Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Dat lijkt me wel wat overdreven. Die Ferrari is gewoon een prima ontwerp, geen Mercedes, maar wel gewoon goed en sneller dan de rest.

FolkertE

Ik heb geen idee welk chassis de beste is na Mercedes. Maar goed is die STR zeker wel.

Wings

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2015 - 14:01:45
Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 13:33:26
@Jeroen: Op het moment dat Red Bull dat riep was het contrast met Toro Rosso klein en reden ze zelfs ervoor bij tijd en wijle. Dat de motor niet optimaal is zien en weten we allemaal maar de Toro Rosso's rijden met diezelfde motor. Als je dan geen duidelijk verschil kunt maken is het niet de motor alleen die niet deugt.

Wel voor 80%. Gooi een Mercedes in die Red Bull en ze doen mee met Ferrari. 100%.

Op het moment van bekritiseren was het contrast niet heel groot tussen Toro Rosso en Red Bull. Dat heeft niks te maken met de motor maar met alles daar omheen. 

0634

Toro Rosso heeft dan ook een prima wagen. Ik heb werkelijk geen idee wat je punt is. Het gaat hier over Renault en of de kritiek terecht is. Dan kom jij aan met hoe goed of slecht de Red Bull is. Maar je wil dus eigenlijk zeggen dat de motor wel goed is? Dat ze lekker aan het ontwikkelen zijn? Wat is nou precies het punt?

Volgens mij is de Renault gewoon een tamelijk waardeloze motor tot nu toe en zien we maar weinig opgaande lijn sinds begin vorig jaar. Zodra de motor minder belangrijk is, zie je ineens dat Red Bull en Toro Rosso het relatief beter doen dan op de banen waar de motoren een belangrijkere impact hebben. Dat lijkt mij een duidelijk signaal.

Je zal mij niet horen roepen dat de Red Bull met een Mercedes motor kampioen wordt, want dat is niet zo, maar de wagen is simpelweg beter dan de motor ons doet geloven. Daar ben ik van overtuigd. Dus is de kritiek in mijn ogen terecht, zeker als je het afzet tegen de ontwikkeling van afgelopen jaar tot aan nu.

Wat ik wel met je eens ben, maar dat had ik al gezegd, is dat het openlijke bashen van Red Bull-kopstukken richting Renault nergens toe leidt. Hou het intern.

Wings

Mijn punt was niet duidelijk? Vreemd. Maar speciaal voor jou nog eens: op het moment van het uiten van kritiek waren ze niet veel sneller dan Toro Rosso. Dat je niet wint ligt dan niet enkel en alleen aan Renault.

0634

Dat is aardig van je, dank je.

Maar als dat je punt is, haal dan even de quote erbij waarin een Red Bull-kopstuk zegt dat ze 'enkel en alleen vanwege Renault niet winnen'.

Dat zou inderdaad onterecht zijn. Als ze algemene kritiek hebben op Renault - en dat is wat ik gelezen heb - hebben ze wél een enorm goed punt want die motor is inderdaad een klap slechter dan het chassis.

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2015 - 09:25:40
Dat is aardig van je, dank je.

Maar als dat je punt is, haal dan even de quote erbij waarin een Red Bull-kopstuk zegt dat ze 'enkel en alleen vanwege Renault niet winnen'.

Abiteboul haalt uit naar Adrian Newey, chief designer van Red Bull: "Adrian is een bijzonder getalenteerd en succesvol ontwerper. Hij moet echter niet alleen naar ons wijzen.....

http://www.racingnews365.nl/renault-noemt-eigen-prestaties-schandalig/

Sterker nog, hier zegt Helmut Marko dat het chassis goed is.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/326763/red-bull-niet-tevreden-over-vorderingen-bij-renault/

CitaatDat zou inderdaad onterecht zijn. Als ze algemene kritiek hebben op Renault - en dat is wat ik gelezen heb - hebben ze wél een enorm goed punt want die motor is inderdaad een klap slechter dan het chassis.

Dat is het ook. Daarom dat Renault in opstand kwam en Red Bull een flinke veeg uit de pan gaf.

0634

Ja precies. Ze hebben dus niet gezegd dat ze anders wel even zouden winnen, dat heb jij ervan gemaakt. Wat ze zeggen is volkomen terecht.

Wings

#143
Dat heb ik er helemaal niet van gemaakt. Ik lever kritiek op Red Bull dat ze Renault verantwoordelijk houden terwijl het contrast met Toro Rosso te mager was om enkel en alleen daar het accent te leggen. Het eerste de beste artikel dat ik opzoek zegt Renault exact het zelfde maar met andere woorden. Ik citeer Abiteboul: "Hij moet echter niet alleen naar ons wijzen. Om succesvol te zijn heb je meer nodig dan alleen een goede motor. De Renault is niet top, maar Red Bull heeft niet zo'n goede auto gebouwd." Ik zei dat Red Bull ook de boezem in eigen zak moest steken.

FolkertE

Imo staat str er helemaal los van. Dat ze dicht bij elkaar zitten kan ook betekenen dat str ook gewoon een goede auto heeft. En dus ook geremd word door de motor.

0634

Dat heeft STR ook. Bovendien zegt niemand dat Red Bull anders wel even zou winnen. De motor is slechter dan het chassis, dat hebben we nu toch wel een aantal keer al gezien. En het geldt inderdaad ook voor Toro Rosso. Ik snap dan ook niet, zeker gezien het feit dat er nauwelijks enige vooruitgang wordt geboekt, dat dat niet gezegd mag worden door Red Bull. Alleen zou ik het intern houden, dat wel.

@Wings, lees eveen een paar posts terug. Daar zeg je letterlijk (en ik quote) Dat je niet wint ligt dan niet enkel en alleen aan Renault. En dat heeft Red Bull ook nooit beweert.

Wings

Ja oké maar de strekking is duidelijk lijkt me. Verder ga ik ook niet mee met de denkrichting dat een motor slechter kan zijn dan het chassis (los van het feit dat ik dat niet kán weten dus zelfs al zou ik er wat van willen vinden kon ik het niet. En als je aankomt met de prestaties in Monaco en Hongarije: het kan ook zo zijn dat de auto gewoon goed ligt op die circuits. Wielbasis en stijfheid van het chassis spelen daarin een rol). Ik ga afsluitend mee wat Renault ook riep: motoren zijn niet top maar het chassis is ook niet top. Daarvoor vind ik het contrast met Toro Rosso te klein.

Wings

Stoffel nu in verband gebracht met McLaren. Ben benieuwd of hij Button gaat vervangen. Ik las deze week ook dat Button bij Williams in beeld zou zijn om Bottas te vervangen die mogelijk naar Ferrari vertrekt. Een Italiaanse site linkt echter Hülkenberg aan Ferrari.

Hamilton#44

Kan Williams Button betalen dan? Zelfs in hun hoogtij dagen gaven ze nooit heel veel aan coureurs salarissen uit.

Matthijs

Lastig lastig,

Vandoorne verdient gewoon een plek in de F1, maar Button is nog steeds 1 van de betere coureurs. Zonde om die kwijt te raken.