Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Wings

Dat kan niet zomaar vrees ik. Verder afwachten. Mocht Renault daadwerkelijk Lotus weer overnemen komt er een Mercedesmotor vrij.

0634

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 09:22:04
Nogal wiedes dat die relatie bekoeld is. De uitlatingen van Red Bull naar diens partners gaan ook werkelijk nergens over en schoten door in doel. Volgens mij was het Mercedes die riep geen motoren aan Red Bull te willen leveren omdat ze zich zo opstellen tegenover hun motorpartner en er daarom geen goede basis ligt voor voldoende vertrouwen in een goede samenwerking. Dus het heeft mogelijk verdere gevolgen voor Red Bull en ik ben best benieuwd waar dit schip strandt. Voor Max en Carlos kan dit ook nog wel eens anders uitpakken dan gewild.

Ik ben het met je eens: Red Bull speelt het niet bepaald sjiek, zeker niet het verleden in ogenschouw nemende met alle successen en zo. Maar aan de andere kant moet ik wel zeggen dat Renault wel echt loopt te kutten ook. Er zit bar weinig vertrouwen in en met Monza en Spa op de nabije kalender kunnen de Bulls zich weer opmaken voor gevechten in het grauwe middenveld... Vooral Monza. Kansloos natuurlijk.

Wings

Zover ik mij kan herinneren stonden Verstappen en Sainz vaak niet ver achter de stiertjes en soms zelfs ervoor. Dus ook de boezem in eigen zak steken denk ik dan. Verder is de kritiek op Renault ook niet geheel terecht alleen denk ik niet dat het bijdraagt als je je motorpartner publiekelijk aan de schandpaal nagelt.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 10:02:19
Dat kan niet zomaar vrees ik. Verder afwachten. Mocht Renault daadwerkelijk Lotus weer overnemen komt er een Mercedesmotor vrij.
Niet zomaar, maar contracten in de F1 betekenen nooit echt heel veel. Maar goed het is afwachten. Word een leuke periode met veel speculaas.

Overigens begrijp ik nu pas wat je bedoelde met je vorige opmerking en daar heb je helemaal gelijk in. Dat zal Mercedes zeker in acht nemen en zal eventuele samenwerking lastiger maken.
Maar verder ook wat Jeroen zegt, Renault  lijkt de plank echt mis geslagen te hebben. Maar er zit wel kleine verbeteringen in.

Van Wijk

Inzake Mercedes Red Bull...ben benieuwd hoe dat qua sponsoring gaat aflopen.
Mercedes heeft Monster als sponsor ?

Jehoentelaar

Teamsponsoren zullen niet automatisch worden betrokken bij een motorencontract, dus dat levert geen problemen op.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 01 augustus 2015 - 11:18:05
Inzake Mercedes Red Bull...ben benieuwd hoe dat qua sponsoring gaat aflopen.
Mercedes heeft Monster als sponsor ?

Is toch een teamsponsor? Zo staan de sponsoren van Ferrari ook niet verplichtend op de Sauber.

0634

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 10:45:11
Zover ik mij kan herinneren stonden Verstappen en Sainz vaak niet ver achter de stiertjes en soms zelfs ervoor. Dus ook de boezem in eigen zak steken denk ik dan. Verder is de kritiek op Renault ook niet geheel terecht alleen denk ik niet dat het bijdraagt als je je motorpartner publiekelijk aan de schandpaal nagelt.

Waarom de boezem in eigen zak steken? De motor doet er even niet toe en hup, twee podia. Zegt genoeg over de wagen.

Qua nagelen aan de schandpaal ben ik het met je eens hoor. Dat heb ik al eerder aangehaald, dat slaat nergens meer op en helpt niks. Maar de kritiek op zich is niet onterecht natuurlijk.

Van Wijk

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 12:58:38
Citaat van: Van Wijk op 01 augustus 2015 - 11:18:05
Inzake Mercedes Red Bull...ben benieuwd hoe dat qua sponsoring gaat aflopen.
Mercedes heeft Monster als sponsor ?

Is toch een teamsponsor? Zo staan de sponsoren van Ferrari ook niet verplichtend op de Sauber.
Het zal inderdaad niet zo een vaart lopen.
Echter het blijft wel Coca cola ( Monster ) VS Red Bull, die Amerikanen denken soms anders als wij.

Wings

@Jeroen: Op het moment dat Red Bull dat riep was het contrast met Toro Rosso klein en reden ze zelfs ervoor bij tijd en wijle. Dat de motor niet optimaal is zien en weten we allemaal maar de Toro Rosso's rijden met diezelfde motor. Als je dan geen duidelijk verschil kunt maken is het niet de motor alleen die niet deugt.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 01 augustus 2015 - 13:32:37
Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 12:58:38
Citaat van: Van Wijk op 01 augustus 2015 - 11:18:05
Inzake Mercedes Red Bull...ben benieuwd hoe dat qua sponsoring gaat aflopen.
Mercedes heeft Monster als sponsor ?

Is toch een teamsponsor? Zo staan de sponsoren van Ferrari ook niet verplichtend op de Sauber.
Het zal inderdaad niet zo een vaart lopen.
Echter het blijft wel Coca cola ( Monster ) VS Red Bull, die Amerikanen denken soms anders als wij.

Jamaar het is een teamsponsor..... Deze zit dus niet onlosmakelijk verbonden aan Mercedes als in hun motoren. Of ik begrijp je nu helemaal verkeerd. Dat kan natuurlijk ook.

0634

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 13:33:26
@Jeroen: Op het moment dat Red Bull dat riep was het contrast met Toro Rosso klein en reden ze zelfs ervoor bij tijd en wijle. Dat de motor niet optimaal is zien en weten we allemaal maar de Toro Rosso's rijden met diezelfde motor. Als je dan geen duidelijk verschil kunt maken is het niet de motor alleen die niet deugt.

Wel voor 80%. Gooi een Mercedes in die Red Bull en ze doen mee met Ferrari. 100%.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2015 - 14:01:45
Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 13:33:26
@Jeroen: Op het moment dat Red Bull dat riep was het contrast met Toro Rosso klein en reden ze zelfs ervoor bij tijd en wijle. Dat de motor niet optimaal is zien en weten we allemaal maar de Toro Rosso's rijden met diezelfde motor. Als je dan geen duidelijk verschil kunt maken is het niet de motor alleen die niet deugt.

Wel voor 80%. Gooi een Mercedes in die Red Bull en ze doen mee met Ferrari. 100%.
Mee eens. Al is het chassis van RBR niet meer zo goed als vroeger.

0634

Daarom zeg ik dan ook dat ze dan meedoen met Ferrari en niet met Mercedes  ;).

Overigens is de STR ook niet verkeerd hoor. Misschien komt die wel meteen daarna. Als je Williams toch ziet kloten op de banen waar de motoren een mindere rol spelen...

FolkertE

Ik denk dat Max ook niet overdreef toen hij riep dat STR het 2de team achter Mercedes was qua design. Maar als ze inderdaad met Mercedes gaan rijden, zit Max goed en hebben we volgend jaar een mooi jaar.