Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Sphinx

CitaatAls je de laatste verhalen moet geloven zouden deze jongens weleens de stap naar de middenmoot kunnen maken. Dat zou ik dan toch willen doen met twee getalenteerde rijders Wehrlein en Rossi. Misschien ken ik Haryanto nog niet goed genoeg, maar weet niet of dat een groter talent is als bijvoorbeeld een Rossi.

De enige reden dat Manor mogelijk een stap naar de middenmoot kan maken, is de nieuwe Mercedesmotor die ze in ruil voor Wehrlein's deelname krijgen en de rest van de ontwikkeleingen wordt waarschijnlijk door Indonesië betaald in ruil voor het rijden van Haryanto. Het is een soort constructie als PDVSA en Malfunctionado. Met het verschil dat Haryanto niet zo crashgraag is als Maldo, maar ook nog geen echte klasseflitsen heeft laten zien.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Dat is niet de enige reden, de auto waar ze in 2016 mee komen was eigenlijk die van 2015 die ze nooit hebben moeten inzetten. Er zit dus al een jaar langer ontwikkeling in dan normaal (waarvan ze natuurlijk wel een paar maanden hebben stilgelegen toen het team onder curatele stond).

Dan nog zal het voor hen zaak worden om te hopen dat ze met geluk eens een puntje kunnen pakken ergens. Daar heb je maar één getalenteerde coureur voor nodig, zoals Bianchi in Monaco 2014. Een coureur met talent en een rijdende geldzak, het lijkt me de goede combinatie voor Manor.

lieven

Citaat van: Jozef op 18 februari 2016 - 14:09:06
Dat is niet de enige reden, de auto waar ze in 2016 mee komen was eigenlijk die van 2015 die ze nooit hebben moeten inzetten. Er zit dus al een jaar langer ontwikkeling in dan normaal (waarvan ze natuurlijk wel een paar maanden hebben stilgelegen toen het team onder curatele stond).

Dan nog zal het voor hen zaak worden om te hopen dat ze met geluk eens een puntje kunnen pakken ergens. Daar heb je maar één getalenteerde coureur voor nodig, zoals Bianchi in Monaco 2014. Een coureur met talent en een rijdende geldzak, het lijkt me de goede combinatie voor Manor.

Maar die 2015 specs heeft nog geen meter gereden.
Ze hebben dus, buiten windtunnel testen, geen data over deze auto.
Ze kunnen dus even goed de plank volledig mis slaan (ik herinner me het probleem van Ferrari met hun windtunnel die geen juiste data leverde)

Maikel0230

#1098
Tja.... vier jaar GP2, met slechts 3 overwinningen.

2012: 14de met 38 punten
2013: 19de met 22 punten
2014: 15de met 28 punten
2015:  4de met 138 punten

2015 was dus eindelijk zijn doorbreekjaar, niet verwonderlijk gezien zijn ervaring met de klasse. Die drie overwinningen werden dan ook pas in dat jaar behaald, allemaal ook nog eens dankzij de 'reserve grid'.

Hij zal wel kunnen sturen, maar voor de F1 komt ie echt wel tekort. Ik laat mij verrassen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat niet zal gebeuren.

Toch zuur om te zien dat zo'n jongen mag instappen en Maca nog niet eens de moeite doet om bijvoorbeeld Vandoorne al wat ervaring op te laten doen. Echt zuur man.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: lieven op 18 februari 2016 - 15:33:51
Citaat van: Jozef op 18 februari 2016 - 14:09:06
Dat is niet de enige reden, de auto waar ze in 2016 mee komen was eigenlijk die van 2015 die ze nooit hebben moeten inzetten. Er zit dus al een jaar langer ontwikkeling in dan normaal (waarvan ze natuurlijk wel een paar maanden hebben stilgelegen toen het team onder curatele stond).

Dan nog zal het voor hen zaak worden om te hopen dat ze met geluk eens een puntje kunnen pakken ergens. Daar heb je maar één getalenteerde coureur voor nodig, zoals Bianchi in Monaco 2014. Een coureur met talent en een rijdende geldzak, het lijkt me de goede combinatie voor Manor.

Maar die 2015 specs heeft nog geen meter gereden.
Ze hebben dus, buiten windtunnel testen, geen data over deze auto.
Ze kunnen dus even goed de plank volledig mis slaan (ik herinner me het probleem van Ferrari met hun windtunnel die geen juiste data leverde)

Dat kan altijd. Maar voor een team met beperkt personeel is tijd een van de belangrijkste grondstoffen. Ze hebben meer dan 6 maanden langer dan normaal kunnen besteden aan de ontwikkeling van deze auto. Je kunt er niet omheen dat dat gunstig is. Plus natuurlijk dat ze misschien wel 2 seconden per ronde gaan winnen puur uit de motor.

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 18 februari 2016 - 13:06:29
CitaatAls je de laatste verhalen moet geloven zouden deze jongens weleens de stap naar de middenmoot kunnen maken. Dat zou ik dan toch willen doen met twee getalenteerde rijders Wehrlein en Rossi. Misschien ken ik Haryanto nog niet goed genoeg, maar weet niet of dat een groter talent is als bijvoorbeeld een Rossi.

De enige reden dat Manor mogelijk een stap naar de middenmoot kan maken, is de nieuwe Mercedesmotor die ze in ruil voor Wehrlein's deelname krijgen en de rest van de ontwikkeleingen wordt waarschijnlijk door Indonesië betaald in ruil voor het rijden van Haryanto. Het is een soort constructie als PDVSA en Malfunctionado. Met het verschil dat Haryanto niet zo crashgraag is als Maldo, maar ook nog geen echte klasseflitsen heeft laten zien.

Ik snap überhaupt niet dat een land met zoveel inwoners onder de armoedegrens zoveel geld in een individuele sporter stopt...
Ze verdienen dit nooit terug.

En Rossi was leuk, beter dan Merhi en Stevens, maar ook niet het megatalent.
Haryanto is ook geen mega talent. Al kan hij wel aardig sturen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik weet het niet, misschien verdienen ze het ergens wel terug, maar dan nog gaat het niet naar de bevolking, maar gewoon weer terug in de zak van de overheid. De eerste Indonesische coureur is ergens wel een marketingsvoordeel.

Matthijs

Wat jij schrijft geldt ook voor landen als Venezuela en Mexico. Tijdens de GP van Mexico hebben we kunnen zien wat een positieve spinoff een coureur en een GP kan hebben voor 'het gewone volk'. Misschien hopen ze dat in Indonesië ook.

Van Wijk

In 2012 was ik in Manilla ( Fillipijnen ) voor mijn dochter ( werkzaam bij het Cirque du soleil ).
We verbleven in het Manilla hotel ( google het maar eens ) , de eigenaar van het hotel had het Cirque ingehuurt voor een maand met tent en al op zijn eigen parkeer terrein voor PR doeleinden.
Kostprijs, een paar slordige miljoenen dollars , maar ach , dan pak je ook uit.
De eigenaar van het hotel bleek ook de halve stad inclusief de luchthaven in bezit te hebben.

Dus ....als een paar mensen in indonesie zeggen dat ze graag een F1 rijder hebben, who cares about the bevolking ?



FolkertE

Mercedes team baas Toto Wolff melde vandaag/Gister dat Max klaar is voor de volgende stap. Opmerkelijk is dat hij mede deelde niet verbaasd te zijn van de prestaties van Max, omdat hij al wist hoe goed hij was.

Verder zegt hij nog:
"Het staat buiten kijf dat Max een grote toekomst in de Formule 1 wacht. Het zou dus dom zijn om hem niet te overwegen als de mogelijkheid zich voordoet, maar op het moment is het geen thema"

Misschien loop ik een beetje veel te hard van stapel, maar op het moment is het geen thema, maar wat als Rosberg over laten we het zeggen 6 races al met 1 been, hand en hoofd naast de titel staat? Zullen ze verder gaan met hem of gaan ze het als nog eens evolueren en kijken of Max nog beschikbaar is.

Wings

Voorlopig leidt Rosberg het kampioenschap. ;) Verder was Mercedes 5 jaren geleden een prima keuze maar de dominantie van nu zal geen eeuwen voortduren. Ferrari zit al kortbij en ik las dat Newey nauwer betrokken wordt bij het ontwerp van de 2017 Red Bull. Blijven waar je zit Max! 

FolkertE

Citaat van: Wings op 27 maart 2016 - 12:40:57
Voorlopig leidt Rosberg het kampioenschap. ;) Verder was Mercedes 5 jaren geleden een prima keuze maar de dominantie van nu zal geen eeuwen voortduren. Ferrari zit al kortbij en ik las dat Newey nauwer betrokken wordt bij het ontwerp van de 2017 Red Bull. Blijven waar je zit Max!
True, maar verwacht niet dat hij dit lang zal volhouden en als hij toch mee gaat strijden tot de laatste race zit hij zeker volgend jaar weer in de Mercedes.

Maar goed, we weten niet hoelang de dominantie van Mercedes blijft duren, maar ik zie Mercedes eerder titels winnen na 2016, dan STR of RBR. Maar dat is eerst nog maar eens afwachten wat voor Veranderingen er nu allemaal door gevoerd gaan worden.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 27 maart 2016 - 12:40:57
Voorlopig leidt Rosberg het kampioenschap. ;) Verder was Mercedes 5 jaren geleden een prima keuze maar de dominantie van nu zal geen eeuwen voortduren. Ferrari zit al kortbij en ik las dat Newey nauwer betrokken wordt bij het ontwerp van de 2017 Red Bull. Blijven waar je zit Max!

Sowieso heeft Wolff ook al geroepen dat hij Rosberg graag bij Mercedes wil houden. Denk dat dan ook wel gaat gebeuren. Hamilton heeft sowiezo nog een contract.

Bij Ferrari valt wel een gat denk ik. Kan me niet voorstellen dat Raikkonen nog één jaar blijft. Ricciardo naar Ferrari dan? Dat biedt dan kansen voor Verstappen of Sainz  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: Wings op 27 maart 2016 - 12:40:57
Voorlopig leidt Rosberg het kampioenschap. ;) Verder was Mercedes 5 jaren geleden een prima keuze maar de dominantie van nu zal geen eeuwen voortduren. Ferrari zit al kortbij en ik las dat Newey nauwer betrokken wordt bij het ontwerp van de 2017 Red Bull. Blijven waar je zit Max!

Klopt, maar in 2017 eerst naar RBR en dan naar Ferrari. Mercedes is dan haar dominantie kwijt of aan het begin daarvan. En dan wil je daar niet meer zitten. Of direct naar Ferrari natuurlijk  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Ik denk dat als er kans komt bij Ferrari, en hij ziet het zitten, hij deze direct moet pakken. Ferrari is nou niet het team dat even elk jaar van rijders wisselt.