Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ah ja, dat moment herinner ik mij nog wel. Maar goed, dat is allemaal wat te abstract om conclusies aan te binden. Ik vind immers dat wanneer een coureur zelf schuld heeft aan het niet kunnen voltooien van het seizoen, dat dat gewoon moet worden meegenomen in het vergelijk met teamgenoten. Presteren gaat nl. verder dan rondjes rijden op de baan.

0634

#961
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 09:22:00
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 22:31:52
Maar dan blijft toch overeind dat Alonso nooit minder punten dan een teamgenoot heeft behaald in een seizoen.
Dat is toch niet zo dan? Want na ontslag was Trulli geen team genoot van Alonso meer en op het moment van ontslag had Trulli wel meer punten. (Iig als dat wat ik had gelezen correct is.)

Het is dan toch geen volledig seizoen? Hij is dan toch nog steeds niet verslagen door een teamgenoot over een seizoen.

Verder is het een statistiekje van niks, die ik toevallig ergens anders op pikte, was alleen maar om te laten zien dat Button - die door velen toch echt al afgeschreven werd - gewoon uitstekend presteert nog altijd. Hoe 2004 verliep was verder mijn punt niet.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 22:31:52
Maar dan blijft toch overeind dat Alonso nooit minder punten dan een teamgenoot heeft behaald in een seizoen.

Trulli werd na de race van Monza vervangen waarna hij naar Toyota. Op dat moment meer punten. Dus ja dan kan je wel over twee races vallen waarin zij geen teamgenoten waren, Folkert heeft ergens wel een punt. En laten we niet vergeten dat Trulli niet bepaald de wind in de zeilen had. Daar mag je die races dat ze niet samen reden tegen wegstrepen.

0634

Drie races. En wat gesteld werd is een feit. Maar zoals ik zei kunnen we daarover blijven zeuren, het was totaal het punt niet.

Wings

De race dat Trulli niet reed kun je natuurlijk niet meenemen in de eindbalans.

FolkertE

Dat klopt, maar wat Jeroen bedoelt is dat Alonso heel goed is en bijna nooit een team genoot heeft gehad die meer punten scoorde dan hij. Zelfs als we zeggen dat Trulli dat technisch gezien wel heeft, is het een heel goede prestatie en gaat de altijd onder gewaardeerde Button nu wel meer punten scoren als Alonso.

0634


Hamilton#44

Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 20:47:24
Dat klopt, maar wat Jeroen bedoelt is dat Alonso heel goed is en bijna nooit een team genoot heeft gehad die meer punten scoorde dan hij. Zelfs als we zeggen dat Trulli dat technisch gezien wel heeft, is het een heel goede prestatie en gaat de altijd onder gewaardeerde Button nu wel meer punten scoren als Alonso.

Ik heb Button nooit ondergewaardeerd hoor.  :)

Hij was in zijn toptijd 1 van de beste coureurs, alleen zat hij toen altijd bij het verkeerde team. Dat ie eindelijk een keer geluk had met Brawn GP was niet meer dan gerechtigheid.

Perton

Nuja dat telkens bij het verkeerde team zitten was ook een beetje zijn eigen schuld met die contractperikelen die hij destijds een paar keer had. Vanuit Williams redenerend kan je ook beargumenteren dat het voor Button bij slechts één titel is gebleven. Ik zeg niet dat ik het met dat standpunt eens ben, overigens, maar de carrière van Button kan, afhankelijk van of je fan van hem bent of niet, op behoorlijk verschillende manieren worden uitgelegd, en beide manieren vind ik eigenlijk niet geheel onwaar.

FolkertE

Citaat van: Perton op 28 oktober 2015 - 21:18:44
Nuja dat telkens bij het verkeerde team zitten was ook een beetje zijn eigen schuld met die contractperikelen die hij destijds een paar keer had. Vanuit Williams redenerend kan je ook beargumenteren dat het voor Button bij slechts één titel is gebleven. Ik zeg niet dat ik het met dat standpunt eens ben, overigens, maar de carrière van Button kan, afhankelijk van of je fan van hem bent of niet, op behoorlijk verschillende manieren worden uitgelegd, en beide manieren vind ik eigenlijk niet geheel onwaar.
Dat komt denk ik omdat Button een heel erg verdeelde carrière heeft gehad. Een redelijk begin (heel goed voor een debutant) in de Williams en zelfs nog 1 ste jaar Renault. Gevolgd door een paar dramatische jaren bij Renault en BAR(slecht, ha-ha.). Sprokkelde hier en daar mooie punten en podia, maar echt vooruit ging het niet. 2004 was een erg mooie uitschieter en liet hij heel mooie dingen zien. 2005-2008 waren weer heel wisselvallend en voornamelijk in een auto die tussen de suptop en de achterhoede rond sukkelde. 2009 werd hij terecht kampioen en liet hij direct zien dat hij wel degelijk een top coureur is, mits de auto goed gaat. en tot begin dit jaar telkens wel goede resultaten neer gezet. En zelfs Hamilton meer dan eens lastig gemaakt, met als hoogte punt 2011. Fenomenaal jaar. Meer dan wat Button nu heeft gepresteerd, had er voor hem nooit echt in gezeten.   

0634

Minder ook niet. Wat hij heeft gepresteerd (en dat is heel wat) is wel zo'n beetje naar zijn kwaliteit. Een kampioen, veelvoudig racewinnaar, maar geen meervoudig kampioen die tot de allerallerbesten behoort. De categorie daaronder, daar hoort hij wel bij vind ik.

Met Canada 2011 uiteraard als zijn magnum opus.

Perton

O ik doelde niet zozeer op het carrièreverloop zelf, meer dat je aan de ene kant uit kan leggen dat die titel inderdaad een soort van gerechtigheid is, maar dat je ook kan uitleggen dat ie het allemaal een beetje aan zichzelf had te danken dat het bij één titel is gebleven.

Maar al met al is het gewoon een mooie carrière. Ik ben verder totaal geen fan van hem, maar de redenen daarvan zijn te erg offtopic om te benoemen, maar zeker zijn McLaren-periode met Hamilton presteerde hij zelf erg goed. Dat ie uiteindelijk over drie jaar meer punten scoorde heeft denk ik meer te maken met het waardeloze jaar dat Hamilton in 2011 had en de pech van Hamilton in 2012, maar goed, er is een verschil tussen beter zijn of beter presteren. En dat laatste deed Button, en da's inderdaad zeker niet verkeerd.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 28 oktober 2015 - 21:52:33
Minder ook niet. Wat hij heeft gepresteerd (en dat is heel wat) is wel zo'n beetje naar zijn kwaliteit. Een kampioen, veelvoudig racewinnaar, maar geen meervoudig kampioen die tot de allerallerbesten behoort. De categorie daaronder, daar hoort hij wel bij vind ik.

Met Canada 2011 uiteraard als zijn magnum opus.

Precies, helemaal mee eens.  :)

Dat zijn carrière verloop niet gunstig verliep kan je hem niet echt verwijten vind ik, je bent altijd geluk nodig bij het kiezen van een team. Je weet vooraf nooit hoe ze gaan presteren. Dat hij voor Honda koos ipv Williams was destijds in het autofabrikanten tijdperk niet raar natuurlijk. En daar is Williams verder ook niet minder van geworden.  :)

Jehoentelaar

Volgens Buxton volgt morgenavond (vermoed Mexicaanse tijd) de bevestiging van de tweede naam bij Haas. Mocht er nog twijfel bestaan: de livestream wordt verzorgd door Telmex.

Perton

Telmex is toch de persoonlijke sponsor van Vergne?