Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 12 augustus 2015 - 01:50:56
Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2015 - 22:53:43
Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:07:50
Citaat van: Perton op 11 augustus 2015 - 21:23:24
Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat Hulkenberg wel een keer een kans verdiend bij een topteam. Maar meteen bij Ferrari? Sowiezo is twee nationaliteiten (lees 2 Duitsers) bij één team vanuit marketing/ sponsoring oogpunt niet handig...

Hulkenberg is een uitstekende tweede rijder naast Vettel. Marketingtechnisch zal het niet snugger zijn, maar voor de rest is het een goede coureur, rustig in zijn gedrag, doet niks geks op de baan, zal achter Vettel flink wat punten kunnen pakken. Maar je moet hem niet zien als mede-kopman. Van dat niveau is hij niet in mijn ogen.

Ik denk dat de Hulk nog wel eens kan verrassen. Hij in elke klasse waarin hij heeft gereden gewonnen. Hij heeft veel pech gehad met teamwissels in de Formule 1. Maar hoe goed Hulkenberg zal zijn weten we alleen als we Hulkenberg echt in die Ferrari zetten naast Vettel. Van mij mag het, ik denk dat hij het wel kan.

Sowieso een goedkopere/ betere oplossing dan Raikkonen...

Dat laatste sowieso. Al denk ik dat teams liever geen twee jongens met dezelfde nationaliteit willen.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 12 augustus 2015 - 01:53:35
Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 01:48:43
Opvallen is scorebordjournalistiektechnisch dan lastig, maar voor de mensen die er verstand van hebben niet.

En hoezo is nog later debuteren slecht? Niet iedereen wordt jong kampioen.

Klopt, maar wat in de Formule 1 vaak blijft hangen is toch ook vaak score bord journalistiek...

Later debuteren betekent nog ouder zijn. Wat moet hij in de tussentijd doen?
Je raakt al snel in de vergetelheid en er staan weer nieuwe talenten te trappelen...
En het verschil met de echte jonkies wordt nog groter. En ik denk dat hij er nu, na een heel sterk seizoen GP2, klaar voor is.

Hij heeft zich tot nu toe prima kunnen vermaken in de juniorklassen. Dit jaar GP2-kampioen en dan doorstromen. Debuut met 24/25 jaar, dikke prima.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 12 augustus 2015 - 00:54:36
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2015/08/kimi-raeikkoenen-vertragsverlaengerung-wird-wahrscheinlicher-15081006.html

interessant idee....

Gerucht van Max die naar Ferrari verkast wordt wel steeds sterker. Ik durf 'm al bijna aan dat als Kimi nog een jaar blijft, Verstappen in 2017 bij Ferrari rijdt!

Wat Stoffel aangaat ben ik het wel eens met gloudiesaurus. Ontwikkelen doe je niet je hele leven lang in het zelfde tempo. Hoe jonger je debuteert des te stijler je ontwikkelingscurve wordt bij een gelijk talent.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 13:22:55
Citaat van: gloudiesaurus op 12 augustus 2015 - 01:53:35
Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 01:48:43
Opvallen is scorebordjournalistiektechnisch dan lastig, maar voor de mensen die er verstand van hebben niet.

En hoezo is nog later debuteren slecht? Niet iedereen wordt jong kampioen.

Klopt, maar wat in de Formule 1 vaak blijft hangen is toch ook vaak score bord journalistiek...

Later debuteren betekent nog ouder zijn. Wat moet hij in de tussentijd doen?
Je raakt al snel in de vergetelheid en er staan weer nieuwe talenten te trappelen...
En het verschil met de echte jonkies wordt nog groter. En ik denk dat hij er nu, na een heel sterk seizoen GP2, klaar voor is.

Hij heeft zich tot nu toe prima kunnen vermaken in de juniorklassen. Dit jaar GP2-kampioen en dan doorstromen. Debuut met 24/25 jaar, dikke prima.

24 jaar en een paar jaar ervaring is feitelijk ook veel beter dan 17 met een enkel jaar. Al doet iedereen het in zijn eigen tempo uiteraard en kan beiden prima werken. Voor het doorsnee talent lijkt 24 me echter een stuk beter. Hamilton was ook al 22, naar hedendaagse maatstaven een ouwe lul voor een debutant. Ik heb ook het idee dat McLaren iets conservatiever is met het brengen van rookies dan Red Bull.

gloudiesaurus

Dat denk ik ook dat McLaren wat conservatier is met het brengen van debutanten.
Probleem is dat Stoffel Vandoorne de kans nu wel moet krijgen... anders wordt hij 25 en een tussenjaar is niet goed voor je carierre. Je ziet het met Magnussen. Hij is er een jaar uit, wie praat nog over hem?

Veel afhangen van wat Button doet. Stopt hij? Of gaat hij door?
McLaren-Honda heeft ook geen 2e-teams zoals Red Bull, Ferrari, en Mercedes.. dus mocht Button doorgaan dan wordt het heel lastig voor Vandoorne denk ik.

Damon Hill debuteerde pas op zijn 32e bij Brabham en werd alsnog wereldkampioen  ;)
Maar die tijden zijn geweest en Hill was toen ook al een uitzondering...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Hill was zeker een uitzondering, dat soort leeftijden zijn tamelijk uniek. Maar als Button nog een jaar blijft en Vandoorne debuteert in 2017 is dat ook prima. Vroeger reden ze van 24 tot iets van 38. Tegenwoordig beginnen ze van 17-19 en zijn ze op hun 34e afgeschreven. Toch ga ik niet helemaal in die gekte mee. Geef Button of Alonso een Mercedes en ze presteren als in hun beste jaren, daar ben ik van overtuigd. Net als dat ik ervan overtuigd ben dat het voor de meeste talenten niet goed is om op hun 17e in te stappen.

0634

Vergne ook in de markt voor Haas.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 12 augustus 2015 - 18:07:54
Citaat van: Robbert65 op 12 augustus 2015 - 00:54:36
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2015/08/kimi-raeikkoenen-vertragsverlaengerung-wird-wahrscheinlicher-15081006.html

interessant idee....

Gerucht van Max die naar Ferrari verkast wordt wel steeds sterker. Ik durf 'm al bijna aan dat als Kimi nog een jaar blijft, Verstappen in 2017 bij Ferrari rijdt!
(..)


Ik hoop het niet. Laat'm eerst maar eens zijn fabelachtig kunnen bewijzen. Btw, dat doet'ie op het ogenblik goed. Misschien daarna, zo'n 4 jaar later, kan'ie bij dit Ferrari ook bewijzen. Ik zou zeggen, over 2 jaar dat'ie bij TR heeft gereden, daarna RB. De TR is toch een opleidingsteam voor RB.

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 augustus 2015 - 23:58:34
Citaat van: Wings op 12 augustus 2015 - 18:07:54
Citaat van: Robbert65 op 12 augustus 2015 - 00:54:36
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2015/08/kimi-raeikkoenen-vertragsverlaengerung-wird-wahrscheinlicher-15081006.html

interessant idee....

Gerucht van Max die naar Ferrari verkast wordt wel steeds sterker. Ik durf 'm al bijna aan dat als Kimi nog een jaar blijft, Verstappen in 2017 bij Ferrari rijdt!
(..)


Ik hoop het niet. Laat'm eerst maar eens zijn fabelachtig kunnen bewijzen. Btw, dat doet'ie op het ogenblik goed. Misschien daarna, zo'n 4 jaar later, kan'ie bij dit Ferrari ook bewijzen. Ik zou zeggen, over 2 jaar dat'ie bij TR heeft gereden, daarna RB. De TR is toch een opleidingsteam voor RB.

Groet,

C.G. de Beaufort

Hij moet de lijn maar eens doortrekken en een 2e goede seizoenshelft rijden.
En als hij het zo goed doet laat Red Bull hem ook niet gaan denk ik...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Laten we vooral niet te ver doorslaan op basis van één seizoenshelft inderdaad. Misschien ziet de situatie er straks weer heel anders uit.

0634

M.i. zit hij bij Red Bull uitstekend. De enige onzekere (en wel belangrijke) factor is wat gaan ze daar doen op het motorenvlak.

Mickey

Ga ik even een paar hele silly vragen stellen. Let op, slechts een hypothese.

Wat nou als Kimi er wel uit gaat en stél dan dat Max er om wat voor redenen dan ook, al in 2016 in kan stappen? Als hij nu gewoon een voortreffelijke en foutloze tweede seizoenshelft laat zien. Wat zou er concreet mis kunnen gaan als Max dan al in die Ferrari stapt?

Hamilton bijvoorbeeld, begon ook in een topauto. Als je daadwerkelijk van de buitencategorie bent, moet je ook met de beste auto's van het veld om kunnen gaan. Niemand zal bovendien van hem verwachten dat hij viervoudig wereldkampioen Vettel dan gelijk achter zich laat.

Het traject van eerst twee jaar STR en dan naar RB zie ik op dit moment niet bepaald als kansrijk voor Max en het lijkt me ook sterk, dat met de huidige ontwikkelingen RB over twee jaar weer voor de winst kan strijden. Als je jezelf niet als winnaar kan laten zien, zal dat ook eerder tot een eeuwige bijrol leiden, zoals we met verschillende beloftes hebben gezien.


Matthijs

#177
Citaat van: Mickey op 13 augustus 2015 - 09:12:03
Wat nou als Kimi er wel uit gaat en stél dan dat Max er om wat voor redenen dan ook, al in 2016 in kan stappen? Als hij nu gewoon een voortreffelijke en foutloze tweede seizoenshelft laat zien. Wat zou er concreet mis kunnen gaan als Max dan al in die Ferrari stapt?

Omdat het nogal moeilijk is om een voortreffelijk en foutloze tweede seizoenshelft te laten zien. Dit zijn mijn bedenkingen:
1. Omdat de historie uitwijst dat als er een gigant bij Ferrari rijdt (Schumacher, Alonso, Vettel), de tweede coureur altijd grote problemen heeft. De imago's van Massa en Raikkonen zijn behoorlijk verslechterd door hun tijd als tweede coureur bij Ferrari.
2. Omdat de historie uitwijst dat als Vettel in vorm is, zijn teamgenoot altijd enorm ondersneeuwt. Zie punt 1: de imago's van Webber en daarvoor Bourdais zijn behoorlijk verslechterd sinds hun tijd als teamgenoot van Vettel. Vorig jaar was een one off voor Vettel, zoals elke topper dat wel eens heeft (Alonso 2007, Hamilton 2012). De kans dat Vettel volgend jaar weer een off-season heeft is te verwaarlozen (geen grote reglementswijzigingen).

Dus natuurlijk kan Verstappen de sterren van de hemel rijden bij Ferrari, maar de kans is (mijns inziens) groter dat hij juist verbleekt naast Vettel. Verstappen is mogelijk net zo'n groot talent als Vettel, maar dat maakt hem (in deze fase van zijn loopbaan) nog niet net zo goed als de viervoudig wereldkampioen.

Het is een enorme spagaat: want als Red Bull/STR en Renault volgend jaar door het ijs zakken, kan het zomaar eens gedaan zijn met de hype rondom Verstappen en komt er nooit meer een topteam met interesse.

Maar vooralsnog verwacht ik niet dat Ferrari Verstappen wil laten rijden als vervanger voor Raikkonen dus ik maak me nog niet te druk.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 13 augustus 2015 - 10:00:31
Citaat van: Mickey op 13 augustus 2015 - 09:12:03


Dus natuurlijk kan Verstappen de sterren van de hemel rijden bij Ferrari, maar de kans is (mijns inziens) groter dat hij juist verbleekt naast Vettel. Verstappen is mogelijk net zo'n groot talent als Vettel, maar dat maakt hem (in deze fase van zijn loopbaan) nog niet net zo goed als de viervoudig wereldkampioen.

Het is een enorme spagaat: want als Red Bull/STR en Renault volgend jaar door het ijs zakken, kan het zomaar eens gedaan zijn met de hype rondom Verstappen en komt er nooit meer een topteam met interesse.

Maar vooralsnog verwacht ik niet dat Ferrari Verstappen wil laten rijden als vervanger voor Raikkonen dus ik maak me nog niet te druk.

Met respect voor je voorzichtigheid Matthijs, maar ik denk, dat het exceptionele talent in Max Verstappen wel herkend is door alle teams inmiddels. Als het inderdaad mis gaat met RBR en STR, dan vliegen de teams als wespen op een speklap af. Dat hij zou verbleken naast Vettel is evident, door gebrek aan ervaring. Maar anderzijds maakt die ervaring minder verschil met de huidige auto's. Maar goed, laten we ervan uitgaan, dat alles goed gaat komen met RBR en zusje STR en dat Max inderdaad op termijn doorschuift naar een stoel in het team waar Vettel vier maal wereldkampioen werd. Ferrari is de absolute top, maar alweer een hele tijd geen wereldkampioen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik denk ook wel dat je gelijk hebt Robbert. Maar het is geen zekerheidje. We dachten vroeger (in mindere mate) ook dat Hülkenberg of Frijns wel bij de topteams terecht zouden komen. Of neem Ricciardo: vorig jaar nog het grootste talent en mogelijk toekomstig kampioen en nu hoor je bijna niemand meer over hem. Of Magnussen: tweede bij zijn debuut, nog beter dan Hamilton bij diens debuut. Nu in de vergetelheid. Dus ik verwacht niet dat het vanzelfsprekend is dat Verstappen 'hot' blijft. Als de STR zwaar tegenvalt is het moeilijk om op te vallen. Dus ijzer smeden als het heet is voor de Verstappens, ik vind alleen Ferrari naast Vettel wel heel spannend (mocht het waar zijn waar ik dus aan twijfel).