Banaan van de race: Silverstone

Gestart door Maikel0230, 05 juli 2015 - 17:54:52

« vorige - volgende »

Wie o wie?

GRO
0 (0%)
MAL
1 (5.3%)
VER
7 (36.8%)
RIC
0 (0%)
SAI
0 (0%)
STE
0 (0%)
RAI
6 (31.6%)
Williams
4 (21.1%)
Iemand anders namelijk....
1 (5.3%)
Een ander team namelijk....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Perton

Naja die  anderen hebben geen teamgenoot die wél naar de derde plek rijdt. En ja, dat is inderdaad een gok die verkeerd heeft uitgepakt, dat ben ik in zoverre ook volledig eens met Tuesday, daarom is Raikkonen voor mij ook niet DE banaan, verre van zelfs. Maar het is, zoals Jeroen ook wel een beetje zegt, altijd wel weer Raikkonen die het overkomt. Dat is een patroon. Wanneer het eens goed gaat, zoals ook in Canada, gebeurt er wel iets waardoor het toch niet lukt. En Canada was absoluut niet zijn schuld natuurlijk, maar het overkomt hem wel. Als dat stelselmatig gebeurt, dan lijkt het mij toch meer aan de coureur te liggen dan aan de omstandigheden.

Dat Raikkonen nu in de hoek zit waar er snel en makkelijk kritiek op hem komt, ja, ook dat kan ik niet tegenspreken. Maar ik vind dat volkomen logisch. Die man presteert al 1,5 jaar structureel niet bij Ferrari, met af en toe eens een positieve uitschieter naar boven. Maar dat is ook wel het minste wat een wereldkampioen behoort te doen.

Dus misschien is de kritiek op Raikkonen dit weekend wat te makkelijk, maar in het grote geheel, sta ik er volledig achter.

Jozef

#46
Citaat van: Perton op 06 juli 2015 - 01:24:48Naja die  anderen hebben geen teamgenoot die wél naar de derde plek rijdt.

Nogal wiedes, de teamgenoten van Alonso en Ericsson lagen al uit de race en de Marussia's... tja.

Als Button nog in de race was en op de manier met deze omstandigheden was omgegaan die we van hem gewend zijn (d.w.z. zelfde ronde naar binnen als Hamilton en Vettel), dan had hij keihard de vloer aangeveegd met Alonso. Maar ja, daar hoor je nu niemand over.

Ik heb ook mijn geloof in Kimi verloren hoor, er is inderdaad een patroon en het is alweer de derde race op rij die hij verpest. Maar de kritiek die sommigen vandaag geven, vind ik toch wat overdreven.

Bijvoorbeeld de kritiek op de pitstop op het einde, waar gaat dat over? Zijn banden waren weggesmolten en hij kon een pitstop maken zonder positieverlies, dus who cares? En dat hij niet vecht tegen Vettel, tja dat heeft inderdaad niet veel zin als je al weet dat je gaat pitten... Dit zijn toch duidelijke voorbeelden van "het hoekje waar de klappen vallen". Er heerst een negatief beeld over Räikkönen en nu is elke gelegenheid goed genoeg om dat negatieve beeld te bevestigen.

Dan vind ik andere coureurs er op een negatievere manier uitspringen vandaag. Hamilton die z'n herstart verpest en met samengeknepen billen reed toen het begon te regenen (2 seconden per ronde verliezen op Rosberg, serieus??). Bottas die P2 weggeeft aan Hamilton in het begin. Verstappen die een echte rookiefout maakt, ach hij is ook een rookie. Keuze genoeg.

Zoals ik al zei in mijn eerste post over dit onderwerp: natuurlijk was dit grotendeels Kimi's schuld. Maar een kapitale fout is het toch ook niet.

Perton

Nee maar goed, daarom stem ik dus ook niet op Raikkonen; ). Die laatste pitstop was voor.mij overigens ook geen issue hoor. Dat was gewoon een logisch gevolg van eerdere gebeurtenissen.

0634

Citaat van: Jozef op 06 juli 2015 - 00:50:14
Ik had het idee dat Bottas niet zat op te letten in de eerste ronde. Volgens mij dacht hij dat hij Hamilton al verslagen had. Bottas nam namelijk gewoon de racelijn (wijd naar rechts om sneller uit te kunnen accelereren op het rechte stuk). Maar daar kon Hamilton natuurlijk van profiteren.

Dus: volgens mij niet een kwestie van 'slapjanus' of 'te netjes' (in Oostenrijk heeft hij namelijk laten zien dat dat toch niet echt woorden zijn die bij hem passen) maar een kwestie van niet goed in je spiegels kijken. Wat misschien nog wel erger is...

Nou dat kan ook nog maar dat lijkt mij gezien de situatie we heel raar. Hij wist dat HAM in zijn nek zat, dan pak je daar de krappere lijn.

FolkertE

Ik had op het moment zelf het idee dat Bottas zich gewoon verremde en Hamilton daar gretig gebruik van maakte. Maar voor de rest reed Bottas een degelijke race, maar niks bijzonders na een super start.

Ik weet niet meer waar ik het las, maar iemand hier zei dat Hamilton niet had gewonnen als het niet (harder) was gaan regenen, maar wat ik begreep was dat Hamilton plotseling veel temperatuur verloor door de opkomende regen. Maar hoe dan ook, dat was spannend moment en Rosberg ging als een trein.

0634

Bottas verremde zich niet. Ging eenvoudigweg naar de buitenste lijn nog voor dat hij überhaupt remde.

Hamilton#44

Volgens mij heeft Williams echt een kans op de zege laten liggen. Die interne teamstrijd is mooi maar dan moet je verder geen concurrentie hebben. Massa had Bottas gewoon voorbij moeten laten, hadden ze kunnen kijken of hij sneller was, was hij dat niet dan had ie altijd de plek terug kunnen geven zoals Red Bull deed met Ricciardo en Kvyat in Monaco.

Ik denk dat Bottas met een vrije baan wel een halve seconde sneller kon, terecht dat hij gepikeerd was, pas nadat zijn banden hun beste tijd gehad hadden mocht hij proberen in te halen. Echt geen goed teammanagement bij Williams. En dat is geen achteraf gelul, dit zag iedereen aankomen.

Maikel0230

Ik wil Kimi echt niet de grond in boren maar dit filmpje is vandaag verschenen op youtube. Hebben we net zoals de spin van Kvyat nooit gezien doordat alle camera's gericht waren op homeboy Hamilton



Oh kimi... :-[

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 juli 2015 - 11:31:39
Bottas verremde zich niet. Ging eenvoudigweg naar de buitenste lijn nog voor dat hij überhaupt remde.
Vandaar dat ik ook zei "op het moment zelf" zei ;). Ik heb daarna niet echt meer een herhaling terug gekeken. Maar goed, of hij zich verremde of de normale race lijn nam(en daarmee Hamilton er makkelijk voorbij liet) het was niet een goed moment voor Bottas.

En Kimi, ik heb hem lang verdedigd, maar ik begin toch wel een beetje te twijfel.

Perton

Ik weet niet of het waar is,  maar volgens ben anderson van autosport was de pitstop van Raikkonen een paniekreactie op de inhaalactie van vettel. Ben aan het werk dus kan het momenteel niet even verder uitzoeken.

Kootje

#55
Wil toch even reageren op die mensen die het belachelijk vinden dat oa ik op Kimi heb gestemd. Waarom? Alleen omdat hij niet de enige was die vroeg stopte? Wat doet dat er dan toe? Staan die anderen ook onder druk van hun team om nu eindelijk eens resultaten te boeken? En lieten zij ook zo'n resultaat schieten toen ze gokten? Nee, die staan niet onder druk en hadden niets te verliezen. Zij konden dus rustig gokken, Kimi niet. Die staat wel onder druk, reed op dat zo broodnodige resultaat en had dus alles te verliezen. Dan moet je niet gokken, dan ga je voor zekerheid. Gok je wel en pakt het verkeerd uit, dan ben je gewoon 'n oetlul of banaan zoals we het hier noemen. Kan er niets anders van maken.


PS: Weet niet meer wie het was, vanochtend vroeg gelezen en nu pas tijd om te reageren, maar er was ook nog iemand die beweerde dat de kritiek op Kimi alleen voortkomt uit het feit dat hij toch al in de hoek zit waar de klappen vallen, of in ieder geval woorden van die strekking, maar ik kan die persoon verzekeren dat dit in mijn geval niet zo is. Ben en blijf fan vd man en  geef dus niet echt, of echt niet graag kritiek. Maar dit was of 'n misplaatste gok, of zoals Perton  hierboven zegt 'n paniekreactie. In beide gevallen mag daar dan best het predikaat banaan aan geplakt worden.

Wings

Volledig mee eens. De laatste tijd is altijd wel wat met Kimi maar blijven goede resultaten uit. Zonder noemenswaardige technische problemen. Dat mag best naam hebben.

Tuesday

#57
Citaat van: Kootje op 06 juli 2015 - 17:15:07
Wil toch even reageren op die mensen die het belachelijk vinden dat oa ik op Kimi heb gestemd. Waarom? Alleen omdat hij niet de enige was die vroeg stopte? Wat doet dat er dan toe? Staan die anderen ook onder druk van hun team om nu eindelijk eens resultaten te boeken? En lieten zij ook zo'n resultaat schieten toen ze gokten? Nee, die staan niet onder druk en hadden niets te verliezen. Zij konden dus rustig gokken, Kimi niet. Die staat wel onder druk, reed op dat zo broodnodige resultaat en had dus alles te verliezen. Dan moet je niet gokken, dan ga je voor zekerheid. Gok je wel en pakt het verkeerd uit, dan ben je gewoon 'n oetlul of banaan zoals we het hier noemen. Kan er niets anders van maken.


PS: Weet niet meer wie het was, vanochtend vroeg gelezen en nu pas tijd om te reageren, maar er was ook nog iemand die beweerde dat de kritiek op Kimi alleen voortkomt uit het feit dat hij toch al in de hoek zit waar de klappen vallen, of in ieder geval woorden van die strekking, maar ik kan die persoon verzekeren dat dit in mijn geval niet zo is. Ben en blijf fan vd man en  geef dus niet echt, of echt niet graag kritiek. Maar dit was of 'n misplaatste gok, of zoals Perton  hierboven zegt 'n paniekreactie. In beide gevallen mag daar dan best het predikaat banaan aan geplakt worden.
Misschien is die druk juist wel de reden dat ie een gok wilde nemen. En daarnaast staat hij onder druk bij het team met wie hij samen de beslissing genomen heeft. Kimi dacht dat het zou blijven regenen, dat was waarom hij wilde pitten, het team had betere informatie over het weer. Maar aangezien ze op 5 en 6 reden denk ik dat ze een split strategie wel zagen zitten en daarom Kimi gewoon hebben binnen laten komen.
Verder hebben alle coureurs behalve Vettel en Hamilton fout gegokt en daarmee punten en podia op het spel gezet en vergooid. Ericsson en Alonso die net iets voor Raikkonen stopten vochten voor het laatste puntje, wat voor hen misschien wel waard is als een 6e plaats voor Ferrari. Ericsson is uiteindelijk zelfs nog 3x gestopt, eerst naar intermediates, later weer naar slicks en een ronde later toch maar weer naar intermediates. De Williams coureurs die beiden doorrijden en daarmee een zeker podium cadeau geven aan Ferrari en waarbij Bottas er helemaal een potje van maakte net als er wel meerdere coureurs voor geen meter gingen in de regen en spinden of van de baan schoten. Potentiële vervangers hebben zich afgelopen weekend ook niet van hun goede kant laten zien, uitgezonderd Hulkenberg.
Dat er met Raikkonen vaak wat is kan ik niet ontkennen, maar de banaan zou toch specifiek voor deze race moeten zijn (uiteraard is er wel altijd een context). Maar goed, uiteindelijk moet iedereen hetzelf weten. Ik ben het alleen met bepaalde argumenten niet eens. Bij gebrek aan betere opties had ik het wellicht ook wat beter begrepen.

Nog een kleine aanvulling; ik zeg dit niet om Raikkonen ten koste van alles te verdedigen, ik heb m dit jaar al vaak genoeg bekritiseerd en zie m ook allang niet meer als top-5 coureur. Hooguit bij vlagen nog.

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 06 juli 2015 - 11:33:57
Volgens mij heeft Williams echt een kans op de zege laten liggen. Die interne teamstrijd is mooi maar dan moet je verder geen concurrentie hebben. Massa had Bottas gewoon voorbij moeten laten, hadden ze kunnen kijken of hij sneller was, was hij dat niet dan had ie altijd de plek terug kunnen geven zoals Red Bull deed met Ricciardo en Kvyat in Monaco.

Ik denk dat Bottas met een vrije baan wel een halve seconde sneller kon, terecht dat hij gepikeerd was, pas nadat zijn banden hun beste tijd gehad hadden mocht hij proberen in te halen. Echt geen goed teammanagement bij Williams. En dat is geen achteraf gelul, dit zag iedereen aankomen.

Iedereen zegt altijd maar dat Bottas sneller was dan Massa maar dat wil ik nog maar eens zien. Feit is dat Bottas dichter kwam in de DRS-zone... nogal logisch lijkt me dat. Ik denk dat Bottas helemaal niet sneller was dan Massa, en dat het plaatje identiek was geweest als de twee van positie zouden wisselen. Massa heeft die leiderspositie verdiend door Bottas te verslaan in de kwalificatie en vervolgens een blitsstart te nemen. No way dat hij die plek dan maar moet opgeven, omdat zijn teamgenoot misschien sneller is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 juli 2015 - 20:35:02
Citaat van: Hamilton#44 op 06 juli 2015 - 11:33:57
Volgens mij heeft Williams echt een kans op de zege laten liggen. Die interne teamstrijd is mooi maar dan moet je verder geen concurrentie hebben. Massa had Bottas gewoon voorbij moeten laten, hadden ze kunnen kijken of hij sneller was, was hij dat niet dan had ie altijd de plek terug kunnen geven zoals Red Bull deed met Ricciardo en Kvyat in Monaco.

Ik denk dat Bottas met een vrije baan wel een halve seconde sneller kon, terecht dat hij gepikeerd was, pas nadat zijn banden hun beste tijd gehad hadden mocht hij proberen in te halen. Echt geen goed teammanagement bij Williams. En dat is geen achteraf gelul, dit zag iedereen aankomen.

Iedereen zegt altijd maar dat Bottas sneller was dan Massa maar dat wil ik nog maar eens zien. Feit is dat Bottas dichter kwam in de DRS-zone... nogal logisch lijkt me dat. Ik denk dat Bottas helemaal niet sneller was dan Massa, en dat het plaatje identiek was geweest als de twee van positie zouden wisselen. Massa heeft die leiderspositie verdiend door Bottas te verslaan in de kwalificatie en vervolgens een blitsstart te nemen. No way dat hij die plek dan maar moet opgeven, omdat zijn teamgenoot misschien sneller is.
maar ze hadden wel een duidelijk keus moeten maken bij Williams, of alles op Massa, of alles op Bottas. Nu maakten ze het Mercedes wel erg makkelijk