Round 9: British Grand Prix 2015, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 25 juni 2015 - 19:12:21

« vorige - volgende »

Fietser

Kvyat begint in vorm te raken. Ricciardo - vorig seizoen de man van het jaar - heeft het moeilijk t.o.v. de jonge Rus. Interessante ontwikkeling. Sainz ook prima bezig, staat 6-3 voor.

Van Wijk

Williams voor Ferrari, en .....The iceman voor Vettel.
Wordt  leuk morgen :)

Jehoentelaar

Netjes van Daniil. Ik heb Q3 overgeslagen voor Blancpain maar dit kan interessant worden morgen.

Wings

Citaat van: Fietser op 04 juli 2015 - 15:43:04
Kvyat begint in vorm te raken. Ricciardo - vorig seizoen de man van het jaar - heeft het moeilijk t.o.v. de jonge Rus. Interessante ontwikkeling.

Afgelopen race gewoon 12de hoor. Dus dat 'in vorm raken' valt reuze mee. En volgens mij is Ricciardo z'n snelste tijd geschrapt.

CitaatSainz ook prima bezig, staat 6-3 voor.

Maar een punt en plaats achter in het klassement. Dus al was het 9-0 geweest.....

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:25:52
Citaat van: Fietser op 04 juli 2015 - 15:43:04
Kvyat begint in vorm te raken. Ricciardo - vorig seizoen de man van het jaar - heeft het moeilijk t.o.v. de jonge Rus. Interessante ontwikkeling.

Afgelopen race gewoon 12de hoor. Dus dat 'in vorm raken' valt reuze mee. En volgens mij is Ricciardo z'n snelste tijd geschrapt.
Dus? Hij telt niet, Kvyat is dus sneller. Verder wel met je eens dat we niet te snel conclusies moeten trekken wat Daniil betreft.

Wings

Intrinsiek was hij niet sneller. Neemt niet weg dat Kvyat zich voor Ricciardo heeft gekwalificeerd. Maar om nu hosanna te gaan brullen, nee. Dat was ook de strekking.

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 14:46:04
Eigenlijk gewoon weer een slechte kwalificatie van Verstappen. Hij zou daar toch eens op moeten gaan trainen.
Haha nadat ik eerst het Verstappen-topic had gelezen vind ik dit een leuke post icm het gezeik over de vrije trainingen.

Fietser

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:41:34
Intrinsiek was hij niet sneller. Neemt niet weg dat Kvyat zich voor Ricciardo heeft gekwalificeerd. Maar om nu hosanna te gaan brullen, nee. Dat was ook de strekking.

Hosanna brullen is onzin, dat deed ik niet. Ik schreef dat Kvyat in vorm begint te raken omdat hij tot voor kort hier menigmaal als 'tegenvaller' is neergezet. (Ik las zelfs al dat Verstappen maar moest instappen.) Maar de laatste weken lijkt de Rus in snelheid niet veel onder te doen voor zijn teamgenoot, die vorig jaar een viervoudig wereldkampioen naar huis reed. Dat was mijn strekking!

Fietser

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:25:52
Citaat van: Fietser op 04 juli 2015 - 15:43:04
Kvyat begint in vorm te raken. Ricciardo - vorig seizoen de man van het jaar - heeft het moeilijk t.o.v. de jonge Rus. Interessante ontwikkeling.

Afgelopen race gewoon 12de hoor. Dus dat 'in vorm raken' valt reuze mee. En volgens mij is Ricciardo z'n snelste tijd geschrapt.

CitaatSainz ook prima bezig, staat 6-3 voor.

Maar een punt en plaats achter in het klassement. Dus al was het 9-0 geweest.....

Ook onzin. Mijn posting betrof de kwalificatie. De race is vanmiddag pas. Inderdaad staat Sainz daarin 1 punt achter. En hij is 3 jaar ouder. En hij is geboren op 1 september. Maar daar ging het niet over.

Tuesday

kwalificatieduel is eigenlijk nietszeggend. Het geeft alleen een indicatie van de snelheid over 1 ronde. In t geval van Max lijkt het met die snelheid inmiddels wel goed te zitten, ook al komt het er op het moment supreme niet altijd uit. Maar dat is ook meer een kwestie van ervaring, met de basissnelheid lijkt het wel goed te zitten, daar maakte ik me in t begin van t jaar nog wel een beetje zorgen over.
Trouwens grappig om te zien dat in t geval van Ricciardo heel gemakkelijk wordt gedaan over zn rondetijd die geschrapt werd, maar bij Sainz in Monaco gebeurde dat ook, maar die kwalificatie wordt wel gewoon aan hem gegeven. Eigenlijk staat het dan dus ook gewoon 5-4.

Wings

Citaat van: Fietser op 05 juli 2015 - 09:39:07
Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:41:34
Intrinsiek was hij niet sneller. Neemt niet weg dat Kvyat zich voor Ricciardo heeft gekwalificeerd. Maar om nu hosanna te gaan brullen, nee. Dat was ook de strekking.

Hosanna brullen is onzin, dat deed ik niet. Ik schreef dat Kvyat in vorm begint te raken omdat hij tot voor kort hier menigmaal als 'tegenvaller' is neergezet. (Ik las zelfs al dat Verstappen maar moest instappen.) Maar de laatste weken lijkt de Rus in snelheid niet veel onder te doen voor zijn teamgenoot, die vorig jaar een viervoudig wereldkampioen naar huis reed. Dat was mijn strekking!

Hoe dan ook, vind het wel erg snel en plat om nu te doen alsof Kvyat ineens wat anders laat zien dan anders.

Wings

Citaat van: Fietser op 05 juli 2015 - 09:45:03
Ook onzin. Mijn posting betrof de kwalificatie. De race is vanmiddag pas. Inderdaad staat Sainz daarin 1 punt achter. En hij is 3 jaar ouder. En hij is geboren op 1 september. Maar daar ging het niet over.

Ik had het daar wel over. Misschien meer omdat ik het nut niet inzie van dat soort oneliners. Maar misschien was een 'van harte gefeliciteerd: bak een taart en vier het' gepaster. Ik zal er aan denken de volgende keer.

Wings

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 10:12:49
kwalificatieduel is eigenlijk nietszeggend. Het geeft alleen een indicatie van de snelheid over 1 ronde. In t geval van Max lijkt het met die snelheid inmiddels wel goed te zitten, ook al komt het er op het moment supreme niet altijd uit. Maar dat is ook meer een kwestie van ervaring, met de basissnelheid lijkt het wel goed te zitten, daar maakte ik me in t begin van t jaar nog wel een beetje zorgen over.
Trouwens grappig om te zien dat in t geval van Ricciardo heel gemakkelijk wordt gedaan over zn rondetijd die geschrapt werd, maar bij Sainz in Monaco gebeurde dat ook, maar die kwalificatie wordt wel gewoon aan hem gegeven. Eigenlijk staat het dan dus ook gewoon 5-4.

Nietszeggend is wellicht ietwat doorgeschoten maar om er karrenvrachten aan gewicht aan te hangen nou nee. Indertijd dat Felipe Massa onder spervuur lag kon ik als sympathisant ook niet aankomen met 'jamaar het staat wel (bijvoorbeeld) 8-8 in het kwalificatieduel'. Het hoeft ook niet negeert te worden maar kijk dan alsjeblieft wel naar het compleet plaatje. Niet dat de kritiek per definitie onwaar is, maar het is vaak ongenuanceerd en selectief.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 11:11:03
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 10:12:49
kwalificatieduel is eigenlijk nietszeggend. Het geeft alleen een indicatie van de snelheid over 1 ronde. In t geval van Max lijkt het met die snelheid inmiddels wel goed te zitten, ook al komt het er op het moment supreme niet altijd uit. Maar dat is ook meer een kwestie van ervaring, met de basissnelheid lijkt het wel goed te zitten, daar maakte ik me in t begin van t jaar nog wel een beetje zorgen over.
Trouwens grappig om te zien dat in t geval van Ricciardo heel gemakkelijk wordt gedaan over zn rondetijd die geschrapt werd, maar bij Sainz in Monaco gebeurde dat ook, maar die kwalificatie wordt wel gewoon aan hem gegeven. Eigenlijk staat het dan dus ook gewoon 5-4.

Nietszeggend is wellicht ietwat doorgeschoten maar om er karrenvrachten aan gewicht aan te hangen nou nee. Indertijd dat Felipe Massa onder spervuur lag kon ik als sympathisant ook niet aankomen met 'jamaar het staat wel (bijvoorbeeld) 8-8 in het kwalificatieduel'. Het hoeft ook niet negeert te worden maar kijk dan alsjeblieft wel naar het compleet plaatje. Niet dat de kritiek per definitie onwaar is, maar het is vaak ongenuanceerd en selectief.
afgezien van een indicatie van  snelheid is het verder nietszeggend. Massa stond idd ook geregeld voor Alonso, maar Alonso haalde karrevrachten met punten binnen, Rosberg won vorig jaar ook het kwalificatieduel. Kwalificatie op zich is natuurlijk wel belangrijk,aangezien het je startpositie bepaald, maar 6-3 of 8-1 (Ham-Ros), daar koop je an sich niks voor. Tuurlijk kun je als je verder inzoomt er wel dingen uitpikken, maar de stand op zich is vrij betekenisloos.