Round 9: British Grand Prix 2015, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 25 juni 2015 - 19:12:21

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 15:47:07
Daarom gaat mijn banaan ook naar Bottas ;)

En daarom zeg ik ook onder zwaar voorbehoud. Maar goed, voor het zelfde geldt was het ook gewoon een gok die verkeerd uitpakte, dat kan natuurlijk ook. Heb je soms als het regent.
ach ja, een foutje is snel gemaakt en als het niet gaat, dan gaat het niet. Lewis verloor ook 2 seconden op Rosberg op een bepaald moment. Moet ook allemaal net ff goedvallen.

0634

Die RAI is echt een grap aan t worden. Hij was al een van de mindere champs in mijn ogen maar het verval is enorm. Hij lijkt wel 45. Compleet over de hill.

En Bottas? Echt slecht. Bleek al meteen in dat duel met Hamilton.  Zet gewoon de deur even open.

Jehoentelaar

Bottas was wel jammer inderdaad. Reed alsof hij er niet echt in leek te geloven.

FolkertE

Jammer van Kimi,  maar perfect getimed door Hamikton en Vettel. Hele race op p7 en dan ineens p3.
Kimi reed verder wel een sterke race.

Pancake Shield

Citaat van: Jehoentelaar op 05 juli 2015 - 15:52:11
Bottas was wel jammer inderdaad. Reed alsof hij er niet echt in leek te geloven.

Ja, met name toen het begon te regenen klonk hij over boordradio alsof hij compleet in paniek was. Bottas en Raikkonen zijn toch wel de grote teleurstellingen van vandaag. Ik denk sowieso dat als het nog niet beslist is, dat dit toch wel de laatste kansje was dat Raikkonen nog had (mits het zijn eigen beslissing was dus)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 15:53:45
Jammer van Kimi,  maar perfect getimed door Hamikton en Vettel. Hele race op p7 en dan ineens p3.
Kimi reed verder wel een sterke race.

Hij reed waardeloos.  Ligt 15 sec voor op Vettel en wordt gewoon achterhaald en ingehaald. Pats boem.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 15:53:45
Kimi reed verder wel een sterke race.

Totdat de factor coureur meer gewicht in de schaal legt. Dan gaat het mis. Niet de eerste keer in deze omstandigheden. Kijk eens naar Vettel en waar hij uitkomt!

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 15:56:09
Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 15:53:45
Jammer van Kimi,  maar perfect getimed door Hamikton en Vettel. Hele race op p7 en dan ineens p3.
Kimi reed verder wel een sterke race.

Hij reed waardeloos.  Ligt 15 sec voor op Vettel en wordt gewoon achterhaald en ingehaald. Pats boem.
lag ie 15 seconden voor? volgens mij zat Vettel de hele race in de buurt en Vettel is gewoon 1 van de betere regenrijders. Het enige dat je Kimi dit weekend kunt verwijten is dat ie in de regen iets minder ging. En die call was gewoon totaal verkeerd, maar weet niet of dat zn eigen keus was.

Perton

Ik moet bekennen dat ik de herhalingen nog even moet terug zien, maar voor ie binnenkwam leek het ook wel alsof hij vrij amateuristisch verdedigde ten opzichte van Vettel. Daar verloor die het al en ging het niet. Het was niet alleen de verkeerde call. Die verkeerde call heeft het gat groter gemaakt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 16:03:27
Ik moet bekennen dat ik de herhalingen nog even moet terug zien, maar voor ie binnenkwam leek het ook wel alsof hij vrij amateuristisch verdedigde ten opzichte van Vettel. Daar verloor die het al en ging het niet. Het was niet alleen de verkeerde call. Die verkeerde call heeft het gat groter gemaakt.
tja, dat kan toch? Rosberg ging op dat moment ook 2 seconden harder als Hamilton. Zo gaat dat soms.

FolkertE

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:00:04
Citaat van: FolkertE op 05 juli 2015 - 15:53:45
Kimi reed verder wel een sterke race.

Totdat de factor coureur meer gewicht in de schaal legt. Dan gaat het mis. Niet de eerste keer in deze omstandigheden. Kijk eens naar Vettel en waar hij uitkomt!
Factor coureur ging in het begin van de race wel goed,  persoonlijk vind ik het wat verkeerd verwoord als je zegt dat de factor coureur er voor zorgde dat hij 8ste werd.
Kimi is een goede regenrijder,  maar geen goede strategist zoals Hamilton,  Button, Alonso en Vettel. Maar ven het gedeeltelijk met je eens.

Perton

Ja. Alleen wordt Hamilton niet ingehaald door Rosberg en Raikkonen wel door Vettel. Echt, wat een waardeloze vergelijking van niks weer. Het zou ergens op slaan als Raikkonen Vettel achter zich had gehouden, maar dat was nou eenmaal niet zo.

0634

Weer niet. Raikkonen lekker blijven verdedigen. Het zou kunnen als dit een incident was. Maar het is structureel.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 16:06:35
Ja. Alleen wordt Hamilton niet ingehaald door Rosberg en Raikkonen wel door Vettel. Echt, wat een waardeloze vergelijking van niks weer. Het zou ergens op slaan als Raikkonen Vettel achter zich had gehouden, maar dat was nou eenmaal niet zo.
Rosberg zat iets van 7 a 8 seconden achter Hamilton, moest 2 Williamsen voorbij en zat binnen een paar ronden aan de staart van Hamilton. Hamilton kon het tempo van Rosberg onder die omstandigheden niet parreren, Raikkonen Vettel niet. Wat dat betreft zie ik niet zoveel verschil. Met de strategie viel het uiteindelijk wel weer Hamilton zn kant op, terwijl het bij Raikkonen op dat moment juist helemaal misging. Tja, ik heb ook niet veel zin om Raikkonen verder te verdedigen, maar ik vind dat ie het dit weekend overall juist goed heeft gedaan. Ik ben ook vaak genoeg kritisch op Raikkonen, maar vandaag zat m niet echt mee.

rafael25