Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Zolang hij bij Williams emplooi kan vinden zal geen enkele andere klasse een optie zijn.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 14 juli 2015 - 19:31:15
Nog wat extra speculaas.

Het contract van Button, dat eigen 2-jarig zou zijn, zou aan het einde van dit jaar aflopen. Het 2e contract jaar zou een optie zijn.
Ondertussen wordt Button ook genoemd als vervanger van Bottas bij Williams. Bottas zou dan weer doorschuiven naar ipv Raikkonen.

Overigens wordt ook Hulkenberg genoemd bij Williams ipv Bottas maar ook bij Ferrari ipv Raikkonen.

Bij Button heb ik niet het idee dat hij nog andere teams in de F1 ambieert.

Zie:

CitaatBut when asked if the comments from Dennis were an indicator that he would be in Formula One next year, Button said: "It is not a given, no – there are always options everywhere."
http://www.theguardian.com/sport/2015/jul/14/jenson-button-mclaren-f1-two-year-contract-next-season

Voor Button lijkt het mij vooralsnog een kwestie van McLaren of iets buiten de F1. Overigens vraag ik me af of de beslissing in deze uitsluitend nog bij McLaren ligt. Het zou zomaar kunnen dat Button hier niet veel zin meer in heeft. Hij heeft vaak in baggerwagens gereden, maar dit lijkt de ergste van allemaal.

Aan de andere kant vraag ik me ook af hoe je in vredesnaam Stoffel Vandoorne wil laten debuteren in dit soort strontbakken. Dat is echt een ramp voor een rookie. Maar goed, misschien maken McLaren en Honda megastappen deze winter.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2015 - 22:45:41
Zolang hij bij Williams emplooi kan vinden zal geen enkele andere klasse een optie zijn.

Ik sluit dan ook nergens uit dat dat bij Williams niet het geval zal zijn.

Arthur

De vraag is ook in hoeverre Button er nog zin in heeft met deze 'slakken' die ze McLaren-Honda noemen. Dat gezegd hebbende kun je je ook afvragen hoe lang Alonso er nog plezier an heeft als het niet beter wordt? Voor 2016 wordt het een cruciaal jaar voor McLaren.

Maar terug naar Haas. Tja, of Button nog zo'n avontuur wil aanvangen? Ervaring zat, maar of hij er nog de fut voor op kan brengen? Massa zit goed bij Williams, die gaat echt niet weg tenzij hij een schoen in zijn achterste krijgt. Sutil? Uitgerangeerd lijkt mij! Een rijder met een berg ervaring die Haas vooruit gaat helpen?

Zeg het maar ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Doet McLaren nog iets buiten de F1? want Button is natuurlijk commercieel gezien natuurlijk een fantastisch uithangbord voor het hele team.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Blancpain? Geen idee of ze een fabrieksteam hebben verder.

Maikel0230

#81
Citaat van: Pancake Shield op 14 juli 2015 - 23:24:58
Doet McLaren nog iets buiten de F1? want Button is natuurlijk commercieel gezien natuurlijk een fantastisch uithangbord voor het hele team.

Zover ik het begrijp heeft doet Mclaren mee in de Blancpain GT series met de 650S GT3 maar deze wagens worden met fabriekssteun geleverd aan private teams, dus echt zelf meedoen doen ze niet. Ik denk ook niet dat dit iets voor Button zou zijn.

Tja en het concept van Button bij Williams... vind het niet echt realistisch. Dan zitten ze er met met een coureur van 34 jaar (Massa) en 35 jaar (Button), das niet echt een fundering voor de toekomst hé?

Aan de andere kant natuurlijk... Button is zijn carriere begonnen bij Williams en op dit moment hebben die gewoon een degelijke wagen die op de dag waar Mercedes zich verslikt en Ferrari slecht voor de dag komt, kans maakt op de overwinning. Hij zou het als een kans kunnen zien om uit de F1 te stappen met eer. Want op dit moment rijdt hij voor spek en bonen, wat ook geldt voor Fernando natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

In theorie kunnen Button en Massa nog makkelijk 3 jaar mee, zo raar was dat vroeger niet.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2015 - 16:46:19
Tja, toen niet nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Toen werd de tweede man bepaald op basis van presteren. In de Schumacher periode had ik het idee dat het anders ging (zie oostenrijk 2002). En ook met Alonso was dat zo. Maar dan blijft overeind dat je ook als kopman moet presteren. Als je teammaat er beter voor staat houdt het op. Schumacher hielp ook (naja, min of meer dan  ;)) Eddie Irvine in 1999.

Ik denk dat je een natuurlijke kopman krijgt omdat Alonso gewoon veel beter was dan Massa. Maar als dat andersom was geweest, was Massa gewoon kopman geweest. Zie ook 2008, toen was zijn teamgenoot Raikkonen notabene regerend wereldkampioen.

2e coureur versta ik onder, iemand die bij voorbaat niet als kanshebber word gezien.

Wings

Precies. En Barrichello was kansloos naast Schumacher. En Massa naast Alonso.

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 14 juli 2015 - 15:56:30
Massa kon in 2008 gewoon wereldkampioen worden, is het zelfs heel even geweest. Zo'n situatie kan in mijn ogen nooit ontstaan als je 2e coureur bent.  :)

Volgens mij is het hij alleen heel even een virtuele kampioen geweest [net zoals een leider tijdens de race met pitstops]. Wereldkampioen is hij dus nooit geweest en ook niet heel even.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 15 juli 2015 - 16:07:33
In theorie kunnen Button en Massa nog makkelijk 3 jaar mee, zo raar was dat vroeger niet.  :)

Nu nog niet hoor. Ik zou niet weten wat Button momenteel verkeerd doet. Of Alonso. Of Massa. Tja, Raikkonen misschien, maar die is (in mijn ogen) altijd wat te hoog ingeschaald geweest. Dat die verbleekt naast eerst Alonso en nu Vettel is logisch. Rijders worden momenteel al afgeschreven als ze halverwege de 30 zijn, maar net als jij vind ik dat erg kort door de bocht, want echt bewijs daarvan zie ik niet.

Hamilton#44

Citaat van: Arthur op 15 juli 2015 - 18:23:28
Citaat van: Hamilton#44 op 14 juli 2015 - 15:56:30
Massa kon in 2008 gewoon wereldkampioen worden, is het zelfs heel even geweest. Zo'n situatie kan in mijn ogen nooit ontstaan als je 2e coureur bent.  :)

Volgens mij is het hij alleen heel even een virtuele kampioen geweest [net zoals een leider tijdens de race met pitstops]. Wereldkampioen is hij dus nooit geweest en ook niet heel even.

Toen Massa over de streep was, had Hamilton Glock nog niet ingehaald dus was Massa virtueel enkele honderden meters wereldkampioen.  :)

Perton

De race was nog niet voorbij. Massa is nooit wereldkampioen geweest, ook niet voor heel even. Hij had een grote kans op de titel, voor een paar meter. Maar da's wat anders.

Wings

Virtueel Perton, virtueel.