Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 13 juli 2015 - 11:45:50
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Massa wil zich in de nadagen van zijn carrière ook vooral bewijzen, denk ik, dat ie bij Ferrari eigenlijk maar tweede man moest spelen. Dat kan bij Williams,  niet bij haas. Althans, qua resultaten.  Qua team opbouwen wellicht wel, maar daar koop je niks voor. Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Hoezo moest Massa 2e man spelen bij Ferrari? Kan me niet herinneren dat ie ooit een plek moest afstaan? Ja in Brazilie 2007 voor Raikkonen maar dat was logisch gezien de situatie. Ik kan mij geen enkel voorval herinneren waaruit blijkt dat Massa 2e man was bij Ferrari.

Duitsland 2010: Alonso die Massa inhaalde nadat er over de boord radio gezegd werd: "Fernando is quicker then you, do you understand?" of iets in die trend.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

#61
Duitsland 2010 vergeten? Perceptie is ook wat anders dan de realiteit. In de realiteit was ie inderdaad gewoon niet goed genoeg, maar in zijn eigen perceptie was dat wellicht anders. En dat wil ie bewijzen.

Ik zeg ook niet dat ie tweede man was. Ik zeg alleen dat ie wil bewijzen dat ie zich wil bewijzen.

-edit- haha ik lees nu mijn laatste zin terug. Geen idee hoe ik die zin oorspronkelijk in mijn hoofd had, maar ik hoop dat ie alsnog duidelijk is.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 12 juli 2015 - 23:12:49
Maar die straf zal niet door de NFL opgelegd zijn.

Hij werd direct na zijn arrestatie -dus nog voordat hij schuldig was bevonden - reeds ontslagen door de Patriots en levenslang geschorst door de bond.

En ook Ray Rice die zijn vriendin KO sloeg in een lift werd kevenslang geschorst. Ondanks dat die vriendin gewoon bij hem bleef.

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 13 juli 2015 - 11:54:16
Citaat van: Hamilton#44 op 13 juli 2015 - 11:45:50
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Massa wil zich in de nadagen van zijn carrière ook vooral bewijzen, denk ik, dat ie bij Ferrari eigenlijk maar tweede man moest spelen. Dat kan bij Williams,  niet bij haas. Althans, qua resultaten.  Qua team opbouwen wellicht wel, maar daar koop je niks voor. Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Hoezo moest Massa 2e man spelen bij Ferrari? Kan me niet herinneren dat ie ooit een plek moest afstaan? Ja in Brazilie 2007 voor Raikkonen maar dat was logisch gezien de situatie. Ik kan mij geen enkel voorval herinneren waaruit blijkt dat Massa 2e man was bij Ferrari.

Duitsland 2010: Alonso die Massa inhaalde nadat er over de boord radio gezegd werd: "Fernando is quicker then you, do you understand?" of iets in die trend.

Ja ok maar dat is toch logisch, dat kan andersom ook gebeuren, dat zijn teamorders in het belang van het team. Massa heeft nooit zoals bijvoorbeeld Barrichello plaats moeten maken wanneer hij niet langzamer was. Zelfs naast Schumacher mocht Massa gewoon races winnen.

Ik heb nooit het idee gehad dat Massa op het 2e plan stond ofzo. Integendeel zelfs, Ik had altijd het idee dat de Italianen altijd erg van hem gecharmeerd waren, nog meer dan bij Raikkonen of Alonso.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 13 juli 2015 - 13:10:48
Duitsland 2010 vergeten? Perceptie is ook wat anders dan de realiteit. In de realiteit was ie inderdaad gewoon niet goed genoeg, maar in zijn eigen perceptie was dat wellicht anders. En dat wil ie bewijzen.

Ik zeg ook niet dat ie tweede man was. Ik zeg alleen dat ie wil bewijzen dat ie zich wil bewijzen.

-edit- haha ik lees nu mijn laatste zin terug. Geen idee hoe ik die zin oorspronkelijk in mijn hoofd had, maar ik hoop dat ie alsnog duidelijk is.

Ok, ik snap wat bedoeld.  :)

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 13 juli 2015 - 15:15:23
Citaat van: Pancake Shield op 13 juli 2015 - 11:54:16
Citaat van: Hamilton#44 op 13 juli 2015 - 11:45:50
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Massa wil zich in de nadagen van zijn carrière ook vooral bewijzen, denk ik, dat ie bij Ferrari eigenlijk maar tweede man moest spelen. Dat kan bij Williams,  niet bij haas. Althans, qua resultaten.  Qua team opbouwen wellicht wel, maar daar koop je niks voor. Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Hoezo moest Massa 2e man spelen bij Ferrari? Kan me niet herinneren dat ie ooit een plek moest afstaan? Ja in Brazilie 2007 voor Raikkonen maar dat was logisch gezien de situatie. Ik kan mij geen enkel voorval herinneren waaruit blijkt dat Massa 2e man was bij Ferrari.

Duitsland 2010: Alonso die Massa inhaalde nadat er over de boord radio gezegd werd: "Fernando is quicker then you, do you understand?" of iets in die trend.

Ja ok maar dat is toch logisch, dat kan andersom ook gebeuren, dat zijn teamorders in het belang van het team. Massa heeft nooit zoals bijvoorbeeld Barrichello plaats moeten maken wanneer hij niet langzamer was. Zelfs naast Schumacher mocht Massa gewoon races winnen.

Ik heb nooit het idee gehad dat Massa op het 2e plan stond ofzo. Integendeel zelfs, Ik had altijd het idee dat de Italianen altijd erg van hem gecharmeerd waren, nog meer dan bij Raikkonen of Alonso.

De Italianen waren ook heel erg gecharmeerd van Rubens Barrichello of Ivan Capelli en dat waren toch in die tijd toch ook allebei 'tweede coureurs'. Bovendien heb ik het idee dat zodra Alonso bij Ferrari kwam dat ze alles gegokt hebben op de Spanjaard en de Braziliaan toch echt naar het tweede plan geschoven hebben. Raikkonen en Massa zaten veel meer op een gelijk niveau heb ik het idee. Ik had destijds in Duitsland ook niet het idee dat Alonso zo significant sneller was dan Massa dat Massa echt plaats moest maken. Dat was gewoon van: "Alonso is onze man in het kampioenschap, dus aan de kant aub". Alleen dan in iets andere woorden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Massa kon in 2008 gewoon wereldkampioen worden, is het zelfs heel even geweest. Zo'n situatie kan in mijn ogen nooit ontstaan als je 2e coureur bent.  :)

0634

Dat kwam omdat hij op gelijk niveau van Raikkonen acteerde. En omdat hij er beter voor stond, kreeg hij dus het voordeel. Het verschil met Alonso was zo immens dat het duidelijk was wie 1 was en wie 2.

Hamilton#44

OK, maar dat is hij toch geen 2e coureur?  :)

Het gaat op basis van prestaties.

0634

Tja, toen niet nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Toen werd de tweede man bepaald op basis van presteren. In de Schumacher periode had ik het idee dat het anders ging (zie oostenrijk 2002). En ook met Alonso was dat zo. Maar dan blijft overeind dat je ook als kopman moet presteren. Als je teammaat er beter voor staat houdt het op. Schumacher hielp ook (naja, min of meer dan  ;)) Eddie Irvine in 1999.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 13 juli 2015 - 11:45:50
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Massa wil zich in de nadagen van zijn carrière ook vooral bewijzen, denk ik, dat ie bij Ferrari eigenlijk maar tweede man moest spelen. Dat kan bij Williams,  niet bij haas. Althans, qua resultaten.  Qua team opbouwen wellicht wel, maar daar koop je niks voor. Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Hoezo moest Massa 2e man spelen bij Ferrari? Kan me niet herinneren dat ie ooit een plek moest afstaan? Ja in Brazilie 2007 voor Raikkonen maar dat was logisch gezien de situatie. Ik kan mij geen enkel voorval herinneren waaruit blijkt dat Massa 2e man was bij Ferrari.

Ferrari heeft nota bene Massa bedankt dat hij het teambelang voor zijn eigen belang liet gaan door nieuwe o.a. onderdelen te laten testen. Los van het feit dat het niet het allerbeste bewaarde geheim is dat Ferrari werkt met een eerste en tweede rijder. En het verschil tussen Massa en Alonso was te groot om het niet te doen.

gloudiesaurus

Nog wat extra speculaas.

Het contract van Button, dat eigen 2-jarig zou zijn, zou aan het einde van dit jaar aflopen. Het 2e contract jaar zou een optie zijn.
Ondertussen wordt Button ook genoemd als vervanger van Bottas bij Williams. Bottas zou dan weer doorschuiven naar ipv Raikkonen.

Overigens wordt ook Hulkenberg genoemd bij Williams ipv Bottas maar ook bij Ferrari ipv Raikkonen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Denk je echt dat Ferrari 'Hulkie' nu wel ineens contracteert?

Van Wijk

Citaat van: Pancake Shield op 12 juli 2015 - 01:34:11
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Tijd om Haas eens te bellen.

Gaat al twee pagina's over Massa.......zouden ze bij Haas mee lezen :)

Jehoentelaar

Massa zou volgens ESPN een vervolgcarrière in Formula E of het WEC niet uitsluiten, dus wat zijn toekomst betreft kunnen we wel verder kijken dan Formule 1 alleen.