Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: Gerard op 13 januari 2016 - 12:07:41
;D

http://f1today.net/nl/nieuws/208076/vraagtekens-omringen-maldonado-bij-renault-f1

Héhé, eindelijk. Het wordt zo langzamerhand tijd voor Maldonado. Misschien kan'ie meedoen met Le Mans, daar maakt het niet uit wanneer je crasht, alleen moet je terugkomen in de pits.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Verrassend en een tegenvaller voor Renault als dat geld van Maldonado niet komt denk ik.
Maar Magnussen verdiend dat stoeltje 100x meer dan Maldonado, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Magnussen was in zijn McLarenjaar anders heel niet zo indrukwekkend.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 14 januari 2016 - 22:31:20
Magnussen was in zijn McLarenjaar anders heel niet zo indrukwekkend.

Klopt, in de 1e race wel meteen op het podium. Daarna viel het idd. tegen
Maar hij verdiend wel een 2e jaar vind ik.

Maar Maldonado heb ik gezien in de Formule 1.
Zonder die sponsoring reed hij nu allang niet meer.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ik moet wel toegeven, dat ik welk team dan ook groot gelijk geef dat ze Maldonado een stoel geven als het klopt dat daar -goedemorgen- VIJFTIG miljoen dollar per jaar tegenover staat. Daar kun je wat mee...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

NielsD

Ik heb niet eens zoveel tegen Maldonado, eigenlijk helemaal niets. Maar ik begrijp in de lieve vrede niet dat een oliemaatschappij VIJFTIG miljoen dollar (mocht het kloppen), neer wil leggen voor hem. Want hij beschikt nou niet echt over enorm veel talent.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 14 januari 2016 - 22:31:20
Magnussen was in zijn McLarenjaar anders heel niet zo indrukwekkend.
Er zijn maar weinig coureurs die in hun debuutjaar indrukwekkend zijn (toegegeven, dat zijn dan wel meestal coureurs van buitencategorie). Daarnaast is het als debutant wel heel moeilijk om indrukwekkend te zijn naast Button in een McLaren.

Dus, ik denk niet dat Magnussen buitencategorie is, maar hij verdient mijns inziens wel een tweede kans.

Mickey

Citaat van: NielsD op 15 januari 2016 - 06:47:28
Want hij beschikt nou niet echt over enorm veel talent.

Zelf ziet hij dat gelukkig anders. ;)

Jozef

De F1 heeft veel minder getalenteerde coureurs gekend dan Maldonado. Ik geloof dan ook niet dat hij 50 miljoen meebrengt, want dan zou zijn sponsor oliedom zijn. Maldonado kan met 15 miljoen ook een stoeltje in de middenmoot krijgen.

Wat Magnussen betreft, echt slecht was zijn debuutseizoen nu ook niet. Kende inderdaad een vrij lange mindere periode met fouten en veel straffen, maar Button had er toch de nodige moeite mee. Ja, die ene Button die ook met zijn teamgenoten Hamilton en Alonso ongeveer op gelijke hoogte stond/staat. Zo verkeerd is die Magnussen dus waarschijnlijk ook niet. In ieder geval goed genoeg om een kans te krijgen bij een subtopper. Zou van het niveau Massa/Webber kunnen zijn.

Arthur

Citaat van: NielsD op 15 januari 2016 - 06:47:28
Ik heb niet eens zoveel tegen Maldonado, eigenlijk helemaal niets. Maar ik begrijp in de lieve vrede niet dat een oliemaatschappij VIJFTIG miljoen dollar (mocht het kloppen), neer wil leggen voor hem. Want hij beschikt nou niet echt over enorm veel talent.

Ik kan het wel begrijpen [niet dat ik het er mee eens ben] omdat men graag een Venozolaan in de F1 wil zien in een competitieve auto wil zien. Dus een smak geld waar ieder team [behalve die het geld niet nodig hebben] zijn vingers bij aflikt. Renault kan [?] wil het dit jaar nog gebruiken alhoewel ze [naar zeggen] liever van onze vriend af willen maar vast zitten aan een contract vanuit Lotus. Vandaar [denk ik] die BERG geld.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik denk dat de grootste vraag zal zijn of er wel betaald gaat worden door PDVSA. De olieprijs staat rond de 30 dollar, nog niet een derde van wat het vijf jaar geleden was. Heel Venezuela draait op de inkomsten van PDVSA dus dat hele land gaat op dit moment ten onder aan de lage olieprijs. De inflatie staat op 140% per jaar en de president heeft een soort economische noodtoestand uitgeroepen. Hoe lang kunnen ze het zich blijven veroorloven om miljoenen te investeren in Maldonado?

Rond de betaling van Maldonado's sponsorgeld wordt nu al een aantal jaren gezegd dat het problematisch is. Voorlopig is het telkens goed gegaan, maar de olieprijs is nu zo ver weggezakt dat het wel alsmaar moeilijker wordt...

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 16 januari 2016 - 21:39:14
Ik denk dat de grootste vraag zal zijn of er wel betaald gaat worden door PDVSA. De olieprijs staat rond de 30 dollar, nog niet een derde van wat het vijf jaar geleden was. Heel Venezuela draait op de inkomsten van PDVSA dus dat hele land gaat op dit moment ten onder aan de lage olieprijs. De inflatie staat op 140% per jaar en de president heeft een soort economische noodtoestand uitgeroepen. Hoe lang kunnen ze het zich blijven veroorloven om miljoenen te investeren in Maldonado?

Rond de betaling van Maldonado's sponsorgeld wordt nu al een aantal jaren gezegd dat het problematisch is. Voorlopig is het telkens goed gegaan, maar de olieprijs is nu zo ver weggezakt dat het wel alsmaar moeilijker wordt...

Tsjah en de druk zal ook wel toenemen. Groot gedeelte van de bevolking leeft in armoede maar er gaan wel elk jaar tientallen miljoenen naar Maldonado. Nu het slechter gaat met de economie wordt die druk alleen maar groter.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/sergei_sirotkin_weer_op_jacht_naar_een_vrijdagrol/

Sergei Sirotkin probeert een seizoen GP2 bij ART te combineren met een rol als test-reservecoureur, laten we hopen dat als het om sponsoring hij dit keer met meer komt dan gebakken lucht.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Hier hebben veel teams interesse in denk ik.
Maar bij Force India en Sauber ging het al mis met zijn geld... dus ben benieuwd.

Hij deed het vorig jaar niet onaardig in het GP2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ja, ik heb ook het idee dat Sirotkin niet echt een pannekoek is. Maar ik heb wel het idee dat vrijdagrijders vaak een bak met geld meenemen om te mogen rijden. Sowieso is dat ook de reden natuurlijk dat teams vaak coureurs op vrijdag laten rijden. Ze nemen geld mee, lost een gedeelte van de financiele problemen op, coureur heeft exposure, team heeft het geld.

Toro Rosso is natuurlijk de complete andere kant opgegaan met Verstappen. Wat mij betreft zou dat ook het primair belang moeten zijn van een vrijdagrijder: een jong talent ervaring laten opdoen met het doel om te kunnen debuteren in de F1.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock