Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:42:54
Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.

Niet mee eens, Janke. Ik denk zelfs dat BRM in '63, '64 en '65 de allerbeste wagen had. Ze hadden helaas de pech dat ene Jim Clark in die periode in zijn Lotus zo briljant was. Daarnaast was Graham Hill in zijn BRM in 1964 opnieuw wereldkampioen geworden als Bandini zijn Ferrari-kopman Surtees niet had 'geholpen' door Hill in de laatste race van de baan te knikkeren. Met name in 1965 vochten BRM-teamgenoten Hill en Stewart vaak om de leiding. Maar ook eind jaren zestig was BRM nog vaak in de voorhoede te vinden. Ik zie Pedro Rodriquez in 1968(?) in zijn BRM (in Yardley-kleuren) nog duelleren met Ickx om de koppositie tijdens de GP op Zandvoort. En laten we niet vergeten dat kerels als Siffert, Gethin, Beltoise en ook Lauda tot begin zeventiger jaren zich in hun BRM's soms nog (helemaal) van voren lieten zien. In mijn optiek was BRM gedurende 10 a 15 jaar dan ook een zeer grote speler in de F1.
V.w.b. Cooper ben ik het wel met je eens dat het halverwege de sixties snel minder werd ofschoon zowel Surtees als Rindt er ('66 of '67) nog wel GP's mee wisten te winnen, en wel met een Maserati-motor achterin. Na de periode met Jack Brabham niets meer laten zien, is dus niet geheel waar. 
Twee prachtige Britse merken waarbij Cooper vooral bekend werd doordat bij hen als eerste de coureur voor de motor zat en BRM faam had als constructeur die ook zeer krachtige en snelle motoren bouwde. Beroemd/berucht was hun zestiencylinder!!!
Mooie tijden. Maar nu is het echt niet minder, dus terug naar het heden.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 20 augustus 2015 - 20:30:28
Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:42:54
Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.

Niet mee eens, Janke. Ik denk zelfs dat BRM in '63, '64 en '65 de allerbeste wagen had. Ze hadden helaas de pech dat ene Jim Clark in die periode in zijn Lotus zo briljant was. Daarnaast was Graham Hill in zijn BRM in 1964 opnieuw wereldkampioen geworden als Bandini zijn Ferrari-kopman Surtees niet had 'geholpen' door Hill in de laatste race van de baan te knikkeren. Met name in 1965 vochten BRM-teamgenoten Hill en Stewart vaak om de leiding. Maar ook eind jaren zestig was BRM nog vaak in de voorhoede te vinden. Ik zie Pedro Rodriquez in 1968(?) in zijn BRM (in Yardley-kleuren) nog duelleren met Ickx om de koppositie tijdens de GP op Zandvoort. En laten we niet vergeten dat kerels als Siffert, Gethin, Beltoise en ook Lauda tot begin zeventiger jaren zich in hun BRM's soms nog (helemaal) van voren lieten zien. In mijn optiek was BRM gedurende 10 a 15 jaar dan ook een zeer grote speler in de F1.
V.w.b. Cooper ben ik het wel met je eens dat het halverwege de sixties snel minder werd ofschoon zowel Surtees als Rindt er ('66 of '67) nog wel GP's mee wisten te winnen, en wel met een Maserati-motor achterin. Na de periode met Jack Brabham niets meer laten zien, is dus niet geheel waar. 
Twee prachtige Britse merken waarbij Cooper vooral bekend werd doordat bij hen als eerste de coureur voor de motor zat en BRM faam had als constructeur die ook zeer krachtige en snelle motoren bouwde. Beroemd/berucht was hun zestiencylinder!!!
Mooie tijden. Maar nu is het echt niet minder, dus terug naar het heden.


Fietser, waarom? het wordt net leuk :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Fietser op 20 augustus 2015 - 20:30:28
Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:42:54
Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.

Niet mee eens, Janke. Ik denk zelfs dat BRM in '63, '64 en '65 de allerbeste wagen had. Ze hadden helaas de pech dat ene Jim Clark in die periode in zijn Lotus zo briljant was. Daarnaast was Graham Hill in zijn BRM in 1964 opnieuw wereldkampioen geworden als Bandini zijn Ferrari-kopman Surtees niet had 'geholpen' door Hill in de laatste race van de baan te knikkeren. Met name in 1965 vochten BRM-teamgenoten Hill en Stewart vaak om de leiding. Maar ook eind jaren zestig was BRM nog vaak in de voorhoede te vinden. Ik zie Pedro Rodriquez in 1968(?) in zijn BRM (in Yardley-kleuren) nog duelleren met Ickx om de koppositie tijdens de GP op Zandvoort. En laten we niet vergeten dat kerels als Siffert, Gethin, Beltoise en ook Lauda tot begin zeventiger jaren zich in hun BRM's soms nog (helemaal) van voren lieten zien. In mijn optiek was BRM gedurende 10 a 15 jaar dan ook een zeer grote speler in de F1.
V.w.b. Cooper ben ik het wel met je eens dat het halverwege de sixties snel minder werd ofschoon zowel Surtees als Rindt er ('66 of '67) nog wel GP's mee wisten te winnen, en wel met een Maserati-motor achterin. Na de periode met Jack Brabham niets meer laten zien, is dus niet geheel waar. 
Twee prachtige Britse merken waarbij Cooper vooral bekend werd doordat bij hen als eerste de coureur voor de motor zat en BRM faam had als constructeur die ook zeer krachtige en snelle motoren bouwde. Beroemd/berucht was hun zestiencylinder!!!
Mooie tijden. Maar nu is het echt niet minder, dus terug naar het heden.

Zeker mooie tijden en je hebt helemaal gelijk dat BRM een van de grote namen uit de sport is. Cooper trouwens ook. De mannen die de motor achterin legden...

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 20 augustus 2015 - 12:18:17
Citaat van: Pancake Shield op 20 augustus 2015 - 11:08:06
Persoonlijk had ik Kimi toch losgesneden en iemand anders er in gezet. Maar ik denk vooral dat dit ook een bewuste keuze is geweest om het voor Vettel wel wat 'makkelijker' te maken. Vettel schijnt helemaal wild te zijn van de inbreng van Raikkonen, dus wilde die hem graag houden. Nou ja, als je kopman dat zegt, dan twijfelen ze er niet lang over denk ik. Bovendien als je inderdaad met een kopman zou willen werken, wie zet je dan naast Vettel weg om als waterdrager te fungeren? Bottas, Ricciardo enzo hadden dat waarschijnlijk allemaal niet geaccepteerd en een gedeeld kopmanschap willen hebben. Met Raikkonen hebben ze iemand die zijn puntjes meepakt, maar voor de rest geen bedreiging is voor Vettel.

Jij denkt dat Raikkonen wel de status van 2e rijder accepteert? Puur omdat hij gewoon zoek gereden word door Vettel doet hij dat dit jaar maar volgend jaar 1e race gaat hij gewoon weer voor eigen kansen hoor.

En natuurlijk wil Vettel Raikkonen houden, met Raikkonen weet hij wat hij eraan heeft. Hij weet dat ie hem kan verslaan, dat weet ie van Bottas niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat Raikkonen zelf wel weet dat hij tweede rijder is. Zo dom is de Fin echt niet. Die weet ook dat als hij volgend jaar aan de start staat, dat de auto meer naar Vettel is toegebouwd dan naar hem. En dat het team er meer opgericht is om Vettel wereldkampioen te maken dan hemzelf.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Dat was met Bottas overigens ook zo geweest.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 20 augustus 2015 - 22:38:05
Dat was met Bottas overigens ook zo geweest.

Denk ik ook. En aan de andere kant bij Williams zit Bottas ook nog niet zo verkeerd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Fietser op 20 augustus 2015 - 20:30:28
Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:42:54
Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.

Niet mee eens, Janke. Ik denk zelfs dat BRM in '63, '64 en '65 de allerbeste wagen had. Ze hadden helaas de pech dat ene Jim Clark in die periode in zijn Lotus zo briljant was. Daarnaast was Graham Hill in zijn BRM in 1964 opnieuw wereldkampioen geworden als Bandini zijn Ferrari-kopman Surtees niet had 'geholpen' door Hill in de laatste race van de baan te knikkeren. Met name in 1965 vochten BRM-teamgenoten Hill en Stewart vaak om de leiding. Maar ook eind jaren zestig was BRM nog vaak in de voorhoede te vinden. Ik zie Pedro Rodriquez in 1968(?) in zijn BRM (in Yardley-kleuren) nog duelleren met Ickx om de koppositie tijdens de GP op Zandvoort. En laten we niet vergeten dat kerels als Siffert, Gethin, Beltoise en ook Lauda tot begin zeventiger jaren zich in hun BRM's soms nog (helemaal) van voren lieten zien. In mijn optiek was BRM gedurende 10 a 15 jaar dan ook een zeer grote speler in de F1.
V.w.b. Cooper ben ik het wel met je eens dat het halverwege de sixties snel minder werd ofschoon zowel Surtees als Rindt er ('66 of '67) nog wel GP's mee wisten te winnen, en wel met een Maserati-motor achterin. Na de periode met Jack Brabham niets meer laten zien, is dus niet geheel waar. 
Twee prachtige Britse merken waarbij Cooper vooral bekend werd doordat bij hen als eerste de coureur voor de motor zat en BRM faam had als constructeur die ook zeer krachtige en snelle motoren bouwde. Beroemd/berucht was hun zestiencylinder!!!
Mooie tijden. Maar nu is het echt niet minder, dus terug naar het heden.

Totaal niet met je eens. BRM was nooit dominant na 1962. Een enkele overwinning, ja inderdaad. Cooper net zo.  En die 16 pitter van BRM was een lachertje, Vaak  onbetrouwbaar. Maar oke, back to today!! Viva Spa. Ga er zondag heen.
Some things are too important to be left in the past.

Fietser

Citaat van: janke op 21 augustus 2015 - 02:19:53
Citaat van: Fietser op 20 augustus 2015 - 20:30:28
Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:42:54
Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.

Niet mee eens, Janke. Ik denk zelfs dat BRM in '63, '64 en '65 de allerbeste wagen had. Ze hadden helaas de pech dat ene Jim Clark in die periode in zijn Lotus zo briljant was. Daarnaast was Graham Hill in zijn BRM in 1964 opnieuw wereldkampioen geworden als Bandini zijn Ferrari-kopman Surtees niet had 'geholpen' door Hill in de laatste race van de baan te knikkeren. Met name in 1965 vochten BRM-teamgenoten Hill en Stewart vaak om de leiding. Maar ook eind jaren zestig was BRM nog vaak in de voorhoede te vinden. Ik zie Pedro Rodriquez in 1968(?) in zijn BRM (in Yardley-kleuren) nog duelleren met Ickx om de koppositie tijdens de GP op Zandvoort. En laten we niet vergeten dat kerels als Siffert, Gethin, Beltoise en ook Lauda tot begin zeventiger jaren zich in hun BRM's soms nog (helemaal) van voren lieten zien. In mijn optiek was BRM gedurende 10 a 15 jaar dan ook een zeer grote speler in de F1.
V.w.b. Cooper ben ik het wel met je eens dat het halverwege de sixties snel minder werd ofschoon zowel Surtees als Rindt er ('66 of '67) nog wel GP's mee wisten te winnen, en wel met een Maserati-motor achterin. Na de periode met Jack Brabham niets meer laten zien, is dus niet geheel waar. 
Twee prachtige Britse merken waarbij Cooper vooral bekend werd doordat bij hen als eerste de coureur voor de motor zat en BRM faam had als constructeur die ook zeer krachtige en snelle motoren bouwde. Beroemd/berucht was hun zestiencylinder!!!
Mooie tijden. Maar nu is het echt niet minder, dus terug naar het heden.

Totaal niet met je eens. BRM was nooit dominant na 1962. Een enkele overwinning, ja inderdaad. Cooper net zo.  En die 16 pitter van BRM was een lachertje, Vaak  onbetrouwbaar. Maar oke, back to today!! Viva Spa. Ga er zondag heen.

Tja, als je het zo bekijkt dan was BRM ook voor en in 1962 nooit dominant. In dat jaar werd Graham Hill slechts wereldkampioen door de vele pechgevallen van Jimmy Clark. Welk merk was trouwens wel dominant in die tijd? In die jaren wisselde het nogal sterk. Dominantie is daarom ook helemaal niet mijn punt. Waar het mij omgaat is dat BRM – in tegenstelling tot wat jij hierboven schreef - tijdens de hele sixties meestreed om kampioenschappen, overwinningen en podiumplaatsen. Ze behaalden overwinningen van 1959 t/m 1972. Wereldkampioenen als Hill, Stewart, Surtees en Lauda kwamen ooit uit voor British Racing Motors. Een topteam waardig. Eerst in dat prachtíge diepdonkergroen (met oranje neusje), later in livery van Yardley of Marlboro.
Cooper ook prachtig in dat groen met de beroemde witte strepen. In het huidige verkeersbeeld kom je die strepen nog tegen op veel Mini's (Cooper). Old soldiers never die.

Wings

Citaat van: janke op 20 augustus 2015 - 10:33:40
Ik ben blij voor Kimi, zie hem graag. En Ferrari zal er wel goed over nagedacht hebben. Alles in overweging hebben genomen en dan deze (goede) beslissing als uitkomst.

Ik heb gezegd dat als Kimi blijft, Verstappen komt. Lijkt mij de enige reden dat Bottas niet komt nu. Denk niet dat hij Williams gaat verruilen voor een seizoen in de wetenschap dat er een Nederlander staat te trappelen hem te vervangen. Tijd zal leren of ik juist zit.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2015 - 23:10:39
Citaat van: Jeroen op 20 augustus 2015 - 22:38:05
Dat was met Bottas overigens ook zo geweest.

Denk ik ook. En aan de andere kant bij Williams zit Bottas ook nog niet zo verkeerd  :)

Dat niet. Maar ik had liever Ricciardo daar gezien. Stiekem wist ik  dat het niet ging gebeuren en Ricciardo gewoon bij Red Bull blijft maar wat had het me gaaf geleken. Ik ben geen groot fan van Ricciardo maar wil hem wel eens zien bij een team als Williams. Eens kijken of hij de prestatie van Alan Jones dun kan overdoen. :P

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 20 augustus 2015 - 11:08:06
Persoonlijk had ik Kimi toch losgesneden en iemand anders er in gezet. Maar ik denk vooral dat dit ook een bewuste keuze is geweest om het voor Vettel wel wat 'makkelijker' te maken. Vettel schijnt helemaal wild te zijn van de inbreng van Raikkonen, dus wilde die hem graag houden. Nou ja, als je kopman dat zegt, dan twijfelen ze er niet lang over denk ik. Bovendien als je inderdaad met een kopman zou willen werken, wie zet je dan naast Vettel weg om als waterdrager te fungeren? Bottas, Ricciardo enzo hadden dat waarschijnlijk allemaal niet geaccepteerd en een gedeeld kopmanschap willen hebben. Met Raikkonen hebben ze iemand die zijn puntjes meepakt, maar voor de rest geen bedreiging is voor Vettel.

Natuurlijk is Vettel ontzettend blij met de aanwezigheid van de Fin. Hij bevindt zich niet in het vaarwater van de Duitser. Verder past het hoe dan ook wel in de filosofie van Ferrari. Ik denk niet dat Kimi het wat zal boeien dat de focus bij Vettel ligt. Laat hem maar lekker rondkarren en zijn ding doen. Misschien onbegrijpelijk voor velen, aan de andere kant wie zou je er in willen wat ook behoort tot de mogelijkheden? Bottas? Hülkenberg? Ik denk niet dat het wat toevoegt t.o.v. Kimi. Bovendien rijdt er al een Duitser dus marketingstechnisch is het ook nog eens oninteressant.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 20 augustus 2015 - 12:18:17
Jij denkt dat Raikkonen wel de status van 2e rijder accepteert? Puur omdat hij gewoon zoek gereden word door Vettel doet hij dat dit jaar maar volgend jaar 1e race gaat hij gewoon weer voor eigen kansen hoor.

Spijt me maar dat vind ik dus echt niet logisch. Ten eerste zal Ferrari zich toespitsen op Vettel maar dat hij niet meer mee kan met de absolute top lijkt me helder. Rijders als Vettel en Alonso zijn gewoon een maat te groot. En de eerstgenoemde is nu eenmaal zijn teamgenoot. Natuurlijk zal hij op papier voor zijn eigen kansen (willen) gaan maar de kans dat hij dit ook daadwerkelijk gaat doen is natuurlijk nihil tot net niet uitgesloten als je het mij vraagt. Verder prima dat hij nog een jaar blijft. Zoals eerder gezegd zou ik niet weten wie hem kan vervangen.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 21 augustus 2015 - 23:32:46
Citaat van: Pancake Shield op 20 augustus 2015 - 11:08:06
Persoonlijk had ik Kimi toch losgesneden en iemand anders er in gezet. Maar ik denk vooral dat dit ook een bewuste keuze is geweest om het voor Vettel wel wat 'makkelijker' te maken. Vettel schijnt helemaal wild te zijn van de inbreng van Raikkonen, dus wilde die hem graag houden. Nou ja, als je kopman dat zegt, dan twijfelen ze er niet lang over denk ik. Bovendien als je inderdaad met een kopman zou willen werken, wie zet je dan naast Vettel weg om als waterdrager te fungeren? Bottas, Ricciardo enzo hadden dat waarschijnlijk allemaal niet geaccepteerd en een gedeeld kopmanschap willen hebben. Met Raikkonen hebben ze iemand die zijn puntjes meepakt, maar voor de rest geen bedreiging is voor Vettel.

Natuurlijk is Vettel ontzettend blij met de aanwezigheid van de Fin. Hij bevindt zich niet in het vaarwater van de Duitser. Verder past het hoe dan ook wel in de filosofie van Ferrari. Ik denk niet dat Kimi het wat zal boeien dat de focus bij Vettel ligt. Laat hem maar lekker rondkarren en zijn ding doen. Misschien onbegrijpelijk voor velen, aan de andere kant wie zou je er in willen wat ook behoort tot de mogelijkheden? Bottas? Hülkenberg? Ik denk niet dat het wat toevoegt t.o.v. Kimi. Bovendien rijdt er al een Duitser dus marketingstechnisch is het ook nog eens oninteressant.

Ik had ook niet echt iemand als vervanger van Raikkonen in gedachten die als ze Vettel als duidelijke eerste coureur willen aanstellen. Ik heb altijd de indruk gehad (en dat is wellicht in zekere zin bevestigd door di Montezemelo) dat Bianchi naast Vettel zou neerstrijken en dan met Vettel voor de eerste paar jaar gaan en uiteindelijk Bianchi onder de vleugels en begeleiding van Vettel laten opgroeien tot een topper. Een beetje het idee wat ze destijds hadden met Schumacher & Massa. Al heeft Vettel natuurlijk veel meer jaren nog in zich dan Schumacher destijds had.

Raikkonen is een ideale tweede coureur, zeurt niet, moppert niet. Rijdt zijn rondjes en brengt belangrijke data mee voor het team. Niet eens oneerbiedig bedoeld, de man is in zijn topdagen immers wereldkampioen geworden. Maar dit zijn de soort coureurs die een team graag heeft. Ik kan mij voorstellen dat na zijn Ferrari-periode er wel een paar subtoppers aankloppen bij Raikkonen, gewoon om het team wat hoger op te tillen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Zou zomaar kunnen hoewel ik niet zou weten welke subtopteam hem kan betalen.

Pancake Shield

Mallya wil graag Hulkenberg en Perez houden. Nu is Hulkenberg natuurlijk met Ferrari in verband gebracht (dat werd niks) en zijn naam zingt al langer rond bij Haas. Maar hoe realistisch is het dat Hulkenberg gewoon compleet vertrekt aan het einde van het seizoen. Hij heeft natuurlijk eerder dit seizoen die ervaring van Le Mans op zak (inclusief winst). Ik kan mij voorstellen dat Hulkenberg op een gegeven ogenblik zegt van: "Als dit voor mij het hoogst haalbare hier is, ga ik liever naar de WEC/andere raceklasse omdat ik daar een betere kans heb."
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock