Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

#225
Je hebt natuurlijk gelijk Fietser. Die hoorde bij het andere rijtje.

FolkertE

Ik ben eigenlijk wel blij dat Kimi mag blijven. Ook al zit de rek er allang niet meer in en begint hij te krimpen ( en te rimpelen :P) ik blijf Kimi een goede rijder vinden. En in België gaat hij normaal gesproken erg goed.

Maar ik hoop dat Kimi lang genoeg kan blijven tot de auto's weer wat ruiger en robuuster worden, Kimi is in mijn ogen een rijder die smijt met de auto en niet helemaal uit de verf komt in de huidige formule. Maar goed, hij is ook aardig aan het eind van zijn carrière. 

Hamilton#44

Als je erover nadenkt is de keuze voor Kimi niet zo heel vreemd denk ik.

Zo heel slecht doet hij het nu ook weer niet, hij heeft ook wel wat pech gekend. Daarnaast is er nu niet zoveel beters beschikbaar. Ricciardo is geen optie, Bottas een twijfelgeval, overige kandidaten liggen vast voor 2016 en/of zijn nog te jong.  ;)

Daarnaast kan Kimi goed opschieten met Vettel, dat zal zeker geholpen hebben. En nu hij zekerheid heeft over 2016 verwacht ik ook wel dat hij beter zal gaan presteren nu de druk niet zo enorm hoog meer is.

janke

Ik ben blij voor Kimi, zie hem graag. En Ferrari zal er wel goed over nagedacht hebben. Alles in overweging hebben genomen en dan deze (goede) beslissing als uitkomst.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Fietser op 19 augustus 2015 - 22:30:07
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.

Klopt, maar het ging na 1962 wel heel snel berg afwaarts. Cooper net zo. Won 2x het kampioenschap (1959/1960 met mijn held Sir Jack Brabham) met een Coventry/Climax motor. Daarna niks meer laten zien.
Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Persoonlijk had ik Kimi toch losgesneden en iemand anders er in gezet. Maar ik denk vooral dat dit ook een bewuste keuze is geweest om het voor Vettel wel wat 'makkelijker' te maken. Vettel schijnt helemaal wild te zijn van de inbreng van Raikkonen, dus wilde die hem graag houden. Nou ja, als je kopman dat zegt, dan twijfelen ze er niet lang over denk ik. Bovendien als je inderdaad met een kopman zou willen werken, wie zet je dan naast Vettel weg om als waterdrager te fungeren? Bottas, Ricciardo enzo hadden dat waarschijnlijk allemaal niet geaccepteerd en een gedeeld kopmanschap willen hebben. Met Raikkonen hebben ze iemand die zijn puntjes meepakt, maar voor de rest geen bedreiging is voor Vettel.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Zoals ben anderson al schreef: als we dit jaar wél een spannende strijd vooraan hadden gehad, had Raikkonen Ferrari gewoon punten voor de constructeurs gekost. Nu ook natuurlijk maar staat er geen titel op het spel.

Behalve het pleasen van vettel zie ik echt 0 logica achter de beslissing. En als Raikkonen nu beter gaat presteren vanwege de zekerheid, zoals hamilton#44 stelt, is het eigenlijk ook gewoon een lamlul. Die man is wereldkampioen. Hij moet ook zonder contract wel kunnen presteren.

Jehoentelaar

Houdt een plek bezet van een goede coureur uit een lager geklasseerd team. Weet niet wie, maar ik vind het jammer dat Ferrari hiervoor kiest. Hoe relatief groot een naam ook is, het houdt een keer op.

Van Wijk

Citaat van: FolkertE op 20 augustus 2015 - 09:39:02
Ik ben eigenlijk wel blij dat Kimi mag blijven. Ook al zit de rek er allang niet meer in en begint hij te krimpen ( en te rimpelen :P) ik blijf Kimi een goede rijder vinden. En in België gaat hij normaal gesproken erg goed.

Maar ik hoop dat Kimi lang genoeg kan blijven tot de auto's weer wat ruiger en robuuster worden, Kimi is in mijn ogen een rijder die smijt met de auto en niet helemaal uit de verf komt in de huidige formule. Maar goed, hij is ook aardig aan het eind van zijn carrière.

Volledig mee eens en daarnaast  heeft hij tenminste nog een persoonlijkheid. Zegt waar het op staat of zegt gewoon niets. Hij rijdt voor de fun in een Ferrari, trekt zich niets aan van iemand, is schat hemeltje rijk, getrouwd met ex miss Finland, tja....je kan het slechter treffen.

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 20 augustus 2015 - 11:08:06
Persoonlijk had ik Kimi toch losgesneden en iemand anders er in gezet. Maar ik denk vooral dat dit ook een bewuste keuze is geweest om het voor Vettel wel wat 'makkelijker' te maken. Vettel schijnt helemaal wild te zijn van de inbreng van Raikkonen, dus wilde die hem graag houden. Nou ja, als je kopman dat zegt, dan twijfelen ze er niet lang over denk ik. Bovendien als je inderdaad met een kopman zou willen werken, wie zet je dan naast Vettel weg om als waterdrager te fungeren? Bottas, Ricciardo enzo hadden dat waarschijnlijk allemaal niet geaccepteerd en een gedeeld kopmanschap willen hebben. Met Raikkonen hebben ze iemand die zijn puntjes meepakt, maar voor de rest geen bedreiging is voor Vettel.

Jij denkt dat Raikkonen wel de status van 2e rijder accepteert? Puur omdat hij gewoon zoek gereden word door Vettel doet hij dat dit jaar maar volgend jaar 1e race gaat hij gewoon weer voor eigen kansen hoor.

En natuurlijk wil Vettel Raikkonen houden, met Raikkonen weet hij wat hij eraan heeft. Hij weet dat ie hem kan verslaan, dat weet ie van Bottas niet.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 20 augustus 2015 - 11:39:17
Behalve het pleasen van vettel zie ik echt 0 logica achter de beslissing. En als Raikkonen nu beter gaat presteren vanwege de zekerheid, zoals hamilton#44 stelt, is het eigenlijk ook gewoon een lamlul. Die man is wereldkampioen. Hij moet ook zonder contract wel kunnen presteren.

Tuurlijk maar als de hele F1 wereld op je nek zit, zoals bij Raikkonen een tijdje het geval was, heeft dat echt wel invloed op je prestaties. Als bij jou op je werk de baas de hele tijd achter je loopt te ijsberen en openlijk erover nadenkt om je misschien te ontslaan gaat er bij jou ook wel sneller wat mis dan normaal gok ik.  ;)

Jehoentelaar

Dat spreekwoordelijke ijsberen is wat Räikkönen betreft eerder een gevolg van zijn zwakke presteren dan een oorzaak.

Perton

Dat dus. Hij presteerde vorig jaar al als een natte dweil en dat met een contract voor 2015 op zak. Bovendien was er ook gewoon een optie voor 2016, Die gewoon ingelost zou worden bij normaal presteren.

0634

Citaat van: Van Wijk op 20 augustus 2015 - 12:03:50
Citaat van: FolkertE op 20 augustus 2015 - 09:39:02
Ik ben eigenlijk wel blij dat Kimi mag blijven. Ook al zit de rek er allang niet meer in en begint hij te krimpen ( en te rimpelen :P) ik blijf Kimi een goede rijder vinden. En in België gaat hij normaal gesproken erg goed.

Maar ik hoop dat Kimi lang genoeg kan blijven tot de auto's weer wat ruiger en robuuster worden, Kimi is in mijn ogen een rijder die smijt met de auto en niet helemaal uit de verf komt in de huidige formule. Maar goed, hij is ook aardig aan het eind van zijn carrière.

Volledig mee eens en daarnaast  heeft hij tenminste nog een persoonlijkheid. Zegt waar het op staat of zegt gewoon niets. Hij rijdt voor de fun in een Ferrari, trekt zich niets aan van iemand, is schat hemeltje rijk, getrouwd met ex miss Finland, tja....je kan het slechter treffen.

O dat veranderd de zaak. Als je voor de fun rijdt en een mooie vrouw hebt, is de contractverlenging natuurlijk terecht.

0634

Citaat van: FolkertE op 20 augustus 2015 - 09:39:02
Ik ben eigenlijk wel blij dat Kimi mag blijven. Ook al zit de rek er allang niet meer in en begint hij te krimpen ( en te rimpelen :P) ik blijf Kimi een goede rijder vinden. En in België gaat hij normaal gesproken erg goed.



Helaas zijn er nog 18 andere circuits.