Silly Season 2015-2016

Gestart door Zeeuw, 28 mei 2015 - 10:07:13

« vorige - volgende »

Zeeuw

De eerste geruchten komen al weer boven drijven. Red Bull is niet tevreden over Kvyat en RIC staat in de belangstelling van Williams en Ferrari. Het is nog onduidelijk of Kimi volgend jaar bij Ferrari zit, dus die kijken met een schuin oog naar Hulkenberg, Bottas en dus Ricciardo.

Uiteraard zijn er ook weer de geruchten rond promotie van de STR coureurs. Zeker is in ieder geval dat Hamilton verlengd heeft bij Mercedes. Zal te zijner tijd even een lijstje maken met de coureurs die al vastliggen voor komend seizoen voor het overzicht :)

Sabai

Dat RBR niet tevreden is ovee Kvyat had ik al verwacht hij maakt niet echt indruk tot nu toe. Hij is te vroeg gepromoveerd imo.

Hamilton#44

Denk niet dat Ricciardo naar Williams gaat, dat is in mijn ogen een stap terug.

Hamilton#44

Citaat van: Sabai op 28 mei 2015 - 12:16:57
Dat RBR niet tevreden is ovee Kvyat had ik al verwacht hij maakt niet echt indruk tot nu toe. Hij is te vroeg gepromoveerd imo.

Hij komt natuurlijk ook wel iets anders binnen dan Ricciardo vorig jaar he.

Sabai

Citaat van: Hamilton#44 op 28 mei 2015 - 12:19:58
Citaat van: Sabai op 28 mei 2015 - 12:16:57
Dat RBR niet tevreden is ovee Kvyat had ik al verwacht hij maakt niet echt indruk tot nu toe. Hij is te vroeg gepromoveerd imo.

Hij komt natuurlijk ook wel iets anders binnen dan Ricciardo vorig jaar he.

Dat zeg ik ook. Riccardo heeft tijd gekregen bij HRT en STR.Kvyat 1 jaar maar.

Perton

Er waren destijds genoeg mensen (ook op dit forum, al weet ik niet meer precies wie) die de promotie van Kvyat als een soort paniekreactie zagen. Vettel meldde immers op vrijdagavond dat ie ging vertrekken en op zaterdag werd Kvyat al gepresenteerd. Dat was niet echt een weloverwogen beslissing, tenzij ze natuurlijk al wekening rekening hielden met een vertrek van Vettel, maar als ik me de reacties van Horner en Marko goed herinner, was dat niet helemaal zo. Al kan ik me daarin vergissen, natuurlijk.

Eigenlijk had dit het jaar van groei moeten zijn voor Kvyat, maar dat brengt ie nu door bij Red Bull. Ik hoop dan ook dat ze daar zo slim zijn hem nog een jaar te geven. En wie moeten ze er anders neer zetten? Sainz en Verstappen zijn beiden snel, maar maken beiden (momenteel, dat kan over een half seizoen natuurlijk weer anders zijn) ook wel veel fouten. Gebruik 2016 om er als team weer bovenop te komen, laat Sainz en Verstappen nog wat groeien en dan kan je voor 2017 wel weer verder zien. Lijkt mij het verstandigst.

Wat op het Autosport-forum ook veel voorbij komt, maar ik weet niet of dat een daadwerkelijk gerucht is of een op dat forum levend gehouden verhaal, is dat Pérez een grote kandidaat voor Lotus is, mocht het Venezolaanse geld daar verdwijnen. Is een keuze waar ik wel achter zou staan.


Toevallig heb ik gister een overzicht gemaakt van de stand van zaken met betrekking tot de punten nodig voor een superlicentie en dit is een lijstje van alle rookies die beschikbaar zijn (met de huidige standen in de kampioenschap, kan dus nog zo veranderen). Dit is exclusief WEC- en IndyCar-coureurs, omdat die toch geen overstap gaan maken..

Alexander Rossi
Felix Rosenqvist
Raffaele Marciello
Mitch Evans
Antonio Giovinazzi
Marvin Kirchöfer
Fabio Leimer
Alex Lynn
Esteban Ocon
Jolyon Palmer
Stoffel Vandoorne

Ocon, Marciello, Vandoorne en Lynn hebben in 2013 en 2014 al genoeg punten gehaald en kunnen dus sowieso een superlicentie krijgen, maar Rossi moet tweede worden in de GP2 om aan de 40 punten te komen. Dus dat kan nog een probleem worden als Haas een Amerikaanse coureur wil. De rest van de genoemde coureurs zie ik niet echt in aanmerking komen voor een stoeltje.

Pancake Shield

Ik heb ook het idee dat Kvyat wel een enorme berg met pech over zich heen gekregen heeft in het begin van dit jaar. Als ze een beetje realitisch zijn dan geven ze hem nog een extra kans. Als de Rus nu iedere race zijn auto zelf in het grind zou parkeren zou ik ja zeggen. Maar zoals Perton zegt eigenlijk had Kvyat nu nog een groeijaar moeten hebben bij STR, maar hij moet nu groeien terwijl hij tegelijktijd wordt verwacht op een hoger niveau dan het groeiend te presteren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 28 mei 2015 - 16:40:20
Ik heb ook het idee dat Kvyat wel een enorme berg met pech over zich heen gekregen heeft in het begin van dit jaar. Als ze een beetje realitisch zijn dan geven ze hem nog een extra kans. Als de Rus nu iedere race zijn auto zelf in het grind zou parkeren zou ik ja zeggen. Maar zoals Perton zegt eigenlijk had Kvyat nu nog een groeijaar moeten hebben bij STR, maar hij moet nu groeien terwijl hij tegelijktijd wordt verwacht op een hoger niveau dan het groeiend te presteren.
gezien het huidige niveau van RBR was het helemaal niet zo n grote stap. Na 2 jaar F1 moeten ze bij Red Bull op zich wel kunnen weten of ze verder met hem willen of niet. Maar aangezien ze m vorig jaar goed genoeg vonden voor promotie zullen ze hem er denk ik niet zo maar uitknikkeren. Ik moet nog steeds zien of Verstappen wel ooit voor het hoofdteam van Red Bull gaat rijden. Ik denk volgend jaar nog STR en dan de stap naar een top team. Dat zou RBR kunnen zijn (die hebben een contract), maar dr komen dan zoals het nu lijkt ook stoeltjes vrij bij Ferrari en McLaren.

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2015 - 17:06:09
Citaat van: Pancake Shield op 28 mei 2015 - 16:40:20
Ik heb ook het idee dat Kvyat wel een enorme berg met pech over zich heen gekregen heeft in het begin van dit jaar. Als ze een beetje realitisch zijn dan geven ze hem nog een extra kans. Als de Rus nu iedere race zijn auto zelf in het grind zou parkeren zou ik ja zeggen. Maar zoals Perton zegt eigenlijk had Kvyat nu nog een groeijaar moeten hebben bij STR, maar hij moet nu groeien terwijl hij tegelijktijd wordt verwacht op een hoger niveau dan het groeiend te presteren.
gezien het huidige niveau van RBR was het helemaal niet zo n grote stap. Na 2 jaar F1 moeten ze bij Red Bull op zich wel kunnen weten of ze verder met hem willen of niet. Maar aangezien ze m vorig jaar goed genoeg vonden voor promotie zullen ze hem er denk ik niet zo maar uitknikkeren. Ik moet nog steeds zien of Verstappen wel ooit voor het hoofdteam van Red Bull gaat rijden. Ik denk volgend jaar nog STR en dan de stap naar een top team. Dat zou RBR kunnen zijn (die hebben een contract), maar dr komen dan zoals het nu lijkt ook stoeltjes vrij bij Ferrari en McLaren.

Bij McLaren zie ik hem echt never nooit instappen. Meer omdat die echt een aardige wachtkamer vol met mensen hebben die de overstap willen maken naar de F1. En als ze dan ipv van een van hen de kans geven aan Verstappen? Dat zou het hele talentenprogramma van McLaren natuurlijk nog verder te grabbel gooien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Tsja dat werd ook een beetje gezegd toen hij vorig jaar het str stoeltje kreeg. Als verstappen bete is dan hun wachtkamer moeten ze het vooral doen. Al verwacht ik vandoorne sowieso wel bij ze vroeg.of laat.

Tuesday

#10
Citaat van: Pancake Shield op 28 mei 2015 - 17:29:09
Citaat van: Tuesday op 28 mei 2015 - 17:06:09
Citaat van: Pancake Shield op 28 mei 2015 - 16:40:20
Ik heb ook het idee dat Kvyat wel een enorme berg met pech over zich heen gekregen heeft in het begin van dit jaar. Als ze een beetje realitisch zijn dan geven ze hem nog een extra kans. Als de Rus nu iedere race zijn auto zelf in het grind zou parkeren zou ik ja zeggen. Maar zoals Perton zegt eigenlijk had Kvyat nu nog een groeijaar moeten hebben bij STR, maar hij moet nu groeien terwijl hij tegelijktijd wordt verwacht op een hoger niveau dan het groeiend te presteren.
gezien het huidige niveau van RBR was het helemaal niet zo n grote stap. Na 2 jaar F1 moeten ze bij Red Bull op zich wel kunnen weten of ze verder met hem willen of niet. Maar aangezien ze m vorig jaar goed genoeg vonden voor promotie zullen ze hem er denk ik niet zo maar uitknikkeren. Ik moet nog steeds zien of Verstappen wel ooit voor het hoofdteam van Red Bull gaat rijden. Ik denk volgend jaar nog STR en dan de stap naar een top team. Dat zou RBR kunnen zijn (die hebben een contract), maar dr komen dan zoals het nu lijkt ook stoeltjes vrij bij Ferrari en McLaren.

Bij McLaren zie ik hem echt never nooit instappen. Meer omdat die echt een aardige wachtkamer vol met mensen hebben die de overstap willen maken naar de F1. En als ze dan ipv van een van hen de kans geven aan Verstappen? Dat zou het hele talentenprogramma van McLaren natuurlijk nog verder te grabbel gooien.
ze kozen ook voor Alonso en Button ipv Magnussen (eigen talent). McLaren is een topteam en wil gewoon de best mogelijke line up. Mede daarom hebben ze ook een eigen opleiding. Maar jij draait het nu om.

0634

Mijn gevoel, niet meer dan dat, is wel dat nu met Honda bewust gekozen hebben voor ervaring en dat ze deze winter of de winter erop Button gaan vervangen voor Vandoorne, wanneer ze menen dat die er klaar voor is. Button zal dan ook ongeveer toch wel een einde aan zijn loopbaan gaan breien. Hij heeft nu 99.000000 las ik laatst, dan zit hij onderhand wel in de drie cijfers met 6 nullen. Vier gaat hij sowieso niet halen  ;).

Perton

Iemand van het kaliber Button kan ook wel lachend een miljoen verdienen in het WEC, dus mocht hij de komende tijd nog wat kosten hebben, is dat ook geen probleem natuurlijk.

0634

Aan commerciele uitingen zal hij links en rechts ook nog wel iets meer binnenharken dan wij met zijn allen op dit forum bij elkaar.

Maar goed, hij zal ook hogere lasten hebben, dus het zal allemaal niet meevallen voor die jongen  ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2015 - 18:59:13
Mijn gevoel, niet meer dan dat, is wel dat nu met Honda bewust gekozen hebben voor ervaring en dat ze deze winter of de winter erop Button gaan vervangen voor Vandoorne, wanneer ze menen dat die er klaar voor is. Button zal dan ook ongeveer toch wel een einde aan zijn loopbaan gaan breien. Hij heeft nu 99.000000 las ik laatst, dan zit hij onderhand wel in de drie cijfers met 6 nullen. Vier gaat hij sowieso niet halen  ;).
Button blijft in principe nog tot eind volgend jaar. Vandoorne zie ik niet direct al instappen bij McLaren, ik denk dat ze die liever eerst 1 of 2 jaar bij een ander team stallen. Maar goed, t is allemaal n beetje koffiedik kijken. Ik denk iig dat iedereen over 2 jaar Verstappen wel wil hebben. Vraag is dan alleen of RBR bereid is hem te laten gaan en tegen welke prijs. En dat hangt denk ik vooral weer af van of ze verder wegzakken of terugkomen aan de top. In het laatste geval zullen ze m iig niet laten gaan, maar dat zal Max dan ook niet erg vinden ;)