Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Mickey op 13 augustus 2015 - 13:10:54
Ook is een tegenvallende Raikkonen mijns inziens niet zo zeer Vettels verdienste, maar een gevolg van zijn eigen handelen.

Omdat Vettel beter is dan Kimi is het niet de verdienste van Vettel maar ligt het aan de prestaties van Kimi? Apart.

0634

Citaat van: Robbert65 op 14 augustus 2015 - 17:35:52
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 17:18:44
Citaat van: Robbert65 op 14 augustus 2015 - 12:33:55
Jeroen, jij maakt van het Formule 1 wereldkampioenschap een wedstrijd tussen Ferrari en de rest. Da klopnie.

Nee, dat doe ik niet. Wanneer ik zeg dat er 37 constructeurs de titel wonnen zonder eigen motor en 21 met dan reken ik dus ook Mercedes, Renault, Alfa Romeo en al die anderen mee.

Jij wijst naar de kille stats en claimt dat Ferrari het meest gewonnen hebt dus is eigen motoren bouwen the way to go. Terwijl dat niet fair is, want zij doen als enige vanaf het begin mee. Pak je de laatste 35 jaar als voorbeeld, en kijk je naar teams die al die jaren meededen slaat de balans ineens niet meer in Ferrari voordeel uit. Dat lijkt mij een stuk eerlijker.

Maar meer nog probeer ik te zeggen dat die stats totaal niet uitwijzen wat jij beweert en ook niet het tegendeel. Want het is ook helemaal niet zo dat het niet mogelijk is om structureel succes te hebben met andere motoren en het is ook niet zo dat je nooit wegzakt met eigen motoren. Voorbeelden van beiden zijn legio.

Er zit zeker voordeel aan eigen motoren maar ook nadelen. Bottom Line: goede mensen, goed budget. Dat is wat je nodig hebt. Met eigen motoren of niet, dat kan allebei prima werken.

Nou ja, dit moet niet ontaarden in welles / nietes, maar ik denk, dat Ferrari de oudste is die mee doet, juist omdat ze alles in eigen hand hebben. Maar goed, ik weet niet alles :-)

Nou goed, ik weet ook niet alles, dus dat scheelt :).

Maar tegenover Ferrari dat allang mee doet kan ik Toyota neerzetten ;)

Mickey

Citaat van: Wings op 14 augustus 2015 - 18:08:19
Citaat van: Mickey op 13 augustus 2015 - 13:10:54
Ook is een tegenvallende Raikkonen mijns inziens niet zo zeer Vettels verdienste, maar een gevolg van zijn eigen handelen.

Omdat Vettel beter is dan Kimi is het niet de verdienste van Vettel maar ligt het aan de prestaties van Kimi? Apart.

Dat Kimi verbleekt naast Vettel kan dus niet komen doordat Kimi onder zijn kunnen presteert? Oké.

Robbert65

#213
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 18:32:11
Citaat van: Robbert65 op 14 augustus 2015 - 17:35:52
Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 17:18:44
Citaat van: Robbert65 op 14 augustus 2015 - 12:33:55
Jeroen, jij maakt van het Formule 1 wereldkampioenschap een wedstrijd tussen Ferrari en de rest. Da klopnie.
Nee, dat doe ik niet. Wanneer ik zeg dat er 37 constructeurs de titel wonnen zonder eigen motor en 21 met dan reken ik dus ook Mercedes, Renault, Alfa Romeo en al die anderen mee.

Jij wijst naar de kille stats en claimt dat Ferrari het meest gewonnen hebt dus is eigen motoren bouwen the way to go. Terwijl dat niet fair is, want zij doen als enige vanaf het begin mee. Pak je de laatste 35 jaar als voorbeeld, en kijk je naar teams die al die jaren meededen slaat de balans ineens niet meer in Ferrari voordeel uit. Dat lijkt mij een stuk eerlijker.

Maar meer nog probeer ik te zeggen dat die stats totaal niet uitwijzen wat jij beweert en ook niet het tegendeel. Want het is ook helemaal niet zo dat het niet mogelijk is om structureel succes te hebben met andere motoren en het is ook niet zo dat je nooit wegzakt met eigen motoren. Voorbeelden van beiden zijn legio.

Er zit zeker voordeel aan eigen motoren maar ook nadelen. Bottom Line: goede mensen, goed budget. Dat is wat je nodig hebt. Met eigen motoren of niet, dat kan allebei prima werken.


Nou ja, dit moet niet ontaarden in welles / nietes, maar ik denk, dat Ferrari de oudste is die mee doet, juist omdat ze alles in eigen hand hebben. Maar goed, ik weet niet alles :-)

Nou goed, ik weet ook niet alles, dus dat scheelt :).

Maar tegenover Ferrari dat allang mee doet kan ik Toyota neerzetten ;)
BAAAHM. point taken.... maar heb jij dan ook niet, dat je destijds Renault, Ferrari, nu Mercedes, toen Toyota begon, de geschiedenis van Alfa Romeo, de teams Porsche en BMW (want die laatste twee was je even vergeten) geneigd bent serieuzer te nemen dan teams die met de motor van een concurrent gaan rijden. Het gebeurt inderdaad, Wings wees er al op, dat teams het beter doen met een ingekochte motor dan de fabrikant zelf. Maar bij mij voelt het altijd ongemakkelijk. Dan de Cosworth route maar, of destijds Hart. Cosworth was in de jaren 80 heel succesvol. Hart nimmer, dat weet ik, daarom waren ze al snel weer pleite, maar dan heb je een externe motor die er geen belang bij heeft op cruciale momenten net even een minder product te leveren.
Dat dat gebeurt, zal altijd ontkend worden, maar als rijder, teambaas, loop je toch als het er echt om gaat met dat typische gevoel in je nek rond op de racedag, dat het er om spant tussen jouw team en de motorleverancier. "Leveren ze wel echt dezelfde waar als waar ze zelf mee rijden? "

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Robbert65 op 14 augustus 2015 - 22:49:02
BAAAHM. point taken.... maar heb jij dan ook niet, dat je destijds Renault, Ferrari, nu Mercedes, toen Toyota begon, de geschiedenis van Alfa Romeo, de teams Porsche en BMW (want die laatste twee was je even vergeten) geneigd bent serieuzer te nemen dan teams die met de motor van een concurrent gaan rijden.

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Tsja. Het zou niet mijn beslissing zijn geweest.

0634

Er zit weinig logica achter.

Perton

Het is een gespreid bedje voor vettel. In die zin is het logisch. Die is nu (voor zover dat niet al duidelijk was) echt duidelijk de nummer een.

0634


Robbert65

Ferrari koos eieren voor geld; MaxV zit vast aan een tweejarig contract bij STR...  ;D  (geintje meneer, geintjuh!)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/officieel_ferrari_verlengt_contract_raikkoenen/

Het staat ook gewoon op de pits hoor  ;)

Maar dat Vettel blijft snap ik. Dat Raikkonen nu al contractverlenging heeft, opmerkelijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: Jeroen op 14 augustus 2015 - 23:25:42

Nee, dat heb ik totaal niet eigenlijk. Want voor ieder fabrikant die ik serieus neem (of heb genomen) staan constructeurs die ik net zo serieus neem. Noem Team Lotus (het originele bedoel ik van Chapman), Tyrrell, Ligier, Brabham, BRM of Benetton.

Zoals gezegd, ik heb geen voorkeur maar van beide opties is zowel positief als negatief zoveel te noemen dat ik niet kan stellen dat het ene per definitie beter is dan het andere.

Ehh..., volgens mij hoort BRM niet in dat rijtje thuis. Ze reden altijd met eigen motoren. Met name in de sixties waren ze er zeer succesvol mee. BRM (British Racing Motors) was destijds het Engelse equivalent van Ferrari.