Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

#270
Nee. Nog nooit gezien. 24 uur van Le Mans zeg je? Wat is dat precies?  ::)

Johnny Dumfries kon er geen klote van en heeft toch LeMans gewonnen. ik bedoel maar. David Brabham, precies zo. Ara. Lehto. Martini. Matigheid troef in formule wagens maar wonnen Le Mans.

LeMans is helemaal niet moeilijker, het is vooral anders, er zijn vooral hele andere factoren die meespelen en je doet het ook nog eens met zijn drieen. Lang niet al die gasten zijn grootheden, dat is echt flauwekul.

Maldonado is ook geen grootheid omdat hij een GP won.


Pancake Shield

Maar met alles gezien enzo he. Zou Hulkenberg dan gewoon niet beter de eer aan zichzelf houden en naar de WEC (of iets dergelijks gaan). Ik bedoel ik dat dat zijn rol uitgespeeld is in de F1, en daarmee bedoel ik dat Force India zo'n beetje het hoogst haalbare is voor de Duitser. De nieuwe jonge garde staat klaar en zelfs daar achter is het al dringen geblazen met toptalenten. Dan kan Hulkenberg wat mij betreft gewoon beter naar een andere klasse gaan. Ik geloof best dat een topteam uit een andere klasse hem met open armen ontvangt en misschien als Webber nog een goed woordje voor hem doet, dat hij daar kan aanschuiven. En ik bedoel het volgende wat ik zeg met veel respect hoor, maar de WEC is natuurlijk een goed aantal coureurs samengegraaid uit andere klasses, die het eigenlijk best aardig doen daar. Met name de LMP-1 is natuurlijk een klasje vol 'F1-rejects'.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Precies. Dat zegt ook wel genoeg. F1-rejects. Je ziet ze ook nog wel in de Indycars trouwens en in andere raceklassen. Het zegt genoeg.

En ja, Hulkenberg zou er beter aan doen als hij tenminste die ambitie heeft en liever WEC rijdt met de top dan F1 in de middenmoot. Hij heeft het zelf in de hand. Maar dat geldt niet alleen voor hem, ook voor Perez, Grosjean, Bottas en dat soort mannen. M.i. gaan die de top niet meer halen.

Perton

Peter van Merksteijn, beste LMP2-coureur ALLER TIJDEN!

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 15:54:38
Precies. Dat zegt ook wel genoeg. F1-rejects. Je ziet ze ook nog wel in de Indycars trouwens en in andere raceklassen. Het zegt genoeg.

Ja en in die race-klasses kunnen ze dan nog wel eens wat mooiere dingen laten zien. En soms ook niet. De parallel wordt nu getrokken met Heidfeld. Heidfeld zit nu ook z'n rondje te rijden in de LMP1, waarom zou een Hulkenberg daar ook niet gewoon aan moeten denken.

CitaatEn ja, Hulkenberg zou er beter aan doen als hij tenminste die ambitie heeft en liever WEC rijdt met de top dan F1 in de middenmoot. Hij heeft het zelf in de hand. Maar dat geldt niet alleen voor hem, ook voor Perez, Grosjean, Bottas en dat soort mannen. M.i. gaan die de top niet meer halen.

Nja, wat ik vooral de laatste twee jaar bij Hulkenberg het gevoel krijg is dat de glans eraf is. Hij werd toen een aantal keer achter elkaar bij Ferrari genoemd. En tot nog toe is er altijd voor een ander gekozen. En ik heb nu het idee, dat hij zoiets heeft van: "Het zal allemaal wel". Ik vind Perez beter voor de dag komen dan Hulkenberg iig dit jaar. De enige keer dat ik Hulkenberg boven zich uit zag stijgen was in Silverstone na zijn overwinning op Le Mans. Ik hoop voor hem dat hij zijn conclusies goed trekt dit jaar en een goede beslissing maakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Edwin90

Als je denkt dat je Le Mans wint als 'lucky shot' snap je niet veel van het (endurance) racen... ???

Robbert65

Citaat van: Perton op 31 augustus 2015 - 16:03:13
Peter van Merksteijn, beste LMP2-coureur ALLER TIJDEN!
Nee, zeker niet de beste aller tijden, maar wel een heel grote meneer, die, als hij zijn zinnen erop zet, zijn doelen hoog stelt én ze nog haalt ook. Zo iemand zouden we moeten vieren. Zulke mensen zijn er te weinig. Wellicht omdat in de Nederlandse cultuur ieder hoofd dat boven het maaiveld uitsteekt prompt afgehakt wordt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#277
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 15:44:51
Nee. Nog nooit gezien. 24 uur van Le Mans zeg je? Wat is dat precies?  ::)

Zo bedoel ik het niet, ik bedoelde, voor mij, misschien ook voor jou, is het al moeilijk om er alleen maar onafgebroken maar te kijken, zonder slaap. optimaal presteren gedurende 24 uur is erg moeilijk. de meeste coureurs slapen niet, sommige doen een tukkie tussendoor. In het donker met 325+ over Hunaudieres is voor jou en mij al best lastig. Om dat 8 keer per uur te doen, in stints van 2,5 uur....


Citaat
Johnny Dumfries kon er geen klote van en heeft toch LeMans gewonnen. ik bedoel maar. David Brabham, precies zo. Ara. Lehto. Martini. Matigheid troef in formule wagens maar wonnen Le Mans.
ja. hadden die gasten in een prime Ferrari gereden, of in de Mercedes van nu... nou ja, in F1 is het materiaal gewoon veel belangrijker dan in LM.

CitaatLeMans is helemaal niet moeilijker, het is vooral anders, er zijn vooral hele andere factoren die meespelen en je doet het ook nog eens met zijn drieen. Lang niet al die gasten zijn grootheden, dat is echt flauwekul.
het woord grootheden is van jou, niet van mij.

CitaatMaldonado is ook geen grootheid omdat hij een GP won.

Eens, maar wel een groot meneerke, want hij heeft een GP op zijn naam...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 07:20:23
Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 06:09:41
Wel, Le Mans winnen is voor weinigen weggelegd. Le Mans winnen doe je door heel lang heel goed te rijden. Formule 1 winnen is veel meer afhankelijk van het materiaal. Een topcoureur (Alonso, Button) in een slechte auto doet het ongeveer net zo beroerd als een rookie in een slechte auto (Dat hele Manor verhaal). Een topcoureur in een LMP1 kan winnen door beter te zijn, zonder de snelste rondetijden te rijden.
Een topcoureur in de LMP1 kan alleen maar winnen door in één van de beste auto's te zitten. Volgens mij ben je net zo afhankelijk van het materiaal op Le Mans dan in de F1. Sterker nog, ik heb het gevoel dat als je de woorden F1 en Le Mans omdraait in jouw verhaal, het nog steeds klopt.

Wij zijn het echt oneens over materiaalbelang in F1 in vergelijking met LM. Als je gewoon heel kalm aan doet in LM, bekeken rijdt en zorgt dat je niet teveel achterstand oploopt kun je scoren omdat de rest de boel naar de knoppen rijdt. Dat is volkomen anders dan in F1, dan moet alles optimaal zijn, anders kom je die Mercs nooit voorbij... Je kunt dus hoog eindigen in LM met een klein budget, de mazzelfactor is ook veel groter, het duurt immers erg lang, iets van...24 uur. Schuivende auto's vermijden, voldoende versnellingsbakken in de pit hebben liggen en dat soort dingetjes...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 17:29:35
Citaat van: Perton op 31 augustus 2015 - 16:03:13
Peter van Merksteijn, beste LMP2-coureur ALLER TIJDEN!
Nee, zeker niet de beste aller tijden, maar wel een heel grote meneer, die, als hij zijn zinnen erop zet, zijn doelen hoog stelt én ze nog haalt ook. Zo iemand zouden we moeten vieren. Zulke mensen zijn er te weinig. Wellicht omdat in de Nederlandse cultuur ieder hoofd dat boven het maaiveld uitsteekt prompt afgehakt wordt.
Ja, want dat zijn exact de kritieken die ik heb gegeven. O nee wacht, je loopt me woorden in de mond te leggen en dingen te verzinnen.

Perton

Citaat van: Edwin90 op 31 augustus 2015 - 17:04:01
Als je denkt dat je Le Mans wint als 'lucky shot' snap je niet veel van het (endurance) racen... ???
Maar dan nog heeft dat geen ene reet te maken met je kwaliteiten als Formule 1-coureur. Kijk naar Tom Kristensen, of voor mijn part Allan McNish. En daar gaat het hier over. Er wordt gedaan alsof Hülkenberg een belangrijke Formule 1-jongen is omdat ie in Le Mans heeft gewonnen. Maar dat betekent helemaal niks. Ja, over de breedte van de gehele autosport is Hülkenberg een grote jongen met zijn Le Mans-winst. Maar binnen de context van de Formule 1: nou en?

0634

Citaat van: Edwin90 op 31 augustus 2015 - 17:04:01
Als je denkt dat je Le Mans wint als 'lucky shot' snap je niet veel van het (endurance) racen... ???

Wie zei dat dan?

Robbert65

Citaat van: Perton op 31 augustus 2015 - 17:59:57
Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 17:29:35
Citaat van: Perton op 31 augustus 2015 - 16:03:13
Peter van Merksteijn, beste LMP2-coureur ALLER TIJDEN!
Nee, zeker niet de beste aller tijden, maar wel een heel grote meneer, die, als hij zijn zinnen erop zet, zijn doelen hoog stelt én ze nog haalt ook. Zo iemand zouden we moeten vieren. Zulke mensen zijn er te weinig. Wellicht omdat in de Nederlandse cultuur ieder hoofd dat boven het maaiveld uitsteekt prompt afgehakt wordt.
Ja, want dat zijn exact de kritieken die ik heb gegeven. O nee wacht, je loopt me woorden in de mond te leggen en dingen te verzinnen.

Euh, wat heb ik nou verzonnen dan? Wat legde ik je in de mond? Ik ben overigens rete-heteroseksueel hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:49:04
Maar met F1 heeft dat niks te maken. Jan Lammers is ook geen grote meneer in de F1. De loopbaan van Hulk in de F1 dreigt, dat ben ik met Perton eens, een gevalletje Heidfeld te worden. Johnny Dumfries kon er geen klote van, dat hij LeMans won maakt hem echt niet ineens een grote meneer.

Jantje Lammers won Le Mans na afloop van zijn F1 carriere. Hulkenberg deed 't gewoon ff tussendoor. Joh, doe nou gewoon even petje af, want dat is toch gewoon terecht, die gast heeft een wereldprestatie neergezet -samen met zijn team- op Le Mans.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 17:33:59

Zo bedoel ik het niet, ik bedoelde, voor mij, misschien ook voor jou, is het al moeilijk om er alleen maar onafgebroken maar te kijken, zonder slaap. optimaal presteren gedurende 24 uur is erg moeilijk. de meeste coureurs slapen niet, sommige doen een tukkie tussendoor. In het donker met 325+ over Hunaudieres is voor jou en mij al best lastig. Om dat 8 keer per uur te doen, in stints van 2,5 uur....

Citaat
En dat terwijl een 1:15;1 op Monaco rijden voor ons prima te doen is...  ???