Monaco: banaan van de race?

Gestart door Jehoentelaar, 24 mei 2015 - 22:51:02

« vorige - volgende »

Wie is ditmaal de pisang?

Mercedes
Maldonado
Mercedes
Verstappen
Mercedes
Hamilton
Een andere coureur, nl.
Een ander team, nl.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 mei 2015 - 16:26:31
Citaat van: FolkertE op 26 mei 2015 - 07:11:54
Maar de strekking die jij voorlegt verschilt wel enorm door dat detailniveau. Slopen gaat te ver, er tegen aanrijden niet. En het weg lopen, ja niet netjes inderdaad, maar hij kwam gewoon weer terug. Dus het valt allemaal wel mee. Als hij  weg was gebleven had je een punt gehad, nu liep hij even weg en bedacht zich weer toen hij werd terug geroepen.

Dus we zijn het eens dat het niet netjes is. De rest is bijzaak.
want niet netjes staat gelijk aan kinderlijk?

Robbert65

Maldonado. tuurlijk. Of Massa. mag ook.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2015 - 16:39:11
Citaat van: Wings op 27 mei 2015 - 16:26:31
Citaat van: FolkertE op 26 mei 2015 - 07:11:54
Maar de strekking die jij voorlegt verschilt wel enorm door dat detailniveau. Slopen gaat te ver, er tegen aanrijden niet. En het weg lopen, ja niet netjes inderdaad, maar hij kwam gewoon weer terug. Dus het valt allemaal wel mee. Als hij  weg was gebleven had je een punt gehad, nu liep hij even weg en bedacht zich weer toen hij werd terug geroepen.

Dus we zijn het eens dat het niet netjes is. De rest is bijzaak.
want niet netjes staat gelijk aan kinderlijk?

Nee. Maar als Folkert en ik de discussie daarmee kunnen afsluiten doe ik graag water bij de wijn. 'Niet netjes' vind ik ook prima verwoord. Niet alles hoeft een langdradige discussie te worden over de interpretatie van de Nederlandse taal. Als we elkaar maar begrijpen. Dat staat bij mij voorop en ik hoop bij Folkert ook.

Mickey

Hamilton. Een jongen van zijn kaliber zou zich niet zo uit het veld moeten laten slaan door dit soort dingen. Het woord kinderachtig is hier al eerder gevallen en daar kan ik me prima in vinden. Ga voor mijn part lekker helemaal uit je dak tegen de verantwoordelijken, ná de race, maar doe tijdens de plichtplegingen gewoon even normaal. Eerst een potje janken in een hoekje (denk ik) van het circuit, nog in z'n wagen, met z'n helm nog op, vervolgens tegen dat bord aanrijden en dan die scene met die champagne. Bah, verwend mannetje.

Had zijn beginjaren in de F1 grote bewondering voor hem, maar die is ondertussen door dit soort dingetjes wel afgebrokkeld.


Hamilton#44

In zijn beginjaren was hij ook zo hoor, niet anders geweest.

Mickey

Ik herinner me geen openlijk geuite frustraties op deze manier uit zijn begintijd in de F1, echter zou ik me door zijn leeftijd destijds daar nog wat bij kunnen voorstellen. Als je de dertig aantikt moet je toch een beetje over dit soort fratsen heen gegroeid zijn. Maar je hebt wel gelijk dat het altijd al een beetje een aanstellerig type geweest is. :P

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 28 mei 2015 - 12:24:45
In zijn beginjaren was hij ook zo hoor, niet anders geweest.
Nee hoor. Toen riep hij bij elk incident: "Dit hoort bij het racen, hier leer ik van" en kreeg die van al zijn critici shit over zich heen dat ie altijd dezelfde reactie gaf. Al was Monaco 2007 hier wel een uitzondering op, maar in zijn beginjaren (in ieder geval 2007) was ie echt niet zoals nu.

Pancake Shield

Hamilton is na zijn debuutjaar ook meer een showboy geworden.  Het feit dat vervolgens Alonso vertrok en hij kopman werd, hielp er niet aan mee. Ik heb het idee, dat het hem toen snel naar het hoofd gestegen was. Zeker na zijn kampioenschap Hij leek soms druk met welke boot hij in Monaco zou komen aanvaren dan met de race zelf. De beschermende hand van Ron Dennis en McLaren hebben hem teveel beschermd destijds. Tenminste dat is mijn idee.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Volgens mij is er niet veel naar zijn hoofd gestegen. Hij heeft zich ontwikkeld. Staat nu steviger in zijn schoenen, heeft meer personality. Hij is inderdaad een showboy, maar bij hem heb ik wel het idee dat het oprecht is, dat hij van al dat uiterlijk vertoon houdt, en niet dat het nep is of dat hij een bepaald imago nastreeft.

Ik heb ook geen enkele moeite met het uiten van zijn frustraties zoals laatst. Waren volkomen oprecht. Achteraf gezien was het ook boosheid op zichzelf, want hij liet ook meteen merken dat hij zelf mede-schuldig was aan de domme pitstop. Dat is mooi. Want niet heel veel topsporters kijken als eerste naar zichzelf als het misgaat. Credits to Lewis in deze.

Perton

Eigenlijk is ie gewoon de James Hunt van deze tijd, zeker nu die schijnbaar zelfs een driehoeksrelatie schijnt te hebben. Doet ie goed.

0634

Dat is hij inderdaad wel een beetje. Een natuurtalent met veel uiterlijk vertoon en een echte levensgenieter, waarvan je tevens altijd het idee hebt dat hij eigenlijk nóg beter zou kunnen zijn als hij zich voor 100% zou focussen op zijn sport. Maar eigenlijk is dit veel leuker. Voor hem en voor ons.

Mickey

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2015 - 19:09:21
Hij is inderdaad een showboy, maar bij hem heb ik wel het idee dat het oprecht is, dat hij van al dat uiterlijk vertoon houdt, en niet dat het nep is of dat hij een bepaald imago nastreeft.

Nou ja, ik krijg bij hem altijd de indruk dat hij liever Kanye West zou zijn, of een boze rapper uit de Bronx of zo, met zijn fat rope chain en z'n plakplaatjes. (ik zoek nog naar een lach/huil-smiley, tevergeefs helaas).

0634

Ik heb ook plakplaatjes, maar streef het niet na om een rapper te zijn.

Het is veelgehoord argument, ook bij voetballers die van rapmuziek houden en tattoos hebben, zoals Gregory vd Wiel of zo. Maar hoe komt dat nou? Hamilton houdt inderdaad van rap en het bijbehorende uiterlijk vertoon.

Maar hoe kan je nou stellen dat hij een bepaald imago nastreeft? Hij zal dat waarschijnlijk gewoon mooi vinden. Rap. Tattoos. De kleding, kettingen, alles. Is iedereen die hiphop aanhangt nep? Volgens mij niet hoor.

Mickey

En niet iedereen met plakplaatjes is een tokkie, zo zie je maar weer.

Niet nastreven of gewoon mooi vinden. Wordt een beetje semantische discussie, die ik liever uit de weg ga. Ben duidelijk geen fan van 'm, that's all. :)

0634

Naah, ik ook niet. Niet meer dan van Rosberg of Alonso. Het is me allemaal redelijk om het even, behalve Verstappen dan. Maar ik denk wel dat Hamilton oprecht is.