Monaco: banaan van de race?

Gestart door Jehoentelaar, 24 mei 2015 - 22:51:02

« vorige - volgende »

Wie is ditmaal de pisang?

Mercedes
Maldonado
Mercedes
Verstappen
Mercedes
Hamilton
Een andere coureur, nl.
Een ander team, nl.

NielsD

IK weet niet of het al gedeeld is, maar hier horen we duidelijk dat het Lewis zijn eigen beslissing is geweest.

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2015/5/Race_edit__Monaco_'15.html
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Hmmm .... ik hoor juist duidelijk dat hij vraagt of buiten blijven wel de beste optie is, met 'n uitleg waarom hij denkt dat het beter is binnen te komen. Nergens horen ik 'm zeggen: FU, I'm coming in! of iets van die strekking. Als het team had geantwoord met: The gap isn't big enough, you will loose the lead. oid, dan had Lewis echt niet naar binnen gekomen. In plaats daarvan zegt het team: "Okay, copy copy, box box." omdat zij denken dat het veilig stoppen was. Lewis kan daarin alleen maar op z'n team vertrouwen, hij heeft die info niet. De fout ligt daarom volledig bij het team, iets wat zij volmondig beamen en zich voor geexcuseerd hebben.

Tuesday

en de aanzet was een foutieve inschatting van Hamilton, dat hoort ook bij het hele proces. Dus Hamilton heeft zeker ook zn aandeel gehad in de blunder. Als het team scherp was geweest, wat het nooit gebeurd. Als Hamilton niet (indirect) om een pitstop had gevraagd ook niet.

0634

Klopt. En dat heeft Hamilton dan ook zelf beaamd. Het team zou hem nooit hebben binnen gehaald maar hij vreesde voor de banden en drong daarom toch aan op een pitstop. Dan kan je (terecht) vinden dat het team moet zeggen dat hij buiten moet blijven, maar dat laat onverlet dat het initiatief en de reden voor een pitstop bij Hamilton vandaan komen. Dus hij had daar zelf een flink aandeel in.

Pancake Shield

Was hij dan echt zo bang zijn banden zo kapot zouden gaan/waren dat Rosberg en Vettel er langs zouden knallen? In Monaco? Dat is nog steeds iets wat ik niet helemaal snap aan de hele situatie.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634


Perton

Citaat van: Pancake Shield op 29 mei 2015 - 20:10:11
Was hij dan echt zo bang zijn banden zo kapot zouden gaan/waren dat Rosberg en Vettel er langs zouden knallen? In Monaco? Dat is nog steeds iets wat ik niet helemaal snap aan de hele situatie.
dat was hij omdat hij dacht dat zijsuper  zachte banden hadden.

Mickey

Angst is een slechte raadgever. Tenzij die banden op klappen stonden, was er imo geen enkele legitieme reden om te boxen. Je mag aannemen dat de beste coureur van het moment capabel is om die laatste paar ronden op Monaco, zijn belagers af te houden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 mei 2015 - 18:55:32
Klopt. En dat heeft Hamilton dan ook zelf beaamd. Het team zou hem nooit hebben binnen gehaald maar hij vreesde voor de banden en drong daarom toch aan op een pitstop. Dan kan je (terecht) vinden dat het team moet zeggen dat hij buiten moet blijven, maar dat laat onverlet dat het initiatief en de reden voor een pitstop bij Hamilton vandaan komen. Dus hij had daar zelf een flink aandeel in.

Hij drong helemaal niet aan, hij vroeg alleen of buiten blijven wel de beste beslissing was en gaf daarbij aan waarom hij dacht van niet. Het team ging daarna zonder tegensputteren akkoord, omdat zij dachten dat het gat groot genoeg was. Dat dit niet het geval bleek kun je Lewis niet aanrekenen, want no way dat hij gestopt zou zijn als ze hem hadden verteld dat hij zo de racewinst weg zou gooien. Zijn enige fout was vertrouwen op z'n team, maar ja ... als je daar ook al op afgerekend wordt ... ::)

0634

#99
Dat is een iets andere weergave dan dat Toto Wolff het vertelde tijdens het vragenuurtje op twitter.

Maar prima verder, het zal wel. Als jij weer eens met de 'jij bent onnozel' smiley komt ben ik er wel klaar mee.

O en  ::)

0634

Citaat van: Mickey op 29 mei 2015 - 21:18:29
Angst is een slechte raadgever. Tenzij die banden op klappen stonden, was er imo geen enkele legitieme reden om te boxen. Je mag aannemen dat de beste coureur van het moment capabel is om die laatste paar ronden op Monaco, zijn belagers af te houden.

Eens. Je moet op Monaco nooit het risico nemen met nog een paar raceronden te gaan je positie af te geven. Het meest fnuikende is dan dat toen hij zelf eenmaal op de supersofts achter Vettel reed, al na twee ronden op de radio kwam om te zeggen dat hij er nooit langs zou komen.

Dan denk ik, je rijdt hier nu al jaren rond, en dan kom je er nu pas achter dat dat lastig is? Dat had je dus al moeten weten toen je nog aan de leiding reed. Ook al zouden zij nieuwere banden hebben gehad, en ook nog eens supersofts, als je je breed maakt komen ze er nevernooit langs.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 29 mei 2015 - 21:22:08
Citaat van: Jeroen op 29 mei 2015 - 18:55:32
Klopt. En dat heeft Hamilton dan ook zelf beaamd. Het team zou hem nooit hebben binnen gehaald maar hij vreesde voor de banden en drong daarom toch aan op een pitstop. Dan kan je (terecht) vinden dat het team moet zeggen dat hij buiten moet blijven, maar dat laat onverlet dat het initiatief en de reden voor een pitstop bij Hamilton vandaan komen. Dus hij had daar zelf een flink aandeel in.

Hij drong helemaal niet aan, hij vroeg alleen of buiten blijven wel de beste beslissing was en gaf daarbij aan waarom hij dacht van niet. Het team ging daarna zonder tegensputteren akkoord, omdat zij dachten dat het gat groot genoeg was. Dat dit niet het geval bleek kun je Lewis niet aanrekenen, want no way dat hij gestopt zou zijn als ze hem hadden verteld dat hij zo de racewinst weg zou gooien. Zijn enige fout was vertrouwen op z'n team, maar ja ... als je daar ook al op afgerekend wordt ... ::)
dat kun je Lewis niet aanrekenen idd, maar Lewis vroeg wel zelf om een pitstop. Jij noemt dat vertrouwen op je team, ik noem dat juist niet vertrouwen op je team, want zn team had al de beslissing genomen om buiten te blijven.

0634

Zo is het. Tenzij de banden natuurlijk echt op knappen stonden, maar dan hoeven we de discussie verder niet te voeren en was de gang naar de pitstraat terecht.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 mei 2015 - 23:06:18
Dat is een iets andere weergave dan dat Toto Wolff het vertelde tijdens het vragenuurtje op twitter.

Dat is de weergave vd boordradio. Een duidelijkere weergave is er niet.



CitaatMaar prima verder, het zal wel. Als jij weer eens met de 'jij bent onnozel' smiley komt ben ik er wel klaar mee.

O en  ::)

:-*



Citaat van: Tuesday op 30 mei 2015 - 07:11:17
dat kun je Lewis niet aanrekenen idd, maar Lewis vroeg wel zelf om een pitstop. Jij noemt dat vertrouwen op je team, ik noem dat juist niet vertrouwen op je team, want zn team had al de beslissing genomen om buiten te blijven.

Dat is niet het vertrouwen waarop ik doelde en dat weet je ook wel. Het ging om het vertrouwen hebben dat het team je niet binnen laat komen terwijl dat niet de juiste beslissing is. Daar vroeg hij namelijk naar, niets meer niets minder? Daarbij geeft hij 'n uitleg waarom hij denkt dat het beter is om wel binnen te komen. Meedenken noem ik dat. Had het team ook meegedacht, dan hadden ze hem verteld dat pitten hem de race zou kosten. Dit deden ze niet, maar zeiden : Ökay, copy copy, box box!" Op zo'n moment, zeker nadat je ere expliciet om gevraagd heb, mag je toch volledig op je team vertrouwen dat dit 'n op z'n minst evenzo goede optie is? Dan mag het wel Lewis zijn die de aanzet geeft, maar dat maakt het nog niet zijn fout.

Wings

Citaat van: Perton op 28 mei 2015 - 19:15:51
Eigenlijk is ie gewoon de James Hunt van deze tijd, zeker nu die schijnbaar zelfs een driehoeksrelatie schijnt te hebben. Doet ie goed.

James Hunt was het toonbeeld van mannelijkheid. Stoer, roken, bier zuipen en regelmatig met de blote bast op de foto. Hamilton vind ik meer een mooiboy: glitter en glamour. Totaal verschillende karakters. Enige overeenkomst is dat ze beiden eruit springen. Maar qua karakterkleur vind ik Button (zeker toen hij wat jonger was) meer de James Hunt dan Lewis.