Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 22:14:06
Eerst maar eens kijken of er nog wel iets te racen valt bij Lotus in 2016...

Ik denk in combinatie met de week uitstel van betaling en het feit dat Maldonado getekend heeft dat er ergens deze week (of volgende week) een bericht komt dat Renault de hele inboedel gaat overnemen. Wellicht gelijk met de aankondiging van wie er naast Maldonado gaat zitten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Dat wordt ook geschreven hé, dat de deal rond is. En dat in Japan de bevestiging komt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Anders zou Lotus het ook niet bevestigen. Daar is dus duidelijkheid, Renault neemt Lotus over [?] en Maldonado blijft. In dat geval is het geen verrassing dat Grosjean ook blijft [temeer zijn uitlatingen].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Grosjean is nog niet bevestigd he. Ik persoonlijk zou het nog steeds verrassend vinden als Grosjean Lotus verlaat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik niet. Alles wijst er m.i. toch echt op dat Grosjean verkast naar Haas.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 22:34:59
Ik niet. Alles wijst er m.i. toch echt op dat Grosjean verkast naar Haas.

Ik denk toch echt dat hij blijft. Waarom zou Haas NU zoveel beter zijn? Hij heeft bij Lotus mindere jaren gekend en ik denk niet dat Haas direct gaat performen. Ik zou bij Lotus [Renault] blijven waarna of direct of na 1 jaar er weer resultaten geboekt kunnen worden. Tenzij hij voor avontuur en een nieuwe uitdaging wil gaan. Dan houd ik verder mijn mond.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Waarom hij overstapt moet je hem vragen, maar dat gaat hij wel doen. Google even rond en je ziet al wat behoorlijk betrouwbare sites er over reppen dat het een kwestie is van dagen. Het zou mij hogelijk verbazen als hij bij Lotus blijft.

Arthur

Okay! Op zich vind ik het allemaal prima, variatie en verandering is nooit slecht.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat sowieso maar misschien is dit ook een goed stuk om te lezen, aangaande RoGro's motivatie om eventueel over te stappen naar Haas: http://www.skysports.com/f1/news/12433/9966448/why-romain-grosjean-could-join-haas-even-if-renault-buy-lotus

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 22:57:45
Dat sowieso maar misschien is dit ook een goed stuk om te lezen, aangaande RoGro's motivatie om eventueel over te stappen naar Haas: http://www.skysports.com/f1/news/12433/9966448/why-romain-grosjean-could-join-haas-even-if-renault-buy-lotus

Het enige punt dat de beslissing rechtvaardigt [vind ik] is de link naar Ferrari. Maar dan [en dat geldt ook voor de overige punten] ik denk dat Renault in 2016 een betere motor kan leveren dan nu. Ik verwacht nog steeds dat Renault hem verder gaat brengen dan Haas. Van mij mag hij maar ik zou vooralsnog voor Renault kiezen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 22:57:45
Dat sowieso maar misschien is dit ook een goed stuk om te lezen, aangaande RoGro's motivatie om eventueel over te stappen naar Haas: http://www.skysports.com/f1/news/12433/9966448/why-romain-grosjean-could-join-haas-even-if-renault-buy-lotus

Als jij dat leest als "alles wijst erop dat Grosjean naar Haas gaat" vind ik dat toch een beetje raar. Dit zijn een paar redenen waarom hij het zou kunnen doen. Geen enkele suggestie van Grosjean zelf of van een andere betrokken partij in die richting.

Perton

Behalve het Ferrari-argument zie ik die dingen die Sky noemt ook niet zo als redenen, maar mijn gevoel zegt ook dat het Haas is.

0634

Citaat van: Jozef op 20 september 2015 - 23:20:17
Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 22:57:45
Dat sowieso maar misschien is dit ook een goed stuk om te lezen, aangaande RoGro's motivatie om eventueel over te stappen naar Haas: http://www.skysports.com/f1/news/12433/9966448/why-romain-grosjean-could-join-haas-even-if-renault-buy-lotus

Als jij dat leest als "alles wijst erop dat Grosjean naar Haas gaat" vind ik dat toch een beetje raar. Dit zijn een paar redenen waarom hij het zou kunnen doen. Geen enkele suggestie van Grosjean zelf of van een andere betrokken partij in die richting.

Nee. Er werd gevraagd naar waarom Grosjean voor Haas zou kiezen, daar was dit stuk voor. Dit stuk is niet de reden waarom ik denk dat hij dat doet.

Ik denk dat vanwege een boel tweets die ik vandaag langs zag komen dat het een done deal is.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 20:29:47
Wat vinden we eigenlijk van Ocon? Volgens mij wel F1-waardig maar geen uitzonderlijk talent. Toch?
Wint de F3 in zijn debuutjaar (in F3, niet in de autosport), vervolgens stap je over naar GP3 en doe je daar ook direct mee om de grote prijzen. Niet zo indrukwekkend als Frijns een paar jaar geleden, maar ten opzichte van andere talenten doet Ocon het prima. Vergeet niet dat hij ook pas 19 jaar is.

Hamilton#44

Dat Maldonado bijtekent is wel opvallend, Renault zal dat contract moeten respecteren als ze Lotus overnemen. Grosjean naar Haas, hij zal wel niet met een Renault motor willen rijden dan, anders kan ik me het niet voorstellen.