Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Perton

Inderdaad, allen Red Bull-coureurs, dus een nietszeggend lijstje, want Vandoorne rijdt niet voor Red Bull.

Dat gevaar wat je benoemt, heeft ook verder niets met leeftijd te maken. Élke coureur raakt na een jaar uit beeld, of ie nou 19, 21, 23 of 38 is.

Jehoentelaar

Nogmaals: wat zegt leeftijd over over de intrinsieke kwaliteiten van de coureur?

FolkertE

Niks. Enkel dat hoe jonger (sneller) je de Formule 1 in komt hoe langer je de tijd hebt om te ontwikkelen.

Jozef

Ik denk wel dat als Vandoorne volgend jaar geen F1-stoel heeft, hij ook nooit meer de kans zal krijgen. Debuteren op je 24ste verjaardag is een prima moment, maar als hij volgend jaar geen F1 kan rijden dan moet hij denk ik wel naar Amerika om aan autosport te doen op een degelijk niveau.

Perton

Dat denk ik ook. Maar ik denk tevens dat dat met zijn leeftijd niet zoveel te maken heeft. In 2016 heb je namelijk jongens als ocon, lecrerc en Rowland die staan te trappelen.

Wings

Citaat van: Matthijs op 17 september 2015 - 13:12:03
Alleen de Red Bull rookies zijn 20 of jonger. Voor 'gewone' coureurs is 23/24 niet heel oud om te debuteren.

Leeftijd bij debuut (2010 en later):
Bottas: 23
Hülkenberg: 22
Perez: 21
Bianchi: 23
Nasr: 22

Stoffel is 24 als hij debuteert (op z'n jongst). Je kunt dus veel zeggen en vinden maar niet ontkennen dat hij aan de bovenkant van de lijst zit qua debuutleeftijd.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2015 - 16:28:43
Nogmaals: wat zegt leeftijd over over de intrinsieke kwaliteiten van de coureur?

Niet alles wel iets. Waarom koos McLaren voor de jongere Magnussen in plaats van voor Vandoorne? Niet omdat Vandoorne over meer talent beschikt en de verwachting dus hoger is.

Matthijs

Citaat van: Wings op 17 september 2015 - 19:33:50
Citaat van: Matthijs op 17 september 2015 - 13:12:03
Alleen de Red Bull rookies zijn 20 of jonger. Voor 'gewone' coureurs is 23/24 niet heel oud om te debuteren.

Leeftijd bij debuut (2010 en later):
Bottas: 23
Hülkenberg: 22
Perez: 21
Bianchi: 23
Nasr: 22

Stoffel is 24 als hij debuteert (op z'n jongst). Je kunt dus veel zeggen en vinden maar niet ontkennen dat hij aan de bovenkant van de lijst zit qua debuutleeftijd.
Stoffel is dan net een paar dagen 24 ja. Verder ben ik het met je eens dat Vandoorne nu het momentum heeft en dat er achter hem nieuwe talenten staan te trappelen. Maar dat staat los van zijn leeftijd.

Perton

Omdat Magnussen 3.5-kampioen was en dus verder in zijn ontwikkeling. Das alles. Het is geen red Bull dat coureurs tegen elkaar afstreept en dan een keuze maakt. Er wordt juist met veel weloverwogen beleid (waarmee ik niet zeg dat red Bull dat niet doet) een coureur klaargestoomd voor de f1. Magnussen had in de juniorklassen niks meer te winnen, vandoorne wel.

gloudiesaurus

Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Perton op 17 september 2015 - 21:23:59
Omdat Magnussen 3.5-kampioen was en dus verder in zijn ontwikkeling. Das alles. Het is geen red Bull dat coureurs tegen elkaar afstreept en dan een keuze maakt. Er wordt juist met veel weloverwogen beleid (waarmee ik niet zeg dat red Bull dat niet doet) een coureur klaargestoomd voor de f1. Magnussen had in de juniorklassen niks meer te winnen, vandoorne wel.

Red Bull gooit ze wat sneller in het diepe. Waarbij gezegd moet worden dat ze eenmaal in het diepe, wel de tijd krijgen. Meer dan bijvoorbeeld Magnussen tot nu toe.

gloudiesaurus

Magnussen krijgt volgend jaar hopelijk een herkansing bij Haas F1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel slim is schiet hij Bertrand Baguette even aan en gaat hij met zijn adviezen naar de USA.

Perton

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 22:36:19
Citaat van: Perton op 17 september 2015 - 21:23:59
Omdat Magnussen 3.5-kampioen was en dus verder in zijn ontwikkeling. Das alles. Het is geen red Bull dat coureurs tegen elkaar afstreept en dan een keuze maakt. Er wordt juist met veel weloverwogen beleid (waarmee ik niet zeg dat red Bull dat niet doet) een coureur klaargestoomd voor de f1. Magnussen had in de juniorklassen niks meer te winnen, vandoorne wel.

Red Bull gooit ze wat sneller in het diepe. Waarbij gezegd moet worden dat ze eenmaal in het diepe, wel de tijd krijgen. Meer dan bijvoorbeeld Magnussen tot nu toe.
Nogal wiedes, aangezien Red Bull een tweede team heeft, een luxe die McLaren mist. Dat is (was?) een topteam, waar je er echt klaar voor moet zijn wil je daar een stoeltje krijgen. Nogal voor de hand liggend dat dergelijke debutanten dan wat ouder zijn.

Aanvulling op jouw post, geen weerlegging, maar dat had je zelf ook wel door volgens mij.

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel geen stoeltje krijgt van macca (al dan niet bij Mclaren zelf). Dan mogen ze van mij die hele opleiding daar in de prullenbak gooien. Die jongen rijdt al jaren sterk als Mclaren junior en is aan een seizoen GP2 bezig dat zelfs dat van Hamilton (2006) overtreft. Als die geen stoeltje verdient dan weet ik het ook niet meer, dan moet McLaren maar meteen stoppen met Rookies opleiden want dat heeft geen zin.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25