Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

#345
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 10:46:03
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.
Je verwoordt het goed met "ik vermoed" en "misschien". Sommige forummers doen net alsof het een voldongen feit was dat Red Bull Frijns in wilde lijven, terwijl beide partijen ontkennen dat het de interesse zo concreet was. Bovendien: als Frijns inderdaad Red Bull Junior was geweest, dan had hij niet bij Fortec gereden in de FR3.5 en was hij mogelijk/wellicht geen kampioen geworden. Dus dan was hij wellicht alsnog gepasseerd door Kvyat.

Klopt maar ik schat hem toch sterk genoeg in dat hij bij (Arden?) een goed seizoen had gehad, geen Kampioen inderdaad maar op zijn minst vicekampioen of derde. Dan steeks Kvyat zijn GP3 titel in 2013 daar inderdaad nog steeds bovenuit.

Das natuurlijk altijd speculatief, praten over 'wat als'

Feit is natuurlijk dat er na het 'Bij Red Bull behandelen ze je als een hond' nog fouten zijn gemaakt. De keuze voor Sauber bijvoorbeeld waarvan we nu weten dat derde coureurs er enkel dienen als melkkoeien. Dat zinnetje met negen woorden heeft uiteindelijk VEEL deuren doen toegaan voor Frijns.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/


Afgezien van het feit dat het inderdaad dom is om dit te zeggen, kan ik Frijns niet zo heel veel ongelijk geven.
Ik denk dat heel veel (ex-)Red Bull coureurs er hetzelfde over denken. Frijns is een type die het zegt en eigenlijk zou Red Bull dat met het eigen imago wat ze zo graag promoten juist moeten toejuichen. Juist een rebelse coureur als Frijns moeten ze dan pakken lijkt mij

Maar dat stoere, rebelse imago is ook niet meer dan een imago blijkt dan wel weer. Ook binnen Red Bull moet iedereen netjes in de pas lopen.

Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:20:00De keuze voor Sauber bijvoorbeeld waarvan we nu weten dat derde coureurs er enkel dienen als melkkoeien.

Dat komt natuurlijk omdat Sauber de boel bedonderde, die heeft wel 6 coureurs bedonderd. Dat kan je Frijns of zijn management niet kwalijk nemen.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:46:07
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:20:00De keuze voor Sauber bijvoorbeeld waarvan we nu weten dat derde coureurs er enkel dienen als melkkoeien.

Dat komt natuurlijk omdat Sauber de boel bedonderde, die heeft wel 6 coureurs bedonderd. Dat kan je Frijns of zijn management niet kwalijk nemen.

Klopt, ga ik niet contesteren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:20:00
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 10:46:03
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.
Je verwoordt het goed met "ik vermoed" en "misschien". Sommige forummers doen net alsof het een voldongen feit was dat Red Bull Frijns in wilde lijven, terwijl beide partijen ontkennen dat het de interesse zo concreet was. Bovendien: als Frijns inderdaad Red Bull Junior was geweest, dan had hij niet bij Fortec gereden in de FR3.5 en was hij mogelijk/wellicht geen kampioen geworden. Dus dan was hij wellicht alsnog gepasseerd door Kvyat.

Klopt maar ik schat hem toch sterk genoeg in dat hij bij (Arden?) een goed seizoen had gehad, geen Kampioen inderdaad maar op zijn minst vicekampioen of derde. Dan steeks Kvyat zijn GP3 titel in 2013 daar inderdaad nog steeds bovenuit.

Das natuurlijk altijd speculatief, praten over 'wat als'

Feit is natuurlijk dat er na het 'Red Bull is een hond' nog fouten zijn gemaakt. De keuze voor Sauber bijvoorbeeld waarvan we nu weten dat derde coureurs er enkel dienen als melkkoeien. Dat zinnetje met negen woorden heeft uiteindelijk VEEL deuren doen toegaan voor Frijns.
Arden was crap dat jaar, maar Williamson had die auto nog redelijk goed ontwikkeld. Voor ie er de vruchten van kan plukken was ie echter de laan uitgestuurd en had Felix da Costa daar profijt van. Arden was in hindsight ook niet zo'n goede keus.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 03 september 2015 - 11:52:02
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:20:00
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 10:46:03
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.
Je verwoordt het goed met "ik vermoed" en "misschien". Sommige forummers doen net alsof het een voldongen feit was dat Red Bull Frijns in wilde lijven, terwijl beide partijen ontkennen dat het de interesse zo concreet was. Bovendien: als Frijns inderdaad Red Bull Junior was geweest, dan had hij niet bij Fortec gereden in de FR3.5 en was hij mogelijk/wellicht geen kampioen geworden. Dus dan was hij wellicht alsnog gepasseerd door Kvyat.

Klopt maar ik schat hem toch sterk genoeg in dat hij bij (Arden?) een goed seizoen had gehad, geen Kampioen inderdaad maar op zijn minst vicekampioen of derde. Dan steeks Kvyat zijn GP3 titel in 2013 daar inderdaad nog steeds bovenuit.

Das natuurlijk altijd speculatief, praten over 'wat als'

Feit is natuurlijk dat er na het 'Red Bull is een hond' nog fouten zijn gemaakt. De keuze voor Sauber bijvoorbeeld waarvan we nu weten dat derde coureurs er enkel dienen als melkkoeien. Dat zinnetje met negen woorden heeft uiteindelijk VEEL deuren doen toegaan voor Frijns.
Arden was crap dat jaar, maar Williamson had die auto nog redelijk goed ontwikkeld. Voor ie er de vruchten van kan plukken was ie echter de laan uitgestuurd en had Felix da Costa daar profijt van. Arden was in hindsight ook niet zo'n goede keus.

Ik mag toch aannemen dat Frijns technisch begaafd genoeg is om die wagen zelf naar een beter punt te brengen niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

#351
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:43:17
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/


Afgezien van het feit dat het inderdaad dom is om dit te zeggen, kan ik Frijns niet zo heel veel ongelijk geven.
Ik denk dat heel veel (ex-)Red Bull coureurs er hetzelfde over denken. Frijns is een type die het zegt en eigenlijk zou Red Bull dat met het eigen imago wat ze zo graag promoten juist moeten toejuichen. Juist een rebelse coureur als Frijns moeten ze dan pakken lijkt mij

Maar dat stoere, rebelse imago is ook niet meer dan een imago blijkt dan wel weer. Ook binnen Red Bull moet iedereen netjes in de pas lopen.
Ik vind niet dat Red Bull de coureurs als honden behandelen. Dat vond ik toen niet en dat vind ik nu niet. Alleen de allerbesten maken kans op een stoeltje bij Red Bull. Hard maar fair. Het is immers topsport.
Het was heel jammer voor Beitske Visser dat ze haar plek in het opleidingsteam kwijtraakte, maar ze heeft gewoon niet het talent noch de resultaten van een Verstappen of een Sainz. Idem voor Lewis Williamson in dezelfde periode. Als je vervolgens door de keiharde selectie van toptalenten komt en je krijgt daadwerkelijk een stoeltje, dan krijg je minimaal 2 tot 3 jaar kans om je te bewijzen. Eerlijk toch? Zo kregen Buemi en Alguersuari de tijd om zich te bewijzen, terwijl Vergne en Ricciardo al stonden te trappelen. Daarna kreeg Vergne 3 jaar om zich te bewijzen, terwijl Felix Da Costa en Sainz nadrukkelijk op de deur klopten.
En het feit dat geen van de Red Bull Rejects door een ander team zijn opgepikt, geeft maar weer eens aan dat ook geen van de andere teams in rijders als Alguersuari, Buemi en Vergne (of Visser, Williamson en Felix Da Costa) een toekomstig wereldkampioen zagen. "Goed genoeg voor F1" is niet voldoende voor Red Bull als je nog zoveel andere talenten in je opleiding hebt.

Heel hard maar fair in mijn ogen. Bovendien heeft Red Bull in de afgelopen 10 jaar maar liefst 9 rijders direct uit hun eigen opleidingsteam in de F1 weten te stallen: Liuzzi, Vettel, Alguersuari, Buemi, Vergne, Ricciardo, Kvyat, (Verstappen) en Sainz. Daar steken de opleidingsteams van McLaren, Mercedes en Ferrari zeer schamel bij af.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 11:59:53
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:43:17
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/


Afgezien van het feit dat het inderdaad dom is om dit te zeggen, kan ik Frijns niet zo heel veel ongelijk geven.
Ik denk dat heel veel (ex-)Red Bull coureurs er hetzelfde over denken. Frijns is een type die het zegt en eigenlijk zou Red Bull dat met het eigen imago wat ze zo graag promoten juist moeten toejuichen. Juist een rebelse coureur als Frijns moeten ze dan pakken lijkt mij

Maar dat stoere, rebelse imago is ook niet meer dan een imago blijkt dan wel weer. Ook binnen Red Bull moet iedereen netjes in de pas lopen.
Ik vind niet dat Red Bull de coureurs als honden behandelen. Dat vond ik toen niet en dat vind ik nu niet. Alleen de allerbesten maken kans op een stoeltje bij Red Bull. Hard maar fair. Het is immers topsport.
Het was heel jammer voor Beitske Visser dat ze haar plek in het opleidingsteam kwijtraakte, maar ze heeft gewoon niet het talent noch de resultaten van een Verstappen of een Sainz. Idem voor Lewis Williamson in dezelfde periode. Als je vervolgens door de keiharde selectie van toptalenten komt en je krijgt daadwerkelijk een stoeltje, dan krijg je minimaal 2 tot 3 jaar kans om je te bewijzen. Eerlijk toch? Zo kregen Buemi en Alguersuari de tijd om zich te bewijzen, terwijl Vergne en Ricciardo al stonden te trappelen. Daarna kreeg Vergne 3 jaar om zich te bewijzen, terwijl Felix Da Costa en Sainz nadrukkelijk op de deur klopten.
En het feit dat geen van de Red Bull Rejects door een ander team zijn opgepikt, geeft maar weer eens aan dat ook geen van de andere teams in rijders als Alguersuari, Buemi en Vergne (of Visser, Williamson en Felix Da Costa) een toekomstig wereldkampioen zagen. "Goed genoeg voor F1" is niet voldoende voor Red Bull als je nog zoveel andere talenten in je opleiding hebt.

Heel hard maar fair in mijn ogen. Bovendien heeft Red Bull in de afgelopen 10 jaar maar liefst 8 rijders direct uit hun eigen opleidingsteam in de F1 weten te stallen: Vettel, Alguersuari, Buemi, Vergne, Ricciardo, Kvyat, (Verstappen) en Sainz. Daar steken de opleidingsteams van McLaren, Mercedes en Ferrari zeer schamel bij af.

Hoewel ik het in essentie met je eens ben moet je toch wel een ding in het achterhoofd houden. Ferrari en McLaren hebben dan ook maar twee zitjes ter beschikking hé en geen vier zoals Red Bull dat heeft. Dat verklaart het onevenwicht ook wel een beetje.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Precies, dat is het hele punt, daarnaast lieten Ferrari en Mercedes Bianchi en Werlein ook veel rijden.

Red Bull heeft de luxe van twee extra racezitjes, daarom is hun programma ook zo populair, omdat jonge coureur weten dat ze daar een kans kunnen krijgen. Maar daardoor kan Red Bull ook heel hard zijn naar de coureurs toe, waardoor ze toch vaker een veelbelovende carriere breken dan maken.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 12:30:59Maar daardoor kan Red Bull ook heel hard zijn naar de coureurs toe, waardoor ze toch vaker een veelbelovende carriere breken dan maken.
Welke veelbelovende carrière hebben ze gebroken dan?

Mickey

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/

Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.

Thanks.

Tja, ongeacht de context en of het al dan niet waar is, is het natuurlijk ronduit dom om dit soort dingen te gaan roepen. Moet je eens na afloop van een sollicitatiegesprek proberen.  :)

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 03 september 2015 - 13:37:12
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/

Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.

Thanks.

Tja, ongeacht de context en of het al dan niet waar is, is het natuurlijk ronduit dom om dit soort dingen te gaan roepen. Moet je eens na afloop van een sollicitatiegesprek proberen.  :)

Precies, en zo zijn er meer voorvallen geweest.
http://www.gppits.net/nieuws/waarom_frijns_toch_in_de_red_bull_stapt/
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_ontevreden_over_rol_sauber/

Zijn slechte keuzes, management, en PR hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat Frijns geen Formule 1 rijdt.
Met zijn budget had hij destijds gewoon voor Red Bull moeten tekenen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens weinig silly season dit jaar: http://www.gppits.net/nieuws/williams_gaat_door_met_bottas_en_massa/
Ook Williams houdt haar coureurs.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 12:50:03
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 12:30:59Maar daardoor kan Red Bull ook heel hard zijn naar de coureurs toe, waardoor ze toch vaker een veelbelovende carriere breken dan maken.
Welke veelbelovende carrière hebben ze gebroken dan?

Goed, gebroken is misschien een groot woord maar er zijn er niet veel goed terecht gekomen, wat verder echt geen slechte coureurs waren. Anders zat je sowieso al niet in dat programma.
Nu snap ik wel dat F1 een harde wereld is maar Red bull kan zelfs voor F1 begrippen wel bijzonder hard zijn naar talenten. :)

0634

#359
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 11:43:17

Afgezien van het feit dat het inderdaad dom is om dit te zeggen, kan ik Frijns niet zo heel veel ongelijk geven.
Ik denk dat heel veel (ex-)Red Bull coureurs er hetzelfde over denken. Frijns is een type die het zegt en eigenlijk zou Red Bull dat met het eigen imago wat ze zo graag promoten juist moeten toejuichen. Juist een rebelse coureur als Frijns moeten ze dan pakken lijkt mij

Maar dat stoere, rebelse imago is ook niet meer dan een imago blijkt dan wel weer. Ook binnen Red Bull moet iedereen netjes in de pas lopen.

Waarschijnlijk vooral zij die weggestuurd werden omdat anderen beter waren. De mannen die de F1 hebben gehaald hebben stuk voor stuk uitgebreid een kans gehad, niemand werd na een paar potjes afgeserveerd.

Red Bull is een geweldig instituut dat heel racers in diverse klassen heeft opgeleid. Ik vind het altijd heel kort door de bocht om te zeggen dat ze je als een hond behandelen. Veruit de beste race-opleiding die er is. En ja, voor de afvallers is het hard ja.