Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Sabai, 05 juni 2015 - 19:38:40

« vorige - volgende »

Jozef

Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.

Wat ik erger vind is dat Kimi daarna niet meer in de buurt van Bottas kon komen. In het begin haalde hij gemakkelijk een seconde per ronde van de kloof af, maar uiteindelijk zakte het in.

Pancake Shield

Raikkonen heeft hier gewoon grof geblunderd en zeker idd dat hij niet in de buurt kwam van Bottas.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Als Vettel er niet is, móet Raikkonen gewoon 3e worden. Dat lukt Vettel ook constant achter die Mercs. Dit is gewoon slecht, vind ik.

Dat van Grosjean was inderdaad een blooper eerste klas. Gewoon dom.

0634

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:04:43
Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.


Het kan, dat zei ik ook. Maar ik vind het wel toevallig dat het net op de outlap gebeurde. Dan denk ik aan koude bandjes.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 22:07:57
Als Vettel er niet is, móet Raikkonen gewoon 3e worden. Dat lukt Vettel ook constant achter die Mercs. Dit is gewoon slecht, vind ik.

Dat van Grosjean was inderdaad een blooper eerste klas. Gewoon dom.
dat is ook zo, maar die spin lijkt me toch niet zijn fout. Hamilton had min of meer hetzelfde afgelopen vrijdag en zei ook dat ie er niks aan kon doen. Maar overall heeft Raikkonen vandaag zichzelf geen goede dienst bewezen. Ik geloof niet dat Bottas het veel beter gaat doen, maar Raikkonen moet wel flink gaan verbeteren wil ie er volgend jaar nog bij zijn.

Wings

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:04:43
Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.

Wat ik erger vind is dat Kimi daarna niet meer in de buurt van Bottas kon komen. In het begin haalde hij gemakkelijk een seconde per ronde van de kloof af, maar uiteindelijk zakte het in.

Vond het maar een rare spin. Zag niet uit als een stuurfout. Verder een matige race. Slechts 4 seconden voor Vettel over de eindstreep die vanaf P18 komt.

Perton

En die had niet eens een vlekkeloze race. Paar uitstapjes (niet helemaal zijn schuld natuurlijk, dat van Hülkenberg was gewoon uitwijken bijvoorbeeld). Ik bedoel dit dus positief naar Vettel toe he.

Wings

Vettel was wel op het randje vandaag. Wel mooi om hem te zien knokken voor ieder puntje.

0634

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 22:14:26
Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 22:07:57
Als Vettel er niet is, móet Raikkonen gewoon 3e worden. Dat lukt Vettel ook constant achter die Mercs. Dit is gewoon slecht, vind ik.

Dat van Grosjean was inderdaad een blooper eerste klas. Gewoon dom.
dat is ook zo, maar die spin lijkt me toch niet zijn fout. Hamilton had min of meer hetzelfde afgelopen vrijdag en zei ook dat ie er niks aan kon doen. Maar overall heeft Raikkonen vandaag zichzelf geen goede dienst bewezen. Ik geloof niet dat Bottas het veel beter gaat doen, maar Raikkonen moet wel flink gaan verbeteren wil ie er volgend jaar nog bij zijn.

Dat Bottas het beter zal doen, betwijfel ik inderdaad ook. Zie niet echt een topper in hem. Als je een pure tweede man zoekt in de traditie van Massa/Barrichello/Irvine, tja, dan kan je Bottas uitstekend gebruiken.

Maikel0230

#69
Zonder die spin, of die nu door eigen fout veroorzaakt werd of niet finisht ie gewoon derde denk ik. Wat mij meer teleurstelde was de algemene pace van Kimi achter de Mercs. Daar zag je echt dat ie niet mee kan. Als je ziet waar Vettel van komt dan vermoedt ik dat ie het de Mercs (misschien) moeilijk had kunnen maken.

Kimi moet beter gaan doen, kan gewoon niet meer ontkend worden. Zowel in de quali als in de race light ie achterop Vettel en dat moet beter.

Dat ie Bottas niet kon volgen was denk ik doordat zijn banden naat de filistijnen waren. Ferrari probeerde nog wel door op de SS over te schakelen maar het verschil tussen  beide compounds was daar dit weekend niet groot genoeg voor.

EDIT: ben eens gaan zoeken wat er in 2014 gebeurde en het is gewoon copy paste. Moet je naar 2:24 gaan om het moment te zien want het is een of andere samenvatting van een kimi fan.

! No longer available

Dan het incident in 2015.

! No longer available

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:04:43
Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.

Wat ik erger vind is dat Kimi daarna niet meer in de buurt van Bottas kon komen. In het begin haalde hij gemakkelijk een seconde per ronde van de kloof af, maar uiteindelijk zakte het in.
Ik weet niet precies wat er gebeurde en wat er gezegd is, maar het kan zijn dat die problemen bleven en hij daarom niet meer dichter bij kwam aan Bottas. Ze maakte ook een extra pitstop geloof ik.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Het zag er in ieder geval wel heel raar uit dus denk dat je de oorzaak inderdaad wel daar ergens moet zoeken.
Denk zeker niet dat het een rijdersfout is, dat zou gezien de plek in de bocht ect ook nergens op slaan.
Maar met die fout had Raikkonen ook nog derde moeten worden als je kijkt naar Vettel.

FolkertE

Daarom dat ik ook dacht dat er iets meer aan de hand was.
Maar de link die Pancake doorgaf klinkt plausibel. Ik denk dat het ook zeker geen fout was, al dacht ik dat tijdens de race nog wel.

Jozef

Citaat van: FolkertE op 08 juni 2015 - 09:08:05
Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:04:43
Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.

Wat ik erger vind is dat Kimi daarna niet meer in de buurt van Bottas kon komen. In het begin haalde hij gemakkelijk een seconde per ronde van de kloof af, maar uiteindelijk zakte het in.
Ik weet niet precies wat er gebeurde en wat er gezegd is, maar het kan zijn dat die problemen bleven en hij daarom niet meer dichter bij kwam aan Bottas. Ze maakte ook een extra pitstop geloof ik.

Klopt, Kimi maakte twee stops. Bij de spin en daaropvolgende halve donut, zal hij waarschijnlijk zijn achterbanden opgebrand hebben.