Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634


Perton

Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 12:34:52
Met alle moeite van de wereld is er hier 1 concreet voorbeeld van 5 jaar geleden genoemd om aan te duiden dat het allemaal zo slecht is bij Red Bull. Nou. Poeh.
Ik zeg niet dat het 'allemaal zo slecht is', ik zeg alleen dat het in mijn opmerking niet zo fair is als men beweert. Als je fair bent, dan zeg je op tijd tegen een coureur dat je niet met hem door wilt, niet midden in december of januari. En dat is geen voorbeeld van vijf jaar geleden, dat is elk jaar.

0634

Ik zei ook niet dat jij dat zei. En het voorbeeld met Algu bedoelde ik als vijf (of zoiets) jaar geleden.

En dit... tja. Je kan alles als negatief zien. Je kan ook zeggen dat Red Bull ontzettend veel talenten een serieuze kans biedt en heel ver daarvan het ver schoppen, niet altijd in F1, maar ook in andere klassen. Het is maar net of je het positieve wil zien. Je kan ook geen opleiding beginnen.

Red Bull zal een reden hebben om op een bepaalde termijn te zeggen of ze doorgaan met je of niet. Ik ken die reden niet, ik weet ook helemaal niet wanneer ze dat doorgaans doen. Maar het zal geen coureurtje-pesten zijn.

Ik vind het in ieder geval allemaal ontzettend mager om Red Bull van alles wat vies is te beschuldigen (niet jij zozeer). Ik vind hun inzet in de racerij ontzettend goed en hoop vurig dat ze zich nog jaren in de racerij zullen ophouden.

Perton

Lijkt mij inderdaad ook geen coureurtje pesten. Het ging mij er alleen om dat er werd gesteld dat het hard maar fair is. Dat vind ik niet helemaal opgaan, maar met niet helemaal bedoel ik uiteraard niet 'helemaal niet'. Maar goed, om dan te stellen dat het een walgelijk programma is, dat vind ik inderdaad ook niet. Uiteindelijk werkt het wel, en daar gaat het uiteindelijk om.

Franky R.


Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 23 juli 2015 - 14:19:51
Nasr heeft iig tot nu toe bewezen dat hij geen koekenbakker is (minus het incidentje in de vrije trainingen in Canada). Ericsson lijkt wel iets beter in zijn vel te zitten dan bij Caterham, maar hij is wel duidelijk de mindere van de twee.

Ik lees heel toevallig net dit bericht en het is natuurlijk een beetje flauw van mij om het er nu uit te pikken, maar ondertussen blijkt toch dat Ericsson ook niet zo slecht is als velen (waaronder ikzelf) dachten. Heeft nu 3 races op een rij punten gescoord (Nasr 3 keer op rij niet) en heeft daarmee ook meer puntenfinishes op zijn naam dan Nasr (5-3, maar Nasr heeft nog steeds wel meer punten dankzij de 5de plek in Melbourne). Ook in de kwalificatie is Ericsson de laatste tijd Nasr de baas.

Nasr had een betere seizoensstart maar verrassend genoeg is Ericsson het tij aan het keren. In combinatie met het geld dat hij meebrengt, kan ik helemaal begrijpen waarom Sauber hem houdt.

0634

Klopt. Ik geloof dat hij de laatste 3 Q's ook sneller was dan Nasr, waaronder op 'het rijderscircuit' Spa dus. Complimenten voor hem.

Maikel0230

Het zal een laatbloeier zijn ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Het zijn beide geen toppers. Lijkt nu een beetje zo omdat Ferrari een veel betere motor geleverd heeft dan vorig jaar waardoor ze als team omhoog zijn gekomen.

Jehoentelaar

Toch zie ik ze allebei geen heel gekke dingen doen en waar mogelijk hun punten bij elkaar sprokkelen. Sauber had een stabiel seizoen nodig na de afgelopen wisselvallige en beleidsmatig slechte jaren, dat lijken ze tot nu toe heel aardig te krijgen.

Hamilton#44

Ericsson is geen hoogvlieger maar lijkt het nu aardig te doen omdat hij voor Sauber rijdt, daarnaast heeft hij een rookie als teamgenoot die ook niet meer dan middelmaat is dus lijkt ze beiden aardig uit de verf te komen.

Ik wil iemand als Verstappen of Sainz wel eens in de Sauber van dit jaar zien. Die wagen is echt veel beter dan de huidige coureurs hoor.

Maar goed, dat is verder ook mijn mening, ik kan dat niet echt onderbouwen met feiten. Aan de andere kant, waarom zouden Ericsson en Nasr nu ineens wel hoogvliegers zijn? Die aanname is ook niet concreet ergens op te herleiden.

Jehoentelaar

De coureurs zijn afhankelijk van het materiaal en het materiaal is afhankelijk van wie het bestuurt. Een betere coureur zou het beter doen met die Sauber dan Ericsson of Nasr, maar zet die twee in een betere auto en ze doen verder vooraan mee. De combinaties Sauber/Nasr en Sauber/Ericsson doen het dus w.m.b. heel aardig.

Hamilton#44

 Ja maar goed, je maakt mij niet wijs dat zij het beter doen dan een Vd Garde of Sutil om maar wat te noemen.
Die twee zijn echt wel beter hoor.  :)

Jehoentelaar

Oh neuh dat zeg ik ook niet, denk dat die twee het ook naar behoren zouden doen. Wat Nasr en Ericsson nu doen kunnen er een heleboel, maar ze doen het ook niet zo slecht dat de boel aan vervanging toe is.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 08 september 2015 - 16:21:47
Ja maar goed, je maakt mij niet wijs dat zij het beter doen dan een Vd Garde of Sutil om maar wat te noemen.
Die twee zijn echt wel beter hoor.  :)

Dat betwijfel ik echt ten zeerste.