Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 17:38:41
Citaat van: Hamilton#44 op 04 september 2015 - 14:41:03
Je hoeft het niet met me eens te zijn.  :)

Ik ben het niet met je eens omdat ik geen steekhoudend argument lees.

O ja, een publieke schoffering van Helmut Marko richting Alguersuari 5 jaar terug, nou het is me wat.

Dat Red Bull niet heel correct met hun pupillen omgaat is toch algemeen bekend en al vaker uitgesproken? Laatste wat ik mij herinner was Frijns die weigerde te tekenen voor de kweekvijver van Red Bull hierom.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2015 - 17:35:54
Iets anders. Nu Williams vol zit kan dat wel eens slecht nieuws zijn voor Button.
Mocht McLaren nu voor Magnussen of Vandoorne kiezen dan zou het zomaar eens een einde carrière kunnen zijn voor de Brit...
Naar verluidt wil McLaren niet het miljoenensalaris van 2 coureurs betalen...

Ik zou het jammer vinden als Button buiten de boot valt. Ik mag hem graag en hij verdiend een topauto waarmee hij voorin mee kan. Aan de andere kant is het een tijd van komen en gaan. Voor Vandoorne is het er op of eronder. Hij is nu aan het pieken en komt op een leeftijd dat niet meer te lang gewacht moet worden. Natuurlijk kun je op je 26/27ste nog debuteren maar je ontwikkelingscurve is dan anders dan wanneer je op jonge leeftijd debuteert. Ideale leeftijd vind ik 20-21.

0634

Citaat van: Wings op 05 september 2015 - 08:07:39
Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 17:38:41
Citaat van: Hamilton#44 op 04 september 2015 - 14:41:03
Je hoeft het niet met me eens te zijn.  :)

Ik ben het niet met je eens omdat ik geen steekhoudend argument lees.

O ja, een publieke schoffering van Helmut Marko richting Alguersuari 5 jaar terug, nou het is me wat.

Dat Red Bull niet heel correct met hun pupillen omgaat is toch algemeen bekend en al vaker uitgesproken? Laatste wat ik mij herinner was Frijns die weigerde te tekenen voor de kweekvijver van Red Bull hierom.

Nee. Het wordt algemeen aangenomen omdat het geen populair team is. Maar als ik vraag hoezo dan komen er vage algemeenheden over teleurgestelde afvallers en slechts één concreet voorbeeld van een paar jaar terug.

Ik kan me voorstellen dat de hele Red Bull opleidingsschool bikkelhard is, maar of dat niet correct is betwijfel ik, al zullen er ongetwijfeld dingen voorgevallen zijn, maar waar niet. Alleen de sterksten overleven, en me dunkt dat iedereen die het tot de F1 schopt ook echt een serieuze kans van een paar jaar krijgt. Daar blijkt ook uit dat ze in hun talenten geloven.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 05 september 2015 - 08:39:11
Citaat van: Wings op 05 september 2015 - 08:07:39
Citaat van: Jeroen op 04 september 2015 - 17:38:41
Citaat van: Hamilton#44 op 04 september 2015 - 14:41:03
Je hoeft het niet met me eens te zijn.  :)

Ik ben het niet met je eens omdat ik geen steekhoudend argument lees.

O ja, een publieke schoffering van Helmut Marko richting Alguersuari 5 jaar terug, nou het is me wat.

Dat Red Bull niet heel correct met hun pupillen omgaat is toch algemeen bekend en al vaker uitgesproken? Laatste wat ik mij herinner was Frijns die weigerde te tekenen voor de kweekvijver van Red Bull hierom.

Nee. Het wordt algemeen aangenomen omdat het geen populair team is. Maar als ik vraag hoezo dan komen er vage algemeenheden over teleurgestelde afvallers en slechts één concreet voorbeeld van een paar jaar terug.

Ik kan me voorstellen dat de hele Red Bull opleidingsschool bikkelhard is, maar of dat niet correct is betwijfel ik, al zullen er ongetwijfeld dingen voorgevallen zijn, maar waar niet. Alleen de sterksten overleven, en me dunkt dat iedereen die het tot de F1 schopt ook echt een serieuze kans van een paar jaar krijgt. Daar blijkt ook uit dat ze in hun talenten geloven.

Jeroen legt me de woorden in de mond. Het 'feit' dat Red Bull bikkelhard is voor zijn talenten betekent nog niet dat het 'niet correct' zou zijn. Alguersuari zou dan wel de laan uitgestuurd zijn, maar dan nog kreeg hij 2,5 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen en uiteindelijk is hij niet beter gebleken dan zijn opvolger Ricciardo. De wissel kan ik achteraf goed begrijpen, al was ik het er destijds niet mee eens.

janke

Team Haas zou Button door zijn ervaring goed kunnen gebruiken. Maar wat al is gezegd, aan alles komt een einde. Een volgende stap voor hem zou eventueel de LMP1 zijn, bijvoorbeeld Porsche/Audi/Toyota??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Matthijs op 05 september 2015 - 09:15:55

Jeroen legt me de woorden in de mond. Het 'feit' dat Red Bull bikkelhard is voor zijn talenten betekent nog niet dat het 'niet correct' zou zijn. Alguersuari zou dan wel de laan uitgestuurd zijn, maar dan nog kreeg hij 2,5 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen en uiteindelijk is hij niet beter gebleken dan zijn opvolger Ricciardo. De wissel kan ik achteraf goed begrijpen, al was ik het er destijds niet mee eens.

Ik ook niet. Ik was altijd wel een beetje fan van Alguersuari. Maar goed, zij maken keuzes en Ricciardo was ook geen drol natuurlijk.


0634

Citaat van: janke op 05 september 2015 - 10:26:31
Team Haas zou Button door zijn ervaring goed kunnen gebruiken. Maar wat al is gezegd, aan alles komt een einde. Een volgende stap voor hem zou eventueel de LMP1 zijn, bijvoorbeeld Porsche/Audi/Toyota??

Met een Ferrari motor achterin de Haas, zou het zomaar een stap vooruit kunnen zijn voor Button. Is hij in ieder geval af van de 25 plekken straf die hij nu iedere race krijgt.  ;)

Arthur

In ieder geval lijkt McLaren nu toch door te willen gaan met Button voor 2016.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Mja, ze zeggen wel vaker wat.

Als ik hem was zou ik trouwens bedanken voor de eer.

Arthur

Ik niet. Ja, 2015 is een baggerjaar maar wellicht gaan ze in 2016 een flink stuk beter met Honda. Dan zou ik balen als ik net de handdoek gegooid zou hebben...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 september 2015 - 08:39:11
Nee. Het wordt algemeen aangenomen omdat het geen populair team is. Maar als ik vraag hoezo dan komen er vage algemeenheden over teleurgestelde afvallers en slechts één concreet voorbeeld van een paar jaar terug.

Ik kan me voorstellen dat de hele Red Bull opleidingsschool bikkelhard is, maar of dat niet correct is betwijfel ik, al zullen er ongetwijfeld dingen voorgevallen zijn, maar waar niet. Alleen de sterksten overleven, en me dunkt dat iedereen die het tot de F1 schopt ook echt een serieuze kans van een paar jaar krijgt. Daar blijkt ook uit dat ze in hun talenten geloven.

Soms zijn dingen gewoon bekend zonder dat dat geconcretiseerd kan worden. Zo is algemeen bekend dat samenwerken met Alonso moeilijk is omdat hij eigenwijs/arrogant is en veel eist. Maar ga je vragen om voorbeelden blijven deze uit. Neemt niet weg dat als uit verschillende windrichtingen een overeenkomstig signaal wordt afgegeven het vrij aannemelijk is dat er een kern van waarheid in zit zonder dat het vaststaat.

0634

Complete onzin. Dus omdat de goegemeente een onderbuik gevoel dat Red Bull lelijk doet moeten we het maar als feit nemen. Niemand kan aantoonbare voorbeelden geven behalve wat mekkerende coureurs die niet goed genoeg waren (volgens Red Bull). Dan is er dus gewoon niks om Red Bull te beschuldigen van een dergelijk bewijs. Dus nee, het is helemaal niet bekend en het is ook niet aannemelijk.

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 september 2015 - 15:35:21
Complete onzin. Dus omdat de goegemeente een onderbuik gevoel dat Red Bull lelijk doet moeten we het maar als feit nemen. Niemand kan aantoonbare voorbeelden geven behalve wat mekkerende coureurs die niet goed genoeg waren (volgens Red Bull). Dan is er dus gewoon niks om Red Bull te beschuldigen van een dergelijk bewijs. Dus nee, het is helemaal niet bekend en het is ook niet aannemelijk.

O bij mij wel en ik vind het wel aannemelijk. Ik heb vaker dingen gelezen waaraan ik die indruk overhoud maar het is geen wetenschap en staat ook niet in de bijbel dus nee inderdaad geen feit. Maar waarom moeten andere standpunten zo resoluut uitgesloten worden? Want eigenlijk weten jij en ik evenveel van iets af en oordelen we beiden op dat wat we lezen. Kennelijk laat dat op ons beiden een andere indruk achter wat niet per definitie betekent dat de ander het dan ook automatisch mis heeft. Of juist bij het rechte eind. Het beeld dat wij hebben over hoe Red Bull acteert naar de talenten is niks anders dan een verzameling van indrukken. Nergens is aan de hand van gedegen onderzoek vastgesteld dat Red Bull lelijk doet of niet. Het beeld wat jij en ik er aan overhouden is gebaseerd op de interpretatie van wat de media schrijft. En die interpretatie kan divers zijn blijkt ook nu weer.

0634

Ik vraag juist om voorbeelden, dus automatisch vanuit de media, maar die zijn er blijkbaar niet.

Bij mij is het innocent until proven quilty. Bij jou blijkbaar andersom.

Wings

#389
Je leest niet wat ik schrijf: ik zeg juist dat een mening gevormd door indrukken niet bewezen kán worden. Jij hebt een geschetst beeld van het opleidingscentrum van Red Bull maar anderen hebben dat ook. Hoe zij met hun pupillen omgaan is geen wetenschap en berust op interpretatie. Interpretatie van de pupillen zelf, interpretatie van zij die het van dichtbij meemaken, interpretatie van de media en interpretatie van de lezers. En op dat podium (lees: delen van indrukken) heb je dan ook een gesprek met elkaar.

-edit-

Woordje vergeten.