Round 9: British Grand Prix 2015, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 25 juni 2015 - 19:12:21

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: 2015 Formula 1 British Grand Prix
Baan: Silverstone Circuit
locatie: Silverstone, Northamptonshire, Groot-Brittannië (GB )
Baanlengte: 5,901 km
Raceafstand: 52 laps, 306,198 km
Ronderecord: 1:33.401 Mark Webber, (2013, Infiniti Red Bull Racing)
Winnaar 2014: Lewis Hamilton- Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Snelste Ronde 2014: 1:37.176 Lewis Hamilton- Mercedes AMG Petronas Formula One Team




Banden compounds van Pirelli: Medium en Hard


vrijdag 3 juli 2015
VT1   11:00 - 12:30
VT2   15:00 - 16:30

zaterdag 4 juli 2015
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

zondag 5 juli 2015
Race   14:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Die verbouwing blijft zo jammer. Maar goed. Zondagmiddagje na tentamens onderuit een Grand Prix kijken, niks mis mee.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 25 juni 2015 - 23:35:25
Die verbouwing blijft zo jammer. Maar goed. Zondagmiddagje na tentamens onderuit een Grand Prix kijken, niks mis mee.


Totaal verpest! Dan liever een GP op een andere track. Voor mijn part Donington of Brand Hatch! Silverstone was een van mijn favo met haar snelle bochten en mooie ritme. Daar is nu niets meer van overgebleven.


Triest! :'(

gloudiesaurus

De verbouwing was iig. geen verbetering. Toch vind ik Silverstone nog een leuk circuit.

Force India komt met een B-bolide. Honda met een update. En Max Verstappen zegt dat de Toro Rosso hier beter zal gaan in Oostenrijk.
Ik ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Word inderdaad een gp met veel verwachtingen.
En kan Rosberg Hamilton nu verslaan. Nu er geen Duitse GP is,  zal hij er extra op gebrand zijn Hamilton thuis te verslaan.


0634

Citaat van: gloudiesaurus op 27 juni 2015 - 21:11:13
De verbouwing was iig. geen verbetering. Toch vind ik Silverstone nog een leuk circuit.


Vind ik ook. Zo erg vind ik de verbouwingen dan ook niet. Het is nog steeds heel herkenbaar.

Jehoentelaar

Zeker, van Copse tot het huidige start/finish is het onveranderd gebleven, fraai stuk circuit. Het nieuwe Arena-gedeelte had van mij niet gehoeven omdat ik 'Bridge' wel een fraaie bocht vond die direct na een snelle chicane kwam.

Then again, dat is zo'n detail dat ik me er ook niet heel erg druk over kan maken.

0634

Wel benieuwd wat de Britse media zullen berichten mocht Hamilton andermaal verslagen worden door Rosberg. Lewis had eerder deze week niet zo veel zin om te testen en ging chillen met Pharrell. Kans dat de tabloids daar nog wel wat zuurs over te melden zullen hebben dan.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 27 juni 2015 - 22:27:24
Zeker, van Copse tot het huidige start/finish is het onveranderd gebleven, fraai stuk circuit. Het nieuwe Arena-gedeelte had van mij niet gehoeven omdat ik 'Bridge' wel een fraaie bocht vond die direct na een snelle chicane kwam.

Then again, dat is zo'n detail dat ik me er ook niet heel erg druk over kan maken.

Ja zo denk ik er ook over, dat circuits continu veranderen weet je van te voren. Er is geen enkel historisch circuit wat niet minstens 2 of 3x serieus veranderd is.

De veranderingen die ze gedaan hebben zullen absoluut nodig geweest zijn om te kunnen concurreren met moderne circuits anders waren ze niet uitgevoerd lijkt me.

Dan vind ik het nu nog aardig meevallen, karakter van de baan is grotendeel intact gebleven.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 27 juni 2015 - 22:27:24
Zeker, van Copse tot het huidige start/finish is het onveranderd gebleven, fraai stuk circuit. Het nieuwe Arena-gedeelte had van mij niet gehoeven omdat ik 'Bridge' wel een fraaie bocht vond die direct na een snelle chicane kwam.

Then again, dat is zo'n detail dat ik me er ook niet heel erg druk over kan maken.


Ik heb het circuit nog eens in F1 2013 gedaan...nee, het is nog steeds niets. Ik kan de ritme niet vinden, die je op de oude track wel hebt. In Grand Prix 3 [ja, ik heb oude spulletjes]  genoten van een 'good ol' Silverstone met 'Brigde'... ;)

Matthijs

Vergeet niet dat het 'oude' deel enorm vaak is aangepast. Kijk maar eens in de periode na 1990.

Jehoentelaar

Klopt, het trage laatste gedeelte heeft verschillende varianten gehad. Mijn voorkeur heeft de configuratie van rond 2000.

Kootje

Vind persoonlijk niets mis met de huidige lay-out. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde, maar het doet ook zeker geen afbreuk aan. Althans ... niet imo, maar ik ben sowieso niet echt fan van Silverstone.

Edwin90


Matthijs

In dat nieuwe deel zie je toch vaak spectaculaire dingen, zeker in andere klassen.

Sowieso is Silverstone wél 1 van mijn populairste circuits. Bovendien is het een snel circuit zónder lange rechte stukken (het langste rechte stuk is slechts 700 meter, korter dan die op Hungaroring) waar wel ingehaald kan worden en daarmee een sneer naar Hermann Tilke.