Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jozef

Het heeft ook geen zin in het geval van McLaren, aangezien ze geen satellietteam hebben om jong talent te laten debuteren. Het coureursbeleid van McLaren heb ik nooit begrepen. Het aantrekken van Alonso terwijl ze al 3 kandidaten hadden voor 2 stoeltjes, PĂ©rez en Magnussen die beiden na een jaar mogen vertrekken...

Dan mag het opleidingsprogramma nog zo goed zijn als Perton zegt, als topteam is het erg lastig om een jong talent te laten debuteren en een alternatief binnen de F1 is er niet. 2015 is eigenlijk wel een uitgelezen kans, voor de titel zullen ze niet gaan dus ze kunnen Alonso houden en er Vandoorne of Magnussen naast zetten om te rijpen. Of krijgt Alonso dan de stuipen omdat hij terugdenkt aan 2007? ;D

gloudiesaurus

Wellicht Vandoorne dan wat vrijdagen laten doen in 2016 bij McLaren. Of een ander team met geld van Honda?
En dan in 2017 het stoeltje overnemen van Button? Maar dat is allemaal nog zover weg en wat als Alonso en Button dan nog een jaar doorgaan?

Maar Vandoorne verdiend het wel echt  :)
Maar het blijft Formule 1 he, zoveel stoeltjes zonder sponsorgeld zijn er niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 22:36:19
Red Bull gooit ze wat sneller in het diepe. Waarbij gezegd moet worden dat ze eenmaal in het diepe, wel de tijd krijgen. Meer dan bijvoorbeeld Magnussen tot nu toe.

Daar geef ik de voorkeur aan. Dat wat McLaren doet met Magnussen vind ik nergens op slaan. Nadeel als privateer is dat je geen motorendeals sluit waar je een rijder mee kunt leveren. Red Bull doet dit wel door sponsorgeld te betalen.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 00:58:06
Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel geen stoeltje krijgt van macca (al dan niet bij Mclaren zelf). Dan mogen ze van mij die hele opleiding daar in de prullenbak gooien. Die jongen rijdt al jaren sterk als Mclaren junior en is aan een seizoen GP2 bezig dat zelfs dat van Hamilton (2006) overtreft. Als die geen stoeltje verdient dan weet ik het ook niet meer, dan moet McLaren maar meteen stoppen met Rookies opleiden want dat heeft geen zin.

Niet echt nee. Maar McLaren verkeert in een lastige situatie. Eerst liepen de verhoudingen met Mercedes spaak, breekt een nieuw tijdperk aan met Honda en zal er ook garen op de klos moeten komen. Of dat haalbaar is met een debutant is wat van te denken. Echter denk ik ook niet dat Alonso en Button jong genoeg zijn om dadelijk de vruchten te plukken. Het zou mij daarom niet verbazen als we binnenkort lezen dat Ricciardo wordt gecontracteerd door McLaren. Verstappen met Kvyat bij Red Bull Ferrari (gaat hij toch een soort van naar Ferrari. Deh dan. Hebben we allemaal een beetje gelijk). En Button...Button piest naast de pot denk ik. Tenzij Renault hem oppikt of Force India.

0634

Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 09:28:38
Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 22:36:19
Red Bull gooit ze wat sneller in het diepe. Waarbij gezegd moet worden dat ze eenmaal in het diepe, wel de tijd krijgen. Meer dan bijvoorbeeld Magnussen tot nu toe.

Daar geef ik de voorkeur aan. Dat wat McLaren doet met Magnussen vind ik nergens op slaan. Nadeel als privateer is dat je geen motorendeals sluit waar je een rijder mee kunt leveren. Red Bull doet dit wel door sponsorgeld te betalen.

Ik ben het met je eens.

Al wil ik er wel nog de kleine aantekening bij maken dat de staat van het huidige McLaren misschien ook niet ideaal is voor debutanten en onervaren coureurs. Je moet er toch niet aan denken dat je als Vandoorne zijnde in de huidige McLaren had moeten ronddweilen...  :-[

Met Hamilton heeft McLaren het natuurlijk wel voorbeeldig gedaan.

gloudiesaurus

Precies, je kunt je ook afvragen of je wel wil debuteren in de huidige McLaren.

Maar als Vandoorne de kans krijgt om te debuteren moet hij die pakken. Wellicht krijgt hij die anders nooit meer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 september 2015 - 10:30:51
Al wil ik er wel nog de kleine aantekening bij maken dat de staat van het huidige McLaren misschien ook niet ideaal is voor debutanten en onervaren coureurs. Je moet er toch niet aan denken dat je als Vandoorne zijnde in de huidige McLaren had moeten ronddweilen...  :-[

Dat is zo. Dee situatie is daar inderdaad niet naar. Daarom zal het mij ook niet verbazen als Ricciardo naar McLaren verkast. Niet alleen hebben zij rijders nodig die bijdragen aan ontwikkelingsproces, ook missen zij rijders die aan de achterkant het profijt kunnen pakken. Stel dat McLaren 3-5 jaren nodig heeft om weer mee te doen om het kampioenschap dan is Alonso 37-40. Dus als ze de vruchten kunnen plukken en is het team toegespitst om een rijder die misschien wel klaar is en niet meer op kan tegen de talenten van dan. Ik denk dat een Ricciardo daar precies tussenin zit. Hij kan zich optrekken aan Alonso, heeft voldoende ervaring om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelingsproces en is jong genoeg om aan de achterkant McLaren te bedienen als zij mee doen om titels.

Bij Red Bull breken er toch onzekere tijden aan. Ik denk niet dat de Ferrari-jaren kampioenschappen zullen brengen en de focus ligt op de periode die volgt. Als Volkswagengroep Red Bull overneemt, debuteren hun motoren pas in 2018. Pas dan is een eerste indruk meetbaar. Waar staat Audi-F1-racing dan en past Ricciardo binnen de doelen en belangen? Ik denk niet dat het voor Ricciardi ideaal is om nog twee jaar in onzekerheid te verblijven terwijl hij bij McLaren kan gaan bouwen aan een kampioenschap.

Let wel: dit is puur en alleen een hersenspinsel van mij. 

gloudiesaurus

Mol meldde vandaag in de F1-uitzending dat Grosjean toch wel heel erg naar Haas F1 lonkt. Zou het dan toch? Zou voor mij een verrassing zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 12:16:06
Citaat van: Jeroen op 19 september 2015 - 10:30:51
Al wil ik er wel nog de kleine aantekening bij maken dat de staat van het huidige McLaren misschien ook niet ideaal is voor debutanten en onervaren coureurs. Je moet er toch niet aan denken dat je als Vandoorne zijnde in de huidige McLaren had moeten ronddweilen...  :-[

Dat is zo. Dee situatie is daar inderdaad niet naar. Daarom zal het mij ook niet verbazen als Ricciardo naar McLaren verkast. Niet alleen hebben zij rijders nodig die bijdragen aan ontwikkelingsproces, ook missen zij rijders die aan de achterkant het profijt kunnen pakken. Stel dat McLaren 3-5 jaren nodig heeft om weer mee te doen om het kampioenschap dan is Alonso 37-40. Dus als ze de vruchten kunnen plukken en is het team toegespitst om een rijder die misschien wel klaar is en niet meer op kan tegen de talenten van dan. Ik denk dat een Ricciardo daar precies tussenin zit. Hij kan zich optrekken aan Alonso, heeft voldoende ervaring om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelingsproces en is jong genoeg om aan de achterkant McLaren te bedienen als zij mee doen om titels.

Bij Red Bull breken er toch onzekere tijden aan. Ik denk niet dat de Ferrari-jaren kampioenschappen zullen brengen en de focus ligt op de periode die volgt. Als Volkswagengroep Red Bull overneemt, debuteren hun motoren pas in 2018. Pas dan is een eerste indruk meetbaar. Waar staat Audi-F1-racing dan en past Ricciardo binnen de doelen en belangen? Ik denk niet dat het voor Ricciardi ideaal is om nog twee jaar in onzekerheid te verblijven terwijl hij bij McLaren kan gaan bouwen aan een kampioenschap.

Let wel: dit is puur en alleen een hersenspinsel van mij.


Toch wel een interessante analyse, Wings... :)

Pancake Shield

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2015 - 19:04:06
Mol meldde vandaag in de F1-uitzending dat Grosjean toch wel heel erg naar Haas F1 lonkt. Zou het dan toch? Zou voor mij een verrassing zijn.

Ondanks dat soms Mol's theorietjes echt nergens op slaan, zit er wel wat lijn in zijn redenatie. Grosjean is eigenlijk gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. Maar of hij die vindt bij Lotus/Renault waag ik te betwijfelen. Bij Haas haalt hij die wel. Plus ze hebben vanuit Haas ook gezegd dat de nieuwe coureurs: een Ferrari-testcoureur wordt en een ervaren rijder. Guttierez is eigenlijk 99,9% zeker dat is eigenlijk een publiek geheim. En qua ervaren F1-coureurs denk ik dat er eigenlijk niet echt iemand is buiten Grosjean. Ja, je hebt Magnussen wel, maar die nu per definitie een 'ervaren' F1-coureur te noemen is een beetje vergezocht denk ik. En de enige andere die ik het zou zien doen is Sutil, maar die is hoop ik inmiddels wel een beetje uitgerangeerd.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 19 september 2015 - 19:33:03
Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2015 - 19:04:06
Mol meldde vandaag in de F1-uitzending dat Grosjean toch wel heel erg naar Haas F1 lonkt. Zou het dan toch? Zou voor mij een verrassing zijn.

Ondanks dat soms Mol's theorietjes echt nergens op slaan, zit er wel wat lijn in zijn redenatie. Grosjean is eigenlijk gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. Maar of hij die vindt bij Lotus/Renault waag ik te betwijfelen. Bij Haas haalt hij die wel. Plus ze hebben vanuit Haas ook gezegd dat de nieuwe coureurs: een Ferrari-testcoureur wordt en een ervaren rijder. Guttierez is eigenlijk 99,9% zeker dat is eigenlijk een publiek geheim. En qua ervaren F1-coureurs denk ik dat er eigenlijk niet echt iemand is buiten Grosjean. Ja, je hebt Magnussen wel, maar die nu per definitie een 'ervaren' F1-coureur te noemen is een beetje vergezocht denk ik. En de enige andere die ik het zou zien doen is Sutil, maar die is hoop ik inmiddels wel een beetje uitgerangeerd.

Precies dit was ook de redenatie van Mol. Aan de andere kant wordt Lotus, als Renault het overneemt, wel een echt Frans team Wie past daar beter bij dan Grosjean...

Vergne wordt ook genoemd bij Haas, maar hij heeft geen sponsorgeld. En hij is er ook alweer een klein jaartje tussentijd.

Wordt interessant wie Grosjean zal mogen vervangen bij Renault (indien hij echt overstapt naar Haas).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Arthur

Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 10:00:20
Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 00:58:06
Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:32:56
Maar na dit seizoen heeft Stoffel ook niets meer te winnen in junior-klasse... ben toch wel benieuwd wat zijn plan B is als McLaren hem geen stoeltje geeft.
Het is hopen voor Stoffel dat Honda een tweede team van motoren zal voorzien, maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk...

Als Stoffel geen stoeltje krijgt van macca (al dan niet bij Mclaren zelf). Dan mogen ze van mij die hele opleiding daar in de prullenbak gooien. Die jongen rijdt al jaren sterk als Mclaren junior en is aan een seizoen GP2 bezig dat zelfs dat van Hamilton (2006) overtreft. Als die geen stoeltje verdient dan weet ik het ook niet meer, dan moet McLaren maar meteen stoppen met Rookies opleiden want dat heeft geen zin.

Niet echt nee. Maar McLaren verkeert in een lastige situatie. Eerst liepen de verhoudingen met Mercedes spaak, breekt een nieuw tijdperk aan met Honda en zal er ook garen op de klos moeten komen. Of dat haalbaar is met een debutant is wat van te denken. Echter denk ik ook niet dat Alonso en Button jong genoeg zijn om dadelijk de vruchten te plukken. Het zou mij daarom niet verbazen als we binnenkort lezen dat Ricciardo wordt gecontracteerd door McLaren. Verstappen met Kvyat bij Red Bull Ferrari (gaat hij toch een soort van naar Ferrari. Deh dan. Hebben we allemaal een beetje gelijk). En Button...Button piest naast de pot denk ik. Tenzij Renault hem oppikt of Force India.

Je ziet hoe snel F1 KAN gaan...  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Wings op 19 september 2015 - 12:16:06
Citaat van: Jeroen op 19 september 2015 - 10:30:51
Al wil ik er wel nog de kleine aantekening bij maken dat de staat van het huidige McLaren misschien ook niet ideaal is voor debutanten en onervaren coureurs. Je moet er toch niet aan denken dat je als Vandoorne zijnde in de huidige McLaren had moeten ronddweilen...  :-[

Dat is zo. Dee situatie is daar inderdaad niet naar. Daarom zal het mij ook niet verbazen als Ricciardo naar McLaren verkast. Niet alleen hebben zij rijders nodig die bijdragen aan ontwikkelingsproces, ook missen zij rijders die aan de achterkant het profijt kunnen pakken. Stel dat McLaren 3-5 jaren nodig heeft om weer mee te doen om het kampioenschap dan is Alonso 37-40. Dus als ze de vruchten kunnen plukken en is het team toegespitst om een rijder die misschien wel klaar is en niet meer op kan tegen de talenten van dan. Ik denk dat een Ricciardo daar precies tussenin zit. Hij kan zich optrekken aan Alonso, heeft voldoende ervaring om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelingsproces en is jong genoeg om aan de achterkant McLaren te bedienen als zij mee doen om titels.

Bij Red Bull breken er toch onzekere tijden aan. Ik denk niet dat de Ferrari-jaren kampioenschappen zullen brengen en de focus ligt op de periode die volgt. Als Volkswagengroep Red Bull overneemt, debuteren hun motoren pas in 2018. Pas dan is een eerste indruk meetbaar. Waar staat Audi-F1-racing dan en past Ricciardo binnen de doelen en belangen? Ik denk niet dat het voor Ricciardi ideaal is om nog twee jaar in onzekerheid te verblijven terwijl hij bij McLaren kan gaan bouwen aan een kampioenschap.

Let wel: dit is puur en alleen een hersenspinsel van mij.

Verstappen EN naar Ferrari EN naar Audi  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 23:07:00
Dat lijkt me dan Vergne te worden.

Interessant. Maar wat als Vergne naar Haas vertrekt?