Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Arthur op 19 september 2015 - 23:42:05
Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 10:00:20
Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 00:58:06
Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel geen stoeltje krijgt van macca (al dan niet bij Mclaren zelf). Dan mogen ze van mij die hele opleiding daar in de prullenbak gooien. Die jongen rijdt al jaren sterk als Mclaren junior en is aan een seizoen GP2 bezig dat zelfs dat van Hamilton (2006) overtreft. Als die geen stoeltje verdient dan weet ik het ook niet meer, dan moet McLaren maar meteen stoppen met Rookies opleiden want dat heeft geen zin.

Niet echt nee. Maar McLaren verkeert in een lastige situatie. Eerst liepen de verhoudingen met Mercedes spaak, breekt een nieuw tijdperk aan met Honda en zal er ook garen op de klos moeten komen. Of dat haalbaar is met een debutant is wat van te denken. Echter denk ik ook niet dat Alonso en Button jong genoeg zijn om dadelijk de vruchten te plukken. Het zou mij daarom niet verbazen als we binnenkort lezen dat Ricciardo wordt gecontracteerd door McLaren. Verstappen met Kvyat bij Red Bull Ferrari (gaat hij toch een soort van naar Ferrari. Deh dan. Hebben we allemaal een beetje gelijk). En Button...Button piest naast de pot denk ik. Tenzij Renault hem oppikt of Force India.

Je ziet hoe snel F1 KAN gaan...  ;)

Zo snel vind ik het niet gaan hoor. Sinds dat bekend werd dat McLaren en Mercedes uit elkaar zouden gaan wist ik (of had ik het vermoeden) dat McLaren een lastige tijd tegemoet ging. Mercedes was toch één van hun pilaren en dat Honda van de meet af aan competitief zou zijn vond ik een utopie. Ja het zou zomaar eens kunnen dat... Niet dus.

Red Bull die de boel verkoopt verbaasd me eveneens niet. En dat zij en Renault uit elkaar gaan nog minder. Verder heb ik de optie dat Verstappen naar Red Bull verkast van de meet af aan open gehouden. Niet zozeer dat Ricciardo vertrekt, temeer dat Verstappen ontzettend goed is en kan excelleren en dat Kvyat tegenvalt (nu moet ik toegeven dat hoe meer ik hem in de gaten houd, ik steeds meer op mijn standpunt terugkom). Verder vind ik Ricciardo een interessante rijder die niet bij Red Bull blijft als het te weinig toekomst biedt. En loopt het contract van Rosberg niet af eind 2016? Dus nee, zo snel gaat het eigenlijk helemaal niet. Allemaal dingen die gestaag aan het groeien zijn. Niks onverwacht.

0634


0634

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:04:14
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Interessant. Maar wat als Vergne naar Haas vertrekt?

Zonder budget? Het kan, maar ik geloof eerder dat Guttierez dan gaat.

0634

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:10:41
Citaat van: Arthur op 19 september 2015 - 23:42:05
Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 10:00:20
Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 00:58:06
Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel geen stoeltje krijgt van macca (al dan niet bij Mclaren zelf). Dan mogen ze van mij die hele opleiding daar in de prullenbak gooien. Die jongen rijdt al jaren sterk als Mclaren junior en is aan een seizoen GP2 bezig dat zelfs dat van Hamilton (2006) overtreft. Als die geen stoeltje verdient dan weet ik het ook niet meer, dan moet McLaren maar meteen stoppen met Rookies opleiden want dat heeft geen zin.

Niet echt nee. Maar McLaren verkeert in een lastige situatie. Eerst liepen de verhoudingen met Mercedes spaak, breekt een nieuw tijdperk aan met Honda en zal er ook garen op de klos moeten komen. Of dat haalbaar is met een debutant is wat van te denken. Echter denk ik ook niet dat Alonso en Button jong genoeg zijn om dadelijk de vruchten te plukken. Het zou mij daarom niet verbazen als we binnenkort lezen dat Ricciardo wordt gecontracteerd door McLaren. Verstappen met Kvyat bij Red Bull Ferrari (gaat hij toch een soort van naar Ferrari. Deh dan. Hebben we allemaal een beetje gelijk). En Button...Button piest naast de pot denk ik. Tenzij Renault hem oppikt of Force India.

Je ziet hoe snel F1 KAN gaan...  ;)

Zo snel vind ik het niet gaan hoor. Sinds dat bekend werd dat McLaren en Mercedes uit elkaar zouden gaan wist ik (of had ik het vermoeden) dat McLaren een lastige tijd tegemoet ging. Mercedes was toch één van hun pilaren en dat Honda van de meet af aan competitief zou zijn vond ik een utopie. Ja het zou zomaar eens kunnen dat... Niet dus.

Red Bull die de boel verkoopt verbaasd me eveneens niet. En dat zij en Renault uit elkaar gaan nog minder. Verder heb ik de optie dat Verstappen naar Red Bull verkast van de meet af aan open gehouden. Niet zozeer dat Ricciardo vertrekt, temeer dat Verstappen ontzettend goed is en kan excelleren en dat Kvyat tegenvalt (nu moet ik toegeven dat hoe meer ik hem in de gaten houd, ik steeds meer op mijn standpunt terugkom). Verder vind ik Ricciardo een interessante rijder die niet bij Red Bull blijft als het te weinig toekomst biedt. En loopt het contract van Rosberg niet af eind 2016? Dus nee, zo snel gaat het eigenlijk helemaal niet. Allemaal dingen die gestaag aan het groeien zijn. Niks onverwacht.

Ik zou het wel tamelijk onverwacht vinden. Ik kan me namelijk niet zo snel indenken dat McLaren het supertalent Vandoorne niet naar voren gaat schuiven ten faveure van een jongen als Ricciardo.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 12:27:36
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:04:14
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Interessant. Maar wat als Vergne naar Haas vertrekt?

Zonder budget? Het kan, maar ik geloof eerder dat Guttierez dan gaat.

Zelfs al zou Vergne budget meenemen, denk ik dat Guttierez als Mexicaan commercieel veel interessanter is voor Haas
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:04:14
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Interessant. Maar wat als Vergne naar Haas vertrekt?

Dan heb je dus Vergne+Gutierrez bij Haas, en blijft Grosjean gewoon bij Lotus/Renault.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 12:26:36
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Hoezo dan? Wordt hij genoemd?

Ik antwoordde op een hele hypothetische vraag van gloudie: ALS Renault Lotus overneemt, en ALS Grosjean naar Haas vertrekt, wie komt er dan bij Renault in de plaats van Grosjean? Ik denk dat een Franse coureur een streepje voor zal hebben, Vergne is een relatief jonge en relatief getalenteerde rijder en is beschikbaar. Dus, in deze dubbele als-situatie lijkt dit mij in de sterren geschreven te staan.

Pancake Shield

Nu zei Olav Mol vandaag in de uitzending dat schijnbaar de positie van Maldonado ook niet heel lekker staat. Schijnt gedonder te zijn met de sponsoren van de Venezolaan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Pancake Shield op 20 september 2015 - 17:36:58
Nu zei Olav Mol vandaag in de uitzending dat schijnbaar de positie van Maldonado ook niet heel lekker staat. Schijnt gedonder te zijn met de sponsoren van de Venezolaan.

Het schijnt dat die [PDVSA] voorzichtig zijn met betalen nu er onzekerheid is m.b.t. Lotus/Renault. Elke betaalde dollar kan verloren zijn geweest. Dus als men al geen financiële problemen genoeg had....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Button gaat ermee stoppen. Bijna aan alles kan je zien dat hij er wel klaar mee is.

Overigens wel weer een leuke oneliner over de boordradio  ;D.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 18:55:59
Button gaat ermee stoppen. Bijna aan alles kan je zien dat hij er wel klaar mee is.

Overigens wel weer een leuke oneliner over de boordradio  ;D.

Als Button slim is, houdt hij de eer aan zichzelf en doet hij voor volgend jaar een stapje opzij. Kan Magnussen of Vandoorne daar instappen. En ik denk dat McLaren dan alsnog graag Button behoudt, omdat hij gewoon het ideale posterkindje is voor het bedrijf, zelfs als hij met 'pensioen' is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Jozef op 20 september 2015 - 17:33:56
Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 12:26:36
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Hoezo dan? Wordt hij genoemd?

Ik antwoordde op een hele hypothetische vraag van gloudie: ALS Renault Lotus overneemt, en ALS Grosjean naar Haas vertrekt, wie komt er dan bij Renault in de plaats van Grosjean? Ik denk dat een Franse coureur een streepje voor zal hebben, Vergne is een relatief jonge en relatief getalenteerde rijder en is beschikbaar. Dus, in deze dubbele als-situatie lijkt dit mij in de sterren geschreven te staan.

Dat weet ik niet. In de succesjaren midden vorig decennium reed er ook geen Fransman. Haas gaat ook niet met een Amerikaan rijden. Uiteindelijk gaat het om kwaliteit. Vergne zal zeker een optie zijn, maar zo zeker lijkt het me ook weer niet.

Perton

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 12:26:36
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Hoezo dan? Wordt hij genoemd?
Ja. Al weken. Geen idee hoe serieus en betrouwbaar die geruchten zijn en of ze op meer zijn gebaseerd dan "Hij is Frans".

0634


Perton

Als iedereen elk gerucht wist, had dit topic dan ook geen bestaansrecht natuurlijk.