Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Vandoorne niet promoveren naar het F1-team zou eeuwig zonde zijn. Zo'n jongen is ook een stuk goedkoper dan Button dus dat verschil kun je dan weer in je auto/motor stoppen (wat op zich voor McLaren geen gekke overweging zou zijn).

Vraag is vervolgens of het voor Williams slim is om met twee oudere coureurs te gaan werken, aangezien ik er wel van uit zou gaan dat Bottas degene is die daar zou vertrekken in deze hypothetische situatie.

Wings

Lijkt me wel voor de hand liggend gezien Massa een contract heeft tot en met 2016. Verder zou ik de keuze wederom niet begrijpen van Ferrari. Eerst laten ze Massa aanmodderen (goed, dat is niet helemaal waar, maar voor de vorm...), vervolgens contracteren ze Kimi die het niet beter doet en nu zijn ze geïnteresseerd in Bottas die de door Ferrari afgeschreven en vervangen Massa nauwelijks de baas kan. Werkelijk onbegrijpelijk dat ze niet voor een Ricciardo of Hülkenberg gaan, mocht daadwerkelijk gekozen worden voor Bottas. Hoewel ik mij kan voorstellen dat Vettel niet zit te wachten op Ricciardo maar dat terzijde. Als je kampioen wilt worden moet je bereid zijn iedereen te verslaan. Dus...

Perton

Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 11 augustus 2015 - 21:23:24
Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat Hulkenberg wel een keer een kans verdiend bij een topteam. Maar meteen bij Ferrari? Sowiezo is twee nationaliteiten (lees 2 Duitsers) bij één team vanuit marketing/ sponsoring oogpunt niet handig...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 11 augustus 2015 - 12:23:11
Vandoorne niet promoveren naar het F1-team zou eeuwig zonde zijn. Zo'n jongen is ook een stuk goedkoper dan Button dus dat verschil kun je dan weer in je auto/motor stoppen (wat op zich voor McLaren geen gekke overweging zou zijn).

Vraag is vervolgens of het voor Williams slim is om met twee oudere coureurs te gaan werken, aangezien ik er wel van uit zou gaan dat Bottas degene is die daar zou vertrekken in deze hypothetische situatie.

Probleem met Vandoorne is dat hij volgend jaar ook alweer 24 jaar wordt. Daarmee begin hij langzamerhand al wat ouder te worden. Ik bedoel als je Verstappen en Sainz met hem vergelijkt... Hij moet dus de kans pakken, dat moment is eigenlijk nu als hij GP2-kampioen is (want dat zal hij wel worden). We weten wat er met de afgelopen GP2-kampioenen is gebeurd, voor je het weet ben je weer uit beeld...

Als Honda de zaakjes volgend jaar wat beter voor elkaar heeft is dat een mooi moment om in te stappen. Als is Alonso als teamgenoot ook geen makkelijke start.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:07:50
Citaat van: Perton op 11 augustus 2015 - 21:23:24
Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat Hulkenberg wel een keer een kans verdiend bij een topteam. Maar meteen bij Ferrari? Sowiezo is twee nationaliteiten (lees 2 Duitsers) bij één team vanuit marketing/ sponsoring oogpunt niet handig...

Wel een topteam maar niet bij Ferrari? Er zijn op het moment van schrijven nou geen dertig topteams te benoemen vrees ik. Als het geen Ferrari wordt voor Hülkenberg wordt het nooit een topteam.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:10:30
Als Honda de zaakjes volgend jaar wat beter voor elkaar heeft is dat een mooi moment om in te stappen. Als is Alonso als teamgenoot ook geen makkelijke start.

Of juist wel: een tweevoudig wereldkampioen hoef je in je eerste jaar niet even te verslaan.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:10:30
Citaat van: Jehoentelaar op 11 augustus 2015 - 12:23:11
Vandoorne niet promoveren naar het F1-team zou eeuwig zonde zijn. Zo'n jongen is ook een stuk goedkoper dan Button dus dat verschil kun je dan weer in je auto/motor stoppen (wat op zich voor McLaren geen gekke overweging zou zijn).

Vraag is vervolgens of het voor Williams slim is om met twee oudere coureurs te gaan werken, aangezien ik er wel van uit zou gaan dat Bottas degene is die daar zou vertrekken in deze hypothetische situatie.

Probleem met Vandoorne is dat hij volgend jaar ook alweer 24 jaar wordt. Daarmee begin hij langzamerhand al wat ouder te worden. Ik bedoel als je Verstappen en Sainz met hem vergelijkt... Hij moet dus de kans pakken, dat moment is eigenlijk nu als hij GP2-kampioen is (want dat zal hij wel worden). We weten wat er met de afgelopen GP2-kampioenen is gebeurd, voor je het weet ben je weer uit beeld...

Als Honda de zaakjes volgend jaar wat beter voor elkaar heeft is dat een mooi moment om in te stappen. Als is Alonso als teamgenoot ook geen makkelijke start.

Dat argument lees ik wel vaker maar daar snap ik echt niks van. Vandoorne wordt 24 ja. Maar wat is daar dan het nadeel aan? Dat is toch een prima leeftijd om te debuteren? Een uitstekende leeftijd zelfs. Ik zou geen enkel nadeel kunnen bedenken.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:07:50
Citaat van: Perton op 11 augustus 2015 - 21:23:24
Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat Hulkenberg wel een keer een kans verdiend bij een topteam. Maar meteen bij Ferrari? Sowiezo is twee nationaliteiten (lees 2 Duitsers) bij één team vanuit marketing/ sponsoring oogpunt niet handig...

Hulkenberg is een uitstekende tweede rijder naast Vettel. Marketingtechnisch zal het niet snugger zijn, maar voor de rest is het een goede coureur, rustig in zijn gedrag, doet niks geks op de baan, zal achter Vettel flink wat punten kunnen pakken. Maar je moet hem niet zien als mede-kopman. Van dat niveau is hij niet in mijn ogen.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2015 - 22:51:37
Dat argument lees ik wel vaker maar daar snap ik echt niks van. Vandoorne wordt 24 ja. Maar wat is daar dan het nadeel aan? Dat is toch een prima leeftijd om te debuteren? Een uitstekende leeftijd zelfs. Ik zou geen enkel nadeel kunnen bedenken.

Is er ook niet. Maar ja, een trendbreuk, dus krijg je vaak de assumptie dat 'ie minder geschikt wordt.

Wat mij betreft is Vandoorne de eerste die gepromoveerd wordt. Liever vandaag dan morgen (qua contracten dan, eerst even dit seizoen afronden).

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

#161
Citaat van: Jehoentelaar op 11 augustus 2015 - 23:51:06
Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2015 - 22:51:37
Dat argument lees ik wel vaker maar daar snap ik echt niks van. Vandoorne wordt 24 ja. Maar wat is daar dan het nadeel aan? Dat is toch een prima leeftijd om te debuteren? Een uitstekende leeftijd zelfs. Ik zou geen enkel nadeel kunnen bedenken.

Is er ook niet. Maar ja, een trendbreuk, dus krijg je vaak de assumptie dat 'ie minder geschikt wordt.

Wat mij betreft is Vandoorne de eerste die gepromoveerd wordt. Liever vandaag dan morgen (qua contracten dan, eerst even dit seizoen afronden).

Precies, net wat Jehoentelaar zegt... een trendbreuk.
24 is nog een goede leeftijd om te debuteren maar hij moet niet langer wachten...
Max Verstappen als leidraad nemen is misschien niet de bedoeling, maar Verstappen kan op zijn 24e al 7 seizoenen Formule 1 ervaring hebben.
Aan de andere kant kun je ook tot je 34/35e Formule 1 rijden, dus heeft Vandoorne nog een hele carrière voor zich.

En tsjah je kan ook zeggen dat je Alonso niet hoeft te verslaan. Maar opvallend wordt dan ook lastig  :)
Maar heel simpel als Vandoorne de kans krijgt moet hij instappen.

Overigens vind ik hem zeer volwassen rijden in GP2 en denk ik dat hij er klaar voor is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Opvallen is scorebordjournalistiektechnisch dan lastig, maar voor de mensen die er verstand van hebben niet.

En hoezo is nog later debuteren slecht? Niet iedereen wordt jong kampioen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2015 - 22:53:43
Citaat van: gloudiesaurus op 11 augustus 2015 - 22:07:50
Citaat van: Perton op 11 augustus 2015 - 21:23:24
Hülkenberg is dan ook de meest overschatte coureur van de huidige f1, terecht dat ze daar niet voor gaan. Dat ze niet voor ricciardo gaan, vind ik ook jammer maar kan contractuele redenen hebben

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat Hulkenberg wel een keer een kans verdiend bij een topteam. Maar meteen bij Ferrari? Sowiezo is twee nationaliteiten (lees 2 Duitsers) bij één team vanuit marketing/ sponsoring oogpunt niet handig...

Hulkenberg is een uitstekende tweede rijder naast Vettel. Marketingtechnisch zal het niet snugger zijn, maar voor de rest is het een goede coureur, rustig in zijn gedrag, doet niks geks op de baan, zal achter Vettel flink wat punten kunnen pakken. Maar je moet hem niet zien als mede-kopman. Van dat niveau is hij niet in mijn ogen.

Ik denk dat de Hulk nog wel eens kan verrassen. Hij in elke klasse waarin hij heeft gereden gewonnen. Hij heeft veel pech gehad met teamwissels in de Formule 1. Maar hoe goed Hulkenberg zal zijn weten we alleen als we Hulkenberg echt in die Ferrari zetten naast Vettel. Van mij mag het, ik denk dat hij het wel kan.

Sowieso een goedkopere/ betere oplossing dan Raikkonen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 01:48:43
Opvallen is scorebordjournalistiektechnisch dan lastig, maar voor de mensen die er verstand van hebben niet.

En hoezo is nog later debuteren slecht? Niet iedereen wordt jong kampioen.

Klopt, maar wat in de Formule 1 vaak blijft hangen is toch ook vaak score bord journalistiek...

Later debuteren betekent nog ouder zijn. Wat moet hij in de tussentijd doen?
Je raakt al snel in de vergetelheid en er staan weer nieuwe talenten te trappelen...
En het verschil met de echte jonkies wordt nog groter. En ik denk dat hij er nu, na een heel sterk seizoen GP2, klaar voor is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is