Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Leuk zeker. En hij wint ook titels, dus...

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2015 - 16:59:24
Irvine pakte in de tweede helft van 1999 veel meer punten dan Schumacher.

Precies, ik bedoel maar. Hij werd nog bijna wereldkampioen ook.  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:47:18
Vandoorne is niet 'wat langer in de juniorklassen blijven hangen'. Dit is namelijk zijn zesde jaar. Eentje meer dan Ricciardo en Sainz en evenveel als Bottas (als je diens jaar als fulltime testcoureur meerekent). Van die jongens zijn alleen Max en Kvyat significant eerder de F1 binnengekomen dan Vandoorne, maar dat zegt meer over hun extreem korte periode dan over de lengte van Vandoorne zijn juniorcarrière.

Dus dat Vandoorne te oud zou zijn (wat je mensen vaker hoort te zeggen) of een te lange juniorcarrière heeft gehad, is flauwekul.

In principe heb je gelijk maar ik moet wel eerlijk bekennen dat wanneer ik lees dat Vandoorne 24 is mijn eerste reactie wel is, een tikkie oud voor een supertalent.

Maikel0230

#498
Als max Verstappen met 17 niet te jong is dan is Vandoorne met 24 23 zeker niet te oud. :D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

#499
Citaat van: Hamilton#44 op 17 september 2015 - 10:01:58
Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:47:18
Vandoorne is niet 'wat langer in de juniorklassen blijven hangen'. Dit is namelijk zijn zesde jaar. Eentje meer dan Ricciardo en Sainz en evenveel als Bottas (als je diens jaar als fulltime testcoureur meerekent). Van die jongens zijn alleen Max en Kvyat significant eerder de F1 binnengekomen dan Vandoorne, maar dat zegt meer over hun extreem korte periode dan over de lengte van Vandoorne zijn juniorcarrière.

Dus dat Vandoorne te oud zou zijn (wat je mensen vaker hoort te zeggen) of een te lange juniorcarrière heeft gehad, is flauwekul.

In principe heb je gelijk maar ik moet wel eerlijk bekennen dat wanneer ik lees dat Vandoorne 24 is mijn eerste reactie wel is, een tikkie oud voor een supertalent.

Hij is geen 24, dat was een tendentieuze stelling van Wings. Hij is 23.

Ik vind het ook flauw om te zeggen dat hij een laatbloeier is. Met 21 jaar werd hij als rookie in de FR3.5 tweede achter Kevin Magnussen die al een jaar ervaring had in die klasse, en twee jaar meer race-ervaring in het algemeen. Dat Magnussen dan wel een kans in de F1 krijgt ten koste van Vandoorne, maakt Vandoorne nog geen laatbloeier...

Hamilton#44

Ik zeg ook niet dat hij oud is maar prestaties moet je wel zien in relatie tot leeftijd vind ik.  :)

0634

Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2015 - 12:01:57
Als max Verstappen met 17 niet te jong is dan is Vandoorne met 24 23 zeker niet te oud. :D

Dit. Prima leeftijd.

Hamilton#44

Even ontopic:

Rossi gaat waarschijnlijk vlieguren draaien bij Manor om Haas te overtuigen hem in dienst te nemen voor 2016?

Grosjean zijn toekomst is bekend aldus hemzelf, alleen kan hij het nog niet bekend maken. Dat kan volgens mij maar 1 ding betekenen, dat hij in 2016 voor Lotus/Renault gaat racen. Waarom zou hij een deal met Haas immers niet bekend kunnen maken?

Matthijs

Alleen de Red Bull rookies zijn 20 of jonger. Voor 'gewone' coureurs is 23/24 niet heel oud om te debuteren.

Leeftijd bij debuut (2010 en later):
Bottas: 23
Hülkenberg: 22
Perez: 21
Bianchi: 23
Nasr: 22

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:47:18
Vandoorne is niet 'wat langer in de juniorklassen blijven hangen'. Dit is namelijk zijn zesde jaar. Eentje meer dan Ricciardo en Sainz en evenveel als Bottas (als je diens jaar als fulltime testcoureur meerekent). Van die jongens zijn alleen Max en Kvyat significant eerder de F1 binnengekomen dan Vandoorne, maar dat zegt meer over hun extreem korte periode dan over de lengte van Vandoorne zijn juniorcarrière.

Dus dat Vandoorne te oud zou zijn (wat je mensen vaker hoort te zeggen) of een te lange juniorcarrière heeft gehad, is flauwekul.

De trend is wel dat het steeds korter wordt he. Niet veel coureurs rijden nu nog F. Renault 3.5 en daarna GP2...
Maar hij moet wel oppassen dat hij niet "te oud" wordt. Als hij nu 23 is, en volgend jaar 24 als hij geen stoeltje vindt dan is dat eigenlijk toch wel de leeftijd waarop je moet doorstoten.

Maar nogmaals, hij verdiend wel een stoeltje.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 17 september 2015 - 13:09:33
Even ontopic:

Rossi gaat waarschijnlijk vlieguren draaien bij Manor om Haas te overtuigen hem in dienst te nemen voor 2016?

Grosjean zijn toekomst is bekend aldus hemzelf, alleen kan hij het nog niet bekend maken. Dat kan volgens mij maar 1 ding betekenen, dat hij in 2016 voor Lotus/Renault gaat racen. Waarom zou hij een deal met Haas immers niet bekend kunnen maken?

Ik denk ook dat het Lotus Renault zal zijn. Grosjean wordt gesponsord door Total en die hebben altijd een goede relatie gehad met Renault  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 15:26:55
De trend is wel dat het steeds korter wordt he. Niet veel coureurs rijden nu nog F. Renault 3.5 en daarna GP2...
Maar hij moet wel oppassen dat hij niet "te oud" wordt. Als hij nu 23 is, en volgend jaar 24 als hij geen stoeltje vindt dan is dat eigenlijk toch wel de leeftijd waarop je moet doorstoten.

Maar nogmaals, hij verdiend wel een stoeltje.

Maar op basis waarvan is een leeftijd (wat gewoon niet meer is dan een weinigzeggend getal) doorslaggevend of iemand wel of niet geschikt is voor de Formule 1? Die jongen rijdt het hele GP2-veld de vernieling in en is bij vlagen bijna schandalig dominant. Als je je dan nog niet hebt bewezen in juniorseries weet ik het niet meer.

Een trend is ook maar een trend en zegt niks over de individuele eigenschappen van een coureur.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 15:26:55
Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:47:18
Vandoorne is niet 'wat langer in de juniorklassen blijven hangen'. Dit is namelijk zijn zesde jaar. Eentje meer dan Ricciardo en Sainz en evenveel als Bottas (als je diens jaar als fulltime testcoureur meerekent). Van die jongens zijn alleen Max en Kvyat significant eerder de F1 binnengekomen dan Vandoorne, maar dat zegt meer over hun extreem korte periode dan over de lengte van Vandoorne zijn juniorcarrière.

Dus dat Vandoorne te oud zou zijn (wat je mensen vaker hoort te zeggen) of een te lange juniorcarrière heeft gehad, is flauwekul.

De trend is wel dat het steeds korter wordt he. Niet veel coureurs rijden nu nog F. Renault 3.5 en daarna GP2...
Maar hij moet wel oppassen dat hij niet "te oud" wordt. Als hij nu 23 is, en volgend jaar 24 als hij geen stoeltje vindt dan is dat eigenlijk toch wel de leeftijd waarop je moet doorstoten.

Maar nogmaals, hij verdiend wel een stoeltje.
Kijk de post van Matthijs, je loopt onzin te verkondigen. De trend is helemaal niet dat het jonger wordt, de trend is nog altijd dat het ergens tussen de 20 en 23 zit, waarbij het alleen zo is dat er nu iets meer tieners dan een jaar of 15 geleden debuteren. Als je selectief coureurs meeneemt, ja dan zijn ze allemaal jong. Maar Matthijs heeft aangetoond dat dat flauwekul is. Van het rijtje dat Wings postte, is Hamilton met 22 jaar volgens jouw redenatie al oud, maar toch is hij van dat rijtje een van de meest succesvolle coureurs. En van het rijtje dat Matthijs postte was juist de oudste debutant degene die als het allergrootste talent gold.

Dus nee, er is geen trend. En zeker niet als je het gaat hebben over 'talenten', want op het moment van hun debuut golden al die namen die Matthijs opnoemde juist als grote talenten, op misschien Nasr na.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2015 - 15:35:08
Een trend is ook maar een trend en zegt niks over de individuele eigenschappen van een coureur.
Het is dan ook de grootst mogelijke onzin dat er een trend zou zijn, maar als er vrij subjectief wordt geselecteerd welke coureurs je wel en niet meeneemt in je statistieken, dan kan je elke opvatting wel verzinnen natuurlijk.

gloudiesaurus

Sainz 21
Verstappen 17
Ricciardo 21
Kvyat 20
Daarvoor had je bijv. ook Alguersuari die pas 19 was toen hij debuteerde.
Allen Red Bull coureurs maar toch.

Met je 23 zit je dan al aan de bovenkant, en met 24 wordt dat niet beter  ;)
Gevaar is ook dat als je een seizoen wacht weer talent klaar staat. Voor je het weet ben je uit beeld.

Daarnaast zeg ik ook dat Vandoorne een plekje verdiend hé, zeker gezien zijn GP2-seizoen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is