:36
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:42:14
Dat wordt Vandoorne denk ik. Magnussen is gewogen en blijkbaar te licht bevonden. Ik denk niet dat die nog snel een kans krijgt. Vandoorne valt niet langer te negeren in mijn ogen, echt een supertalent, niveau Verstappen. De vraag is alleen of McLaren volgend jaar wel klaar is voor een rookie.

Dat zeg je wel, Vandoorne mist dat verfijnde. Instappen en winnen. En hij zit inmiddels al 2 jaren bij McLaren. Als McLaren hem niet in de auto plaatst denk ik toch dat hij licht overschat wordt. Zo enthousiast is men kennelijk niet.

Kijk eens naar de cv van Vandoorne, en hoe dominant hij dit jaar is in GP2:
Citaat2010: F4 Eurocup 1.6, 1ste (6 overwinningen)
2011: Eurocup Formule Renault 2.0, 5de
Formula Renault 2.0 Northern European Cup, 9de (5 overwinningen)

2012: Eurocup Formule Renault 2.0, 1ste (4 overwinningen)
Formula Renault 2.0 Northern European Cup, 3de

2013: Formule Renault 3.5, 2de (4 overwinningen)
2014: GP2, 2de (4 overwinningen)

Daar kunnen veel van de coureurs die nu in de Formule 1 rijden een puntje aan zuigen hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

En nog steeds rijdt hij geen Formule 1. Als hij echt zo verschrikkelijk goed zou zijn waarom zou McLaren dan vasthouden aan Button? Verder doet hij het dit seizoen zeker supergoed in de GP2 maar heb ik de lofzang nooit kunnen begrijpen. Het feit dat hij nog steeds geen Formule 1 rijdt onderstreept dat lichtjes.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 21:13:15
En nog steeds rijdt hij geen Formule 1. Als hij echt zo verschrikkelijk goed zou zijn waarom zou McLaren dan vasthouden aan Button? Verder doet hij het dit seizoen zeker supergoed in de GP2 maar heb ik de lofzang nooit kunnen begrijpen. Het feit dat hij nog steeds geen Formule 1 rijdt onderstreept dat lichtjes.

Ik volg stoffel al sinds 2010, voornamelijk omdat hij de enigste Belg was die überhaupt het talent had om zich op te werken in de lagere klassen. Hij heeft altijd laten zien dat hij voldoende talent had om ooit de F1. Dat hij er nog niet is komt denk ik ook wel omdat er binnen McLaren veel politiek heeft plaatsgevonden de afgelopen 2 jaar.,  en omdat dit nu eenmaal het pad is dat McLaren voor hem heeft uitgestippeld.

Als stoffel geen kans verdient in de F1 dan weet ik het ook niet meer.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Ik vond Frijns beter. En ook hij heeft het niet gered.

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 21 september 2015 - 21:05:17
Citaat van: Maikel0230 op 21 september 2015 - 20:43:50
Ik vind het een vreemde beslissing, aangezien de eerder berichtgeving stelde dat Renault niet echt met Maldonado in zee wou gaan. Zit me toch dwars dat die oelewapper toch maar weer eens een jaartje erbij doet, en dit vermoedelijk met een fabrieksstoeltje! Had toch echt verwacht dat het eindelijk game over was voor Pastor.

De macht van het geld zeker?

Dat moet wel. Zonder geld had hij allang niet meer gereden......

Zonder geld had hij NOOIT in de F1 gereden [behalve op de Playstation etc.]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel