Round 9: British Grand Prix 2015, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 25 juni 2015 - 19:12:21

« vorige - volgende »

rafael25

Williams, echt heel dom dat ze Bottas niet laten gaan...anders was p3 geworden!!

Tuesday

Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:21:55
Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 16:06:35
Ja. Alleen wordt Hamilton niet ingehaald door Rosberg en Raikkonen wel door Vettel. Echt, wat een waardeloze vergelijking van niks weer. Het zou ergens op slaan als Raikkonen Vettel achter zich had gehouden, maar dat was nou eenmaal niet zo.
Rosberg zat iets van 7 a 8 seconden achter Hamilton, moest 2 Williamsen voorbij en zat binnen een paar ronden aan de staart van Hamilton. Hamilton kon het tempo van Rosberg onder die omstandigheden niet parreren, Raikkonen Vettel niet. Wat dat betreft zie ik niet zoveel verschil. Met de strategie viel het uiteindelijk wel weer Hamilton zn kant op, terwijl het bij Raikkonen op dat moment juist helemaal misging. Tja, ik heb ook niet veel zin om Raikkonen verder te verdedigen, maar ik vind dat ie het dit weekend overall juist goed heeft gedaan. Ik ben ook vaak genoeg kritisch op Raikkonen, maar vandaag zat m niet echt mee.
overall was het ook niet verkeerd, dat kan ik ook nooit ontkennen. Maar puntje bij paaltje kwam het er weer eens niet uit, net als de hele afgelopen 1,5 jaar. Dat Is een patroon.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 16:05:55
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:00:04
Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 15:53:45
Kimi reed verder wel een sterke race.

Totdat de factor coureur meer gewicht in de schaal legt. Dan gaat het mis. Niet de eerste keer in deze omstandigheden. Kijk eens naar Vettel en waar hij uitkomt!
Factor coureur ging in het begin van de race wel goed,  persoonlijk vind ik het wat verkeerd verwoord als je zegt dat de factor coureur er voor zorgde dat hij 8ste werd.

Geen idee wat er verkeerd aan is. In de eerste fase als er geen bijzonderheden zijn doet Kimi gewoon waartoe de auto hem in staat acht. Daarmee rijdt hij voor Vettel wat gewoon prima is hoor. Het gaat pas mis op het moment dat de regen naar beneden komt. En hoe je het ook wendt of keert, ik zie hier een terugkerend patroon. Niet de eerste keer dat het misgaat in deze omstandigheden. Dit bij Ferrari neerleggen vind ik te makkelijk. Zeker omdat bij zijn teamgenoten het wel 'altijd' goed gaat.

CitaatKimi is een goede regenrijder,  maar geen goede strategist zoals Hamilton,  Button, Alonso en Vettel. Maar ven het gedeeltelijk met je eens.

Ik vind Kimi geen goede regenrijder en onder deze omstandigheden zie ik hem vaker inboeten dan dat hij kan excelleren. Leg zijn prestatie van vandaag maar eens naast die van Vettel van vandaag. Enorm kwaliteitsverschil neem ik dan waar.

Wings

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:38:44
Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Huh? Denk je dat ze zonder de regen Hamilton hadden kunnen verslaan?

rafael25

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:41:34
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:38:44
Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Huh? Denk je dat ze zonder de regen Hamilton hadden kunnen verslaan?
+10

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:41:34
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:38:44
Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Huh? Denk je dat ze zonder de regen Hamilton hadden kunnen verslaan?
ja, ik denk dat dat mogelijk was. Die Williamsen zijn bijna niet in te halen. Als Bottas ipv Massa aanvallen Hamilton wat meer had opgehouden, dan had Massa na de pitstops nog steeds eerste kunnen liggen. Dan had ie op zn minst een kans gehad. Nu gaven ze p1 gewoon cadeau aan Mercedes.

Wings

O oké je gaat een stuk terug in de tijd met je stelling. Probleem was dat Bottas en Massa aan elkaar gewaagd waren qua snelheid en niet weg konden rijden bij Mercedes. Williams had dus inderdaad Bottas kunnen opofferen door hem een halve tel trager te laten rijden en Massa zo voorsprong te geven van een paar seconden. Zonder regen was er dan inderdaad hoop geweest zonder dat het direct gevolgen zou hebben gehad voor het resultaat van Bottas. Echter dacht Bottas Massa te kunnen verschalken en was hij nooit akkoord gegaan met deze strategie. Jammer want het zat wel in het vat en kon door goed samenspel ten uitvoering worden gebracht. Als Williams dan ook nog eens Bottas tegelijk met Hamilton liet pitten was het feest compleet. Maar...of het bovenstaande zonder enkele garantie. Want stiekem denk ik dat als Hamilton zou aandringen hij er wel langs zou komen uiteindelijk. Wat Bottas betreft, het contrast met Massa vind ik te klein om hem te laten debuteren bij Ferrari. Wat dat aangaat is Massa een prima graadmeter voor de tweede coureur voor Ferrari.

Maikel0230

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:44:40
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:41:34
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:38:44
Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Huh? Denk je dat ze zonder de regen Hamilton hadden kunnen verslaan?
ja, ik denk dat dat mogelijk was. Die Williamsen zijn bijna niet in te halen. Als Bottas ipv Massa aanvallen Hamilton wat meer had opgehouden, dan had Massa na de pitstops nog steeds eerste kunnen liggen. Dan had ie op zn minst een kans gehad. Nu gaven ze p1 gewoon cadeau aan Mercedes.

Die stelling kan ook omgedraaid worden, hoe oneerlijk ze ik ook vind tegenover Massa. Bottas was overduidelijk sneller in de eerste stint en Massa bewees zeer goed te zijn in verdedigen vandaag. Hadden ze Bottas laten gaan dan was er misschien nog wat mogelijk geweest, met Massa denk ik van niet.

Maar die regen op het einde zou hen alsnog genekt hebben want die auto is low-downforce gericht en dan kan je er wel naar fluiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Bottas zat te pushen op Massa, en die gaf geen krimp. Dat kostte tijd allemaal. Dat ze niet op het podium staan heeft Williams en hun coureurs aan zichzelf te danken. Ook al hoe je ziet hoe knullig Massa Rosberg binnendoor voorbij laat komen. Zet gewoon de deur open. Jee, Williams was vandaag nog net niet een flop. En dat is doodzonde.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 17:17:20
Die stelling kan ook omgedraaid worden, hoe oneerlijk ze ik ook vind tegenover Massa. Bottas was overduidelijk sneller in de eerste stint en Massa bewees zeer goed te zijn in verdedigen vandaag. Hadden ze Bottas laten gaan dan was er misschien nog wat mogelijk geweest, met Massa denk ik van niet.

Maar die regen op het einde zou hen alsnog genekt hebben want die auto is low-downforce gericht en dan kan je er wel naar fluiten.

Bottas had op het rechte stuk meer topsnelheid door o.a. DRS. Veel meer moet je er niet van maken. Als Bottas echt bakken sneller was had Williams Bottas wel als eerste naar binnen gehaald. Hoe dan ook (en dat is meteen een reactie op janke) ik denk niet dat de coureurs een goed resultaat hebben weggegooid. Zonder regen hadden ze zicht op P2 en P3. En dat is voor Williams gewoon een top resultaat.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 17:17:20
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:44:40
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:41:34
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 16:38:44
Bottas ging voor geen meter in de regen, dus die P3 was alsnog erg lastig geworden. Maar mocht het droog zijn gebleven had Williams de wedstrijd zelfs kunnen winnen. Ze hadden alleen een gat moeten laten vallen tussen nr 1 en 2 zodat ze genoeg marge hadden voor de pitstop. Als ze er na de pitstop nog voor hadden gezeten hadden ze volgens mij een goede kans gehad op de overwinning.

Huh? Denk je dat ze zonder de regen Hamilton hadden kunnen verslaan?
ja, ik denk dat dat mogelijk was. Die Williamsen zijn bijna niet in te halen. Als Bottas ipv Massa aanvallen Hamilton wat meer had opgehouden, dan had Massa na de pitstops nog steeds eerste kunnen liggen. Dan had ie op zn minst een kans gehad. Nu gaven ze p1 gewoon cadeau aan Mercedes.

Die stelling kan ook omgedraaid worden, hoe oneerlijk ze ik ook vind tegenover Massa. Bottas was overduidelijk sneller in de eerste stint en Massa bewees zeer goed te zijn in verdedigen vandaag. Hadden ze Bottas laten gaan dan was er misschien nog wat mogelijk geweest, met Massa denk ik van niet.

Maar die regen op het einde zou hen alsnog genekt hebben want die auto is low-downforce gericht en dan kan je er wel naar fluiten.
met Bottas hadden ze misschien een nog betere kans gehad idd al denk ik niet dat het verschil heel groot was tussen die 2. En Massa reed nou eenmaal voorop. Als je 2 coureurs hebt die in teambelang willen denken, dan had er gewoon 1 Williams een gat kunnen slaan. Zoals het nu ging was iig wel de slechts denkbare uitvoering.

Maikel0230

Absoluut, dat is natuurlijk een keuze die men op de pitmuur moest maken maar als ik zie dat Bottas het gevecht aangaat met Massa terwijl er twee zilverpijlen op de loer liggen dan vraag ik me toch waar ze mee bezig zijn.

Ook al ben ik persoonlijk tevreden met het feit dat er vrij gevochten mocht worden.

Dat is dan ook weer de tweestrijd tussen doen wat show geeft of dat wat logisch is. Je kan daar nooit 100% de juiste keuze in maken denk ik dan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 17:27:29
Absoluut, dat is natuurlijk een keuze die men op de pitmuur moest maken maar als ik zie dat Bottas het gevecht aangaat met Massa terwijl er twee zilverpijlen op de loer liggen dan vraag ik me toch waar ze mee bezig zijn.

Ook al ben ik persoonlijk tevreden met het feit dat er vrij gevochten mocht worden.

Dat is dan ook weer de tweestrijd tussen doen wat show geeft of dat wat logisch is. Je kan daar nooit 100% de juiste keuze in maken denk ik dan.
klopt, vanuit teambelang moet je eigenlijk het 1 doen, maar om de coureurs gelijke kansen te geven weer het ander. In dit geval had ik toch voor teambelang gekozen, zo vaak krijgt Williams de kans niet om te winnen.